Nu het wat koeler is en buien zijn hebben we toch gezwommen maar dan voor een half uur.
regen is geen belemmering want nat word je toch van het water. en het water was vandaag warmer dan buiten in lucht.
Moiro wil vaak na het zwemmen niet mee naar huis en dan aan het water blijven. Want dolle pret voor maar een half uur vind hij te kort.
Vandaag heb ik moiro zijn zin gegeven door langer te blijven maar heb dat zo gedaan dat hij niet door heeft dat moiro dus bepaald dat we langer aan het water blijven.
Maar ik zorg wel dat ik in de hond zijn beleving wereld de baas blijf.
Ik ben dus gewoon de auto/brommobiel ingestapt met moiro en heb een rondje gereden en was 5 minuten later weer terug bij het strandje en we zijn verder gaan zwemmen omdat moiro dat graag wilde.
Zo kan hij niet meer het verband leggen van dat hij bepaald heeft dat we langere blijven zwemmen.
Ik moet op zulke dingen gaan letten want hierdoor werd moiro in het begin toen ik hem had bijna de baas in huis.
Ik zal een ander topic openen over de hond zijn zin geven als die het leuk vind, maar zo dat de hond niet de baas wordt en de hond denkt dat hij of zei alles bepaald.
zie deze topic :
http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 91303.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar ga ik dieper in op het de hond zijn zin geven zonder dat de hond denkt dat die alles bepaald.