Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aquatraining

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Aquatraining

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ervaring met aquatraining? Is het het geld waard? Hoe vaak ben je geweest met je hond en in welke frequentie? Ben benieuwd naar ervaringen.

Voor de duidelijkheid, ik doel hier op:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Aiske
Zeer actief

Re: Aquatraining

Ongelezen bericht door Aiske »

Op deze manier heb ik geen ervaring maar wel bij een andere methode.

Ik heb een tijd de honden laten revalideren dmv zwemmen. 1 van mijn honden had een operatie aan haar voorpoot ondergaan en mocht deze niet belasten en de ander had een kruisband-operatie ondergaan. Ik praat inmiddels alweer over een jaar of 10 terug denk ik. Er was toen nog maar 1 zwem-centrum voor honden en dat in de buurt van Oss. Ik ben er altijd met heel veel plezier heen gegaan en ook de honden waren altijd blij en opgewekt om daar te komen. Er werkte super enthousiaste mensen die heel veel verstand van honden hebben.
Na wat zoeken heb ik hem gevonden: http://www.aquadog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En hoe vaak ging je?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Zoek stok! schreef:En hoe vaak ging je?
Phoe daar vraag je mij wat :denken:
ik denk dat ik met Fetsje begonnen ben met 2x per week 3-4 weken lang en daarna nog een aantal weken 1x per week.
met Quispel ben ik langer bezig geweest. 4-5 weken 2x per week en daarna nog een week of 5 1x per week.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Met de door jouw genoemde methode heb ik geen ervaring.

Waar ik wel ervaring mee heb is: http://www.hondenzwembad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Als pup ging Lumi ongeveer 1 keer per 4-6 weken. Op die manier heb ik haar leren zwemmen.
Vanaf dat ik erachter kwam dat ze PL had, ben ik vaker gegaan. Doordat ze al spieropbouw had van het zwemmen ben ik toen 1 keer per 2 weken gegaan.
Had ik nog nooit gezwommen, dan had ik eerst het advies gekregen om de eerste periode wekelijks te gaan.

Ik heb geen idee of het bij Lumi helpt. Wat ik wel weet, is dat ze geen last van haar knieën heeft.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Aiske schreef:Op deze manier heb ik geen ervaring maar wel bij een andere methode.

Ik heb een tijd de honden laten revalideren dmv zwemmen. 1 van mijn honden had een operatie aan haar voorpoot ondergaan en mocht deze niet belasten en de ander had een kruisband-operatie ondergaan. Ik praat inmiddels alweer over een jaar of 10 terug denk ik. Er was toen nog maar 1 zwem-centrum voor honden en dat in de buurt van Oss. Ik ben er altijd met heel veel plezier heen gegaan en ook de honden waren altijd blij en opgewekt om daar te komen. Er werkte super enthousiaste mensen die heel veel verstand van honden hebben.
Na wat zoeken heb ik hem gevonden: http://www.aquadog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga nog steeds naar Aquadog. ze zijn heel erg lief en kundig. Mijn hond kon bijna niet meer lopen. Nu kan hij alles weer.

Bel ze op e je kunt vrijblijvens daarnaartoe en dan bekijken hun etc etc samen met jou wat de mogelijkhede zijn. alles staat dan alsnog vrij.

Ze zijn echt heel erg lief voor hond en eigenaar dus vragen staat daar echt vrij
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Volgensmij heeft marjoleine met Willemijn aquatraining gehad na een operatie aan de knie (?)
Misschien die eens een PB sturen?
JokevS
nieuw lid
Mijn ras(sen): Greyhound

Ongelezen bericht door JokevS »

