Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk ras zou je nooit kiezen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: welk ras zou je nooit kiezen?

Ongelezen bericht door Hilde »

LongFields schreef:Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om je antwoord, zeker gezien de hond die je nu hebt. :smile:
Hij is ongeveer alles wat ik niet wil hebben :mrgreen: Tja, gevalletje zonder hondenkennis viel voor de grote oren en z'n lieve snoet. Oeps :N:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Maxine schreef:
MissDorien schreef:
Maxine schreef:Ik zou nooit gaan voor een hond met een dikke, pluizige vacht zoals een schotse collie ((EDIT: De langhaar-versie wel te verstaan)).
Ik ging er net iets over zeggen maar je was me voor :pffff:
Hèhè, de korthaar vind ik stiekem wel bijzonder mooie honden! :ok:
Ik ook wel, alleen de kop is zo uitgerekt met van die kleine kraaloogjes :ugh:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Robin schreef:Tjonge.. dit was helemaal niet mijn bedoeling... Het is geen 'kraak-er-eens-een-ras-af-topic... :pffff:

Nee, niet alle herders bijten konijnen dood, maar die k*thond vroeger wel en daarom zou IK nooit voor een herder kiezen, is persoonlijke ervaring.

En nee, niet alle kleine hondjes hebben hetzelfde karakter... Maar goed. Laat maar anders. :klaar:
Nee joh! Dit is juist een leuk topic :wink: Jouw ervaring met herders is niet positief. Dat is jouw mening. Mag best! Daarom kies je er niet voor.

Ik zou niet zo snel kiezen voor hele drukke kleine hondjes. Ik vind ze wel leuk, maar ze passen niet bij mij. Sinds ik op dit forum zit ben ik de molossers erg mooi gaan vinden. Ik weet niet of het wel honden voor mij zullen zijn, maar ik vind ze erg mooi. Vroegah vond ik er niet zo veel aan.... :wink:
Honden die heel moeilijk kunnen ademen zijn ook niets voor mij, evenals honden met erg bolle ogen. :80:

Maar ik vind de meeste honden wel leuk. :cheer: Heel moeilijk om te kiezen.
Ik zou nooit gaan voor een hond met een dikke, pluizige vacht zoals een schotse collie ((EDIT: De langhaar-versie wel te verstaan)), keeshonden, etc...
Wat is er mis met de langhaar collie? :S: :F: :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

MissDorien schreef: Ik ook wel, alleen de kop is zo uitgerekt met van die kleine kraaloogjes :ugh:
Dat vind ik er net leuk aan! :tongue:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

LongFields schreef:
Robin schreef:
Ik zou nooit voor een herder gaan. Ik heb niet zoveel positieve ervaringen met herders (als kind is mijn konijn dood gebeten door een herder, traumatische ervaring) en het is één van de weinige rassen die ik echt eerlijk gezegd een beetje eng vind... :N:
"De herder" is géén ras, maar een rashondengroep, rasgroep 1: herdershonden en veedrijvers. Deze rashondengroep bestaat uit meer dan 40 verschillende herdershonden- en veedrijversrassen.

Dus als je je eigen vraag goed wil beantwoorden, zul je moeten aangeven om wélk herderhondenras het gaat en niet de hele rasgroep over 1 kam scheren. :wink:
Die rechtsonder in mijn onderschrift is ook een herder, maar die zal ze toch niet bedoelen :pffff: :mrgreen:

