Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijn......, die "zondagsbaasjes"
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Fijn......, die "zondagsbaasjes"
Over balletje mee voor eigen hond.. Ja, geregeld heb ik een bal mee. Maar niet altijd. Dan heb ik namelijk de hele wandeling een hond straks naast me lopend die maar 1 ding wil en dat is spelen met de bal. Waarop de 2 andere honden hond 1 gaan lastig vallen en ze erg vervelend naar elkaar worden. Du daarom niet altijd een bal 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dan is het toch wel handig als je hond kwijlt die laat een soort van handtekening achterNanna schreef:Moos schreef: Moos en Saar hebben weleens op het strand de zak chips van iemand leeggevroten. Lastige punt was alleen dat degene van wie die zak chips was schijnbaar ergens in zee lag, en die open zak chips bij zijn spullen op het strand had laten liggen.En die vent natuurlijk later zijn zoontje ongenadig op zijn flikker geven
"JIJ HEBT DIE CHIPS OPGEVRETEN!"
En zoontje, huilend: "nee pap, écht niet"
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja.... sommige reacties.. ik ga vaak maar weer met een zucht weg ergens vandaan als ik lekker met die twee van mij aan het spelen ben bij een stuk water en ik doorheb dat de aankomende honden los zijn en geinteresseerd zijn in mijn honden..en een baas erbij hebben die niet doorheeft dat ik mijn honden dan bewust bij me roep en even aanlijn.. hoe zalig het zou zijn dat ze het leuk vinden als er een andere partij meedoet in de spelvreugde.. vaak is dat echter niet zo.. neem geen risico meer zeker niet met twee..Elmo/maureen schreef:Nou zeg, sommige reacties heb ik echt zoiets vanIk probeer zo goed mogelijk op Elmo te letten. En hij heeft wel eens de neiging, als iemand een speeltje vlakbij ons gooit. Er ook achteraan te gaan. Tsja dan loop ik wel verder weg en ga met hem verder spelen.
En wbt dat handdoek pissen, hij zou wel op zijn zodeflikker krijgen, is ie helemaal betoeterd.![]()
En ik had laatst ook een vrouw die naar elmo stond te staren, en dacht ook 'goh die vind hem mooi o.i.d. dus laat de lijn vieren. Bleek ook dat ze vreselijk bang was voor honden. Dus gauw hem naast me gezet. Kon zij weer opgelucht ademhalen.
En nu ze loops is al helemaal niet... hier zijn veel mensen echter niet van ik lijn even aan of ik roep even terug omdat die mevrouw dat doet (gedoogd losloop stukjes.. officieel mag er geen hond los daar)
Maar ik baal er wel eens van.. als ik andere mensen en honden zie spelen ergens loop ik ook even door... waarom als ik even lekker met mij duo aan een stuk sloot aan het spelen ben moet je zonodig je hond er inene bij laten schuiven? Speel zelf met je hond denk ik dan.. dan komt ie in ieder geval niet naar mij en mijn honden toe..
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
idd en met een giga rood hoofd erbijmarian* schreef:Als mijn hond dat zou doen zou ik hem A)ongenadig op zijn duvel geven,B)mezelf helemaal dood schamen en C)als ik geld bij me zou hebben de handdoek vergoeden en anders later geld brengen of zo.Elmo/maureen schreef:
En wbt dat handdoek pissen, hij zou wel op zijn zodeflikker krijgen, is ie helemaal betoeterd.![]()
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Wat een hoop zure azijnpissers-reacties hier zeg
Ziet nu niemand hier de humor van in?
Wanneer ze Lukas gewoon genegeerd hadden ipv op 25 meter afstand op te springen en spastische armbewegingen te maken dan wassie gewoon doorgelopen.
De reactie van die mensen was gewoon hilarisch, je had erbij moeten zijn
Peace out
Wanneer ze Lukas gewoon genegeerd hadden ipv op 25 meter afstand op te springen en spastische armbewegingen te maken dan wassie gewoon doorgelopen.
