Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kapotte voetzooltjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Kapotte voetzooltjes

Ongelezen bericht door petra1 »

Jazzy heeft de grootste voetzooltjes van haar beide voorpootjes kapot gebeten.
Nu zijn we er al mee naar de da geweest, waar we Vetaderm hebben gekregen.
Dat moeten we er 3x per dag op smeren, nadat ze met haar pootjes in de soda is geweest.
Verder zou ze eigenlijk schoentjes aan moeten, maar die houd ze absoluut niet aan.
Ze trekt dat netjes het vetertje los, en doet op die manier de schoentjes uit.
Als ze ze al aanhoud, dan durft ze niet te lopen, dus dat hebben we maar opgegeven.
Nu houden we haar gewoon extra in de gaten, dat ze niet aan haar pootjes kan likken.
Maar het genezen gaat nog steeds niet echt geweldig, vooral niet omdat het met lopen steeds weer kapot gaat.
En lopen is voor haar nu helemaal niet fijn, zeker niet als de stenen weer warmer worden, want dat doet merkbaar pijn.

Nu is mijn vraag: wat kan ik er nog meer aan doen, om te zorgen dat genezing wat sneller gaat?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kapotte voetzooltjes

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben bang dat je toch aan schoenen vast zit.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij hebben ooit (toen Kyra een aantal schaafplekjes had in haar voetzooltjes) een spray van de DA gekregen.
Die spray zorgt voor een snellere eeltgroei, en het eelt wordt ook dikker en harder zodat het een volgende keer minder snel kapot gaat. Wordt bijv. ook bij sledehonden gebruikt, het houd de kou en hitte ook wat tegen.
Ik zweer er tegenwoordig bij. Het prikte wel toen de zooltjes nog kapot waren, maar het was zosnel geheeld, super!
petra1
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:Wij hebben ooit (toen Kyra een aantal schaafplekjes had in haar voetzooltjes) een spray van de DA gekregen.
Die spray zorgt voor een snellere eeltgroei, en het eelt wordt ook dikker en harder zodat het een volgende keer minder snel kapot gaat. Wordt bijv. ook bij sledehonden gebruikt, het houd de kou en hitte ook wat tegen.
Ik zweer er tegenwoordig bij. Het prikte wel toen de zooltjes nog kapot waren, maar het was zosnel geheeld, super!
Nu lijkt het bij Jazzy ook meer op schaafplekjes, omdat het al wat aan het genezen is, maar het was echt tot bloedens toe stuk.
Weet je toevallig ook hoe die spray heet?
Dan kan ik met de da overleggen of we dat misschien ook nog kunnen gebruiken, eventueel samen met de Vetaderm.

@Marian en Boutje: bedankt voor het meedenken!
Ik ga aan Gert-Jan vragen of hij vanmiddag na zijn werk even kan kijken voor antibijtspray.
De schoentjes doen we dan denk ik alleen aan met wandelen en als ik er niet bij ben, want ze luisterd op zich goed naar "Jazzy, stoppen".
Afbeelding

Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

petra1 schreef:
Nu lijkt het bij Jazzy ook meer op schaafplekjes, omdat het al wat aan het genezen is, maar het was echt tot bloedens toe stuk.
Dan kan ik met de da overleggen of we dat misschien ook nog kunnen gebruiken, eventueel samen met de Vetaderm.
Ik zal zo eventjes kijken!
petra1
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:
petra1 schreef:
Ik zal zo eventjes kijken!
Dankjewel!
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ben je er al achter waarom ze op die zooltjes is gaan kluiven :ugh: voor ze stuk waren
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Heb het flesje even opgezocht, het is Cani Sport.
Er schijnt wel moeilijk aan te komen zijn, maar ik vind het geweldig spul.

Cani Sport is een veterinaire spray voor de voetzolen van honden.

Te gebruiken bij werk/sport honden: Jachthonden, sledehonden, behendigheid, politiehonden, IPO, UV, hulphonden, honden die meelopen aan de fiets etc.

Cani Sport vermindert oververhitting en beschermt de voetzolen tegen locale laesies en verwondingen bij slijten en beschadiging van de voetzolen.
Cani Sport kan uitstekend gebruikt worden bij dieren die voetzoolproblemen hebben die veel over betegelde straten of ruige ondergrond moeten lopen.

Een dagelijkse behandeling van de voetzolen een week voor de zware belasting zal de keratine op de voetzolen verdikken.

Vervolgens dienen de voetzolen om de 3 dagen behandelt te worden zolang de hond zwaar belast wordt voor de sport of voor hun werk.
Cani Sport wordt al een hele tijd gebruikt door hondeneigenaren zowel voor de sporthonden als de werkhonden.

Cani Sport is makkelijk te gebruiken en geeft geen vlekken op kleding, vloerbedekking of andere stoffen
petra1
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ben je er al achter waarom ze op die zooltjes is gaan kluiven :ugh: voor ze stuk waren
Nee, en volgens de da is het ook echt heel moeilijk om daar achter te komen.
Zeker omdat ze op dezelfde plaatsen komt als onze andere honden, en die geen van allen ergens last van hebben.
Ook hebben we niet bv van voedsel gewisseld, dus dat kan het ook niet zijn.

@ Veronique/Kyra: bedankt!
Ik ga even kijken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”