Er is toch onlangs al zo'n topic geweest? Ik houd van actieve, slimme honden die qua uiterlijk niks in de weg hebben om goed te bewegen. Voor rassen die hier niet aan voldoen, zal ik dus niet kiezen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:Een beagle of een border collie. Border collie's lijken me veel te gevoelige honden voor mij en het onafhankelijke van de beagle spreekt me dan ook weer niet aan. Ik noem nu twee rassen, maar andere rassen met die eigenschappen wil ik ook liever niet. Het liefste heb ik iets er tussen in, niet té onafhankelijk en niet té gevoelig.
Je deed het anders prima met Nilo. Die is behoorlijk gevoelig hoor. En onafhankelijk :wink:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik zou nóóit voor de saarloos of voor de tjech kiezen. Waarom? Het past gewoon niet bij mij. Geen enkele match. Het is een mooierd maar het blijft een hybride en ik wil wel een redelijk makkelijke hond en dat zijn ze gewoon niet.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik zou nooit een bouvier nemen. Mijn beste vriendin had vroeger een bouvier, en die was echt afschuwelijk agressief. Hij heeft de helft van het gezin gebeten (ze zijn met 10) en het was altijd een verschrikkelijke ervaring om op bezoek te gaan. Hij zat in een kennel, maar ik ben er zeker van dat als hij daar uit kon, dat hij me zou aanvallen.
Een vriend van me heeft ook een bouvier, Barry. Dat is een ontzettende lieve knuffel. Maar toch blijf ik altijd wantrouwig.. Ze zijn groot, donker, en ik kan hun ogen niet zien. Dus geen bouvier voor mij.

Ik zei ook altijd dat ik geen klein harig hondje wilde. Maar er loopt er toch 1 bij mijn ouders en ik ben stapelgek op dat mormel. Als het ooit nodig is dan neem ik haar direct in mijn eigen huis. Net zoals de teckel van mijn oma, een fantastische hond! Maar ik ken dan weer iemand met een hele stomme teckel, die wil ik dan weer niet. Het hangt gewoon van de hond zelf af. Ik zou van alle honden kunnen houden :wink: behalve die bouvier.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik zou nooit (alhoewel, zeg nooit nooit..) voor een Duitse/Mechelse en de rest van de bijpassende herders kiezen. Ik heb er niks mee en zal er ook niks mee krijgen.. Als ik wel ooit mag kiezen voor een hond uit rasgroep 1 zal het een Welsh Corgi Cardigan of Australian Shepherd zijn denk ik...
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik vind heel veel rassen leuk, al zou ik zeker niet alle rassen zelf willen hebben, maar wat mij echt tegenstaat is een ras waarvan je bij voorbaat al weet dat je veel gezondheidsproblemen kunt verwachten en/of rassen met een heel korte levensverwachting.
Afbeelding
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

Ik zou nooit, maar dan echt nooit voor een rottweiler, molossers, berghonden, hovawarts,... kiezen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Volgensmij kan ik voor veel gaan, behalve een Engelse Bulldog. Dat vind ik echt geen honden meer, walgelijk.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik hou niet van kleine hondjes. Liesje met haar 40cm schofthoogte vind ik al te klein. En ik hou niet van platneuzen, jachthonden, molossers of terriers.
Daarmee vallen dus 2/3 van de bestaande rashonden af :jank: .

Aan de andere kant: ik hou wél van ierse setters, barzois, silken windhounds, whippets, ierse wolfshonden, deerhounds, bloedhonden, grote poedel, bouvier, duitse dog en de chinese powderpuff naakthond.

Nou ja, dus eigenlijk zijn er maar een paar rassen die écht afvallen. Zoals de jr, franse bull, pekinees en mopshond. En dat is zuiver omdat ik individuele exemplaren van die rassen ken en ze afschuwelijk nare beesten vind (sorry als ik op tenen sta).
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

LongFields schreef:
Robin schreef:
Ik zou nooit voor een herder gaan. Ik heb niet zoveel positieve ervaringen met herders (als kind is mijn konijn dood gebeten door een herder, traumatische ervaring) en het is één van de weinige rassen die ik echt eerlijk gezegd een beetje eng vind... :N:
"De herder" is géén ras, maar een rashondengroep, rasgroep 1: herdershonden en veedrijvers. Deze rashondengroep bestaat uit meer dan 40 verschillende herdershonden- en veedrijversrassen.

Dus als je je eigen vraag goed wil beantwoorden, zul je moeten aangeven om wélk herderhondenras het gaat en niet de hele rasgroep over 1 kam scheren. :wink:
Ik scheer helemaal niks. Ik bedoel de bruine herders :) A la commissaris Rex. Die vind ik altijd een beetje engig.

Echte vechthonden vind ik overigens ook niet echt bij mezelf passen. Maar hele kleine minihondjes ook niet. Eigenlijk is Robin te klein naar mijn zin, maar ze past op de fiets, kan overal mee naar toe en zonder strikjes heus niet truttig :pffff:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Robin schreef:Ik scheer helemaal niks. Ik bedoel de bruine herders :) A la commissaris Rex. Die vind ik altijd een beetje engig.

