Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fijn......, die "zondagsbaasjes"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Fijn......, die "zondagsbaasjes"

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Moos schreef:
S@ndr@ schreef: als ik jog met of zonder hond, dan hoeft ik toch geen last te hebben van een hond van een ander, of erover te struikelen, losloop gebied of niet.
kleine moeite.
Nee, maar goed, dat vind ik dan weer zo vanzelfsprekend. Als ze echt in de weg lopen roep je ze natuurlijk even aan de kant.
Brede paden hiero. Dan hol je er maar even omheen. Maar ik ga niet 5 honden die nul interesse hebben met de snelheid van het licht aanlijnen omdat Koningin Hardloopster er aan komt zetten, met dat goddelijke lijf dat geen centimeter kan wijken :piew:
De meeste honden vind het wel interessant en zullen zeker even gaan kijken en snuffelen als ze de kans krijgen, i Know, ik ben zo`n Hardloopster soms :19: , en dat is niet altijd fijn
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Moos schreef:
S@ndr@ schreef: als ik jog met of zonder hond, dan hoeft ik toch geen last te hebben van een hond van een ander, of erover te struikelen, losloop gebied of niet.
kleine moeite.
Nee, maar goed, dat vind ik dan weer zo vanzelfsprekend. Als ze echt in de weg lopen roep je ze natuurlijk even aan de kant.
Brede paden hiero. Dan hol je er maar even omheen. Maar ik ga niet 5 honden die nul interesse hebben met de snelheid van het licht aanlijnen omdat Koningin Hardloopster er aan komt zetten, met dat goddelijke lijf dat geen centimeter kan wijken :piew:
Ach, ik vind het zo'n kleine moeite dan :19: De meeste joggers zie je ook al wel wat uitwijken voor hobbelend Saartje hoor, en dan roep ik haar even wat extra aan de kant, zijn we allemaal blij.
Als ik zelf fiets op plekken waar ook honden los lopen vind ik het ook wel zo fijn als je ziet dat de baas het een beetje in de smiezen heeft, en de hond iets aan de kant roept. Ik ga zelf ook al langzamer fietsen, en wijk wat uit, en als de hondenbaas dan ook even iets meewerkt is iedereen tevreden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik roep Bram ook niet terug voor een hardloper. Izzie uiteraard wel. En omdat ik haar terugroep, gaan hardlopers er vanuit dat Bram geen gekke dingen doet. Zijn zeer ongeïnteresseerde houding helpt daar ook aan mee :wink: Voor fietsers roep ik Izzie terug en Bram afhankelijk van de kans dat hij toch net voorbij gaat hobbelen. Dat vind ik gevaarlijk. Ik heb nooit gedoe met hardlopers en fietsers en kom er toch heel wat tegen. Ik vind ze ook altijd goed meewerken. Als ik ze laat zie en Izzie nog bezig is naar mij te komen, houden ze altijd even in. Iedereen blij toch.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik hou ze wel even vast bij een fietser, vooral Ivan, die kan lekker dom ineens oversteken zodat hij onder de fiets komt en je valpartijen krijgt. Wordt niemand blij van.
Zondags mijt ik het bos, allemaal mensen die je anders nooit ziet. Nee, maandag ben ik er wel weer. Het is me gewoon te druk met allerlei vreemde honden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nu ik met deze 3 loop laat ik ze ook gewoon lopen. Khaya&Jingo talen niet naar fietsers/hardlopers, dus Luca ook niet. Die lopen gewoon door. Andere honden net zo, hooguit even snuffelen maar gewoon doorlopen.

Maar als iemand een bal gooit en Jingo kan hem pakken, dan doet ie dat. Maar hij geeft m wel direct netjes af :)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Joepie schreef:
pammetje schreef:
Joepie schreef:
Hij valt niemand lastig dus lijn ik hem ook niet aan.
Zoeken ze maar een ander plekje om te trimmen :wink:
je hebt nogal een grote hond
waar mensen bang van kunnen zijn,
een kleine moeite om hem ff te roepen lijkt mij
is voor beide partijen veel fijner en veiliger
hij kan namelijk ook ineens voor de fiets lopen
Waarom? Hij kijkt niet eens op als er iemand voorbij komt.
Hij scharrelt gewoon langs de waterkant.
Als je bang voor honden bent moet je niet in een losloopgebied gaan trimmen.
en hij zal ook zeker nooit ineens voor een fietser lopen???
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Moos
Zeer actief

