Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet goed met Lila :(
Moderator: moderatorteam
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: Het gaat niet goed met Lila :(
Iedereen mag zijn/haar mening geven en iedereen mag daar weer op reageren met zijn mening.
En wil je geen mening horen dan moet je inderdaad niets schrijven.
Hanneke zou de hond in laten slapen (al lang geleden). Prima.
(kent ze Allison en de hond persoonlijk?)
Allison wil dat nog niet. Ook prima.
Maar haar uit gaan schelden omdat ze dat (nog) niet wil is niet je mening geven, dat is stampvoetend van onmacht jouw mening als de ware door willen duwen.
Als "we" dan toch allemaal zo begaan zijn met het lot van een hond, zullen we er vandaag allemaal eentje uit het asiel gaan halen of adopteren ipv proberen Lila te "redden" van haar mishandelende baasje?
En wil je geen mening horen dan moet je inderdaad niets schrijven.
Hanneke zou de hond in laten slapen (al lang geleden). Prima.
(kent ze Allison en de hond persoonlijk?)
Allison wil dat nog niet. Ook prima.
Maar haar uit gaan schelden omdat ze dat (nog) niet wil is niet je mening geven, dat is stampvoetend van onmacht jouw mening als de ware door willen duwen.
Als "we" dan toch allemaal zo begaan zijn met het lot van een hond, zullen we er vandaag allemaal eentje uit het asiel gaan halen of adopteren ipv proberen Lila te "redden" van haar mishandelende baasje?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Aingail
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Iedereen mag zijn mening geven, maar je moet ook je 'grenzen' kennen.
Er is hier maar één iemand die kan beslissen wat het beste is voor haar hond en dat is Allison.
Heel veel sterkte Allison, ik hoop dat je hier blijft vermelden hoe het gaat...
Er is hier maar één iemand die kan beslissen wat het beste is voor haar hond en dat is Allison.
Heel veel sterkte Allison, ik hoop dat je hier blijft vermelden hoe het gaat...

- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
'Door dokteren' doe je in (hele) kleine stapjes, niemand weet vantevoren welke stapjes hij of zij wel of niet nog zet. Je kunt je hoogstens hypothetische situaties bedenken maar (de eigen) werkelijkheid zal daar altijd in verschillen. 
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Natuurlijk mag je dat zeggen Marc, alleen gaat het wel op de manier waarop. Ik ben ook niet altijd even subtiel maar ik zou hier toch niet zo bot op reageren. Ja bij mij was het allang einde verhaal geweest, maar dat was de hond van Hanneke ook al een hele tijd geleden bij mij geweest bijv (en nog wel meer hier op het forum waarschijnlijk). Ik ben met zulke dingen veel sneller, maar sommige mensen zijn dit uiteindelijk niet, dus moet je daar dan zo bot op reageren? Dat kan ook op een andere manier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Allison, ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, jij bent degeen die beslist over hoe of wat met je meissie...sterkte hoor. 

-
laeken
- Zeer actief
Eens. Maar ik hou er gewoon niet van om dan meteen te roepen dat we willen dat iemand geband wordt. Dat hebben mensen ook al vaker over mij geroepen. Maar bannen is dan wel de straf voor je grote mond. En dat betekent feitelijk dat de stok net zo hard teruggeslagen wordt. Misschien vindt Hanneke wel gewoon echt wat ze zegt? Ik ben toch ook wel eens door iemand ziek in mijn hoofd genoemd. Dat vind diegene misschien ook echt. En ik vind misschien wel echt wat diegene vindt dat mij ziek in mijn hoofd zou maken.malinois schreef:Natuurlijk mag je dat zeggen Marc, alleen gaat het wel op de manier waarop. Ik ben ook niet altijd even subtiel maar ik zou hier toch niet zo bot op reageren. Ja bij mij was het allang einde verhaal geweest, maar dat was de hond van Hanneke ook al een hele tijd geleden bij mij geweest bijv (en nog wel meer hier op het forum waarschijnlijk). Ik ben met zulke dingen veel sneller, maar sommige mensen zijn dit uiteindelijk niet, dus moet je daar dan zo bot op reageren? Dat kan ook op een andere manier.
