Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe geregeld bij dagje afwezigheid?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sparrow
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell

Hoe geregeld bij dagje afwezigheid?

Ongelezen bericht door Sparrow »

Was wel benieuwd hoe andere hondenbezitters het geregeld hebben wanneer deze een dagje, nacht, weekend of weekje oid. weg zijn zonder dat de hond mee kan.

Wij hebben wat dat betreft wel de ideale situatie hiervoor. Nou komt het weinig voor dat er niemand thuis is, maar mochten we eens weg gaan dan kan Sparrow bij mijn oom en tante terecht. Geen kinderen, grote afgesloten tuin, twee andere sociale honden om mee te spelen en mensen die alle tijd voor hem hebben. Andersom passen wij ook wel op hun honden wanneer ze even weg zijn.
Maar goed, kan me goed voorstellen dat niet iedereen deze mogelijkheden heeft, vandaar mijn vraag.
Laatst gewijzigd door Sparrow op 20 jul 2010 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

It's much bigger up close - Captain Jack Sparrow
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hoe geregeld bij dagje afwezigheid?

Ongelezen bericht door laura86 »

Een weekendje of een dagje komt hier eigenlijk niet voor.

Maar binnenkort gaan we op vakantie en dan kunnen de honden echt niet mee. Er komt dan een vriendin van me bij ons in huis wonen, en ze gaan een weekje naar Breda. En dat zal de eerste keer zijn dat ik ze langer dan een paar uur moet missen :cry:
Laatst gewijzigd door laura86 op 20 jul 2010 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat gebeurt eigenlijk nooit. Maar als het zou gebeuren, zou ik Marye vragen of ze daar terecht kunnen of ze gaan naar het pension waar ze ook in de dagopvang zitten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

een dagje weg dan blijven ze hier gewoon thuis, zitten tijdens werkuren ook alleen en is geen enkel probleem,

langer weg, zoals komende winter, komt niet vaak voor en dan komt er iemand in huis, dat kan niet anders met de hele "veestapel" hier....
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Of hij gaat naar vrienden van ons die zelf twee honden hebben waar hij ontzettend goed mee kan opschieten, of naar m'n zus en zwager (zus heeft niets met honden maar zwager is er dol op, heeft hij ook af en toe wat lol :wink: ), of hij gaat naar m'n schoonmoeder waar hij de hele dag heerlijk geknuffeld wordt. Logeren doet hij alleen bij de eersten. Bij hoge nood zou hij ook nog bij m'n vader kunnen logeren, maar daar slaapt hij in de schuur met Samba en dat vindt hij niet heel erg leuk. Tenminste, hij vindt Samba erg leuk, maar niet dat hij zo ver weg is van menselijk gezelschap.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Nou ja, wij zijn met z'n vieren, dus er is eigenlijk altijd wel iemand thuis. En anders gaan ze mee.
Als we een pup hebben die niet goed mee kan, kan hij vaak naar de buren.
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

De kleine hond gaat eigenlijk overal mee, maar als het echt niet kan, dagje/avond/nachtje, dan zit ze hier mooi binnen, in de living.
Zoon komt trouwens af en toe binnenspringen omdat we nog andere dieren hebben ook.
Bij mijn vriend, hebben zijn twee honden een grote tuin, en kunnen ze in de garage schuilen.
Als we langer dan één dag/nacht weg zijn, komt er iemand van de familie, en die blijft er dan een tijdje. Tot nu toe nog geen problemen gehad. :wink:

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Als ik naar mijn schoonzus in België ga kan ik bij 6 adressen terecht voor Basco. Dus er is er altijd wel eentje die een weekendje wil oppassen.
Als ik voor een cursus een dag weg moet zorg ik dat dat op dinsdag of donderdag is, dan kan hij naar mijn vriend toe. Anders kan ik bij die 6 adressen die ik noemde terecht.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Een hele dag weg zijn we nog niet geweest, maar met een beetje weer zou ik dan de achterdeur open laten en de poort op slot doen. Mijn moeder is dan bereid de hond tussendoor op te halen om uit te laten en even lekker wat aandacht te geven. Nachtjes weg zijn we eigenlijk nooit, tenminste niet allemaal tegelijk. Vakanties ben ik van plan hem gewoon mee te nemen en anders wil mijn broertje hier wel komen logeren met zijn hond.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ja , dat is dus wel eens een probleem. Dagje weg, dan blijven ze thuis. Is niet zo'n probleem behalve als we heel laat thuis zouden komen, dan moeten ze eigenlijk tussendoor uit. Ik heb alleen bijna niemand die met Max kan en wil wandelen. Mijn moeder zou het wel willen maar hij trekt veel te hard ! Mijn schoonvader zou het wel kunnen en dat komt heel soms ook wel voor. Ik stuur hem niet graag met iemand anders op pad omdat hij vreemde honden niet aardig vind dus ben ik er zelf heel voorzichtig mee. Een nacht weg of langer dan gaan ze naar het pension. Heb geen andere mogelijkheid. En straks met ons weekje kamperen gaan ze mee.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik ga eigenlijk nooit een hele dag of zelfs langer weg zonder honden. :oeps:
Maar als ik wat langer van huis ben dan wenselijk voor hun laat een lieve vriendin ze even voor me uit op een strategisch tijdstip. Of Manlief is gewoon thuis maar dat zal wel niet meetellen. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

een dagje blijven ze gewoon thuis en als het langer is gaan ze naar het pension.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Beetje afhankelijk van de tijdsduur, ze blijven thuis (achterdeur open), ze gaan naar moeder of ze gaan naar een kennis.
Afbeelding
Sparrow
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Sparrow »

Bij ons is er eigenlijk ook 24/7 wel iemand thuis. Maar er kan zich altijd iets voor doen of iets gepland staan waardoor we langer weg zijn dan dat hij alleen thuis kan blijven.
Daarom was ik wel benieuwd naar waar jullie op zo'n moment op terug vallen, vandaar. ;)
Afbeelding

It's much bigger up close - Captain Jack Sparrow
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Als we gepland weg gaan dan gaan beide honden bij mijn ouders logeren.
Gaan we een keertje spontaan weg en kunnen de honden niet mee dan laat of mijn schoonmoeder ze even plassen in de tuin of mijn buurvrouw laat ze eventjes uit... Maar dat komt maar zo weinig voor....
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Bij een dagje afwezigheid blijven ze alleen thuis, als het niet te lang gaat duren. Anders gaan ze naar een oppas.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb een vaste oppas, die met Nando kan omgaan. Ik breng beide honden daar.
Als zij niet kan, heb ik inderdaad een beetje een probleem, want ik wil hem niet zomaar ergens brengen.
Met Cariño ben ik niet zo bang voor drama, die zou ook naar dagopvang kunnen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Als ik wat langer weg ga op een dag, dan kan Kay vaak bij mijn zus of ouders terrecht. Ik wil eventueel ook nog wel bij mijn schoonouders, maar dan zit ik toch al iets minder rustig, dan breng ik Kay nog liever even helemaal naar mijn zus die toch wel even een uurtje verderop woont. 1 keer hadden we van beide families beiden tegelijk een familiefeesten en beide amilies wonen toch in omgeving Amsterdam en Den Haag en voor ons dus toch een onderneming. Kay is toen bij hier iemand uit de buurt geweest die ook een border collie heeft (wat nu overigens niet meer zou kunnen, deze 2 evenoude reuen zou ik niet graag meer in 1 huis willen hebben). Nu zou ik hem denk ik thuis laten en door iemand uit de buurt uitlaten, doe ik hier ook voor andere mensen wel. Eventueel overleg ik even met de buurvrouw of zij thuis is zodat ik Kay in de achtertuin kan laten en dat zij hem in de gaten houdt. Genoeg mogelijkheden dus, gelukkig kan Kay in de regel gewoon mee. Heb ik enkel met vakantie oppas nodig voor de kat, konijnen en cavia's en dat doet mijn buurvrouw dan ook graag en dan nemen wij wat leuks voor haar mee, want ik ben zo blij dat een buurvrouw dat wil doen!
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Een weekend of langer weg zonder de hond gebeurt hier eigenlijk nauwelijks, hij kan bijna overal waar we naartoe gaan mee. Mocht dat toch onverhoopt een keer niet kunnen, dan is er altijd wel een familielid dat op hem wil passen.
Als we een keer een dagje weg zijn, laat de buurvrouw hem af en toe uit, of gaat hij een dagje naar mijn ouders.
Maar het liefst heb ik hem gewoon lekker mee! :ok:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dagje weg dan blijven ze hier ook thuis.

