in het maandblad ``hondenmanieren`` nummer 7/8 van 2010. stond een boeiend stuk over hondenvoeding. over BARF en over brokken. nu denk je misschien : ``nee, he, niet weer een voedingtopic``

maar wat ik uit het verhaal opmaakte is dat door eeuwenlange hondenhouderij, de hond waarschijnlijk al zo geevalueerd is, dat het vrijwel een omnivoor is geworden.
want heeft de hond niet jarenlang ( in de middeleeuwen bijvoorbeeld) met de pot meegegeten? wij mensen aten toentertijd wel veel gezonder waarschijnlijk. nu kan de hond meestal niet meeeten met de pot. door toevoegingen van sauzen e.d.
in dat artikel kwam naarvoren dat mensen die BARFEN dat daarvan de hond vitaminen gebrek en mineraalgebrek kan krijgen. doordat ze veel voedingsstoffen missen. natuurlijk weten wij ook dat brok ook de nodige nadelen kan hebben. maar we willen graag voeren wat het beste is.
dus in hoeverre is de hond nog eigenlijk carnivoor ?? want het zijn geen wolven meer. al heeel lang niet meer.
het leek mij leuk om hier eens respectvol over te discussieren. ik ben trouwens niet voor brokken of voor Barfen of voor Kvv. ik geef van alles wat aan ze.
en eerlijk gezegd weet ik ook niet wat het beste is. ook omdat honden individueel anders reageren op voer.
maar de discussie stelling luidt; is de hond een carnivoor, of eigenlijk veel meer een omnivoor ? en onderbouw alsjeblieft je ongezouten mening