yamie schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen, die op korte afstand van waar ik lekker zit te chillen met mijn honden, gaan lopen ballen... en aan flesjes gespetter heb ik helemaal het land![]()
zeker.. als er gewoon genoeg andere ruimte is om elders te gaan staan sporten met je hond. elke keer weer het zelfde liedje, nou dan mogen ze ook een keer beleven dat mijn honden zich er ook mee bemoeien.
En helemaal het toppunt, word ik nog aangesproken door die truus ook, dat IK wat meer moet ondernemen met mijn honden. godsamme, we hadden er net 10 km opzitten... mag ik even chillen dan zeg![]()
groetjes van baasje van lodewijk en banjer de onherleidbare kruisinkjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijn......, die "zondagsbaasjes"
Moderator: moderatorteam
-
tineke
Re: Fijn......, die "zondagsbaasjes"
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb ook wel eens 'last' van zondagsbaasjes, maar dat zijn mensen die graag een kletspraatje willen maken en het liefst ook nog een stukje met je oplopen.
Hondje (altijd maar een) moet dat gezellig met die van mij spelen. Negen van de tien keer is de gezelligheid gauw over en zit ik met het baasje in kwestie in mijn maag.
Nou ja, klinkt erger dan het is, vind het heus niet erg om eens een keertje een praatje te maken maar op zondag zijn de baasjes er geloof ik echt op uit. En doe ik niets anders dan ontlopen.
Hondje (altijd maar een) moet dat gezellig met die van mij spelen. Negen van de tien keer is de gezelligheid gauw over en zit ik met het baasje in kwestie in mijn maag.
Nou ja, klinkt erger dan het is, vind het heus niet erg om eens een keertje een praatje te maken maar op zondag zijn de baasjes er geloof ik echt op uit. En doe ik niets anders dan ontlopen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
yamie schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen, die op korte afstand van waar ik lekker zit te chillen met mijn honden, gaan lopen ballen... en aan flesjes gespetter heb ik helemaal het land![]()
zeker.. als er gewoon genoeg andere ruimte is om elders te gaan staan sporten met je hond. elke keer weer het zelfde liedje, nou dan mogen ze ook een keer beleven dat mijn honden zich er ook mee bemoeien.
En helemaal het toppunt, word ik nog aangesproken door die truus ook, dat IK wat meer moet ondernemen met mijn honden. godsamme, we hadden er net 10 km opzitten... mag ik even chillen dan zeg![]()

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Martijn schreef:Ballen? Ik had ze lekker laten soosen. Is toch veel leuker?MoniqueDM schreef: Maar goed..., de hondjes kwamen kennismaken met mijn honden en ik liep naar het water om voor Donna een balletje te gooien en voor Sandy een flesje te vullen om daarmee water te spetteren en te gooien.
Nou had ik ook meteen alle aandacht van die twee andere hondjesen de ene hond ging steeds achter Donna's balletje aan.
Ja graag. Dat is toch leuk?Maken jullie zoiets ook wel eens mee?
Ik ben dol op honden en ik vind het een voorrecht om even met twee nieuwe honden te trutten.
Wel hopen dat het klikt maar dat zie je meteen.
Honden waar ik niet van weet of het klikt ontloop ik als de ziekte.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Pepie schreef:yamie schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen, die op korte afstand van waar ik lekker zit te chillen met mijn honden, gaan lopen ballen... en aan flesjes gespetter heb ik helemaal het land![]()
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ach ja, zoveel mensen, zoveel meningen.
De één heeft een gruwelijke hekel aan dit en de ander heeft een gruwelijke hekel aan dat.
En dat mag
.
De één heeft een gruwelijke hekel aan dit en de ander heeft een gruwelijke hekel aan dat.
En dat mag
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
ik heb een gruwelijke hekel aan spruitjes,en bloemkool,voor de rest nergens aan 

- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
x2S@ndr@ schreef:nee, eigenlijk niet, maar ik heb altijd honden gehad, dat als ze waarschuwen,
dat er gelijk een baas komt aandraven om te voorkomen dat hun hond wordt opgevreten![]()
ik ben dan natuurlijk wel gelijk een asociaal K*T wijf, met een agressieve rothond![]()
ach ik overleef het wel

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Ik heb een paard, als je mederuiters hoort mopperen op de hondenbazen val je steil achterover..Hondenbazen mopperen weer op ruiters die langssjezen op het strand..S@ndr@ schreef:als we nu allemaal een beetje inschikken en rekening houden met elkaar dan blijft het voor iedereen leuk, blijft ook het draagvlak voor honden wat beter, en daar profiteren we allemaal van![]()
ik zal mijn hond altijd even bij me houden en desnoods vast houden als er een jogger of een fietser aankomt, losloop gebied of niet.
kost mij verder helemaal niets![]()
en ik hoor heel vaak dank je wel
Dan denk ik mensen mensen...als we nu allemaal eens even rekening met elkaar houden zo de wereld een stuk gezelliger zijn..
