En als ik dr lok met een koekje, gooit ze die dummy op de terugweg ergens neer en komt netjes voor me zitten om het koekje op te halen

Teckels

Moderator: moderatorteam
Ik herken in het verhaal van Jules een beetje mijn eerste teckel.Inge O schreef:nee hoor, niet 'teckels', je moet het gewoon veel trager en met kleinere stapjes aanpakken - niet meteen weggooien en denken dat ze hem naar jou terugbrengen om hem open te maken - dat wéten ze toch nog helemaal niet?_Inge_ schreef:Ik ging ook maar eens oefenen met Jules.. ze vind de dummy heel boeiend.. heb er koekjes ingedaan.. Mevrouw rent snel naar de dummy toe.. komt dan terugrennen ermee..maar ze rent langs me en gaat dan naast me liggen met die dummy. Zit me echt aan te kijken van, ja hallo..maak dat ding eens open voor me![]()
En als ik dr lok met een koekje, gooit ze die dummy op de terugweg ergens neer en komt netjes voor me zitten om het koekje op te halen![]()
Teckels
eerst belonen voor aanraken, dan voor in happen, dan voor oppakken dan voor het in je hand geven enz. - maar bij al die stapjes zit je hond nog wel bij je - eventueel aangelijnd als hij er anders met de dummy vandoor gaat.
Prima toch?Inge O schreef:dat 'netjes' zou voor mij nu nog helemaal niet hoeven hoor maar ja, ze is verslaafd aan haar 'oefenbeurtje apport' als ze 's avonds naar binnen komt dus als ik het dagelijks doe moet ze natuurlijk wel ietsje vooruitgang boeken om haar beloning te verdienenranetje schreef:Wat doet ze dat al netjes.