Dus Hanneke drukt zich hard uit. Niet subtiel en niet vriendelijk. Maar waarom praten mensen dan ineens massaal net zo lelijk terug? Wat maakt dat beter? Mag je terugschelden maar niet heen? In mijn ogen blijft het zo dat je verantwoordelijk bent voor wat je zegt, ook in reactie op. Het is en blijft ordinair over en weer geschreeuw. Want ik hou er niet van als derden zich gaan profileren over de rug van. Want zielig is heilig en zielig mag nooit hard toegesproken worden hier. Ik heb soms echt een hekel aan dat betuttelende gedoe. Ellen zei ook tegen ons, laat die hond inslapen en stop met dit gedoe en gesol. Het is toch niet erg dat er gepraat wordt over inslapen van honden en wanneer op een hondenforum.
Hanneke begon normaal, maar dat mocht niet, en toen zei ze het op een harde en lullige manier nog een keer omdat ze vond dat ze zelf wel mag beslissen wat ze zegt. Ik ben het niet eens met de manier waarop maar ik ben het wel eens met haar dat ze geen zin heeft om zich de mond te laten snoeren. Het is niet zuiver hoe dat gebeurd.
Soms is het een keuze om verontwaardigd te doen. Ik zie iemand hier die net zo hard bij mij was ingesprongen als ik iets zeg wat iemand anders niet bevalt. Bijspringen om te kunnen gillen is niet per definitie recht doen aan. Als ik zeg dat ik iets vind wat evt iemand kan kwetsen dan zijn er altijd moraalridders die mij daarom gaan uitschelden. En dat is dan alleen om dat schelden te doen en niet om de inhoud of omdat ze echt vinden dat ik iemand kwets. Want dat is wel deels hoe het is. Ik zie de TS niet zo heftig reageren als andere mensen. Dus wat klopt daar niet? Degene die niet aangesproken werd roept het hardst.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Klopt.Martijn schreef:Gaan gillen dat iemand een walgelijk onderkruipsel is ook.Tulp schreef: Maar haar uit gaan schelden omdat ze dat (nog) niet wil is niet je mening geven, dat is stampvoetend van onmacht jouw mening als de ware door willen duwen.
* * *
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Ik vind dit alles behalve een popcorn-topic
...... dat iemand anders er een andere mening over heeft en de spuit er allang in had laten zetten is iemand zijn/haar goed recht maar om dat te verwijten aan iemand die alles voor de hond over heeft vind ik wel een beetje ver gaan.
Allison maakt haar hond dagelijks mee en is de enige die uiteindelijk kan inschatten wanneer het "genoeg" geweest is wat niet per definitie betekend dat de spuit er maar gelijk moet. Ik zou ook eerst alle eventuele mogelijkheden benutten om er achter te komen wat er nou aan de hand is en misschien is er dan wel een oplossing voor
Krijg nou niet de indruk dat ze met een hond loopt te slepen die aan het doodgaan is en moedwillig haar hond leed aandoet of nog erger haar dood loopt uit te stellen.
Allison, ik weet niet of je hier nog meeleest maar hopelijk kunnen ze in Utrecht nog iets voor Lila betekenen.
Sterkte.
Allison maakt haar hond dagelijks mee en is de enige die uiteindelijk kan inschatten wanneer het "genoeg" geweest is wat niet per definitie betekend dat de spuit er maar gelijk moet. Ik zou ook eerst alle eventuele mogelijkheden benutten om er achter te komen wat er nou aan de hand is en misschien is er dan wel een oplossing voor
Krijg nou niet de indruk dat ze met een hond loopt te slepen die aan het doodgaan is en moedwillig haar hond leed aandoet of nog erger haar dood loopt uit te stellen.
Allison, ik weet niet of je hier nog meeleest maar hopelijk kunnen ze in Utrecht nog iets voor Lila betekenen.
