Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overstap fhn naar cynophilia

Moderator: moderatorteam

tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

overstap fhn naar cynophilia

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hoi hoi,

remy en ik hebben 3 maanden GG B gedaan bij een vereniging die is aangesloten bij de FHN..nu gaan we overstappen naar een andere vereniging en die is weer aangesloten bij de Cynophilia...

wat is nu het grote verschil tussen die 2 eigenlijk??

groetjes Tamara
groetjes Tamara
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: overstap fhn naar cynophilia

Ongelezen bericht door Carma »

Er worden een paar andere oefeningen gevraagd en er kan wat verschil zitten in de uitvoering die ze willen zien.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

Carma schreef:Er worden een paar andere oefeningen gevraagd en er kan wat verschil zitten in de uitvoering die ze willen zien.
ik moet nu ook eerst even een soort proefles hebben zodat ze kunnen kijken of we bij hun ook de GGB kunnen volgen of eerst de VGG (VEG)
groetjes Tamara
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Ik hoorde van iemand die bij FHN G&G doet, dat je bij Cynophilia geen examen en wedstrijden mag lopen met kruisingen. Klopt dat?

Op de site van Cynophilia zie ik wel staan dat je een logboek moet hebben (die je blijkbaar alleen kan aanvragen als je een hond met stamboom hebt??).
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yai schreef:Ik hoorde van iemand die bij FHN G&G doet, dat je bij Cynophilia geen examen en wedstrijden mag lopen met kruisingen. Klopt dat?

Op de site van Cynophilia zie ik wel staan dat je een logboek moet hebben (die je blijkbaar alleen kan aanvragen als je een hond met stamboom hebt??).
wel wedstrijden en examens, geen kampioenschappen, voor zover ik weet.

Voor rashonden heb je het rashondenlogboek. Voor raslozen het werkhondenboekje
http://www.cynophilia.nl/Formulieren/Werkboekje2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: ik zie in de reglementen voor het NK ook niets staan over dat het een rashond moet zijn...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Yai schreef:Ik hoorde van iemand die bij FHN G&G doet, dat je bij Cynophilia geen examen en wedstrijden mag lopen met kruisingen. Klopt dat?

Nee klopt niet, ik heb met mijn kruising examens gedaan en ik stond op het punt om wedstrijden te gaan lopen met hem.
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Ik heb me dat ook afgevraagd maar eigenlijk zit er weinig verschil in..Ik heb SHH via FHN gedaan..En dan mag je starten in GGB bij FHN. Of het nu echt verplicht is, weet ik niet..Zou je regelementen moeten nalezen..

Ik train nu bij KC met beide honde. En volgens mij zijn de verschillen eigenlijk niet zo groot. Er zitten kleine verschillen in het programma.
Bijvoorbeeld zwaarte van apporteerblok..Bij Cyno vind ik dit soepeler..Daarentegen zit daar wel in GG2 metaalapport erbij.
Bij FHN zitten de wendingen er meer nadrukkelijker in dan je om je as moet draaien..
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het programma is inderdaad ietsjes anders. Met Sita heb ik cyno GG-B getraind en met Taro heb ik FHN GG-B examen gedaan. Het is gewoon net bij wat voor vereniging je gaat trainen. De progamma's op zichzelf zijn voor mij geen reden om voor een speciale vereniging te kiezen.

De diploma's worden niet overgenomen als je switch van FHN naar Cyno. Dus als je examens wilt gaan doen, moet je bij Cyno weer beginnen met het GG-B examen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

je mag wel bij beide met kruisingen lopen....alleen wel via een werkhonden boekje....

ik ben benieuwd we zien het wel ;) zoals ik het nu heb gezien lijkt de FHN iets makkelijker...maar mijn mening kan nog wijzigen ;)

ik ga trouwens toch eerst de VGG doen....ik ben met remy weer wat beter aan het oefenen en er zijn wel dingen ingeslopen die er uitgetraind moeten worden....het volgen is niet met aandacht hij loopt gewoon naast me :oohja: de voet is half/half terwijl hij het wel kan....om dat weer goed te trainen (eigen schuld) heb ik even tijd nodig en dan kunnen we beter een niveau lager zitten en de tijd hebben om alles weer te trainen als dat we hoog gaan zitten en we schuifelen overal achter aan :D
groetjes Tamara
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Jacksel schreef:

wel wedstrijden en examens, geen kampioenschappen, voor zover ik weet.

Voor rashonden heb je het rashondenlogboek. Voor raslozen het werkhondenboekje
http://www.cynophilia.nl/Formulieren/Werkboekje2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: ik zie in de reglementen voor het NK ook niets staan over dat het een rashond moet zijn...
Ja! Van dat werkhondenboekje had ik gevonden! Heb ook nog even naar de reglementen voor het NK gezocht, maar toen las ik op een site dat er twee verschillende klasses zijn. Eén voor rashonden en één voor rasloze honden. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.. Weet iemand of dat klopt?
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik ga straks een wedstrijdje Gg2 van Cyno lopen. Ben heel benieuwd, is iets onderlings, dus heeft niks te betekenen, maar toch. Ik loop al jaren FHN, ik weet niet anders. Dus dat zal wel effe wennen worden. Sommige oefeningen zaten er vroeger bij de FHN ook in, maar ondertussen is mijn hondenbestand vernieuwd. haha, dus dan denk ik "oh, dat kunnen we wel" en dan blijkt dat ik met mijn andere hond in de war ben hahaha. Time flies .....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”