Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe geregeld bij dagje afwezigheid?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hoe geregeld bij dagje afwezigheid?
Het gebeurt eigenlijk nooit dat we dagen weg zijn zonder de honden. In Nilo's leven (2,5 jaar nu) is dat slechts een keer voorgekomen en toen is hij voor een dagje naar mn oom en tante gegaan. Die houden hem in ieder geval aan de lijn, dat vind ik belangrijk aangezien hij niet zomaar iedereen gehoorzaamt. We kunnen ook de buren vragen om de honden tussendoor eens uit te laten.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Goh wij zijn blijkbaar niet de enige ''huismussen'' het komt hier ook maar zelden voor dat ze niet meekunnen. In dat geval gaan ze naar mijn ouders of die komen hier. door de week kunnen ze altijd een dagje extra naar de opvang.
Zelf vangen we wel eens 2 honden van verschillende mensen een dagje op, is altijd gezellig! Onze honden daarheen is lastiger omdat het er twee zijn, de 1 verder weg woont en de ander een erf heeft met een klein slootje eromheen dat mijn honden nu niet direct als goede omheining zien.
Zelf vangen we wel eens 2 honden van verschillende mensen een dagje op, is altijd gezellig! Onze honden daarheen is lastiger omdat het er twee zijn, de 1 verder weg woont en de ander een erf heeft met een klein slootje eromheen dat mijn honden nu niet direct als goede omheining zien.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Voor Daan heb ik meerdere oppas adressen waar hij altijd welkom is. Voor Dieber moet ik nog kijken welke adressen geschikt voor haar zijn. Bedan was wel een probleem, iedereen vond hem veel te druk en wilde hem liever niet in huis hebben. Voor hem had ik wel een adres bij een kennis die een uitlaatservice heeft en kleinschalig honden laat logeren. Bedan vond het daar geweldig, de hele dag mee op pad en spelen met zijn halfbroer. Daan is daar ook een aantal vrijdagen geweest als ik bij Dieber op bezoek ging. Nooit gedacht maar zelfs Daan vind het daar erg leuk.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Het wordt saai maar ook hier komt het nauwelijks voor dat ze, als we een dag weggaan, niet meemogen maar gebeurt dat blijven ze gewoon thuis.
Blijven we langer weg gaan ze naar het pension waar ze ook heen gaan als wij met vakantie gaan.
Blijven we langer weg gaan ze naar het pension waar ze ook heen gaan als wij met vakantie gaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
Dagje weg, blijft ze gewoon thuis (als we zo ver zijn). Langer weg gaat niet omdat kat Floortje iedere 12 uur insuline gespoten moet krijgen. In noodgevallen is er altijd hulp.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Heel simpel, als mijn ouders op vakantie gaan, gaan wij daar in huis bij hun honden en mijn paarden
Gaan wij op vakantie dan brengen we ze daar..
Ze komen daar dagelijks ivm paarden..bekende plek...en de enigste personen die ik ook echt vertrouw mbt onze hondjes.
Ze komen daar dagelijks ivm paarden..bekende plek...en de enigste personen die ik ook echt vertrouw mbt onze hondjes.
-
Marion.
Komt nauwelijks voor. Ze zijn hier nu 10 en 8 bijna en de oudste is 1 nacht bij de fokster geweest, en 1 dag bij vrienden. Miep is nog nooit van huis geweest. En in hun hele gezamelijke leven zijn mijn ouders denk ik 2 of 3 keer halverwege de dag gekomen om ze uit te laten. Maar eigenlijk zijn ze dan net zo lief 8 uur alleen.
Weekendjes weg zonder hond doen we niet aan.
Weekendjes weg zonder hond doen we niet aan.
-
Sita
- Zeer actief
Hier hetzelfde.Maartje schreef:Bij een dagje afwezigheid blijven ze alleen thuis, als het niet te lang gaat duren. Anders gaan ze naar een oppas.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Vroeger ging Kees altijd naar mijn moeder toe.
Maar nu laat ik hem lekker thuis, voor iedereen zo rustig.
Vorige maand heb ik de Trailwalker gelopen en mijn hubbie heeft me toen verzorgd. We hebben Kees toen laten ophalen door onze uitlaatman (en zeer goede kennis) en daar heeft hij ook geslapen. Ging prima!
Maar nu laat ik hem lekker thuis, voor iedereen zo rustig.
Vorige maand heb ik de Trailwalker gelopen en mijn hubbie heeft me toen verzorgd. We hebben Kees toen laten ophalen door onze uitlaatman (en zeer goede kennis) en daar heeft hij ook geslapen. Ging prima!