De reactie van die mensen was gewoon hilarisch, je had erbij moeten zijn
Peace out

-
Binkie2
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Ja hier op Lauwersoog (daar zijn we bijna elke dag) hebben we eigenlijk altijd alleen in het weekend dat Veltha nooit haar eigen bal op kan halen. Ze is nogal een zielig schaap als er andere honden in de buurt zijn
Maar op zich vind ik het niet heel erg. Vind het soms ook wel grappig om te zien hoe er 20 honden achter mijn balletje aan sprinten. Maar soms zijn er bepaalde honden die echt noooooit meer ophouden, en je overal achtervolgen. Dat vind ik dan weer minder leuk. Vooral ook omdat het dan vaak dezelfde opdringerige honden zijn en Veltha dan toch steeds weer de pisang is. Maar goed dan loop ik een stuk door, en loop ik naar een heel ander stuk strand. Vaak valt het dan nog wel weer mee.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Lucky luke schreef: Ziet nu niemand hier de humor van in?
Als het om asogedrag gaat is bij mij de humor ver te zoeken

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- chan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
- Contacteer:
Fedor loopt altijd een paar passen naar de hond en gaat dan plat op de grond liggen wachten. Als een hond, al is die nog zo klein, naar hem blaft gaat ie plat. In dit geval keek hij niet eens richting die hond en was lekker met zijn rug naar die hond aan spelen toen het gebeurde!! Als ie nou uit staat te dagen, dan zeg ik ja. Hij heeft soms wel eens wat moeite met te accepteren dat een andere hond hem misschien niet zo leuk vind, hoewel ie dan ook wel heel makkelijk weer verder gaat met spelen met honden die dat wel willen. Ik vind het ook logisch dat zijn "puppy"enthousiasme niet altijd goed ontvangen wordt en een terechtwijzing vind ik in zo'n geval ook absoluut op zijn plaats. Die accepteerd hij dan ook door plat te gaan!! Maar niet zomaar aan komen lopen en hap!Zoek stok! schreef:Sterker nog, de enige reuen waar Bram echt een hekel aan heeft, zijn van die plaat voor de kop ik loop hier te patsen met rugharen omhoog en blijf om je heen draaien maar wil heus alleen maar speeeeelen hoor pubersstefanie schreef:Afgezien van het feit dat je hond natuurlijk niet aangevallen hoort te worden, maar waarom zou het niet kloppen omdát de jouwe 9 maanden is? Hij heeft echt geen speciale voorrechten hoor.chan schreef: Ik riep terug dat zijn hond mijn hond aanviel en dat de mijne nog maar 9 maanden is en dat dat dus niet klopt,![]()
Het is een fabeltje dat alle honden pups en jonge honden maar lief en aardig zouden moeten vinden.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Sorry, maar hier zie ik ook de humor NIET van in. Belachelijk dat je dit toestaat!!Lucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
Lukas is nu eenmaal erg speels en huppelt er dan blij op af om ff kennis te maken. De meesten vinden dat niet erg, maar soms wordt er kribbig gereageerd.
Zo ook afgelopen week, zat er een groepje gasten (ik vermoed asielzoekers, ze spraken Arabisch) die van verre al moeilijk zaten te gebaren dat Lukas weg moest, alsof het een stinkende bunzing was. (hij was er nog zeker 25 meter vandaan)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.![]()
Ik riep sorry en liep door, Lukas komt dan meestal meteen weer achter mij aan.
Maar voordat-ie weer naar mij sprintte tilde hij nog snel ff een pootje op en pieste een paar drupjes op een handdoek van die gasten.
Kreten van afgrijzen van hun kant, en Lukas sprint weer naar mij toe.
Ik kon er niks aan doen maar moest van binnen onbedaarlijk lachen.![]()
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.![]()
Maar toch... in dit geval had ik geen medelijden.![]()
![]()
Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.
Ze waren bang voor een Sjiwawa!
En wat erger is... zo krijgen hondenbezitters hun slechte naam. Zo komt het dat er steeds minder losloop gebieden overblijven. Zo komen er steeds meer klachten over honden.
Ik vind het werkelijk walgelijk... bijzonder asociaal en getuigen van een compleet gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat je dát grappig vind!
En dan wat anders; had je het OOK lollig gevonden, als deze mannen in plaats van ''kreten van afgrijzen'' te slaken, Lukas met een welgemikte schop of dreun hadden laten vliegen... of erger?
Dat laat je toch niet gebeuren, als je van je hond houd?
Gewoon bij je houden zo'n hondje. Moeite van niks, enorm plezier voor iedereen.