Als ik een paard zie dat angstig is voor mijn honden, dan lijn ik ze aan. Ga niet staan gillen dat ze dan maar in de manege had moeten blijven. Een paard is een vluchtdier, kan de ene keer wel en de andere keer niet reageren.
Als ik op mijn paard honden passeer doe ik dat in stap. Zodat ik en de honden niet uitdaag of laat schrikken en hun baasjes netjes kan passeren.
Vind dat iedereen tegenwoordig maar denkt overal het alleenrecht te hebben, daar baal ik echt van hoor!!!
-
Fin
- Zeer actief
Nou haal je er iets anders bij.Sprokkeltje schreef:Ik heb een paard, als je mederuiters hoort mopperen op de hondenbazen val je steil achterover..Hondenbazen mopperen weer op ruiters die langssjezen op het strand..S@ndr@ schreef:als we nu allemaal een beetje inschikken en rekening houden met elkaar dan blijft het voor iedereen leuk, blijft ook het draagvlak voor honden wat beter, en daar profiteren we allemaal van![]()
ik zal mijn hond altijd even bij me houden en desnoods vast houden als er een jogger of een fietser aankomt, losloop gebied of niet.
kost mij verder helemaal niets![]()
en ik hoor heel vaak dank je wel
Dan denk ik mensen mensen...als we nu allemaal eens even rekening met elkaar houden zo de wereld een stuk gezelliger zijn..
Als ik een paard zie dat angstig is voor mijn honden, dan lijn ik ze aan. Ga niet staan gillen dat ze dan maar in de manege had moeten blijven. Een paard is een vluchtdier, kan de ene keer wel en de andere keer niet reageren.
Als ik op mijn paard honden passeer doe ik dat in stap. Zodat ik en de honden niet uitdaag of laat schrikken en hun baasjes netjes kan passeren.
Vind dat iedereen tegenwoordig maar denkt overal het alleenrecht te hebben, daar baal ik echt van hoor!!!
- stefanie
- Zeer actief
Inderdaad! Je bent toch gewoon dom bezig als je met een bang paard een (losloop)wandelgebied in gaat?Martijn schreef:Ik lijn inderdaad mijn honden aan als ik zie dat een paard bang is maar dat is voor hun bescherming.
Ik vind wel degelijk dat je op de manege moet blijven als je je knol niet onder controle hebt. Bang of niet, er zit niet voor niets een bit in.
Als je er vanaf klapt omdat je je paard niet kunt hebben moet je niet bij mij komen zeiken. Ik geef jou ook niet de schuld als ik mijn honden niet onder controle heb. Zijn ook beesten.
Tijdje terug kwam er ineens een paard aan in het losloopgebied. Dicht begroeid dus moeilijk te zien wat er aan komt bij bochten. Pancho schrok en blafte. Waarop ruiter helemaal over de zeik ging en paard dus ook. Ruiter was paard absoluut niet de baas en ging er dus in galop vandoor. Tja, vervelend maar als je je paard niet in bedwang kunt houden, blijf dan lekker in de bak rijden tot je dat wel kunt.
Hier in het losloopgebied mogen geen ruiters komen. Er staan ook borden maar die worden voor het gemak niet gezien.
En als er nou alleen stapvoets gereden wordt... Nee, gewoon lekker in draf/galop.
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
- Aantal honden: 1
Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
Lukas is nu eenmaal erg speels en huppelt er dan blij op af om ff kennis te maken. De meesten vinden dat niet erg, maar soms wordt er kribbig gereageerd.
Zo ook afgelopen week, zat er een groepje gasten (ik vermoed asielzoekers, ze spraken Arabisch) die van verre al moeilijk zaten te gebaren dat Lukas weg moest, alsof het een stinkende bunzing was. (hij was er nog zeker 25 meter vandaan)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.
Ik riep sorry en liep door, Lukas komt dan meestal meteen weer achter mij aan.