Sterkte.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat het ook helemaal niet relevant is wat iemand zou doen wanneer het diens eigen hond zou zijn. Want dat is nu eenmaal niet het geval. De forummers hier kunnen alleen maar reageren op basis van het geschreven woord van Allison, en hebben niet het plaatje compleet. Het lijkt me prima als mensen op een normale manier hun eigen mening, gebaseerd op datgene wat ze gelezen hebben, hier neerzetten. Maar iemand op basis hiervan een soort opgedrongen advies geven of erger nog, iemand te gaan verwijten dat ze niet goed voor haar honden zou zijn en zelfs wreed, dat vind ik net een stap te ver. Zeker als dat bij Hanneke vandaan komt, die dan ook nog eens beweert dat zij dat bij Jack nooit zo ver zou laten komen, terwijl diverse vrij recente topics over hoe slecht het met hem gaat toch een andere indruk geven.
Het is denk ik gewoon altijd heel moeilijk om zélf helemaal 100% objectief te blijven ten opzichte van je eigen hond. Iedereen weet dat je toch over het algemeen je eerder bedachte grenzen verlegt als die grens langzaam aan bereikt wordt. En het is ook niet verkeerd om te blijven kijken naar wat de hond nog wél allemaal heeft en kan, in plaats van alleen te kijken naar wat niet meer kan. Ouderdom komt met gebreken, daar doet niemand wat aan.
De echte grens kan alleen de eigenaar zelf bepalen, want als je iets doet (of juist nalaat) waar je gevoel niet achter staat, dan krijg je altijd achteraf spijt en schuldgevoel. En soms dringt het besef pas achteraf goed tot je door, wanneer je foto's zit te bekijken en vanaf de foto ziet dat het licht in de ogen langzaam al wat gedoofd was. Daar zal je dan zelf mee moeten leven, wetende dat de beslissing jouw eigen beslissing geweest is.
Iets opgedrongen krijgen of iets doen waar je gevoel niet achter staat is altijd erger, vind ik dan.
Allison, heel veel sterkte bij wat er allemaal ook nog komen gaat.
Het is denk ik gewoon altijd heel moeilijk om zélf helemaal 100% objectief te blijven ten opzichte van je eigen hond. Iedereen weet dat je toch over het algemeen je eerder bedachte grenzen verlegt als die grens langzaam aan bereikt wordt. En het is ook niet verkeerd om te blijven kijken naar wat de hond nog wél allemaal heeft en kan, in plaats van alleen te kijken naar wat niet meer kan. Ouderdom komt met gebreken, daar doet niemand wat aan.
De echte grens kan alleen de eigenaar zelf bepalen, want als je iets doet (of juist nalaat) waar je gevoel niet achter staat, dan krijg je altijd achteraf spijt en schuldgevoel. En soms dringt het besef pas achteraf goed tot je door, wanneer je foto's zit te bekijken en vanaf de foto ziet dat het licht in de ogen langzaam al wat gedoofd was. Daar zal je dan zelf mee moeten leven, wetende dat de beslissing jouw eigen beslissing geweest is.
Iets opgedrongen krijgen of iets doen waar je gevoel niet achter staat is altijd erger, vind ik dan.
Allison, heel veel sterkte bij wat er allemaal ook nog komen gaat.
-
laeken
- Zeer actief
Dat is toch gewoon maar een mening van 1 persoon. Hoe kan die mening zoveel impact hebben? Ik zou me nooit zo uitdrukken als Hanneke in zo'n gevoelig onderwerp. Maar de mate waarin je daarover gaat vallen is wel je keuze. En dat bepaalt niet Hanneke en dat bepalen andere mensen ook niet die nu inspringen en zeggen hoe walgelijk Hanneke is. Dat bepaal je zelf.
En waarom mag er wel gezegd worden dat Hanneke's eigen hond bij iemand anders wel al lang ingeslapen was maar mag Hanneke andersom niks zeggen? Fenella zegt toch eerlijk dat zij Jack, de hond van Hanneke, wel al lang had ingeslapen? Ik denk niet dat Hanneke daarover valt. Toch zou dat als je eerlijk kijkt net zo goed een reden kunnen zijn om tegen Fenella te zeggen "hoe durf je zoiets te zeggen?" En dat is ineens geen enkel probleem? Ik vind dat ook geen probleem overigens. Ik vind de mening van Hanneke echter ook geen probleem maar gewoon haar mening. Mag toch? Het is toch ook Fenella's eerlijke mening dat Hanneke's hond beter dood kon zijn? Staat net 4 berichten hiervoor maar daar zal je niemand over horen. Dat vind ik dubbele moraal. Omdat Hanneke zus doet mag iedereen zo doen? Kom op zeg.
