Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkenning van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

insaneclown
nieuw lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker

Herkenning van de hond

Ongelezen bericht door insaneclown »

Beste allemaal,

Het is bijna rond. Vanaf eind September/begin oktober ga ik voor 5 maanden naar Curaçao om daar mijn afstudeerstage te doen! Echter heb ik een vraag wat betreft mijn hond. Ik heb al e.e.a. gezocht, maar hoe zal het zijn met mijn hond? Ik ben erg gehecht en zie hem enorm veel. Het is een Amerikaanse Cocker:
Deze is van een tijd terug: http://urlm.in/fcjm en deze is gewoon even van het internet gekopieerd: http://www.hondenrassen.info/images/ame ... aniel4.jpg , alleen wat korter geknipt. Kopje is precies het zelfde :wink: . Ze is ongeveer 7,5 jaar tegen die tijd. Ze komt uit het asiel, en ik heb haar ongeveer 5 jaar dan. Ik doe ontiegelijk veel met haar samen. Van 3x per dag wandelen, tot wat stoeien/spelen thuis etc.

Zou zij me nog herkennen als ik na 5 maanden terug kom? Zo ja, dan is er niks aan de hand. Zo nee, duurt het eventjes voor ze de mooie momenten herinnert? Verder zie ik geen struikelblokken, daar ik weet dat mijn moeder haar uiteraard goed verzorgt. Is het een idee om af en toe met webcam / wat foto's van mij te laten zien? Of te praten/je stem laten horen via skype?

Ik heb zelf natuurlijk wat gezocht en het merendeel kom ik tegen dat het honden geheugen net zo goed als dat van de mens is wat betreft herkenning (ook geur etc.). Bepaalde werden ook na meer dan een half jaar nog herkend en even blij ontvangen. Een enkele uitschieter zag ik dat iemand de hond weg moest doen i.v.m. werk, er na een jaar heen ging en de hond tekeer ging tegen hem.

Hopelijk kunnen jullie mij wat zekerder maken. Het zou natuurlijk zonde zijn als ik hiervoor een wereldstage zou laten lopen!
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Re: Herkenning van de hond

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik denk dat je je hond een beetje teveel vermenselijkt ...... je hond zal je best missen in het begin maar ze is in goede handen en degene die haar verzorgt/voert zal voor haar het belangrijkste zijn. Stem laten horen/webcam voor je hond ..... veeg maar van tafel, wat heb je eraan als je hond je stem hoort en je gaat zoeken maar je niet kan vinden?? Je hond gaat echt niet naar een beeldscherm zitten kijken van "oh, daar is mijn vrouwtje".
En als je terugkomt dan blijkt vanzelf wel of er herkenning is maar ik denk dat je hond je best herkent hoor, zo lang zijn vijf maanden nou ook weer niet.
Jij gaat gewoon lekker op stage en je hond wordt in die tijd heerlijk vertroeteld en verzorgd door je moeder ...... mooier kun je het niet hebben, toch??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

hij gaat je echt wel herkennen :mrgreen:

5 jaar spelen vergeten ze niet in 5 maanden :pffff:

^edit m'n voorganger heeft gelijk niet cammen
heeft hij niks aan gewoon aan je moeder vragen hoe het gaat
komt goed, fijne stage en enjoy dushi curacao
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 22 jul 2010 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Die herkent je echt wel :wink: Ik ben een jaar naar Amerika geweest voor studie en Max was door het dolle heen toen ik terugkwam. Die was alleen maar extra blij om me te zien na zo lang.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
insaneclown
nieuw lid

Geweldig! Bedankt mensen voor de antwoorden. Ik weet dat ik het misschien overdrijf, maar ben echt gek op haar...maar dat ik dat cammen wilde doen is misschien inderdaad iets overdreven....Ik heb altijd nog een andere hond gehad (Engelse Cocker, Max ;) ) en toen ik die vorig jaar tot mijn grote spijt moest laten inslapen (wat ook al een emotionele ramp was).. heeft deze (Jana) nu weken lang niks tot bijna niks gegeten, omdat ze hem dus blijkbaar miste? Vandaar dat ik toch wel een beetje bang ben of nu niet het zelfde zal gebeuren!
kiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Frans bulletje
Spaans vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kiek »