Maar voordat-ie weer naar mij sprintte tilde hij nog snel ff een pootje op en pieste een paar drupjes op een handdoek van die gasten.
Kreten van afgrijzen van hun kant, en Lukas sprint weer naar mij toe.
Ik kon er niks aan doen maar moest van binnen onbedaarlijk lachen.
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.
Maar toch... in dit geval had ik geen medelijden.

Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.
Ze waren bang voor een Sjiwawa!
Lukas is nu eenmaal erg speels en huppelt er dan blij op af om ff kennis te maken. De meesten vinden dat niet erg, maar soms wordt er kribbig gereageerd.
Zo ook afgelopen week, zat er een groepje gasten (ik vermoed asielzoekers, ze spraken Arabisch) die van verre al moeilijk zaten te gebaren dat Lukas weg moest, alsof het een stinkende bunzing was. (hij was er nog zeker 25 meter vandaan)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.
Maar voordat-ie weer naar mij sprintte tilde hij nog snel ff een pootje op en pieste een paar drupjes op een handdoek van die gasten.
Ik kon er niks aan doen maar moest van binnen onbedaarlijk lachen.
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.
Maar toch... in dit geval had ik geen medelijden.
Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.

- stefanie
- Zeer actief
Afgezien van het feit dat je hond natuurlijk niet aangevallen hoort te worden, maar waarom zou het niet kloppen omdát de jouwe 9 maanden is? Hij heeft echt geen speciale voorrechten hoor.chan schreef: Ik riep terug dat zijn hond mijn hond aanviel en dat de mijne nog maar 9 maanden is en dat dat dus niet klopt,
Het is een fabeltje dat alle honden pups en jonge honden maar lief en aardig zouden moeten vinden.
- Moos
- Zeer actief
Ik vind dit vooral lekker aso, en ik schaam me ervoor dat er zulke hondenbazen rondlopen. Goh, wat gek dat honden op steeds minder plekken welkom zijn zegLucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.![]()
Ik kon er niks aan doen maar moest van binnen onbedaarlijk lachen.![]()
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.![]()
Maar toch... in dit geval had ik geen medelijden.![]()
![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als ik ergens lekker zit met mijn honden om me heen zou ik het niet op prijs stellen dat ze zich met de nieuwkomers zouden blijven bemoeien,maar als de baas van de nieuwkomers opmerkingen zou maken in de trant van die ik hier lees zou die lang kunnen wachten eer ik de honden bij me zou halen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- stefanie
- Zeer actief
Sorry hoor, maar dit is inderdaad ontzettend aso!Moos schreef:Ik vind dit vooral lekker aso, en ik schaam me ervoor dat er zulke hondenbazen rondlopen. Goh, wat gek dat honden op steeds minder plekken welkom zijn zegLucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
Nou dat is voor Lukas het teken dat er nog een tandje bijgeschakeld moet worden dus die rent al blaffend rondjes rond dat groepje die allemaal verschrikt opstaan met de armen in de lucht, wild gebarend alsof hun het grootste onrecht werd aangedaan.![]()
Aan de andere kant kwam er iemand met twee grote Labradors aan en dat was het teken voor die gasten om meteen hun boeltje te pakken en te verdwijnen, de 'besmeurde' handdoek lieten ze liggen, en ook hun afval.![]()
![]()
En waarom moet je nou zo nodig je hond op mensen af laten rennen? Niet iedereen vind honden leuk, of het nou asielzoekers zijn of geboren en getogen Nederlanders.
- Moos
- Zeer actief
Precies, Vera mag dat ook niet en Moos ook niet (die was ook nogal van het "gezellig dat ik er ook ben!"). En tja, dan liep Moos dus weleens op een druk strand bijna de hele tijd aangelijnd omdat hij anders koelboxen indook en op schoot sprong bij mensen. Toch echt mijn probleem, mijn hondstefanie schreef:
Sorry hoor, maar dit is inderdaad ontzettend aso!![]()
En waarom moet je nou zo nodig je hond op mensen af laten rennen? Niet iedereen vind honden leuk, of het nou asielzoekers zijn of geboren en getogen Nederlanders.