pammetje schreef:
Joepie schreef:
Als je bang voor honden bent moet je niet in een losloopgebied gaan trimmen.
en hij zal ook zeker nooit ineens voor een fietser lopen???
Niet om het een of ander hoor, maar als mijn honden langs de waterkant scharrelen, en er komt een fietser langs, en stellll dat ze opeens toch weg zouden gaan rennen (god mag weten waarom, maar stel he?) dan zijn ze ook nog gewoon heel betrouwbaar terug te roepen waardoor ze dus alsnog niet onder die fiets komen.
Als je honden gewoon goed luisteren en fietsers negeren, kan je ook overdrijven hoor.
En nogmaals, als we op hetzelfde pad lopen als de fietsers fietst laat ik ze wel even zitten of volgen, maar als wij langs de waterkant bezig zijn echt niet hoor.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Machie schreef:Maar als iemand een bal gooit en Jingo kan hem pakken, dan doet ie dat. Maar hij geeft m wel direct netjes af :)
Maar is het dan zoveel moeite om zelf een balletje mee te nemen als je weet dat je hond gek op ballen is.
Dat vraag ik me eigenlijk regelmatig af.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Mijn hond is zo'n ballengek. Maar ik neem nooit een bal mee, want hij is helemaal niet aardig tegen andere honden als hij een bal heeft, en hij heeft ook alles in zich om dan zo'n volkomen op een bal gefixeerde neuroot te worden. Dus krijgt hij alleen op het strand een bal. Komen we in het bos een hond met bal tegen, dan blijft hij daar meestal keurig vanaf en als hij hem toch pikt geeft hij hem netjes bij mij af. Het lijkt ook wel of hij dan weet dat het niet zijn bal is.

Ik roep trouwens mijn honden altijd wel even allemaal aan dezelfde kant van het pad als ik een fietser of jogger tegenkom in het bos, dat is voor de jogger/fietser ook duidelijker.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Joepie schreef:
S@ndr@ schreef:
Joepie schreef:
Ja :wink:

Je denkt toch niet dat ik mijn hond aanlijn omdat er toevallig een fietser of trimmer langskomt he.
Lekker dom dan :19:

Hoezo?
Omdat dat precies de houding is die ervoor zorgt dat "anderen" / hondlozen zich gaan ergeren aan hondeneigenaren.
Wat is nou de moeite om je hond dan tijdelijk ff bij je te houden, al dan niet idd aan de lijn.
Iedereen blij, iedereen zonnig humeur en op verjaardagen "goh, er was toch zo'n aardige hondenbaas" ipv "die kutbaas met die klotehond"...

Daarom ;-)

(En omdat het gewoon asociaal is om je honden maar te laten gaan ook al is het losloopgebied... dat geeft nl het recht de hond los te laten lopen mits deze geen overlast in welke zin dan ook veroorzaakt)

Suzanne
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
(En omdat het gewoon asociaal is om je honden maar te laten gaan ook al is het losloopgebied... dat geeft nl het recht de hond los te laten lopen mits deze geen overlast in welke zin dan ook veroorzaakt)

Suzanne
Maar je weet toch helemaal niet of de hond in kwestie overlast veroorzaakt? Tenzij hij dat al doet door alleen maar te "zijn", maar dan slaan we met zijn allen door in de maatschappij vind ik hoor.