En waarom mag er wel gezegd worden dat Hanneke's eigen hond bij iemand anders wel al lang ingeslapen was maar mag Hanneke andersom niks zeggen? Fenella zegt toch eerlijk dat zij Jack, de hond van Hanneke, wel al lang had ingeslapen? Ik denk niet dat Hanneke daarover valt. Toch zou dat als je eerlijk kijkt net zo goed een reden kunnen zijn om tegen Fenella te zeggen "hoe durf je zoiets te zeggen?" En dat is ineens geen enkel probleem? Ik vind dat ook geen probleem overigens. Ik vind de mening van Hanneke echter ook geen probleem maar gewoon haar mening. Mag toch? Het is toch ook Fenella's eerlijke mening dat Hanneke's hond beter dood kon zijn? Staat net 4 berichten hiervoor maar daar zal je niemand over horen. Dat vind ik dubbele moraal. Omdat Hanneke zus doet mag iedereen zo doen? Kom op zeg.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is de toon die de muziek maakt Marc, dat is het grote verschil.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
MARC_S schreef:
Eens. Maar ik hou er gewoon niet van om dan meteen te roepen dat we willen dat iemand geband wordt. Dat hebben mensen ook al vaker over mij geroepen. Maar bannen is dan wel de straf voor je grote mond. En dat betekent feitelijk dat de stok net zo hard teruggeslagen wordt. Misschien vindt Hanneke wel gewoon echt wat ze zegt? Ik ben toch ook wel eens door iemand ziek in mijn hoofd genoemd. Dat vind diegene misschien ook echt. En ik vind misschien wel echt wat diegene vindt dat mij ziek in mijn hoofd zou maken.
Dus Hanneke drukt zich hard uit. Niet subtiel en niet vriendelijk. Maar waarom praten mensen dan ineens massaal net zo lelijk terug? Wat maakt dat beter? Mag je terugschelden maar niet heen? In mijn ogen blijft het zo dat je verantwoordelijk bent voor wat je zegt, ook in reactie op. Het is en blijft ordinair over en weer geschreeuw. Want ik hou er niet van als derden zich gaan profileren over de rug van. Want zielig is heilig en zielig mag nooit hard toegesproken worden hier. Ik heb soms echt een hekel aan dat betuttelende gedoe. Ellen zei ook tegen ons, laat die hond inslapen en stop met dit gedoe en gesol. Het is toch niet erg dat er gepraat wordt over inslapen van honden en wanneer op een hondenforum.
Hanneke begon normaal, maar dat mocht niet, en toen zei ze het op een harde en lullige manier nog een keer omdat ze vond dat ze zelf wel mag beslissen wat ze zegt. Ik ben het niet eens met de manier waarop maar ik ben het wel eens met haar dat ze geen zin heeft om zich de mond te laten snoeren. Het is niet zuiver hoe dat gebeurd.
Soms is het een keuze om verontwaardigd te doen. Ik zie iemand hier die net zo hard bij mij was ingesprongen als ik iets zeg wat iemand anders niet bevalt. Bijspringen om te kunnen gillen is niet per definitie recht doen aan. Als ik zeg dat ik iets vind wat evt iemand kan kwetsen dan zijn er altijd moraalridders die mij daarom gaan uitschelden. En dat is dan alleen om dat schelden te doen en niet om de inhoud of omdat ze echt vinden dat ik iemand kwets. Want dat is wel deels hoe het is. Ik zie de TS niet zo heftig reageren als andere mensen. Dus wat klopt daar niet? Degene die niet aangesproken werd roept het hardst.![]()
Heb je ook gelijk in, maar het is toch de manier waarop het gezegd wordt waar op gereageerd wordt...
Een paar weken/maanden geleden heb ik eenzelfde opmerking tegen Hanneke gemaakt... dus waarom maar blijven doormodderen en er geen eind aan maken, maar ik kan me werkelijk niet herinneren dat er zo tegen mij gereageerd werd...