Met Vera bal ik op het strand, en dan ziet ze verder niemand meer staan, scheelt weer

- chan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
- Contacteer:
Heb je ook wel gelijk in ja, maar ik was op dat moment zo bloedlink over zijn benadering naar mij (alsof mijn hond zijn hond had aangevallen ipv andersom), dat ik ook maar even duidelijk wilde maken dat mijn hond nog steeds een pup is (ook al is ie wat groot). Aan Fedor is door zijn groote ook niet goed te zien dat het een pup is. Aleen als je naar de bewegingen kijkt en ik weet ook dat niet iedere hond zo'n drukke pup leuk vindt. Alleen in dit geval was Fedor gewoon lekker met een andere hond aan het ravotten en wordt er nadat hij gegrepen is niet eens door de baas gevraagd of mijn hond niets heeft.stefanie schreef:Afgezien van het feit dat je hond natuurlijk niet aangevallen hoort te worden, maar waarom zou het niet kloppen omdát de jouwe 9 maanden is? Hij heeft echt geen speciale voorrechten hoor.chan schreef: Ik riep terug dat zijn hond mijn hond aanviel en dat de mijne nog maar 9 maanden is en dat dat dus niet klopt,![]()
Het is een fabeltje dat alle honden pups en jonge honden maar lief en aardig zouden moeten vinden.
Tja misschien dacht hij wel dat Fedor gevaarlijk is, omdat hij een lange lijn achter hem aan heeft slepen. Die zit eraan, omdat Fedor nog niet optimaal luistert en ik dus wil voorkomen dat hij of er vandoor gaat of andere mensen en honden lastig valt en niet luistert op dat moment.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier valt dat eigenlijk wel mee. We zijn meestal wel op plekken waar het lekker rustig is, maar met dit lekkere weer komen daar nu ook meer mensen dan normaal.
Het komt regelmatig voor dat er ineens een tweede hond in het water is nog voordat een baasje in de buurt is. Ik vind het wel gezellig zo, kunnen ze even met elkaar spelen. Wel stop ik dan even met het ballen, ik heb dan weer geen zin in onnodig ruzie om een bal die ze dan alletwee willen hebben.
Van de week nog, had een stok het water in gegooid, Kyra is op weg daarheen toen er vanuit het niets een andere hond bij sprong, ook op weg naar de stok. Kyra heeft op zulke momenten geen oog voor andere honden, die wil alleen haar stok. Ze had de stok eerder dan de andere hond, die wilde echter de stok afpakken en ging Kyra soort van onder water duwen.
Ik kan daar wel kwaad om worden, maar dat heeft geen zin. Al klooiend kwamen ze alletwee aan de kant, stok gewoon weggelaten en daarna hebben ze nog even samen gespeeld toen het baasje uiteindelijk aan kwam lopen en daarna verder liep. Ik vond het wel gezellig, heeft Kyra ook weer even een gezellig uitje gehad. Dat ballen (of stokken gooien) gaan we daarna wel weer mee verder.
@ Lucky Luke: daar kan ik dan ook niet echt om lachen hoor. Als je weet dat je hond te pas en te onpas bij mensen gaat buurten moet je hem gewoon even aanlijnen. Er zijn nu eenmaal ook mensen die niet van honden houden of er bang voor zijn. En al helemaal als hij gaat piessen op de handdoek,dat zou ik ook niet kunnen waarderen!
Een beetje rekening houden met elkaar is hier wel op zijn plek en niet denken omdat je een Sjiwawa (?) hebt je alles kunt maken en mensen maar moeten leren dat honden geen vieze enge beesten zijn
Het komt regelmatig voor dat er ineens een tweede hond in het water is nog voordat een baasje in de buurt is. Ik vind het wel gezellig zo, kunnen ze even met elkaar spelen. Wel stop ik dan even met het ballen, ik heb dan weer geen zin in onnodig ruzie om een bal die ze dan alletwee willen hebben.
Van de week nog, had een stok het water in gegooid, Kyra is op weg daarheen toen er vanuit het niets een andere hond bij sprong, ook op weg naar de stok. Kyra heeft op zulke momenten geen oog voor andere honden, die wil alleen haar stok. Ze had de stok eerder dan de andere hond, die wilde echter de stok afpakken en ging Kyra soort van onder water duwen.
Ik kan daar wel kwaad om worden, maar dat heeft geen zin. Al klooiend kwamen ze alletwee aan de kant, stok gewoon weggelaten en daarna hebben ze nog even samen gespeeld toen het baasje uiteindelijk aan kwam lopen en daarna verder liep. Ik vond het wel gezellig, heeft Kyra ook weer even een gezellig uitje gehad. Dat ballen (of stokken gooien) gaan we daarna wel weer mee verder.