Hoi

ik heb een tijdje met mijn eerste hond aquatraining gedaan.
Hij had als gevolg van een zenuwontsteking een verlamde achterpoot.
Door de onderwaterloopband is hij weer spieren gaan ontwikkelen in zijn poot waardoor hij deze weer kon gebruiken en ermee kon lopen.
Dus ik raad het ten zeerste aan. Kosten zijn vaak wel wat duurder, maar bij onze eerste hond was het dit allemaal waard voor wat we ervoor terugkregen.
Ook voelen ze zich vaak na een sessie een stuk fitter en beter en dat merk je ook aan je hond.
Ik ging naar Momodogs (daar hadden ze als enigste toendertijd een onderwaterloopband) en in eerste instantie 2-3x per week, daarna langzaam afgebouwd. In totaal ben ik er ongeveer een half jaar naartoe gegaan.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka heeft het een paar keer gedaan (1 x per week).
Ik vond het erg mooi om te zien dat hij na een paar keer stabieler werd met lopen en bewustere bewegingen ging maken, dit kan je mooi zien met zo'n glazen wand.
Ik had het er zeker voor over. Luka mocht natuurlijk ook niet zoveel en zolang (normaal) lopen en om toch zijn spieropbouw te bevorderen is dit ideaal. Helaas hebben wij niet de gehele "training" af kunnen maken, maar wij waren wel heel erg op de goede weg :ok:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nooit met mijn honden, maar wel eens mee met honden van bekenden en 1x 'gewoon' als aardigheid met Anne. Die t stom vond. :mrgreen:

http://www.momodogs.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is erg goed en leuk,

http://www.elmabakker.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze gaat een vriendin heeb en deze is ook heel prima.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Momenteel loop ik bij een fysiotherapeut die ook een hydrobad heeft.
We zijn pas 1 keer geweest en toen mocht hij er nog niet in omdat zijn rug teveel vast zat.
Volgende week mag hij als het goed gaat (lees: als zijn rug losser is geworden) ook het bad in.
Dus als je van mij wat wil horen over het bad moet je nog even een weekje wachten :wink:

Ik kom er trouwens omdat Zoro door zijn arthrose heel slecht is gaan lopen.
Afbeelding
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Hier erg veel ervaring opgedaan hiermee met onze Barbie.
Barbie is een Chihuahua dame die op de leeftijd van 12 weken gegrepen is door een andere hond.
Hierdoor zwaar hersentrauma en ernstig rugletsel opgelopen, waardoor haar achterkant volledig verlamt was.
De dierenartsen bij onze kliniek waren het gelukkig oneens met elkaar, de ene zei: inslapen, de ander wou afwachten.
Wij hebben voor het laatste gekozen en zelf een fysiotherapeut voor honden ingeschakelt.
Deze heeft overlegt met de dierenarts en daarna zijn we een langdurige behandeling gestart.

We hebben verschillende therapieën door elkaar gebruikt, o.a. Massage, Bewegingstherapie, Magneetveldentherapie, en heel veel hydrotherapie.
En gebruik gemaakt van vele hulpmiddelen (rolstoel, wipwap, hellingen, sprongen, etc.)
We gingen eerst 2 keer per week naar de therapeut, maar omdat onze dame heel klein was en we thuis een bad hebben kreeg ze de andere dagen de therapie thuis.

We hebben in totaal zeker een half jaar Therapie gedaan, wel natuurlijk met een afbouw.
En dolgelukkig dat we het gedaan hebben.
Onze barbie kan weer lopen, niet netjes en met zevenmijlsstappen, maar ze loopt, kan zich prima redden in en om het huis, en gaat zelfs gewoon mee op wandelingen.
We hebben nog steeds af en toe kontakt met de therapeut en ik kan haar nog steeds wel zoenen.
Dankzij haar hulp is onze Barbie er nog en is ze gelukkig.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb zowel met Buffel als met Alano hele goede ervaringen met hydrotherapie.

Alano heb ik 1.5 jaar tot zijn inslapen om de week laten lopen in een bak en die had er super veel baat bij.

Afbeelding

Filmpje Buffels eerste keer, let niet op mijn *piep*stem :N: :mrgreen:

Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Heb er ook goede ervaringen mee en was de eerste weken twee keer per week twee uur rijden wel de moeite waard! Ik ging naar http://www.momodogs.nl in de Achterhoek. Heb daar ook voor mijn opleiding stage gelopen en heel veel goede resultaten gezien bij heel veel verschillende honden. Ook honden die het in eerste instantie niet leuk vonden om het water in te gaan, werden door de positieve instelling van Monique en denk ik de ervaring dat het niet eng is, enthousiast. Ik zou het zeker doen met Brammetje!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Coop zwemt nu al langere tijd .. eerst alleen zwemmen maar later ook de loopband erbij.
Eerst iedere week en nu om de week. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”