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ehm, nee ik zie er de humor niet van in. Sorry, dan maar een azijnpisser. (is trouwens heel goed tegen blaasonsteking denk ikLucky luke schreef:Wat een hoop zure azijnpissers-reacties hier zeg![]()
De reactie van die mensen was gewoon hilarisch, je had erbij moeten zijn![]()
Peace out
Als je ziet dat die mensen bang zijn dan heb je je hond bij je te houden. Klaar. Niet meer dan normaal. Je hebt je hond gewoon niet onder controle want toen je hem terug wilde roepen kwam 'ie niet. Dat zou ik al irritant vinden. Maar als die ongenode bezoeker dan ook nog op mijn handdoek gaat zitten zeiken dan wordt ik echt niet blij.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik kan van veel dingen ook de humor er wel van inzien hoor, en ben verre van een zure azijnpisser. Maar hier kan ik ook geen enkele humor in vinden.flamme schreef:Ehm, nee ik zie er de humor niet van in. Sorry, dan maar een azijnpisser. (is trouwens heel goed tegen blaasonsteking denk ikLucky luke schreef:Wat een hoop zure azijnpissers-reacties hier zeg![]()
De reactie van die mensen was gewoon hilarisch, je had erbij moeten zijn![]()
Peace out)
Als je ziet dat die mensen bang zijn dan heb je je hond bij je te houden. Klaar. Niet meer dan normaal. Je hebt je hond gewoon niet onder controle want toen je hem terug wilde roepen kwam 'ie niet. Dat zou ik al irritant vinden. Maar als die ongenode bezoeker dan ook nog op mijn handdoek gaat zitten zeiken dan wordt ik echt niet blij.
Roep je klote chi dan gewoon bij je
Ik zou ook “not amused” zijn hoor als een wildvreemde hond de ruimte krijgt om bij mij en mijn kinderen te komen terwijl ik dat niet op prijs stel en al helemaal niet dat die ook nog eens op 1 van de handdoeken gaat staan zeiken. Sorry, maar ik denk dat ik de hond (chi of niet) toch echt een zwieperd van de handdoek had gegeven en dan? Had jij dan nog onbedaarlijk staan lachen?
Heb maar zo het vermoeden van niet en heb maar zo het vermoeden dat je “blij” mag zijn met de reactie van hen. Maar doe jezelf en andere hondenbezitters een plezier en roep voortaan gewoon je hond bij je. Zeker als je in de gaten hebt dat zijn aanwezigheid niet op prijs gesteld wordt. Mede door mensen als jij zijn er steeds minder losloopgebieden, misschien zou je dat een volgende keer in je achterhoofd kunnen houden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
sorry maar ik zie dit helemaal voor mesmoekie schreef:
*knip*
Ik zou ook “not amused” zijn hoor als een wildvreemde hond de ruimte krijgt om bij mij en mijn kinderen te komen terwijl ik dat niet op prijs stel en al helemaal niet dat die ook nog eens op 1 van de handdoeken gaat staan zeiken. Sorry, maar ik denk dat ik de hond (chi of niet) toch echt een zwieperd van de handdoek had gegeven en dan? Had jij dan nog onbedaarlijk staan lachen?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben niet bang voor honden maar als jouw hond over mijn handdoek piste had ie wel een zwieper te pakken kan ik je vertellen en jij erbij als je er schamelijk bij stond te grinneken...Lucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
Lukas is nu eenmaal erg speels en huppelt er dan blij op af om ff kennis te maken. De meesten vinden dat niet erg, maar soms wordt er kribbig gereageerd.
Zo ook afgelopen week, zat er een groepje gasten (ik vermoed asielzoekers, ze spraken Arabisch) die van verre al moeilijk zaten te gebaren dat Lukas weg moest, alsof het een stinkende bunzing was. (hij was er nog zeker 25 meter vandaan)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.![]()
Ik riep sorry en liep door, Lukas komt dan meestal meteen weer achter mij aan.
Maar voordat-ie weer naar mij sprintte tilde hij nog snel ff een pootje op en pieste een paar drupjes op een handdoek van die gasten.
Kreten van afgrijzen van hun kant, en Lukas sprint weer naar mij toe.
Ik kon er niks aan doen maar moest van binnen onbedaarlijk lachen.![]()
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.![]()
Maar toch... in dit geval had ik geen medelijden.![]()
![]()
Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.