En of TS wel/niet fel reageert tja, dat is ook een manier van reageren, bij mij zou ze waarschijnlijk aan het verkeerde adres geweest zijn want zo ben ik dan ook wel indien nodig... maar niet iedereen reageert op dat moment furieus wat niet wil zegge3n dat het je niets doet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Dus het hangt alleen af van hoe de toon bij je binnen komt? Ik vind het eerlijker om naar de inhoud te kijken. Jij kaatst hem nl ook meteen terug op Jack. Welke toon is dat dan? Dat doe je toch ook om Hanneke op haar plaats te zetten? Hanneke postte haar bericht ook eerst normaal maar pikte het niet dat haar mond gesnoerd werd. Toen dacht ze, WTF ik post gewoon wat ik wil en ik laat me geen censuur opleggen. Nogmaals, ik ben het ook niet eens met wat ze zegt. Maar ze zegt niks meer dan jij en Fenella nu net gedaan hebben. Jullie zeggen nl hetzelfde over haar hond.LongFields schreef:Het is de toon die de muziek maakt Marc, dat is het grote verschil.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het zal wel.
Neem me niet kwalijk dat ik hier gereageerd heb. Pffffff....
Neem me niet kwalijk dat ik hier gereageerd heb. Pffffff....
-
*Ellen*
Vraagt iemand zich nog af hoe het vandaag met Lila gaat ? Ik wel.
-
laeken
- Zeer actief
Nog even, want iedereen heeft een andere smaak wat muziek betreft. Ikzelf hou bv totaal niet van drama verpakken in brave riedeltjes. Zeg wat je zegt maar draai er niet omheen. De toon van de muziek is geen gegeven maar een kwestie van smaak. Je hebt hele directe mensen en mensen die alles in een bepaalde toon zeggen. Maar de inhoud verschilt niet eens zo wezenlijk. Dus ik begrijp het probleem niet.
Feit is dat Hanneke zegt dat ze vindt dat Lila ingeslapen moet worden en dat er teveel mee gedokterd wordt en jullie antwoord is "kijk naar je eigen hond, die had ik al lang laten inslapen als hij van mij was".
Sorry, dat is precies hetzelfde
En anders is het wel bijna precies hetzelfde. De toon van de muziek doet niets af aan de inhoud van de tekst.
Feit is dat Hanneke zegt dat ze vindt dat Lila ingeslapen moet worden en dat er teveel mee gedokterd wordt en jullie antwoord is "kijk naar je eigen hond, die had ik al lang laten inslapen als hij van mij was".
Sorry, dat is precies hetzelfde
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
jaja
goede plek ook hier, om hier zover op door te gaan.
Allison heeft meermale duidelijk aangegeven, dat ze niet zit te wachten op bepaalde opmerkingen en uitlatingen, ze heeft ook meermale uitgelegd hoe ze het zelf ziet en normaal gereageerd op mensen die hun twijfels hadden.
om daar dan over heen te walsen omdat je zonodig je mening wilt geven en dan op zo'n manier? vergelijken met M B P ?? haar beesten laat lijden?? juichen om een relletje? ja hoor, dat recht heeft ze.
Allison heeft meermale duidelijk aangegeven, dat ze niet zit te wachten op bepaalde opmerkingen en uitlatingen, ze heeft ook meermale uitgelegd hoe ze het zelf ziet en normaal gereageerd op mensen die hun twijfels hadden.
om daar dan over heen te walsen omdat je zonodig je mening wilt geven en dan op zo'n manier? vergelijken met M B P ?? haar beesten laat lijden?? juichen om een relletje? ja hoor, dat recht heeft ze.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind ik dus wel, dat blijkt wel anders had ik een paar weken geleden dezelfde reacties over me heengekregen en dat is niet gebeurd....MARC_S schreef:Nog even, want iedereen heeft een andere smaak wat muziek betreft. Ikzelf hou bv totaal niet van drama verpakken in brave riedeltjes. Zeg wat je zegt maar draai er niet omheen. De toon van de muziek is geen gegeven maar een kwestie van smaak. Je hebt hele directe mensen en mensen die alles in een bepaalde toon zeggen. Maar de inhoud verschilt niet eens zo wezenlijk. Dus ik begrijp het probleem niet.
