Kay is ook absoluut geen schooier, mag al blij zijn als hij voldoende eet. Ik loop hier zowel in drukke als in rustige gebieden, maar denk dat Kay net een nog wat ander kaliber hond is dan die van jou(ook nog wat jonger?). Ik loop dan zelf niet meer zo rustig en om voor mezelf de rust te houden, gebruik ik de lijn dan maar. Voor onsb eide wel zo relaxed. Bas en Winnie liet ik meestal wel los rond scharrelen, maar die hadden echt totaal niks met mensen en liepen ook rustig rond. Winnie liep meestal naast me te hobbelen en Bas ergens in het gras mollen te zoeken.Moos schreef:Het ligt er denk ik ook echt heel erg aan hoe je woont, en waar je wandelt hoor. Als het een erg rustig gebied is, en we komen een verdwaalde passant tegen roep ik Vera ook even bij me (Saar niet, die loopt toch al achter me aan te hobbelen). Gewoon omdat ik niet weet of ze het negeermensen vindt of knuffelmensen, en juist 1 iemand op een verder rustige plek is sneller interessant.gyanty schreef:Man och man wat is het moeilijk om met elkaar te leven. Ik roep Kay eigenlijk altijd bij me (als ik iets op tijd zie en het nog lukt). Zie ik in de verte een groepje mensen zitten, lijn ik Kay even aan. In de regel interesseert het hem helemaal niet, maar goed het blijft een hond en ik weet niet hoe mensen gaan reageren etc. Ben ik voorbij gaat Kay weer los. En ach is het een heel druk gebied dan blijft hij aan de flex. Geen probleem. We leven met zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende honden, we kunnen ze niet allemaal inschatten. Die paar die het niet leuk vinden, waarderen je in ieder geval ook. En als mensen de hond wel leuk vinden, kan ik hem alsnog loslaten hoor. Heb overigens de hond voor mezelf en niet voor anderen. Dus niemand hoeft er last van te hebben, ook al doet hij niks, ik laat duidelijk zien dat ik mijn hond onder controle kan houden. Natuurlijk gaat het ook wel eens mis hier hoor. Dan kan ik mij nog enkel verontschuldigen.
Maar in heel druk gebied ga ik toch echt niet de honden aan de flex houden hoorDan zou ik op bepaalde plekken gewoon er permanent een aanlijnplek van maken terwij het losloopgebied is. Dacht het niet
Ik zorg dat mijn honden niemand lastig vallen, dat uiteraard wel. Maar dat kan ik ook prima als ze loslopen hoor. Juist in een wat drukker gebied, want dan is niemand eigenlijk meer interessant voor Vera. Beide honden zijn ook geen schooiers bij andere mensen, dus ze gaan ook niet opeens picknickkleedjes over rennen ofzo. Moos deed dat wel, dus die kon dan inderdaad niet los.
En dat het een losloopgebied is zegt niet dat de hond per se los moet? Er is de mogelijkheid dat als je hond braaf is de hond los te doen. Sta ik langs de kant van het water met Kay te zwemmen, dan kan er een gehele fanfare achter me gaan staan.....