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

kiek schreef:Over herkenning gesproken :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=ysKAVyXi0J4
Mooi filmpje!
Een vriend van mij heeft 5 maanden in Afghanistan gezeten, zijn hond herkende hem daarna zonder moeite! Dus don't worry en geniet van je stage op Curaçao :ok:
Afbeelding
Dexter
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dexter »

Na 5 maanden is er voor jouw hond niets verandert, behalve dat jij een tijd bent weggeweest uit de roedel.
Lijkt me dus geen problemen op te leveren als je na 5 maanden weer terugkeert. :wink:

Wat wél een probleem kan zijn voor je: de zwerfhonden op Curaçao.
Er lopen er daar een heleboel van rond en het is hartverscheurend om te zien hoe zij zich in leven proberen te houden. :cry:
Sowieso zijn honden op Curaçao vaak in gebruik als waakhond en wordt er anders mee omgegaan dan wij het hier doen.
Het is maar dat je dat alvast weet voor je daardoor onaangenaam wordt verrast.
"Life is not the opposite of death. Death is the opposite of birth, life is eternal"
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou niet met een webcam of telefoon tegen je hond gaan praten. Je hond zal je dan juist gaan zoeken en je bent er niet.
Wees maar niet bang dat je hond je niet meer herkend, zo lang is 5 maanden voor een hond niet.

Ik heb eens met een kooikerpup getraind die naar Zweden geëxporteerd werd. Het hondje zag mij dus één of twee keer per week. Vervolgens kwamen ze na ongeveer drie jaar naar Nederland voor de hondenshow. Ik blij het hondje weer te zien, het hondje reageerde niet. Totdat, op een gegeven moment (na een minuut of 10) de knop om ging bij dit hondje en ze me wel herkende. Ze was toen door het dolle heen! Dus zelfs dan, na jaren, en een hondje die ik maar één of twee keer per week zag, blijft er herkenning.
En wij hebben een aantal nestjes gefokt. De hondjes zien ons soms langere tijd niet, maar de hondjes die wij in het eerst jaar meerdere keren bezocht hebben, daar blijft herkenning voor het leven. En dan heb ik het dus over hondjes die ergens anders wonen en van een ander zijn. Je hoeft er dus echt niet over in te zitten dat ze je niet meer zal herkennen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Toen ik naar Engeland verhuisde heb ik met pijn in mijn hart 2 van mijn 4 honden bij mijn ex achtergelaten.
Na 2 (!) jaar kwam ik voor het eerst weer bij hem op bezoek en mijn reu herkende zelfs het geluid van mijn bus: hij zat voor de poort op me te wachten.
Wie harder huilde de hond of ik weet ik niet, maar herkennen deed ie me dus echt wel.
Denk niet dat dat bij jullie anders zal zijn. ;)

Veel plezier op stage en maak je geen zorgen om je hondje, dat komt echt wel goed!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

renee-uk schreef:Toen ik naar Engeland verhuisde heb ik met pijn in mijn hart 2 van mijn 4 honden bij mijn ex achtergelaten.
Na 2 (!) jaar kwam ik voor het eerst weer bij hem op bezoek en mijn reu herkende zelfs het geluid van mijn bus: hij zat voor de poort op me te wachten.
Wie harder huilde de hond of ik weet ik niet, maar herkennen deed ie me dus echt wel.

