Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwevende chip
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Zwevende chip
Oke, ik wist dat chips konden gaan zweven, ik heb ze in voorpoten gevoelt, helemaal achterop ruggen, in de flanken, noem maar op. Eigenlijk altijd toch wel naar beneden....Nu roept Moisha me net, die zit op de bank te pjoeteren met Hayley lekker tegen zich aan, dat ze een bultje heeft boven in haar nek, een klein eindje onder haar hoofd. Ik voel, verrek, dat voelt als de chip! Dat Hayles een beetje vreemd is wist ik, maar een chip die naar boven zweeft vind ik wel heel vreemd

- Liet
- Actief
- Mijn ras(sen): waarschijnlijk een podenco mix
Re: Zwevende chip
kitty2 schreef:Oke, ik wist dat chips konden gaan zweven, ik heb ze in voorpoten gevoelt, helemaal achterop ruggen, in de flanken, noem maar op. Eigenlijk altijd toch wel naar beneden....Nu roept Moisha me net, die zit op de bank te pjoeteren met Hayley lekker tegen zich aan, dat ze een bultje heeft boven in haar nek, een klein eindje onder haar hoofd. Ik voel, verrek, dat voelt als de chip! Dat Hayles een beetje vreemd is wist ik, maar een chip die naar boven zweeft vind ik wel heel vreemd![]()
![]()
Hoe voelt zo'n chip aan dan?
groetjes Liet en Lars 

- Kit
- Erelid
Als een langwerpig bultje, zoals een rijstkorreltje 
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
onze bella is er door het zweven al 2 kwijt geraakt ze loopt dan nu ook mogelijk met 3 chips rond, staan ook allemaal geregistreerd, tja ze zullen maar net de verkeerde scannen
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Cato zijn chip heeft ook het eerst jaar rond gezworven en erna heel lang tussen zijn voorpoten gezeten; nu ben ik hem kwijt.
Groetjes saskia en een poot van cato

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Best raar eigenlijk, kan zo'n chip nooit op een "gevaarlijke" plaats terecht komen?

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja, dat heb ik laatst ook aan de DA gevraagd, maar volgens hem kon dat niet.
Ik vroeg dat omdat die van Perry nu ook in zijn oksel zit.
Ik vroeg dat omdat die van Perry nu ook in zijn oksel zit.
Gr. Aniek

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
weet je zeker dat het haar hersenen niet zijn? 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Kit
- Erelid
Podenji schreef:weet je zeker dat het haar hersenen niet zijn?
Of heb je haar ook al laten vallen als pup zijnde
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Bij Quins zit de chip heel laag op de schouder, bijna op de elleboog en ook heen dicht op de huid, je ziet hem zitten.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Bij die van ons zit de chip ook in d'r nek. Je voelt 'm echt super goed.
-
Maaike
- Zeer actief
Bij Casper zit de chip al jaren op zijn biceps. Als ik dieren gescand zie worden op een chip, valt het mij op dat vaak alleen de rug en flanken gescand worden. Ik ben benieuwd hoeveel gechipte en gevonden dieren hierdoor niet bij hun eigenaar terecht komen omdat de chip aan de wandel is gegaan en er niet adequaat gescand wordt.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Maar als zo'n chip dan echt in de weg gaat zitten (bijv. bij de oksel enzo) dan kan je hem zeker niet wegduwen of weet ik het? Of ben ik nu heel dom.. 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Omdat ie daar meestal ook zit én omdat ze hem dan ook vaak al gevonden hebben. Ik kan me bijna niet voorstellen dat men niet doorzoekt als ze er geen vinden. Als ik bij een gevonden hond geen chip vind op de doorsnee plaats dan scan ik hem bijna tot op zijn voetzolen, ik vermoed dat de meeste "vind" instanties dat ondertussen wel doen, door schade en schande wijs geworden.Maaike schreef:Bij Casper zit de chip al jaren op zijn biceps. Als ik dieren gescand zie worden op een chip, valt het mij op dat vaak alleen de rug en flanken gescand worden. Ik ben benieuwd hoeveel gechipte en gevonden dieren hierdoor niet bij hun eigenaar terecht komen omdat de chip aan de wandel is gegaan en er niet adequaat gescand wordt.
Gr. Aniek