Ze waren bang voor een Sjiwawa!
En er wordt niks aangeblaft en om mee heen gerent ook daar ben ik heel snel klaar mee, ik had hem gepakt bij me gehouden en jij komt hem maar halen... dan zouden wij weleens even gaan babbelen.... en ik weet zeker dat dit geen leuk gesprek wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Nee niet echt, sorry maar sta er echt van je reactie te kijken. En ja, het is mij met Spike zijn jonge jaren ook wel eens gebeurd dat hij over een handdoek van een ander heen liep en het gebeurt nog een een enkele keer wel eens dat hij zich toch te dicht bij iemand anders uitschudt alleen bied ik dan wel mijn verontschuldigingen aan voor het niet opletten en zorg dat het niet nog eens kan gebeuren!Lucky luke schreef:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Voor mij ben je het perfecte voorbeeld van een slechte hondenbaas!Lucky luke schreef:
Je hondje had van mij geen zwieper gekregen hoor, die kan het ook niet helpen dat ie niet opgevoed wordt, maar met jou was ik nog niet klaar geweest!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
renee-uk schreef:Voor mij ben je het perfecte voorbeeld van een slechte hondenbaas!Lucky luke schreef:
Je hondje had van mij geen zwieper gekregen hoor, die kan het ook niet helpen dat ie niet opgevoed wordt, maar met jou was ik nog niet klaar geweest!

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier loop nu een stel met 2 boxers die gaan vechten, vallen ze een andere hond aan
ach laat ma komt wel goed, nou ik wil niet dat een van mijn honden gaat vechten.
heb ik ze ook al wijs gemaakt, en meerdere mensen. kreeg van de week te horen van
een ja ze zeiden tegen mei dat ze hier al een aardige reputatie hebben, zei zo van ik
begreep het eest niet, later greep zijn hond de mijne vanwege een bal en hij zei er niets
van. die vrouw was er meteen achter waarom iedereen door liep als hun er zaten.
ik loop hier elke dag in het stukje losloopgebied wat er bij ons is, en waar honden ook
mogen zwemmen, veel maken er gebruik van, de meeste houden rekening met elkaar,
ma af en toe loop er een enkeling tussen die loop te zeiken, zo ook over een bal,
ik heb namelijk kleine ballen voor de honden, kunnen ze makkelijker pakken. komt er
weer iemand van ja ma die zijn gevaarlijk kunnen ze inslikken krijgen ze van mijn te
horen, mijn honden willen ook zwemmen met deze ballen kunnen ze de bek goed
sluiten en makkelijk pakken, ja ma die van mij kan hem inslikken, dan heb ik ook zo van
ik hoef geen ander speeltje te pakken omdat jij hier bent met jou hond.
ach laat ma komt wel goed, nou ik wil niet dat een van mijn honden gaat vechten.
heb ik ze ook al wijs gemaakt, en meerdere mensen. kreeg van de week te horen van
een ja ze zeiden tegen mei dat ze hier al een aardige reputatie hebben, zei zo van ik
begreep het eest niet, later greep zijn hond de mijne vanwege een bal en hij zei er niets
van. die vrouw was er meteen achter waarom iedereen door liep als hun er zaten.
ik loop hier elke dag in het stukje losloopgebied wat er bij ons is, en waar honden ook
mogen zwemmen, veel maken er gebruik van, de meeste houden rekening met elkaar,
ma af en toe loop er een enkeling tussen die loop te zeiken, zo ook over een bal,
ik heb namelijk kleine ballen voor de honden, kunnen ze makkelijker pakken. komt er
weer iemand van ja ma die zijn gevaarlijk kunnen ze inslikken krijgen ze van mijn te
horen, mijn honden willen ook zwemmen met deze ballen kunnen ze de bek goed
sluiten en makkelijk pakken, ja ma die van mij kan hem inslikken, dan heb ik ook zo van
ik hoef geen ander speeltje te pakken omdat jij hier bent met jou hond.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
malinois schreef:
En er wordt niks aangeblaft en om mee heen gerent ook daar ben ik heel snel klaar mee, ik had hem gepakt bij me gehouden en jij komt hem maar halen... dan zouden wij weleens even gaan babbelen.... en ik weet zeker dat dit geen leuk gesprek wordt.