Sorry, dat is precies hetzelfdeEn anders is het wel bijna precies hetzelfde. De toon van de muziek doet niets af aan de inhoud van de tekst.
Ik draai er ook niet omheen, zeg ook direct wat ik er van vind, maar niet op zo'n manier...

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Het ziek zijn van je hond behoort tot de verdrietigste - en vaak onzekere - momenten van een baasje. Je wilt het goed doen, zoekt steun en hulp waar het maar kan. Af en toe ben je wanhopig, dan krijg je weer vertrouwen door wat artsen je zeggen.
Dat is het gevoel wat ik heb bij Allison en Lila.
En ik vind het onnodig dat een onbekende, iemand vanaf de zijlijn, Allison, die het toch al moeilijk heeft, onzeker is wellicht - zo bewust en doelgericht kwetst. Je mening geven is wat anders dan wroeten in een open wond.
Dat is het gevoel wat ik heb bij Allison en Lila.
En ik vind het onnodig dat een onbekende, iemand vanaf de zijlijn, Allison, die het toch al moeilijk heeft, onzeker is wellicht - zo bewust en doelgericht kwetst. Je mening geven is wat anders dan wroeten in een open wond.
-
Marion.
Nou inderdaad. Iedereen zijn puntje gemaakt? Klaar dan.*Ellen* schreef:Vraagt iemand zich nog af hoe het vandaag met Lila gaat ? Ik wel.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
laeken
- Zeer actief
Misschien reageert Hanneke wel zo omdat zij al jaren van allerlei mensen hoort dat haar hond ingeslapen moet worden. Ik heb daar begrip voor. Want je zegt zelf al dat jij dat ook al heel lang vindt. Dat vinden meer mensen. Hanneke leest dan dit en zegt, waarom moet ik mijn hond van jullie inslapen en gaan jullie wel allemaal mee met dit verhaal? Dat vind ik niet eerlijk en nu geef ik een lelijke veeg?malinois schreef:
Heb je ook gelijk in, maar het is toch de manier waarop het gezegd wordt waar op gereageerd wordt...
Een paar weken/maanden geleden heb ik eenzelfde opmerking tegen Hanneke gemaakt... dus waarom maar blijven doormodderen en er geen eind aan maken, maar ik kan me werkelijk niet herinneren dat er zo tegen mij gereageerd werd...Maar ik zei het niet op een manier wat Hanneke nu doet.
En of TS wel/niet fel reageert tja, dat is ook een manier van reageren, bij mij zou ze waarschijnlijk aan het verkeerde adres geweest zijn want zo ben ik dan ook wel indien nodig... maar niet iedereen reageert op dat moment furieus wat niet wil zegge3n dat het je niets doet.
Beetje begrip is wel op zijn plaats, zeker nu zo duidelijk naar voren komt dat het inderdaad om Jack gaat als Hanneke iets zegt. Ik wil de topic verder niet vervuilen, wel wil ik even in de bres springen voor Hanneke die minstens net zoveel commentaar heeft gehad over doordokteren en het hebben van een zielige hond. Bij haar hebben mensen meer onbegrip gehad en dat vindt ze misschien niet eerlijk nu ze dit leest?
Nou ja, sterkte Allison, sorry dat je topic zo loopt en ik hoop dat ze nog iets voor Lila kunnen doen.
- Marina
- Zeer actief
Allison heel veel sterkte met Lila. Ik hoop dat je hier toch nog blijft posten.
Als ik hier vandaag niks meer terug vind van jou en Lila dan stuur ik een pbtje.
Ik ben niet tactvol dat weet ik van mezelf, maar sommige zijn zo hard hier op het forum. Gewoon verschrikkelijk.
Denk aan je Allison en Lila
Als ik hier vandaag niks meer terug vind van jou en Lila dan stuur ik een pbtje.
Ik ben niet tactvol dat weet ik van mezelf, maar sommige zijn zo hard hier op het forum. Gewoon verschrikkelijk.