Echte vechthonden vind ik overigens ook niet echt bij mezelf passen. Maar hele kleine minihondjes ook niet. Eigenlijk is Robin te klein naar mijn zin, maar ze past op de fiets, kan overal mee naar toe en zonder strikjes heus niet truttig :pffff:
Bruine herders :denken: Heel veel herders zijn bruin.

Bedoel je Duitse herders?
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Hilde schreef:Een beagle of een border collie. Border collie's lijken me veel te gevoelige honden voor mij en het onafhankelijke van de beagle spreekt me dan ook weer niet aan. Ik noem nu twee rassen, maar andere rassen met die eigenschappen wil ik ook liever niet. Het liefste heb ik iets er tussen in, niet té onafhankelijk en niet té gevoelig.
Een Dalmatiër. :ok:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Ik zou nooit voor een schnautzer of een Engels Bulletje gaan.

Kees gaat volkomen uit zijn plaat van deze buurhonden, dat dat wordt hem echt niet. :D
_Leonie
Zeer actief

LongFields schreef:
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om je antwoord, zeker gezien de hond die je nu hebt. :smile:
Daarom kan ze een reeël antwoord geven. :smile:
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Geen platneuzen, molossers, duitse- en mechelse herders hier. De laatste 2 rassen vind ik wel mooi, maar heb er geen goede ervaringen mee. Molossers heb ik niks mee en van "platneuzen" krijg ik het spontaan benauwd. Ik hou van snelle honden die sierlijk kunnen bewegen. Doe mij maar iets uit de windhonden en/of oer-typen groep :I:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Marion. schreef: In de gezelschapshonden vind ik zo snel ook geen ras die ik wel zou willen.
Heb je mijn Ljennah nog nooit gezien/meegemaakt :pffff: :smile:

Ik zal niet snel zeggen dat ik een bepaald ras niet zou willen hebben, alhoewel ik denk ik geen mens ben voor een ras dat een zeer consequente opvoeding nodig heeft :oeps:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Oh, ik zou ook niet uit mezelf een Hollandse, Duitse of Belgische herder aanschaffen en zéker niet uit werklijnen. Ze spreken me allemaal niet aan, hoewel ik een ruwhaar Hollander er nog wel gaaf uit vind zien, en het zou totaal niet bij me passen, denk ik.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Goh, zeg nooit nooit natuurlijk maar over het algemeen spreken terriërs mij echt niet aan. Als er ooit een terriër zou komen zou het een Soft Coated Wheaten, een Airdale of een Rus zijn denk ik... Ik heb een beetje een afkeer van Jack Russels, maar dat is vooral omdat veel mensen zo'n hond hebben en denken dat die niet opgevoed moeten worden. Een vriendin van me heeft ook een JR, en dat is echt een super leuk hondje dus ik weet wel dat ze niet noodzakelijk zo'n lastpakjes hoeven te zijn hoor; veel mensen onderschatten ze gewoon serieus...

Ook kleinere gezelschapshondjes zeggen mij over het algemeen weinig, hoewel de eerste hond waar ik mee getraind heb en die een beetje van mij was (woonde bij men grootouders) een Pekingees was en die was best lief en leuk.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou nooit zelf kiezen: alles wat klein en harig is, de zg boomers ed.
Een echte werkhond(mechelaars, Aussie , bordercollie) is ook niks voor mij.
Airdale terrier, Bedlington ed: té lelijk naar m'n zin, dat zijn honden die mij qua uiterlijk niet aanstaan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ik zou niet snel voor een niet-bordercollie kiezen :mrgreen: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:
Robin schreef:

Die rechtsonder in mijn onderschrift is ook een herder, maar die zal ze toch niet bedoelen :pffff: :mrgreen:

Er is toch onlangs al zo'n topic geweest? Ik houd van actieve, slimme honden die qua uiterlijk niks in de weg hebben om goed te bewegen. Voor rassen die hier niet aan voldoen, zal ik dus niet kiezen.
Mijn meneer in m'n onderschrift is óók een herder :ok: Voldoet ook niet aan het idee dat mensen hebben van een herder, als je ze vertelt dat het een herdershondje is, staan ze me altijd aan te kijken of ík gek ben :mrgreen:

Ik houd ook van actieve, slimme honden, die het fijn vinden om iets voor je te doen. Ik zou niet snel kiezen voor een hond die op jacht gaat of voor molossers.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik vind heel veel honden niet mooi of qua karakter niet bij me passen, maar ik zou niet weten welk ras er nooit bij me in zou komen.
Als ik dan toch een keuze zou moeten maken wordt het de chihuahua. Ik ken er een aantal en wat een verschil qua karakters! Sommige top andere niet.
Ik vind ze gewoon te klein.. Kan er maar niet aan wennen, iedere keer als ik bij de fokker kom, denk ik weer ppff veels te klein, haha
Dus niet om hoe ze zijn of uiterlijk
Afbeelding
Debz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix rottweiler - mechelaar en een samojeed
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debz »

ik zal zelf niet voor de kleinere hondjes gaan, heb ik persoonlijk niet zo veel mee.
Ik heb liever een flinke hond om lekker mee te kroelen :lol1:, ben ik ook niet zo bang dat ik er op ga staan ofzo :D
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Alles wat minder dan een kilo of 35 weegt (en dan heb ik het niet over dikke honden, maar gewone gezonde honden).
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik zou nooit gaan voor een Labrador, een Golden of een Flatcoat. Geen idee waarom niet, ik zie er maar weinig met echt uitstraling.
Ik wil ook geen hond waar je (grote/zorgwekkende) gezondheidsproblemen en een korte levensduur van kunt verwachten. Tevens honden met grote neiging naar (hond)agressie laat ik aan mij voorbij gaan. Honden die veel vachtverzorging nodig hebben is ook niks, daar ben ik veel te lui voor. En graag ook niet van die hyperactieve constant fixerende rassen, daar word ik nerveus van. Hele kleine ieniemienie hondjes vind ik ook niks, veel te breekbaar. En hele grote honden hebben vind ik eng, wat nou als ie in de middle of nowhere z'n poot breekt en ik hem 7 kilometer naar de auto moet dragen of zo. Roos zou ik nog wel thuis krijgen op adrenaline, maar veel groter dan die 25 kilo lukt me echt niet. (Toch zou ik graag ooit een Bouvier willen, mijn vader had die vroeger ook en ik vind ze fantastisch dus misschien zet ik me nog eens over dat schrikbeeld heen.)

Ach, zoveel honden en rassen die ik zo op voorhand niet zou willen. Tot ze een baasje nodig hebben en me lief aankijken, dan smelt ik meestal direct, al is het een schuimbekkende pitbullreu met hotspots en overgewicht of een bologige snurkmops. :mrgreen:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Rassen waar ik niet voor zou kiezen. Het zijn nogal verschillende rassen en gebaseerd op de honden die ik ken of gekend heb.

jack russels, inderdaad zoals eerder gezegd, mensen denken dat ze niet opgevoed hoeft te worden, dus veelste druk
engels bulldog, ongezonde knorrende honden
chihahua, te klein en breekbaar
duitse/mechelse herder (met name werklijnen) mooie honden maar voor mij te pittig (waarschijnlijk door het beeld dat bij de politieherders hoort)
mega grote honden, duitse dog, sint bernard, berner senner, ierse wolfshond
golden retrievers en labradors, heel noordwijk heeft ze en ze hebben weinig uitstraling
rodesian ridgebacks, ben in totaal 10 verschillende ridgebacks tegen gekomen en allemaal waren ze agressief of naar mij/vriend/moeder of naar de hond die ik bij mij had (Voormalige hond van mijn ouders, oppashond of Diesel)

Sorry als ik mensen beledig, ik zou ook graag honden van deze rassen zien die mijn beeld veranderen maar dit zijn eigenlijk gewoon voor oordelen van mij hihi. Dus als je nog een van deze bovenstaande rassen hebt en je wil mij laten zien dat het toch hele leuke honden zijn hou ik mij aanbevolen om eens te komen knuffelen hihi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”