Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vers vlees in Frankrijk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger
Contacteer:

Vers vlees in Frankrijk

Ongelezen bericht door chan »

Onze Leonberger van ondertussen 9 maanden krijgt nu kilo carnibest op een dag. Eind augustus gaan wij met de tent naar Frankrijk en plaats voor een koelbox/vrieskistje hebben wij niet. Brokken is geen optie, omdat hij van brokken steeds diarree krijgt. Nu ben ik erg benieuwd wat ik in Frankrijk dan kan geven. Ik weet dat ze daar veel vlees voor honden bij de slagerij afdelingen hebben, maar Fedor is zowiezo niet gewend om vers vlees van botten te moeten eten (en ik eerder al eens begrepen hebt dat je daar ook heel erg mee uit moet kijken als je dat nooit geeft). Daarnaast zit ik ook nog eens met het feit dat als ik gemalen vlees zou geven het dan geen compleetvoer is en dat lijkt mij eigenlijk ook niet handig bij een hond die nog in de groei is. Ik heb ooit ergens iets gelezen over compleetvoer uit de koeling in Frankrijk, maar kan het niet terugvinden op internet. Weet iemand hier iets over, of heeft iemand suggesties wat ik Fedor allemaal kan en moet geven in de 3 weken Frankrijk?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Vers vlees in Frankrijk

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je hebt nog een maandje om hem er aan te wennen toch? Beetje kipkarkas kun je hem wel leren eten. Soepkippen heeft Frankrijk genoeg. Daarnaast heb ik wel in kleine slagerijen 'vleesmix voor de hond' kunnen kopen. Natuurlijk heb je geen idee wat er in zit, maar 't is vakantie toch, dan kan dat lijen.
chan
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kan dat ook lijen voor een hond in de groei?? Maar hoe moet ik dat doen met een kipkarkas en wat moet er verder dan nog bij om wel een beetje complete voeding te krijgen??
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Zitten jullie in de buurt van een grotere plaats ?
Want de Le Clerc heeft altijd wel hondenvlees voor een schappelijke prijs maar dat is echt alleen puur vlees (de afsnijsels) van het normale vlees. Pens is echt enorm duur omdat dat altijd schone pens is die hier gewoon voor menselijke consumptie is .

Succes !
Sandra
Afbeelding
chan
Vaste gebruiker
Contacteer:

We zitten 20 minuten van Grenoble en 10 minuten van La Mure. Bij La Mure hebben ze wel 3 supermarkten, maar vorig jaar hadden we nog geen hond, dus daar heb ik nooit gekeken wat ze hebben. Als ik inderdaad alleen puur vlees zou geven (omdat er geen compleetvoer te vinden is), wat moet er dan evt nog bij om het wel een klein beetje compleet te maken?? Groenten ofzo? En zoja wat is dan goed? Het is puur omdat hij nog in de groei is hoor, dat ik het graag iets verantwoorder wil hebben, ook al is het maar voor 3 weken.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Kleine kinderen eten ook wel 3 weken incompleet. Ik zou me geen zorgen maken en lekker van de vakantie genieten.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ondanks dat ik bij pups wel voorstander ben om door de week heen dagelijks dik bevleesde karkassen te voeren, zou ik me voor een vakantie geen enkele zorgen maken. Er is keuze genoeg. Vlees aanvullen met groentes al dan niet gekookt van wat je zelf eet, eieren in de schaal, vis (uit diepvries of vers), kip, eend, gans, kwartel, cottage cheese, lever etc. Als je hier nu langzaam mee op zou bouwen, heb je daar op vakantie profijt van. Frankrijk heeft ook een aantal prima markten waar je veel vers gevogelte en vis kan kopen.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Onze honden krijgen tijdens de vakantie (ook Frankrijk) rundvlees hamburgers, aangevuld met runderhart/lever/kwark/fruit/groente. Het zal niet allemaal super verantwoord zijn, maar voor 2/3 weken kan het wel, is mijn mening.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Ik zou me er voor die 3 wkn ook niet zo druk over maken. Volgens mij kan je bij een supermarkt genoeg bij elkaar scharrelen.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

WAt je evt kunt doen is een paar pakjes Renske mee.
Ik weet dat de meningen uiteen lopen. Vers / barf is het zeker niet (het is gestoomd) maar ik vind het wel veel beter dan bijv. blikvoer.
Dat hoeft niet in de koelkast bewaard te worden (enigszins koel is wel fijn) en dan kun je dat afwisselen met ter plekke gekocht spul. Bovendien kun je (zeker als je een aantal koelboxen hebt) best voor 2-3 dagen je eigen kvv meenemen (bevroren). Dat kun je onderweg als een koelelement zien ;-) en dan heb je de eerste dagen overbrugd, dan koop je daar wat en wissel je af met Renske. Het gaat "maar" om 3 weken... dan loopt je hond echt geen tekorten op ;-)

Suzanne
chan
Vaste gebruiker
Contacteer:

De koelboxen is dus het probleem :hmmm: , die hebben we niet en we hebben er ook echt geen ruimte voor.

Ik wil Fedor best nu al laten wennen aan het feit dat hij ander eten krijgt, maar geef ik hem dan gewoon een rauw kippevleugeltje? En dat dan langzaam uitbreiden? Hebben honden dan geen last van de graten van vis? En kan elke vis ook rauw gegeven worden? Ik weet dat wolven ook niet koken :lol1: , maar ik heb dus echt totaal geen ervaring met het kopen van vers voor Fedor buiten af en toe wat groenten of fruit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou me aanmelden op een of meer rauwvoerforums als ik jou was en de tijd die je nog hebt voor de vakantie gebruiken om Fedor te laten wennen aan echt rauw vlees.
En, ik zou beslist ruimte maken voor zo'n koelboxje! Is rete-handig en practisch ;-)

Je kunt dan alvast voor de eerste dagen kvv mee en dan evt met wat Renske erbij kom je in combinatie met wat je daar kunt kopen een heel eind.

Wel "snel" beginnen met wennen, zodat je weet wat je daar wel en niet kunt geven!
(dus morgen, overmorgen ofzo).

Je kunt idd beginnen met rauwe kipvleugels oid. Evt nog even inknippen danwel vasthouden.
Er ALTIJD bijblijven als ze bot eten.

Succes!!

Suzanne
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

je zou ook blikjes mee kunnen nemen van meadowfield of canine porta 21. Beide compleet blikvloer zonder chemische anti-oxidanten. En het hoeft niet in de koelkast. Hier doen ze het tijdens de vakantie goed op. Ik neem meestal voor de halve vakantieperiode mee en verder koop ik vlees uit de supermarkt.
chan
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tot nu toe hartstikke bedankt voor de tips. Ik ga morgen beginnen met wat rauwe kip. Ben erg benieuwd wat Fedor daar mee gaat doen :D
chan
Vaste gebruiker
Contacteer:

Fedor heeft vandaag zijn eerste kipvleugeltje gehad. Hij vond het maar raar geloof ik. Ten eerste hield ik het vast en ik hou eigenlijk nooit iets vast wat hij eet. Ten tweede wist hij niet goed wat hij er mee moest in het begin. Elke keer ging die bek er omheen, maar niet echt kauwen of zo. Toen hij uiteindelijk het eerste botje had gekraakt, begon hij het principe te snappen. Hij kauwt iedergeval zorgvuldig en had ook niet de neiging om het uit mijn handen te trekken en dan weg te slikken. Ik had wel het idee dat hij het héééél erg lekker vond. Is weer eens wat anders dan hap/slik/weg!! Vanvond weer een vleugeltje :D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”