Veel plezier op stage en maak je geen zorgen om je hondje, dat komt echt wel goed!
Wat een mooi verhaal...
Afbeelding
insaneclown
nieuw lid

Renske schreef:Ik zou niet met een webcam of telefoon tegen je hond gaan praten. Je hond zal je dan juist gaan zoeken en je bent er niet.
Wees maar niet bang dat je hond je niet meer herkend, zo lang is 5 maanden voor een hond niet.
Is misschien maar beter inderdaad... anders rent ie het hele huis af om te kijken waar ik ben ! :)
Hij zal in die periode toch op mijn kamer blijven slapen.. ligt er nu ook altijd :thumleft:
Dexter schreef:Na 5 maanden is er voor jouw hond niets verandert, behalve dat jij een tijd bent weggeweest uit de roedel.
Lijkt me dus geen problemen op te leveren als je na 5 maanden weer terugkeert. :wink:

Wat wél een probleem kan zijn voor je: de zwerfhonden op Curaçao.
Er lopen er daar een heleboel van rond en het is hartverscheurend om te zien hoe zij zich in leven proberen te houden. :cry:
Sowieso zijn honden op Curaçao vaak in gebruik als waakhond en wordt er anders mee omgegaan dan wij het hier doen.
Het is maar dat je dat alvast weet voor je daardoor onaangenaam wordt verrast.
Ja zoiets had ik ook al meegekregen...maar ja, dat heb je hier ook al als je zo'n beestjes ziet! :boos:
renee-uk schreef:Toen ik naar Engeland verhuisde heb ik met pijn in mijn hart 2 van mijn 4 honden bij mijn ex achtergelaten.

Prachtig om te horen! :ok:

Mensen, allemaal bedankt! Dit is echt een grote geruststelling. Dat ze goed verzorgd zal worden wanneer ik weg ben, ben ik van overtuigd. Maar nu is het helemaal compleet, omdat ik weet dat de kans op herkenning gewoon enorm groot is. En anders wel na een paar minuten!

Super bedankt! Ook voor het gewenste succes van jullie!
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

quireste heeft pasgeleden zijn oude bazin weer gezien...ze hadden elkaar bijna 3 jaar neit gezien, de herkenning duurde even maar was heel erg mooi, wat een reactie van Q. springen, blaffen, joelen en gek doen..hij was zo blij...

ik denk dat het dus geen probleem is om je hondje 5 maanden hier te laten..die zal je ongetwijfeld herkennen..

veel plezier op curacao.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zal het je nog gekker vertellen.
Onze Romeo herkent zelfs zijn fokker nog!
Hij ziet haar eens in de paar jaar, als we toevallig naar de Stafford clubdag gaan.
Dan is hij zo blij! Terwijl hij dus maar acht weken van zijn leven bij haar heeft gewoond, en haar daarna dus maar af en toe ziet, en dan zelfs nog maar heel kort.
En toch blijft hij haar herkennen, en begroet hij haar uitbundig.
:zweep:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Paulala schreef:Ik zal het je nog gekker vertellen.
Hij ziet haar eens in de paar jaar, als we toevallig naar de Stafford clubdag gaan.
Dan is hij zo blij! Terwijl hij dus maar acht weken van zijn leven bij haar heeft gewoond, en haar daarna dus maar af en toe ziet, en dan zelfs nog maar heel kort.
Mooi om te zien is dat he.. ken het zelf ook van sommige puppies die je echt jaren niet hebt gezien... en dan ineens reageert een volwassen hond op je...en je vraagt je dan af wat is dit dan..tot je hoort dat het in mijn geval toen de pup was die toen ik een jaar of zes was in huis bij ons had gelogeerd :mrgreen:
of toen ik bij de rai liep een groot boefje ook zo reageerde.. was een pupje uit het nest waar ik een paar keer op bezoek geweest en ik had veelvuldig geknuft met die pup :I:
Het herkenningsvermogen van m.n. honden is zo mooi..
insaneclown
nieuw lid

blondie schreef:
Paulala schreef:Ik zal het je nog gekker vertellen.
Mooi om te zien is dat he.. ken het zelf ook van sommige puppies die je echt jaren niet hebt gezien... en dan ineens reageert een volwassen hond op je...en je vraagt je dan af wat is dit dan..tot je hoort dat het in mijn geval toen de pup was die toen ik een jaar of zes was in huis bij ons had gelogeerd :mrgreen:
of toen ik bij de rai liep een groot boefje ook zo reageerde.. was een pupje uit het nest waar ik een paar keer op bezoek geweest en ik had veelvuldig geknuft met die pup :I:
Het herkenningsvermogen van m.n. honden is zo mooi..
Geweldig! :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”