@ Lucky Luke: daar kan ik dan ook niet echt om lachen hoor. Als je weet dat je hond te pas en te onpas bij mensen gaat buurten moet je hem gewoon even aanlijnen. Er zijn nu eenmaal ook mensen die niet van honden houden of er bang voor zijn. En al helemaal als hij gaat piessen op de handdoek,dat zou ik ook niet kunnen waarderen!
Een beetje rekening houden met elkaar is hier wel op zijn plek en niet denken omdat je een Sjiwawa (?) hebt je alles kunt maken en mensen maar moeten leren dat honden geen vieze enge beesten zijn
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat een idiote verhalen lees ik hier zeg, de één vindt dat alles moet wijken voor haar en haar honden, de ander laat haar honden andermans goed onderpissen en moet daar om lachen
Allemachies, maar goed dat ik geen van beiden ooit tegen zal komen want mijn honden riep ik in het eerste geval niet terug -dan ga je maar fijn ergens anders ballen gooien als je er niet mee overweg kan dat al aanwezige honden leuk mee gaan doen- en in het tweede geval was die eigenaar nog niet klaar met me.
Wat een asociaal gedoe zeg, ik zit werkelijk zo
te lezen.
Vraag me trouwens af of de reactie anders was geweest als het geen onherleidbare kruisingen waren geweest maar, zoals in mijn geval, 2 duitse herders die mee kwamen spelen.
Heb zo'n vaag vermoeden dat die grote bek dan ook wel wat minder was geweest.
Allemachies, maar goed dat ik geen van beiden ooit tegen zal komen want mijn honden riep ik in het eerste geval niet terug -dan ga je maar fijn ergens anders ballen gooien als je er niet mee overweg kan dat al aanwezige honden leuk mee gaan doen- en in het tweede geval was die eigenaar nog niet klaar met me.
Wat een asociaal gedoe zeg, ik zit werkelijk zo
Vraag me trouwens af of de reactie anders was geweest als het geen onherleidbare kruisingen waren geweest maar, zoals in mijn geval, 2 duitse herders die mee kwamen spelen.
Heb zo'n vaag vermoeden dat die grote bek dan ook wel wat minder was geweest.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Sterker nog, de enige reuen waar Bram echt een hekel aan heeft, zijn van die plaat voor de kop ik loop hier te patsen met rugharen omhoog en blijf om je heen draaien maar wil heus alleen maar speeeeelen hoor pubersstefanie schreef:Afgezien van het feit dat je hond natuurlijk niet aangevallen hoort te worden, maar waarom zou het niet kloppen omdát de jouwe 9 maanden is? Hij heeft echt geen speciale voorrechten hoor.chan schreef: Ik riep terug dat zijn hond mijn hond aanviel en dat de mijne nog maar 9 maanden is en dat dat dus niet klopt,![]()

Linda, Izzie en Bram
-
S@ndr@
- Zeer actief
Rond een maand of negen zitten pups( als je ze zo nog kunt noemen) overal tussen in, te groot voor puppy gedrag,wordt ook niet meer gepikt door volwassen honden en te jong om overwicht en echt inzicht te hebben,
op die leeftijd zijn ze in losloop gebieden regelmatig de klos.( is mijn ervaring)
dus ik zou een beetje uitkijken met hem waar je naar toe gaat en wanneer
op die leeftijd zijn ze in losloop gebieden regelmatig de klos.( is mijn ervaring)
dus ik zou een beetje uitkijken met hem waar je naar toe gaat en wanneer
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ken genoeg mensen met een blanke huidskleur en van oerhollandse komaf die niks van honden moeten weten. Ook maar integratiecursus dan of houd je je hond dan wel bij je?Lucky luke schreef:Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
En mede dankzij dit soort dingen mogen honden steeds minder los op allerlei plaatsen.Lucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
![]()
Dank je wel

-
blondie
- Zeer actief
Ongelofelijk.. maar goed.. op strand zie je dit ook gebeuren hoor.. dan mogen na 19.00 uur de honden erop.. en met zwoel weer is het vaak nog behoorlijk druk.. zit dan ook soms met verbazing te kijken naar de honden die inderdaad op de mensen afrennen lekker over de handdoeken rennen en.. pootjes ligten tegen tassen aan of als kinderen lekker een hoge toren of dijk aan het bouwen zijn.. dat de hond lekker naast die kinderen tegen hun dijkje gaat markerenMoos schreef:Ik vind dit vooral lekker aso, en ik schaam me ervoor dat er zulke hondenbazen rondlopen. Goh, wat gek dat honden op steeds minder plekken welkom zijn zegLucky luke schreef:Ik heb meer 'last' van sommige mensen die nu met dit hete weer hier opeens op de waalstrandjes gaan vertoeven. (De rest van het jaar zie je daar alleen een verdwaalde visser)
![]()
Ik weet dat hogere bouwseltjes en paaltjes interessant voor hem zijn om te markeren.. maar als ik kinderen nog daar aan de gang zie roep ik hem terug.. vind het gewoon niet kunnen ..