en bedankt, ik zie jou helemaal staan met 1 hand in de zij en onder de andere arm een woendende wawa die onrecht is aangedaan terwijl jij nóg woedender op heel rustige toon de baas verteld dat wawa mag komen halen :N:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:malinois schreef:
en bedankt, ik zie jou helemaal staan met 1 hand in de zij en onder de arme hand een woendende wawa die onrecht is aangedaan terwijl jij nóg woedender op heel rustige toon de baas verteld dat wawa mag komen halen :N:![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
S@ndr@
- Zeer actief
En dan ga je als baasjes zijnde net even anders reageren dan die boze mevrouw verwacht.malinois schreef:massam schreef:malinois schreef:
en bedankt, ik zie jou helemaal staan met 1 hand in de zij en onder de arme hand een woendende wawa die onrecht is aangedaan terwijl jij nóg woedender op heel rustige toon de baas verteld dat wawa mag komen halen :N:![]()
![]()
zo zou dat er idd. zo'n beetje uitzien
je zegt gewoon nou hou hem dan maar
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik geloof er geen barst vanNanna schreef:hahaha, dan loop ik de andere kant op en gooi hem in de vuilnisbakS@ndr@ schreef: En dan ga je als baasjes zijnde net even anders reageren dan die boze mevrouw verwacht.
je zegt gewoon nou hou hem dan maaren loopt weg
![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Prima, neem hem nog steeds onder mn arm dragend mee en zeg dat ze hem vanaf morgen af kunnen halen in het dichtszijzijnde asiel...S@ndr@ schreef: En dan ga je als baasjes zijnde net even anders reageren dan die boze mevrouw verwacht.
je zegt gewoon nou hou hem dan maaren loopt weg
![]()

-
S@ndr@
- Zeer actief
wordt je nog beschuldigt van diefstal ook, ik zou hem dan toch gewoon neerzetten hoor 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze doen maar... als je er zelf niks aan doet om je hond op te halen dan maar niet...S@ndr@ schreef:wordt je nog beschuldigt van diefstal ook, ik zou hem dan toch gewoon neerzetten hoor
Ik zit daar niet zo mee hoor... maar goed heb het nog nooit meegemaakt dus het zal wel niet zo snel gebeuren.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Man och man wat is het moeilijk om met elkaar te leven. Ik roep Kay eigenlijk altijd bij me (als ik iets op tijd zie en het nog lukt). Zie ik in de verte een groepje mensen zitten, lijn ik Kay even aan. In de regel interesseert het hem helemaal niet, maar goed het blijft een hond en ik weet niet hoe mensen gaan reageren etc. Ben ik voorbij gaat Kay weer los. En ach is het een heel druk gebied dan blijft hij aan de flex. Geen probleem. We leven met zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende honden, we kunnen ze niet allemaal inschatten. Die paar die het niet leuk vinden, waarderen je in ieder geval ook. En als mensen de hond wel leuk vinden, kan ik hem alsnog loslaten hoor. Heb overigens de hond voor mezelf en niet voor anderen. Dus niemand hoeft er last van te hebben, ook al doet hij niks, ik laat duidelijk zien dat ik mijn hond onder controle kan houden. Natuurlijk gaat het ook wel eens mis hier hoor. Dan kan ik mij nog enkel verontschuldigen.
En ik zou het ook niet leuk vinden als ik halverwege mijn wandeling even zou gaan zitten (Kay kan wel heel ver, maar mijn knie werkt op sommige dagen nog steeds niet echt mee, dan moet ik echt even zitten, om daarna weer verder te kunnen) en iemand gaat dan in de buurt lopen spelen. Oke ik had mijn hond wel bij me geroepen, maar had het ook aardig gevonden als je verderop was gaan spelen waar mijn hond die van jou niet in het vizier had gehad. Die van mij was helemaal uit zijn plaat gegaan (ook al heb ik 20 km gefietst) als jij op kijkafstand was gaan spelen hoor. Je had toch ook gewoon even door kunnen lopen, omdat hij daar met zijn hond zat? Er waren genoeg strandjes zeg je zelf? Je had het dus beter gevonden als ik daar lekker had zitten chillen met een gillende n blaffende hond naast me? Of was het dan ook wéér niet goed?