- Moos
- Zeer actief
Dagje weg kunnen ze altijd naar mijn tante, of zij komt tussendoor om ze even een uurtje uit te laten en dan blijven ze dus thuis. Net wat zij wil.
Maar eigenlijk komt dat nooit voor, als mijn tante al eens komt om ze tussendoor uit te laten is het vanwege werk.
De buurman heeft al een aantal keren gezegd dat hij ook zo graag eens op zou passen, heel lief eigelijk. Moet ik nog steeds eens vragen, eerst voor een uurtje of 2 ofzo, kijken hoe dat gaat.
Maar eigenlijk komt dat nooit voor, als mijn tante al eens komt om ze tussendoor uit te laten is het vanwege werk.
De buurman heeft al een aantal keren gezegd dat hij ook zo graag eens op zou passen, heel lief eigelijk. Moet ik nog steeds eens vragen, eerst voor een uurtje of 2 ofzo, kijken hoe dat gaat.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik heb 2 goede vriendinnen die wel eens als oppas fungeerde voor Luka. Het kwam echter erg weinig voor, meestal ging hij overal mee naar toe.

- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Dat we een dagje weg gaat komt niet voor of ze gaan mee. Maar als we een weekend weg gaan met ze tweeen dan gaat hij naar me moeder. We hebben thuis ook altijd honden gehad, nu me moeder alleen is wil ze geen hond meer omdat ze ook wat vrijheid wil. Maar op onze hond passen vind ze echt een cadeautje. Heeft ze weer even de hond in huis. Betere oplossing kan ik toch niet bedenken.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
eigenlijk zijn wij nooit langer weg dan een uurtje of 5 en dan blijven ze gewoon thuis, de zeldzame keer dat het eens gebeurt dan gaan ze naar mijn ouders.
vakantie periode gaat er 1 naar mijn ouders en 1 naar mijn oom en tante.
bij geen opvang gaan we dus niet weg.
vakantie periode gaat er 1 naar mijn ouders en 1 naar mijn oom en tante.
bij geen opvang gaan we dus niet weg.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ik laat mij dieren nooit langer dan 4 uur alleen
moet ik weg dan zijn mijn kinderen 19 en 20 er of mijn ouders die beneden in de flat wonen
moet ik weg dan zijn mijn kinderen 19 en 20 er of mijn ouders die beneden in de flat wonen
-
Ikke1980
- Zeer actief
JJ´s tweede huis is bij mijn ouders. Als wij langer dan 3 uur weg gaan brengen we hem daarheen (JJ heeft verlatingsangst en begint te krijsen als wij te lang weg blijven). Lekker spelen op de boerderij met 2 andere honden 
- Djenna
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Hier gaan we zelden een lange dag weg. En als dat is dan is meestal 1 van de kinderen thuis.
Wanneer we een weekeind weg gaan, gaat Djenna naar het pension
Wanneer we een weekeind weg gaan, gaat Djenna naar het pension

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Als wij al een dagje weg gaan , dan gaan ze of naar mijn vriendin, maar aangezien die meestal mee is als we iets gaan doen
Dan gaan ze naar mijn schoonmoeder, als ik langer weg ga heb ik ze eigenlijk liever mee.
Nu gaan we op vakantie en dan gaan ze naar het pension daar hebben ze al eerder gezeten tijdens vakantie en daar hebben ze het enorm naar hun zin.
maar het is wel voor het eerst sinds 5 jaar dat ik ze langer als vier dagen niet zie dus ben benieuwd wie het er moeilijker mee gaat hebben hun of ik.
Dan gaan ze naar mijn schoonmoeder, als ik langer weg ga heb ik ze eigenlijk liever mee.
Nu gaan we op vakantie en dan gaan ze naar het pension daar hebben ze al eerder gezeten tijdens vakantie en daar hebben ze het enorm naar hun zin.
maar het is wel voor het eerst sinds 5 jaar dat ik ze langer als vier dagen niet zie dus ben benieuwd wie het er moeilijker mee gaat hebben hun of ik.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Als ze langer dan 5,5 uur alleen zouden moeten zijn, dan breng ik ze naar mijn ouders, of zij halen ze halverwege de dag op. Andersom gebeurt dat ook.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Als we onder melkerstijden weg zijn loopt de medewerker een rondje met hem. Dat moet altijd in twee keer gebeuren... De eerste keer wil hij niet mee, de tweede keer toch maar wel
Als we een dag of langer weg gaan komen mijn schoonouders oppassen.
Als we een dag of langer weg gaan komen mijn schoonouders oppassen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dagje is wel te doen, komt zelden voor.
Als het langer is, dan lekker naar pension.
Als het langer is, dan lekker naar pension.