Zelfde als je weet dat je hond achter een voetbal aan gaat.. dan zorg je ervoor dat je je hond bij je hebt en niet achter die bal aangaat..en natuurlijk ongelukjes gebeuren.. maar bewust alles negeren vind ik asociaal.
-
blondie
- Zeer actief
Had het van de week.. een mevrouwtje die ik wel vaker zie stilstaan en dan keek ze naar mijn honden.. ik dacht dat ze keek omdat ze ze leuk vondZoek stok! schreef:Ik ken genoeg mensen met een blanke huidskleur en van oerhollandse komaf die niks van honden moeten weten. Ook maar integratiecursus dan of houd je je hond dan wel bij je?Lucky luke schreef:Misschien moeten ze bij de integratiecursus ook maar eens gaan leren dat honden geen vieze enge beesten zijn.
Nu kruiste ik haar toevallig en ik liet de honden op het veld los en gooide balletje.. ging ze van de stoep af de weg op.. "ze blijven toch wel daar .." bleek ze dus bang te zijn..."ja hoor mevrouw, ze komen niet naar u toe.. " heb Bluf en Finn even bij me geroepen en ben verder van haar afgelopen wat ik al van plan was.. maar ik had dus nooit in de gaten dat ze zo'n angst had van de honden.. die overigens niet de intentie hebben om op vreemde mensen af te lopen. Oh ja oerhollandse vrouw.. en de overbuurvrouw is Joegoslavisch en ook doodsbang heeft ze me verteld omdat bij haar de herders als erf/waakhonden worden gehouden en echt niet lief zijn.. daar houd je dan toch gewoon rekening mee
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou zeg, sommige reacties heb ik echt zoiets van
Ik probeer zo goed mogelijk op Elmo te letten. En hij heeft wel eens de neiging, als iemand een speeltje vlakbij ons gooit. Er ook achteraan te gaan. Tsja dan loop ik wel verder weg en ga met hem verder spelen.
En wbt dat handdoek pissen, hij zou wel op zijn zodeflikker krijgen, is ie helemaal betoeterd.
En ik had laatst ook een vrouw die naar elmo stond te staren, en dacht ook 'goh die vind hem mooi o.i.d. dus laat de lijn vieren. Bleek ook dat ze vreselijk bang was voor honden. Dus gauw hem naast me gezet. Kon zij weer opgelucht ademhalen.
En wbt dat handdoek pissen, hij zou wel op zijn zodeflikker krijgen, is ie helemaal betoeterd.
En ik had laatst ook een vrouw die naar elmo stond te staren, en dacht ook 'goh die vind hem mooi o.i.d. dus laat de lijn vieren. Bleek ook dat ze vreselijk bang was voor honden. Dus gauw hem naast me gezet. Kon zij weer opgelucht ademhalen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als mijn hond dat zou doen zou ik hem A)ongenadig op zijn duvel geven,B)mezelf helemaal dood schamen en C)als ik geld bij me zou hebben de handdoek vergoeden en anders later geld brengen of zo.Elmo/maureen schreef:
En wbt dat handdoek pissen, hij zou wel op zijn zodeflikker krijgen, is ie helemaal betoeterd.![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zag gisteren dat de hond van de handdoekligger op de eigen spullen piste. Dat vond ik dan wel weer komisch 

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Hahah, MIJN dusZoek stok! schreef:Ik zag gisteren dat de hond van de handdoekligger op de eigen spullen piste. Dat vond ik dan wel weer komisch
Moos en Saar hebben weleens op het strand de zak chips van iemand leeggevroten. Lastige punt was alleen dat degene van wie die zak chips was schijnbaar ergens in zee lag, en die open zak chips bij zijn spullen op het strand had laten liggen. Heb nog een tijdje staan wachten, maar de eigenaar was niet meer te achterhalen :N:
Dat vond ik alleen niet grappig, eerder bijzonder beschamend en irritant. Oke, maanden later kan ik er ook wel iets komisch van inzien, vooral mijn eigen rode hoofd erbij, maar op dat moment zelf echt niet.