Ik ga never nooit met mijn hond spelen in de buurt van andere honden. Kay zal echter elk spelletje winnen, daar maak ik me geen zorgen om, maar je triggerd een andere hond wel enorm. Hopelijk een wijze les voor volgende keer?
En ik zou het ook niet leuk vinden als ik halverwege mijn wandeling even zou gaan zitten (Kay kan wel heel ver, maar mijn knie werkt op sommige dagen nog steeds niet echt mee, dan moet ik echt even zitten, om daarna weer verder te kunnen) en iemand gaat dan in de buurt lopen spelen. Oke ik had mijn hond wel bij me geroepen, maar had het ook aardig gevonden als je verderop was gaan spelen waar mijn hond die van jou niet in het vizier had gehad. Die van mij was helemaal uit zijn plaat gegaan (ook al heb ik 20 km gefietst) als jij op kijkafstand was gaan spelen hoor. Je had toch ook gewoon even door kunnen lopen, omdat hij daar met zijn hond zat? Er waren genoeg strandjes zeg je zelf? Je had het dus beter gevonden als ik daar lekker had zitten chillen met een gillende n blaffende hond naast me? Of was het dan ook wéér niet goed?
Ik ga never nooit met mijn hond spelen in de buurt van andere honden. Kay zal echter elk spelletje winnen, daar maak ik me geen zorgen om, maar je triggerd een andere hond wel enorm. Hopelijk een wijze les voor volgende keer?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen problemen met een hond die ontstnapt (zeker als ik geen honden bij me heb) en even komt buurten... maar wel als de eigenaar er dan schaapachtig bij gaat staan grinneken... hij doet er maar iets aan en heel snel ook...
Pissen tegen mij of over mijn spullen daar heb ik wel vreselijk de schurft aan... dus dat moet echt niet gebeuren.
Pissen tegen mij of over mijn spullen daar heb ik wel vreselijk de schurft aan... dus dat moet echt niet gebeuren.

- Moos
- Zeer actief
Het ligt er denk ik ook echt heel erg aan hoe je woont, en waar je wandelt hoor. Als het een erg rustig gebied is, en we komen een verdwaalde passant tegen roep ik Vera ook even bij me (Saar niet, die loopt toch al achter me aan te hobbelen). Gewoon omdat ik niet weet of ze het negeermensen vindt of knuffelmensen, en juist 1 iemand op een verder rustige plek is sneller interessant.gyanty schreef:Man och man wat is het moeilijk om met elkaar te leven. Ik roep Kay eigenlijk altijd bij me (als ik iets op tijd zie en het nog lukt). Zie ik in de verte een groepje mensen zitten, lijn ik Kay even aan. In de regel interesseert het hem helemaal niet, maar goed het blijft een hond en ik weet niet hoe mensen gaan reageren etc. Ben ik voorbij gaat Kay weer los. En ach is het een heel druk gebied dan blijft hij aan de flex. Geen probleem. We leven met zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende honden, we kunnen ze niet allemaal inschatten. Die paar die het niet leuk vinden, waarderen je in ieder geval ook. En als mensen de hond wel leuk vinden, kan ik hem alsnog loslaten hoor. Heb overigens de hond voor mezelf en niet voor anderen. Dus niemand hoeft er last van te hebben, ook al doet hij niks, ik laat duidelijk zien dat ik mijn hond onder controle kan houden. Natuurlijk gaat het ook wel eens mis hier hoor. Dan kan ik mij nog enkel verontschuldigen.
Maar in heel druk gebied ga ik toch echt niet de honden aan de flex houden hoor

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nou dat vind ik toch ook wel een doodzonde hoor. Al zijn het niet eens druppels die eruit geperst kunnen worden, ik vind het vreselijk als Kay dat doet. Hij heeft een tijdje gehad dat hij tegen mensen aanplaste. En ik vond dat zo ontzettend erg. Gelukkig had ik het snel onder controle, maar ik hou hem daar nog altijd goed in de gaten (alhoewel het echt alweer maanden geleden is, dat het gebeurde.malinois schreef:Pissen tegen mij of over mijn spullen daar heb ik wel vreselijk de schurft aan... dus dat moet echt niet gebeuren.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ga ook echt niet naar het strand als er mensen zitten hoor, Gil moet alles nog markeren denkt hij, we werken eraan, maar hij zal me net even ontglippen
, doe maar ff niet