Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidschilfers (?) bij pup

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Iriss
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Huidschilfers (?) bij pup

Ongelezen bericht door Iriss »

Ik dacht dat het onder 'medisch' hoorde, maar ik hoop dat iemand me hier advies kan geven!

Ik heb een golden retriever pup (reu) van 4 maanden. Hij heeft sinds het begin al vrij veel last van (ik denk) huidschilfers. Hij krabt niet overdreven vaak (in het begin wel, dat bleek vanuit zijn oren te komen, lichte oorontsteking :oohja: ) en was daarna ook over.
De schilfers zitten overal, en lijken donkergrijs van kleur. De dierenartsen hier zeggen heel simpel dat het 'normaal' is, maar ik moet zeggen dat hier (ik woon in Ierland) het niveau wbt dieren érg laag ligt... :hmmm:
Daardoor wil ik eerst zelf wat meer doorzoeken wat het zou kunnen zijn, en of ik meer gericht door moet laten onderzoeken(als het wat is!).
Hij is keurig ontwormd en ontvlooid op tijd. In het begin dacht ik dat het van het borstelen kwam (de een zegt dat dat juist goed is, de ander zegt dat het juist alleen maar erger wordt?), maar dat lijkt ook niet het geval.
Hij staat op James Wellbeloved. Hij komt overigens VEEL buiten, en ik heb een erg grote tuin met veel begroeiing, waar hij graaaag in rondhangt, dus misschien heeft dat er ook wat mee te maken?
Over 5 weken gaan we naar NL en wil ik hem sowieso over gaan zetten op vers vlees.

Alvast bedankt!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Huidschilfers (?) bij pup

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

kijk eens intensief naar zo'n schilfer, zie je hem niet traag bewegen? Zo ja, dan is het een luis :N:
Iriss
geregistreerd lid

Rosita Compagner schreef:kijk eens intensief naar zo'n schilfer, zie je hem niet traag bewegen? Zo ja, dan is het een luis :N:
*pakt hond, plukt er een 'huidschilfer' uit, kijkt goed...* nee het beweegt totaal niet, en het is écht niets luisachtigs. Ziet er ook niet uit alsof het ooit geleefd heeft (op mijt na dan, daar zou het vast wel voor door kunnen gaan) :lol1:
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Zou het geen cheyetiella, ofwel roosmijt kunnen zijn?
Google er maar eens op...vrij simpel weer af te komen, gelukkig.
Afbeelding
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Het zou Cheyletiella of Demodex kunnen zijn, dit komt wel vaker voor bij jonge honden. Misschien kunnen ze even een huidafkrabsel nemen en onder de microscoop bekijken.
Mijn hond had het ook vanuit het nest mee gekregen.

Succes ermee
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn hond had ook schilfers..
Die heb ik van brokken overgezet op vlees en toen was t redelijk snel over! Wat het precies was weet ik nog steeds niet..
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij zien het vrij regelmatig. Vaak zijn het de puppen die een vollere vacht hebben.
Wanneer de puppenvacht eruit gaat, verdwijnen ook de schilfers.
Als de pup er verder geen last van heeft zou ik me er niet zo druk om maken.
Iriss
geregistreerd lid

Bedankt allemaal! Ik kijk het inderdaad nog even aan, want de dierenartsen hier rekenen vrolijk een consult maar kijken niet verder dan hun neus lang is. Hij gaat zodra we terug in NL zijn direct op versvlees, dat zat al in de planning...!
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Sprokkel van 1 jaar heeft het ook. Eigenlijk vanaf dat we overgestapt zijn op kvv.

Het is net mensen-roos.

Mijn paarden hebben ook wel eens last van schilfers, dus maak me dr niet druk om.

Moet zeggen dat hij nu ook pas in de rui is, misschien dat het een en ander met elkaar te maken heeft?

Ik lees even mee..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”