Denk aan je Allison en Lila

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook, maar duidelijk hoeft niet bot te zijn... daar zit nog een wereld van verschil in.Nanna schreef:Persoonlijk heb ik liever dat iemand mij recht in het gezicht zegt hoe ze erover denken dan dat o zo (al dan niet quasi)meelevende mee-gekweel.
Uiteindelijk ben IK degene die beslist over het hoe en wat met mijn hond. Het is toch écht niet zo dat je denkt: nu moet ik hem maar laten inslapen want het forum vindt dat.
Ik vind het juist verhelderend. Soms lees je dingen waarvan je zelf denkt van : hé ja, daar kan ik ook eens op letten, of dat had ik zo nog niet gezien.
Ieder beslist anders over het wanneer van het einde van de hond. Voor de één is dat sneller dan voor de ander, is ook niks mis mee.
Zolang het belang van de hond maar voorop blijft staan.
En als Hanneke het zat is omdat het over haar hond gezegd wordt dan moet ze dat maar in haar eigen topic behandelen en het niet afreageren op iemand anders die problemen hebben met hun hond.
Ik heb bij TS nog niet lang zoiets van goh dat moet genoeg zijn... bij Hanneke wel... jammer dan dat is dan door haar eigen manier van schrijven waarschijnlijk. HOe zij over haar hond schrijft daar krijg ik werkelijk de rillingen van waarom je zo'n dier nog dit aandoet, dat heb ik bij TS nou eenmaal minder in dit geval, puur persoonlijk gevoel...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee voor Hanneke heb ik weinig begrip idd. dat beeld is nog steeds niet veranderd, maar ook dat heb ik hier in mijn eerste post gezegd op een redelijk normale manier. Zij komt hier toch binnenvallen als een olifant in een porseleinkast, dan kun je op je blote voeten natellen dat je met zelf zo'n hond het linea recte terug krijgt?!MARC_S schreef:Misschien reageert Hanneke wel zo omdat zij al jaren van allerlei mensen hoort dat haar hond ingeslapen moet worden. Ik heb daar begrip voor. Want je zegt zelf al dat jij dat ook al heel lang vindt. Dat vinden meer mensen. Hanneke leest dan dit en zegt, waarom moet ik mijn hond van jullie inslapen en gaan jullie wel allemaal mee met dit verhaal? Dat vind ik niet eerlijk en nu geef ik een lelijke veeg?malinois schreef:
Een paar weken/maanden geleden heb ik eenzelfde opmerking tegen Hanneke gemaakt... dus waarom maar blijven doormodderen en er geen eind aan maken, maar ik kan me werkelijk niet herinneren dat er zo tegen mij gereageerd werd...Maar ik zei het niet op een manier wat Hanneke nu doet.
Beetje begrip is wel op zijn plaats, zeker nu zo duidelijk naar voren komt dat het inderdaad om Jack gaat als Hanneke iets zegt. Ik wil de topic verder niet vervuilen, wel wil ik even in de bres springen voor Hanneke die minstens net zoveel commentaar heeft gehad over doordokteren en het hebben van een zielige hond. Bij haar hebben mensen meer onbegrip gehad en dat vindt ze misschien niet eerlijk nu ze dit leest?
Nou ja, sterkte Allison, sorry dat je topic zo loopt en ik hoop dat ze nog iets voor Lila kunnen doen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat een gezeik... kan iemand zich voorstellen of nog herinneren hoe emotioneel je bent als je hond zo ziek is?
Als je dan opmerkingen krijg dat je lijdt aan Munchhausen, dat je je honden laat lijden tot het uiterste, dan kan dat helemaal fout vallen.
Ik vind het tactloos om op die manier je mening te geven, dat moet je niet doen.
En iedereen kan het lekker makkelijk weg redeneren omdat hun/wij/jullie niet in deze situatie nu zitten, maar geloof maar dat het kut valt als je wel in die situatie zit en barst van het verdriet.
Ik zie het steeds vaker gebeuren in diverse topics, en zeker niet alleen door Hanneke (sterker nog, voor het eerst dat ik haar zo hoor), en ik vind het naar. Je mening kan je ook op een hele andere manier geven.
Ja, het is de toon die de muziek maakt, en dat is bij iedereen zo. Recht in je gezicht wat zeggen is wat anders dan op een kut manier iets zeggen.
