Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn ouders ineens allergisch voor onze hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Mijn ouders ineens allergisch voor onze hond

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Hey!

Misschien is er iemand die me bij het volgende kan helpen.

Mijn ouders zijn gek op onze hond, en als we oppas nodig hebben (al is het maar voor 1 dag, als we wat langer van huis zijn) dan gaat ze daar naartoe. Veltha vind het leuk en hun ook. Ze is nu 2,5 jaar. Wij gaan volgende week op vakantie, en Veltha kan daar niet mee naartoe. Dat is normaal dus geen probleem want dan kan ze mooi naar mijn ouders. Maar nu ineens is mijn vader heel erg allergisch voor haar. Zodra we bij hun zijn begint mijn vader jeukende rode ogen te krijgen, en proest hij nonstop. Ook word hij dan heel erg benauwd. Het gekke is dat dat voorheen nooit zo was. Hij vind het zelf heel erg, en hij had zich er erg op verheugd dat ze bij hun kwam. Weet iemand hoe het kan dat iemand pas na 2 jaar allergisch gaat reageren op een hond? Kan het zijn dat omdat ze doordat ze wat ouder word wat vetter haar krijgt? Ik heb wel gezien dat ze een wat droge huid heeft, met wat schilfers. Dat komt denk ik doordat we nu veel met haar naar het strand gaan, en het zout in het water misschien de huid wat uitdroogt.

Weet iemand of er iets is waardoor de allergie te onderdrukken is? En of het misschien zou helpen als ik haar voor ze daar naartoe gaat was? (Ik was haar normaal nooit) Is er iets aan te doen? Zo niet dan boeken we de vakantie om naar iets waar ze wel mee kan, maar goed misschien is er iemand die een tip heeft :lol1:
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mijn ouders ineens allergisch voor onze hond

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ik weet de middeltjes niet om allergie te onderdrukken
Maar weet wel dat je een allergie kunt opbouwen

Dus dat je er steeds meer op gaat reageren
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Je vader zou bij de huisarts wat kunnen halen tegen de allergische reactie. Dan kan hij deze week proberen of dat helpt. Omdat je vader benauwd wordt zou ik wel naar de huisarts gaan en eerst niet iets bij de drogist halen.
Volgens mij kan iedereen op elke leeftijd een allergie ontwikkelen. Heel vervelend...... Ik hoop dat er iets is dat goed helpt bij je vader. Misschien helpt het ook nog om de hond een keer te wassen.

Succes.

edit* toevoeging
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Anniek »

Ik ben zelf ook pas sinds twee jaar allergisch voor honden en katten :ugh:
Ik heb het denk ik niet zo erg als je vader, maar krijg het na een tijdje ook benauwd.
Ben zelf naar de huisarts geweest en heb een puffer met Ventolin. Dat moet ik gebruiken als ik het benauwd heb en het werkt snel en goed. Zou je vader dus zeker aanraden om even langs de huisarts te gaan.
Balen blijft het wel! :(
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik ben zelf de laatste paar jaar ineens heel erg allergies geworden voor sommige dingen zoals appels, noten, wortels, kiwi's, aardbeien en noem maar op, daarvoor nooit last gehad!

Dus ja het kan zomaar ineens komen, hoe? dat weet ik ook niet precies moet je gewoon even naar de huisarts gaan. Er zijn wel middeltjes voor, zelfs om je allergie zo goed als uit te schakelen! Dit duurt echter wel heel lang (volgens mij zon 2 jaar) en werkt lang niet bij iedereen, zoals bij mij...

Dus ik zou zeggen, laat je vader even langs de huisarts gaan!
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