Als je hond gewoon ergens in de bosjes of langs het water bezig is, en op het pad komt een jogger of fietser langs, is er totaal geen sprake van overlast. Gaan ze voor zo'n jogger of fietser langsrennen, ja dan wel, maar dat vind ik zo volkomen logisch dat ik toch aan mag nemen dat iedereen dat zo ziet. Ik zie in losloopgebied iig zelden mensen die hun hond bewust voor een fiets laten rennen in het kader van "ze mogen hier toch los".
Ik zie wel veel mensen die hun hond dan bij zich willen roepen, wat niet lukt, en vervolgens heb je alsnog overlast. Maar dat is niet de intentie van die hondenbazen dan. Die honden, die dus niet luisteren, zouden van mij dan weer niet los mogen op zo'n plek, maar da's een andere discussie.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MoniqueDM schreef:
ranetje schreef:Eigenlijk wel fijn dat jij die mensen alleen maar in het weekend tegen komt Monique :engel:
Voor die mensen zeker ja :smile: :smile: :smile: .
:mrgreen:
Dat ook ja :wink:
Ik kom ze dagelijks tegen :mann:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Machie schreef:Maar als iemand een bal gooit en Jingo kan hem pakken, dan doet ie dat. Maar hij geeft m wel direct netjes af :)
Maar is het dan zoveel moeite om zelf een balletje mee te nemen als je weet dat je hond gek op ballen is.
Het gras van de buren is nog wel eens groener :wink:
En soms is dat heel lastig.
Nou vindt Ita dat elk balletje uit het water moet worden gehaald, dus die haalt gewoon alle balletjes :mrgreen:
Alleen als de hond hem zelf wil halen laat ze dat gaan.
Toch aardig nietwaar? :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

MoniqueDM schreef:Na een kwartiertje was ik het zat en besloot verderop naar een ander strandje te gaan.
Ik liep langs dat baasje en zei: "Goh, uw hondjes vinden het wel leuk als een baasje iets onderneemt met de honden".
Antwoord daarop was: "Je moet niet zo raar lullen" :denken: .
Ik zei: "Misschien is het leuk als u zelf ook eens wat activiteiten met uw honden onderneemt, dat is goed voor de baas-hondrelatie en dan lopen ze wat minder bij een ander te gallen".
Nou ja, toen was ik natuurlijk een kutwijf en aso.
Ik zei nog: "Tja, da's m'n zondagse humeur :F: " en ik ben naar het andere strandje gegaan met Donna en Sandy.

Maken jullie zoiets ook wel eens mee?
Woord voor woord had dat uit mijn mond kunnen komen. :mrgreen: Hoe vaak ik niet bij mezelf gedacht heb, ga van die luie r**t af en ga wat met je honden doen. :boos:
Fin
Zeer actief

Nanna schreef:
christo schreef: Woord voor woord had dat uit mijn mond kunnen komen. :mrgreen: Hoe vaak ik niet bij mezelf gedacht heb, ga van die luie r**t af en ga wat met je honden doen. :boos:
Wat kan mij het verschelen of iemand wel of niet wat met zijn hond doet? Mijn honden kunnen zich uitstekend vermaken als ik ergens in de natuur met een boek neerzijg.
Ik voel dan geen enkele verplichting om als persoonlijke clown/aanjager voor ze te fungeren, zelfs niet als een willekeurige voorbijganger vindt dat ik dat eigenlijk wel zou moeten doen :19:
Het kan mij alleen iets schelen als het betekent dat mijn honden voor het vermaak van hun hond moeten dienen. Op een manier die het plezier van mijn honden bederft.
ranetje
Zeer actief

christo schreef:
Nanna schreef:
christo schreef: Woord voor woord had dat uit mijn mond kunnen komen. :mrgreen: Hoe vaak ik niet bij mezelf gedacht heb, ga van die luie r**t af en ga wat met je honden doen. :boos:
Wat kan mij het verschelen of iemand wel of niet wat met zijn hond doet? Mijn honden kunnen zich uitstekend vermaken als ik ergens in de natuur met een boek neerzijg.
Ik voel dan geen enkele verplichting om als persoonlijke clown/aanjager voor ze te fungeren, zelfs niet als een willekeurige voorbijganger vindt dat ik dat eigenlijk wel zou moeten doen :19:
Het kan mij alleen iets schelen als het betekent dat mijn honden voor het vermaak van hun hond moeten dienen. Op een manier die het plezier van mijn honden bederft.
Dat geldt voor mij net zo :ok:
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Als je bang voor honden bent moet je niet in een losloopgebied gaan trimmen.[/quote]
en hij zal ook zeker nooit ineens voor een fietser lopen???[/quote][/quote]