Als je dan opmerkingen krijg dat je lijdt aan Munchhausen, dat je je honden laat lijden tot het uiterste, dan kan dat helemaal fout vallen.
Ik vind het tactloos om op die manier je mening te geven, dat moet je niet doen.
En iedereen kan het lekker makkelijk weg redeneren omdat hun/wij/jullie niet in deze situatie nu zitten, maar geloof maar dat het kut valt als je wel in die situatie zit en barst van het verdriet.
Ik zie het steeds vaker gebeuren in diverse topics, en zeker niet alleen door Hanneke (sterker nog, voor het eerst dat ik haar zo hoor), en ik vind het naar. Je mening kan je ook op een hele andere manier geven.
Ja, het is de toon die de muziek maakt, en dat is bij iedereen zo. Recht in je gezicht wat zeggen is wat anders dan op een kut manier iets zeggen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Allison heel veel sterkte met Lila, ik denk aan en duim voor jullie 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
winterkoning
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): grote zwitserse sennenhond
Tsjonge jonge zeg, wat een forum is dit. Zijn er geen omgangsregels ?
Wie denkt dat Demi op al jullie meningen zit te wachten ? Ik lees nergens dat ze vraagt wat jullie zouden doen in haar geval ?
Ik lees wel dat ze echt op is, en vervolgens krijgt ze de hele lading van al die stuurlui aan de wal over zich heen met al hun fijne meningen. geen adviezen, maar meningen, waarvan sommigen niet alleen heel grof zijn maar naar mijn gevoel echt in en in gemeen, het lijkt wel alsof deze gepost worden expres om iemand te kwetsen. Ik hoop echt dat dat niet de bedoeling was.
In plaats van dat ze steun krijgt op een moment dat ze daar overduidelijk behoefte aan heeft, wordt ze de grond in getrapt door mensen die de hond niet kennen.
Bijzonder fijngevoelig, menselijk en sociaal.
Ik zou het fijn vinden als mensen eens zouden leren dat iedereen anders is en weg te blijven van oordelen.
Alisson, ik heb je hond twee weken geleden gezien en ik heb gezien hoeveel plezier ze had. Ik denk dat Lila heel blij mag zijn met jou als baas.
Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden van al haar kwalen !
Wie denkt dat Demi op al jullie meningen zit te wachten ? Ik lees nergens dat ze vraagt wat jullie zouden doen in haar geval ?
Ik lees wel dat ze echt op is, en vervolgens krijgt ze de hele lading van al die stuurlui aan de wal over zich heen met al hun fijne meningen. geen adviezen, maar meningen, waarvan sommigen niet alleen heel grof zijn maar naar mijn gevoel echt in en in gemeen, het lijkt wel alsof deze gepost worden expres om iemand te kwetsen. Ik hoop echt dat dat niet de bedoeling was.
In plaats van dat ze steun krijgt op een moment dat ze daar overduidelijk behoefte aan heeft, wordt ze de grond in getrapt door mensen die de hond niet kennen.
Ik zou het fijn vinden als mensen eens zouden leren dat iedereen anders is en weg te blijven van oordelen.
Alisson, ik heb je hond twee weken geleden gezien en ik heb gezien hoeveel plezier ze had. Ik denk dat Lila heel blij mag zijn met jou als baas.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
winterkoning schreef:Tsjonge jonge zeg, wat een forum is dit. Zijn er geen omgangsregels ?
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren in dit topic en ga het verder ook niet meer doen, maar idd jij hebt Lila pas nog gezien en meegemaakt en jij weet hoe vrolijk ze was en wat voor spring in 't veld het is. En daarom word ik echt schijtziek van al die dierenartsen hier in spe die zonder een hond te kennen blijkbaar kunnen beoordelen dat een hond maar een spuit moet krijgen
De mensen die het goed bedoelen dank jullie wel, dat doet mij echt goed en bedankt voor de vele pb's!! En nogmaals dat het een keer wordt gezegd vind ik echt niet erg snap ik ook, maar als ik jullie mening wil weten dan vraag ik daar wel om en open ik een compleet ander topic. Dus wie weet binnenkort een topic met de titel: Spuit of geen spuit?
De groeten
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..