een allergie heb je niet die bouw je op. dus je kan idd opeens allergisch worden voor iets waarvoor je het eerst niet was helaas. toch maar even naar huisarts vrees ik.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou zelf alleen niet mijn hond ergens onderbrengen als diegene allergisch is.
hopelijk kan hij via de huisarts wat krijgen wat goed helpt. maar als het niet helpt, zou ik zelf wat anders verzinnen voor je hond.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Een allergie bouw je inderdaad op. Langdurige blootstelling zorgt voor een opstapeling, wat uiteindelijl ijd tot overgevoeligheid. Hiervoor heb je antihistaminica nodig om de opgebouwde histamine onder controle te krijgen. Ik heb zelf ook zo af en toe Ventolin nodig (geloof dat dat een luchtwegverwijder is?) om mijn allergische reactie onder controle te krijgen. Soms is het een tijd zoeken naar de juiste medicatie. Mijn zus heeft eens in de zoveel tijd andere medicatie nodig. Dit moet dus gewoon even via de huisarts.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik ben opgegroeit met katten, nooit allergisch geweest, toen ik jaren terug mijn dochters elk een kitten uit liet zoeken bleek ik stikallergisch te reageren en moesten ze herplaatst worden. Als ik ergens ben waar katten wonen kan het de ene keer goed gaan, maar ik kan ook opgezwollen, niezend en proestend huiswaarts keren :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, een allergie kan je opbouwen.
Ik heb precies dezelfde verschijnselen als je vader als ik bij katten ben.
Als ik weet dat ik naar iemand ga met katten, neem ik van tevoren een Xyzal-pilletje in (antihistaminicum). Werkt een paar uur. Ik neem aan dat hij ze wel een paar weken mag slikken zonder problemen. Even aan de huisarts vragen. Succes!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Reactine gebruiken, werkt perfect. En als je een Lidl in de buurt hebt dan hebben ze daar pillen met dezelfde werkende stof. Cetracizine heet het (ongeveer, klopt niet helemaal maar ik doe het uit mn hoofd :mrgreen: ).
In elk geval groene doosjes voor allergische reacties. Werkt dus prima alleen veel goedkoper (99 cent voor 7 pillen).
Die slik ik momenteel elke dag.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn zus scoorde op honden, katten en konijnen de volledige 6 in de allergie test en na wat jaren zoeken naar medicijnen naast haar astmamedicatie) heeft ze het prima onder controle. Ze heeft zelfs al een tijdje 4 katten. Ze hoeft lang niet meer dagelijks de medicijnen te gebruiken. Maar je kan ze dus wel prima langere tijd gebruiken, maar de vraag is of je dat moet willen vragen van je vader.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Heb hier goede ervaringen met Zyrtec.
Mijn zoon ontwikkelde plotseling een enorme allergische reactie op :U: .
Echt zijn hele gezicht opgezwollen, ogen helemaal dicht, benauwd etc.etc.
De huisarts gaf ons Zyrtec en alles trok direct weg. De huisarts wilde toen niet direct allerlei testen gaan doen. Hij vond (achteraf) heel terecht dat allemaal veel te belastend en was van mening dat de kans ook nog eens klein was om uit te vinden waarvoor hij allergisch was.
We moesten hem Zyrtec geven totdat het overging. Dus af en toe geen Zyrtec gegeven en hups de hele boel trok weer dicht. Heeft een week of 4 geduurd en toen was het over. Nog jaren een doosje Zyrtec overal mee naar toe gesleept voor het geval dat, maar uiteindelijk is het nooit meer gebeurd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb hetzelfde met konijnen en hamsters, nooit allergisch geweest en enkele jaren ineens wel.
Zyrtec helpt hier ook goed, ik neem het elke dag altijd (je mag dat onbeperkt blijven nemen).
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Binkie2 schreef:Weet iemand of er iets is waardoor de allergie te onderdrukken is? En of het misschien zou helpen als ik haar voor ze daar naartoe gaat was? (Ik was haar normaal nooit) Is er iets aan te doen? Zo niet dan boeken we de vakantie om naar iets waar ze wel mee kan, maar goed misschien is er iemand die een tip heeft :lol1:
Ben je misschien een ander anti vlooien/teken middel op de hond gaan gebruiken ?

gr Mirjam
Afbeelding
Binkie2
Actief

flatcoatjrt schreef:
Binkie2 schreef:Weet iemand of er iets is waardoor de allergie te onderdrukken is? En of het misschien zou helpen als ik haar voor ze daar naartoe gaat was? (Ik was haar normaal nooit) Is er iets aan te doen? Zo niet dan boeken we de vakantie om naar iets waar ze wel mee kan, maar goed misschien is er iemand die een tip heeft :lol1:
Ben je misschien een ander anti vlooien/teken middel op de hond gaan gebruiken ?

gr Mirjam
Ja dat klopt inderdaad. Ik ben van scalibor naar frontline gegaan ter afwisseling (die 2 wissel ik elk jaar om) Zou het daar door komen?

Ik heb haar gisteren gewassen (blijft er ineens niks van over :mrgreen: ) en we gaan vanavond kijken of het al beter is dan eerst. Zo niet dan denk ik dat we toch wat anders zullen moeten gaan doen in de vakantie. Ik ben bang dat het nu toch wat te kort op de vakantie is om de antiallergie middelen te laten aan slaan. En ik kan het mijn vader niet aandoen om haar daar dan toch te brengen. Dit ook omdat er geen plan B beschikbaar is mocht het wel verkeerd gaan. Baal er wel heel erg van, want dit was altijd een superleuke oplossing voor iedereen. En nu blijven we misschien zelfs wel thuis als er geen goede oplossing komt. Maar ik zal vanavond de opties met mijn vader bespreken. Bedankt voor alle tips! Hoop dat er een werkend middeltje tussen zit voor hem.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Binkie2 schreef:
flatcoatjrt schreef:

gr Mirjam
Ja dat klopt inderdaad. Ik ben van scalibor naar frontline gegaan ter afwisseling (die 2 wissel ik elk jaar om) Zou het daar door komen?

Ik heb haar gisteren gewassen (blijft er ineens niks van over :mrgreen: ) en we gaan vanavond kijken of het al beter is dan eerst. Zo niet dan denk ik dat we toch wat anders zullen moeten gaan doen in de vakantie. Ik ben bang dat het nu toch wat te kort op de vakantie is om de antiallergie middelen te laten aan slaan. En ik kan het mijn vader niet aandoen om haar daar dan toch te brengen. Dit ook omdat er geen plan B beschikbaar is mocht het wel verkeerd gaan. Baal er wel heel erg van, want dit was altijd een superleuke oplossing voor iedereen. En nu blijven we misschien zelfs wel thuis als er geen goede oplossing komt. Maar ik zal vanavond de opties met mijn vader bespreken. Bedankt voor alle tips! Hoop dat er een werkend middeltje tussen zit voor hem.
Zyrtec werkt accuut hoor, binnen een paar minuten is alle reactie weg. Dat hoef je niet eerst een week of zo in te nemen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Binkie2
Actief

Ok dat wist ik niet! Ik dacht dat je bij dat soort middelen eerst een paar weken dat moest gaan gebruiken. Dat zou wel mooi zijn, als dat bij hem werkt! Bedankt!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”