Het zijn hoofdzakelijk de trimmers.Fietsers mogen er eigenlijk niet eens fietsen.En nee hij loopt niet uit zichzelf voor een fietser.Maar als er een kind fietst of iemand fietst hard dan roep ik hem wel even bij me.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

ranetje schreef:
MoniqueDM schreef:
Het gras van de buren is nog wel eens groener :wink:
En soms is dat heel lastig.
Nou vindt Ita dat elk balletje uit het water moet worden gehaald, dus die haalt gewoon alle balletjes :mrgreen:
Alleen als de hond hem zelf wil halen laat ze dat gaan.
Toch aardig nietwaar? :engel:
Zeker en op zo'n manier heb ik er ook geen enkele moeite mee.
Als Ita ziet dat Donna haar balletje zelf wilt halen en om die reden het balletje laat voor wat het is, dan zou Donna er ook geen moeite mee hebben.
Maar er zijn ook honden die, zodra de bal het water raakt, als een bezetene erachteraan duiken en dan is voor Donna echt de lol eraf.
Vaak zitten de baasjes van die honden dan een beetje ongeïnteresseerd voor zich uit te staren of ze kleppen zich een ongeluk met andere eigenaren waarvan de honden het zelf uit mogen zoeken (en dus lopen te klieren bij een ander :oeps: ).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Fin
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Maar er zijn ook honden die, zodra de bal het water raakt, als een bezetene erachteraan duiken en dan is voor Donna echt de lol eraf.
Vaak zitten de baasjes van die honden dan een beetje ongeïnteresseerd voor zich uit te staren of ze kleppen zich een ongeluk met andere eigenaren waarvan de honden het zelf uit mogen zoeken (en dus lopen te klieren bij een ander :oeps: ).
Je zou bijna zeggen dat we in hetzelfde losloopgebied komen. :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef:
MoniqueDM schreef:Na een kwartiertje was ik het zat en besloot verderop naar een ander strandje te gaan.
Ik liep langs dat baasje en zei: "Goh, uw hondjes vinden het wel leuk als een baasje iets onderneemt met de honden".
Ik zei: "Misschien is het leuk als u zelf ook eens wat activiteiten met uw honden onderneemt, dat is goed voor de baas-hondrelatie en dan lopen ze wat minder bij een ander te gallen".
Ik zei nog: "Tja, da's m'n zondagse humeur :F: " en ik ben naar het andere strandje gegaan met Donna en Sandy.

Woord voor woord had dat uit mijn mond kunnen komen. :mrgreen: Hoe vaak ik niet bij mezelf gedacht heb, ga van die luie r**t af en ga wat met je honden doen. :boos:
Nou niet uit die van mij. Vind het ook een rare aanmatigende opmerking naar iemand waarvan je niets weet. Voor hetzelfde geld heeft die vent net 10 kilometer hard gelopen samen met zijn honden en zit even lekker te chillen met zijn honden waarop iemand verschijnt en een aantal meter verderop ineens ballen en flesjes in het water gaat gooien met haar honden. Is niet gek lijkt me dat die andere honden denken leuk laten we eens even gaan kijken. Ik zou, als ik daar had gezeten denken shit, daar gaat mijn rust en had mijn honden keurig bij me gehouden, wel zwaar geirriteerd, dat dan weer wel, maar niets zeggend en schikkend.

Die vent dacht misschien wel, nah ja ik zat hier lekker en laat zijn honden gaan, en dat ie dan niet nederig reageerd als hij van een volslagen vreemde, die niets maar dan ook niets van hem weet, een lezing krijgt over hoe hij een beter band met zijn hond moet gaan krijgen, vind ik eigenlijk helemaal niet gek.
Gr. Aniek