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
LéonieHonden schreef:Maar als zo'n chip dan echt in de weg gaat zitten (bijv. bij de oksel enzo) dan kan je hem zeker niet wegduwen of weet ik het? Of ben ik nu heel dom..
-
Melanie 74
Ik heb gelukkig hier niet gemerkt dat ze zijn gaan zwerven, maar wat ik mij afvraag, kun je zo'n chip "makkelijk" verwijderen eigenlijk?
- Kit
- Erelid
Melanie 74 schreef:Ik heb gelukkig hier niet gemerkt dat ze zijn gaan zwerven, maar wat ik mij afvraag, kun je zo'n chip "makkelijk" verwijderen eigenlijk?
:N: Wil je gaan snijden in je hond?
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Als de chip inmiddels is ingekapselt doet dat zeer inderdaad.LéonieHonden schreef:Maar als zo'n chip dan echt in de weg gaat zitten (bijv. bij de oksel enzo) dan kan je hem zeker niet wegduwen of weet ik het? Of ben ik nu heel dom..
Bij Quins zou ik hem met een klein sneetje kunnen verwijderen (doe ik niet hoor).
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Basco heeft ook zijn chip op een andere plaats.
Bij hem zit het 'rijstkorreltje' boven in zijn linker poot.
Bij hem zit het 'rijstkorreltje' boven in zijn linker poot.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Issie niet gewoon vrij hoog geplaatst? Bij zowel kat als hond die beide als pup zijn gechiped zitten ze eigenlijk vlak achter de schedel.... 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die van Tapas zit ook in haar nek, en aangezien ik er bij was toen zij gechipt is weet ik zeker dat hij lager is gezet.
- Maxine
- Zeer actief
Lach maar. Zo hebben we een hond in het asiel binnen gekregen bij wie we vermoedden dat de chip eruit is gesneden.kitty2 schreef:Melanie 74 schreef:Ik heb gelukkig hier niet gemerkt dat ze zijn gaan zwerven, maar wat ik mij afvraag, kun je zo'n chip "makkelijk" verwijderen eigenlijk?
(Had een grote snee aan de zijkant van zijn nek door een mes of ander scherp voorwerp.)

- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Ik laatst bij de DA voor standaard controle, konden ze de chip ook niet vinden. Wordt er nog gevraagd of ik zeker weet of Tibs gechipt is en uiteraard weet ik dat zeker. Is dat ding dus letterlijk naar zijn kop gestegen. Hij zit nu vlak onder het rechteroor op zijn achterhoofd....
Dat maakte ze daar ook niet zo vaak mee
Dat maakte ze daar ook niet zo vaak mee
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zat beetje te denken (en misschien is het helemaal niet logisch gedacht hoor) maar die chip die bij een nog groeiende pup is gezet, misschien daardoor dus hoog uit komt en dus zelf niet is gaan zweven? (snap je beetje wat ik bedoel?) Bij onze herplaatshonden zijn ze op latere leeftijd gezet en zijn dus ook lager in de nek blijven zitten.LongFields schreef:Die van Tapas zit ook in haar nek, en aangezien ik er bij was toen zij gechipt is weet ik zeker dat hij lager is gezet.

-
Baily&Luna
- Zeer actief
:N: zoiets heb ik wel vaker gehoord jaMaxine schreef:Lach maar. Zo hebben we een hond in het asiel binnen gekregen bij wie we vermoedden dat de chip eruit is gesneden.kitty2 schreef:Melanie 74 schreef:Ik heb gelukkig hier niet gemerkt dat ze zijn gaan zwerven, maar wat ik mij afvraag, kun je zo'n chip "makkelijk" verwijderen eigenlijk?
(Had een grote snee aan de zijkant van zijn nek door een mes of ander scherp voorwerp.)
dat een hond gedumpt werd in het bos ofzo en dat de chip eruit gesneden was
Ik heb geen idee waar de chip bij Baily of Luna zit, nog nooit gevoeld eigenlijk
-
Melanie 74
Ikke, niet! Ben veels te trots op mijn hondjes hoor!! Trouwens alleen Tosca heeft nog een tato.kitty2 schreef:Melanie 74 schreef:Ik heb gelukkig hier niet gemerkt dat ze zijn gaan zwerven, maar wat ik mij afvraag, kun je zo'n chip "makkelijk" verwijderen eigenlijk?
Maar ik vroeg het mij gewoon af.