Maar laatst moest ik voor mn werk op 7.00 weg en was ik pas om 20.00 thuis.
Dat vond ik echt te lang, dus zijn ze naar mn ouders gegaan.

Word het een nacht of wat langer weg dat ze niet meekunnen, gaan ze naar de fokker van Kenji en Ditch of naar mn ouders.

Voor noodgevallen dat ik bijv onverwacht langer weg ben, heb ik iemand die ze voor me kan uitlaten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Als we een dagje weg gaan dan blijft ze gewoon thuis en laat onze buurman haar uit.
Voor een weekend of weekje brengen we haar naar mijn ouders of naar mij zus.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Dan gaat ze naar mijn ouders of schoonouders.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Bij een dag blijven ze gewoon thuis. Bij een erg lange dag laat de buurvrouw ze uit (op Mikey na). Bij 1 overnachting blijven ze gewoon thuis en laat de Buuf ze uit (wederom op Mikey na) en voert ze.
Langer weg als in vakantie gaan ze altijd mee (wederom op Mikey na :mrgreen: ). Dit jaar gaat Cento voor het eerst niet mee. Hij wordt toch echt ouder nu, krijgt wat meer last van zijn rug, zeker met het in stadjes-slentertempo, en hebben opa en oma aangeboden om die ouwe een vakantie in hun huis aan te bieden.

Mikey is wel een probleem wat dat betreft, die bracht ik eerder in pension als ik 2 dagen weg moest, maar die laat ik nu thuis en de buuf mikt wat voer en water in zijn kennel. Hij komt er dan niet uit, maar dat komt hij in pension ook niet. :U:
Dus heb ik het een keer uitgeprobeerd en het is voor hem een stuk rustiger. Voor mij meer werk, als ik terug kom kan ik zijn kennel extra schoonmaken, maar om hem in het pension in een kennel te stoppen en hem er daar 2 dagen later weer uit te halen voelt minder goed aan dan hem dan maar thuis te laten zitten.
Gr. Aniek

Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Als we een hele dag weg zijn, laten onze buren ze tussendoor uit, bij een weekendje komt mijn moeder of schoonmoeder bij ons in huis.
Aangezien ik 1 blinde hond heb is het voor haar het prettigst dat ze in haar eigen omgeving is.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

bij en dagje weg blijven ze gewoon thuis.
indien langer kunnen ze naar mijn moeder
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Komt nauwelijks voor eigenlijk.. :scratch: .
op vakantie gaan de honden mee, dagjes weg zijn we nauwelijks, maar mocht het toch gebeuren dan zou ik een fijn pension voor ze zoeken, als we echt langer van huis zijn. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Komt hier ook niet zo vaak voor. We hebben altijd één vriend achter de hand die met alle honden hier overweg kan.
Maar op zich kunnen ze het best een poos volhouden, uurtje of acht zéker. Indy doet het gewoon in de kennel als ze nodig moet, en dat is natuurlijk ook wel weer handig.
De andere 3 kunnen het behoorlijk lang ophouden!

Een nachtje weg zit er niet meer zo in nu. Maar dat hoeft voor ons eigenlijk ook niet zo.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 20 jul 2010 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Een dagje weg dan blijft ze gewoon thuis, is dat dagje weg ook incl de nacht of zijn we pas echt laat thuis, dan gaat ze naar mijn moeder en gaan mijn moeder en vriend zelf ook mee dan gaan alle honden naar het pension.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij een dag blijven ze gewoon thuis en laat mijn vader ze tussendoor uit.
Volgende week ben ik een midweek weg en dan gaan ze voor het eerst een aantal dagen in pension.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Bij ons blijven ze ook thuis, als het te lang duurt dan komen de buren een kijkje nemen en laten ze er even uit.
Als we echt heel lang achter elkaar weg zijn op één dag, komt onze oppas bij ons in huis.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”