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

christo schreef:
Nanna schreef:
Christo, dit antwoord had dus weer woord voor woord uit mijn mond kunnen komen :mrgreen: .
Inderdaad, dat je als eigenaar geen zin hebt om iets met je honden te ondernemen..., prima! Moet je helemaal zelf weten.
Maar zorg er wel voor dat jouw honden het spel voor mij en mijn honden niet vergallen.
Ik heb gekozen voor twee honden en ik ben tijdens een wandeling, en zeker aan het water, wel altijd bezig en aan het spelen met mijn honden.
Dan vind ik het niet wenselijk als daar een andere eigenaar bij komt zitten en zijn/haar honden maar aan mij overlaat en daardoor mij indirect verplichten om een andere locatie te zoeken om ons spel zonder hinder voort te zetten.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Budkes schreef:Nou niet uit die van mij. Vind het ook een rare aanmatigende opmerking naar iemand waarvan je niets weet. Voor hetzelfde geld heeft die vent net 10 kilometer hard gelopen samen met zijn honden en zit even lekker te chillen met zijn honden waarop iemand verschijnt en een aantal meter verderop ineens ballen en flesjes in het water gaat gooien met haar honden. Is niet gek lijkt me dat die andere honden denken leuk laten we eens even gaan kijken. Ik zou, als ik daar had gezeten denken shit, daar gaat mijn rust en had mijn honden keurig bij me gehouden, wel zwaar geirriteerd, dat dan weer wel, maar niets zeggend en schikkend.

Die vent dacht misschien wel, nah ja ik zat hier lekker en laat zijn honden gaan, en dat ie dan niet nederig reageerd als hij van een volslagen vreemde, die niets maar dan ook niets van hem weet, een lezing krijgt over hoe hij een beter band met zijn hond moet gaan krijgen, vind ik eigenlijk helemaal niet gek.
Ik heb lekker met een boekje buiten gezeten met mijn drie honden die hun gang mochten gaan - op een weiland ver bij het hondenstrandje vandaan en andere honden, waar we niemand tot last waren. :wink: En beslist niet op een hondenstrandje van amper 15 meter breed en dan doen alsof je neus bloedt als blijkt dat mijn honden andere honden en hun baasjes lastig vallen. Dan is wat mij betreft een preek echt wel op zijn plaats hoor. Ik bedoel maar, dat zou echt in mijn hoofd opkomen om dat voor mezelf OK te vinden en wie dat wel vind kan een stukje feedback goed gebruiken. :ok:
Laatst gewijzigd door Fin op 18 jul 2010 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Maak ik ook wel eens zoiets mee? hmm, niet echt want het komt ook niet in me op om een ander te gaan vertellen wat ie wel en niet met zijn honden moet doen. Baasje lekker chillen en hondjes hun gang laten gaan rond het strandje klink mij niet zo heel hondonvriendelijk in de oren voor een warme zondag trouwens?

Ik weet hoe groot het strandje is maar als het klein is was ik denk ik gelijk naar de volgende gegaan als het al ''bezet'' was. (even er van uit gaande uit je verhaal dat de andere honden er al waren)

Echte speciale honden stranden vind ik dan weer wat anders maar dan weet je gewoon dat er nog een stuk of wat honden extra meekomen als je een bal gooit :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MoniqueDM schreef:

Ik speel regelmatig met Sien met de bal maar soms raakt ze hem kwijt en er zijn keren dat ik bewust geen bal mee neem omdat ik het ook leuk vind als ze weleens wat anders doet.
Zou ik dus lekker zitten chillen aan de waterkant met honden zou ik me weer ergeren aan een persoon die dan zonodig daar met ballen en flesjes moest gaan lopen gooien :mrgreen:
Sowieso vind ik dat ballen met vreemde honden in de buurt niet handig en doe ik het zelf nooit, of stop even zodat je na het passeren weer verder kunt met ballen.
Ik vind wel dat ze de honden bij zich hadden moeten roepen, maar ik zou ook niet gediend zijn van commentaar wat ik wel of niet met mijn honden moest doen, en zou je daarop ook van repliek dienen.
Dan weer niet op de manier waarop hun dat deden :wink:
Jij weet helemaal niet wat ze met hun honden doen want je kent ze niet zeg jezelf ,dus misschien spelen ze regelmatig met een bal en gaan ze op zondag bewust naar een ander loopgebied om dat een keer niet te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
Als mijn honden gewoon met zichzelf bezig zijn ga ik ook niet bij me roepen of aanlijnen hoor. Wel voor fietsers als we hetzelfde pad delen (laat ik ze even volgen), maar als Vera bijvoorbeeld aan het zwemmen is en Saar staat aan de kant gras te vreten, dan ga ik echt geen actie ondernemen omdat er toevallig iemand langs komt. En als ze in de berm rondlopen laat ik ze ook gewoon lopen.
En ik hou echt wel rekening met iedereen, maar er zijn grenzen hoor :wink:
als ze mensen niet lastig vallen is het weer wat anders, maar als ze elkaar kruisen dan is het toch een kleine moeite.
als ik jog met of zonder hond, dan hoeft ik toch geen last te hebben van een hond van een ander, of erover te struikelen, losloop gebied of niet.
kleine moeite.
ik roep ze ook naast hoor,om vervolgens weer vrij te geven :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Budkes schreef:
christo schreef:

Nou niet uit die van mij. Vind het ook een rare aanmatigende opmerking naar iemand waarvan je niets weet. Voor hetzelfde geld heeft die vent net 10 kilometer hard gelopen samen met zijn honden en zit even lekker te chillen met zijn honden waarop iemand verschijnt en een aantal meter verderop ineens ballen en flesjes in het water gaat gooien met haar honden. Is niet gek lijkt me dat die andere honden denken leuk laten we eens even gaan kijken. Ik zou, als ik daar had gezeten denken shit, daar gaat mijn rust en had mijn honden keurig bij me gehouden, wel zwaar geirriteerd, dat dan weer wel, maar niets zeggend en schikkend.

Wat een onzin!
Geloof me, die vent had nog geen 10 meter gelopen met zijn honden, anders waren ze zeker niet zo actief geweest.
Bovendien ging ik (zoals ik in dit topic al eerder had geschreven) met opzet aan de andere kant van het strandje staan. Daar zitten echt wel de nodige meters tussen hoor.
En dan nog wat; hij laat zijn honden toch bij mijn honden klieren, toch niet andersom.
Als hij rust had willen hebben, had ie eerst een bordje "privéstrand" bij de gemeente moeten halen, dan had hij het recht gehad om daar alleen te vertoeven.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

MoniqueDM schreef:
Dan vind ik het niet wenselijk als daar een andere eigenaar bij komt zitten en zijn/haar honden maar aan mij overlaat en daardoor mij indirect verplichten om een andere locatie te zoeken om ons spel zonder hinder voort te zetten.
Dan heb ik de openingspost dus niet goed gelezen want ik dacht dat die man er juist al zat. :denken:
Gr. Aniek

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

christo schreef:
MoniqueDM schreef:Maar er zijn ook honden die, zodra de bal het water raakt, als een bezetene erachteraan duiken en dan is voor Donna echt de lol eraf.
Je zou bijna zeggen dat we in hetzelfde losloopgebied komen. :mrgreen:
Er loopt hier wel een Doberreu, maar die heet Rio.
Loop jij hier toevallig met je Dober onder een nickname :mrgreen: ?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pepie schreef:
S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
Als mijn honden gewoon met zichzelf bezig zijn ga ik ook niet bij me roepen of aanlijnen hoor. Wel voor fietsers als we hetzelfde pad delen (laat ik ze even volgen), maar als Vera bijvoorbeeld aan het zwemmen is en Saar staat aan de kant gras te vreten, dan ga ik echt geen actie ondernemen omdat er toevallig iemand langs komt. En als ze in de berm rondlopen laat ik ze ook gewoon lopen.
En ik hou echt wel rekening met iedereen, maar er zijn grenzen hoor :wink:
als ze mensen niet lastig vallen is het weer wat anders, maar als ze elkaar kruisen dan is het toch een kleine moeite.
als ik jog met of zonder hond, dan hoeft ik toch geen last te hebben van een hond van een ander, of erover te struikelen, losloop gebied of niet.
kleine moeite.
ik roep ze ook naast hoor,om vervolgens weer vrij te geven :wink:
ik dus ook gewoon om te voorkomen dat ik ooit moet zeggen ;doet ie anders nooit hoor :roll:
Budkes
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Na zo'n drie kwartier lopen en de nodige zwempauzes te hebben gehouden, kwamen we aan bij het strandje van de rivier.
Er liepen nog twee hondjes, twee reutjes, onherleidbare kruisingen, waarvan het baasje aan de kant een beetje in de zon zat te chillen. Ik had ze nog nooit gezien, terwijl ik normaal altijd een vaste groep hondenbezitters tegenkom.

Ehm wel goed gelezen dus.:U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”