Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Al die honden...op marktplaats

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liet
Actief
Mijn ras(sen): waarschijnlijk een podenco mix

Re: Al die honden...op marktplaats

Ongelezen bericht door Liet »

Bah :M:
groetjes Liet en Lars :-)

Afbeelding
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sjoera »

Nakisha schreef:Ik schop dit topic even omhoog. Normaal ben ik niet zo heel gevoelig voor de verdrietige marktplaats verhalen, maar hier ging mijn bloed wél even van koken... Hondje aangeschaft als ''speelgoedhondje'' voor dochter, en nu moet het beestje oprotten... :devil: Geen tijd voor hem, geen entingen en, als ik de advertentie goed lees, regelmatig lang alleen...

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Arm beestje, als ik nog de mogelijkheid had gehad wist ik het wel.
Wat een zielig hondje. En wat een domme mensen. Er staat dat die hond 9 maanden is, en hij is niet ingeent! Verder heeft hij wel talent er staat namelijk: kan over auto rijden :80: :denken: Dat heb ik een hond nog nooit zien doen :hmmm:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Er zijn ook mensen die het enorm zielig vinden om honden wel in te enten, dus daar valt wellicht iets van te zeggen.
Hoop dat het hondje snel een nieuw baasje vindt!
Djenna
Actief
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Djenna »

Weet je wat het is. Er zijn mensen die ondoordacht een hondje aanschaffen.
Zien ene pup en denken: leuk, schattig. Maar staan verder niet bij de gevolgen stil zoals opvoeding e.d.
Ik ben van mening dat je niet zomaar een levend iets zoals een dier aan moet schaffen en als het niet bevalt weg kan doen!!! Daar kies je voor bij de aanschaf en zal je voor moeten zorgen.
Er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen, maar zo gemakkelijk als sommige mensen hiermee omgaan snap ik echt niet.
Je doet de kind toch ook niet zomaar weg?? :oohja:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Djenna schreef:Weet je wat het is. Er zijn mensen die ondoordacht een hondje aanschaffen.
Zien ene pup en denken: leuk, schattig. Maar staan verder niet bij de gevolgen stil zoals opvoeding e.d.
Ik ben van mening dat je niet zomaar een levend iets zoals een dier aan moet schaffen en als het niet bevalt weg kan doen!!! Daar kies je voor bij de aanschaf en zal je voor moeten zorgen.
Er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen, maar zo gemakkelijk als sommige mensen hiermee omgaan snap ik echt niet.
Je doet de kind toch ook niet zomaar weg?? :oohja:
Ik vind de gedachte dat een hond verplicht bij z'n eerste baas moet blijven maar niks, deze hond is bij een andere baas veel beter af. Herplaatsen is meestal een win-win situatie, mensen kijken daar wat mij betreft te makkelijk overheen.
Djenna
Actief
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Djenna »

Dat klopt ook wel Bennie, ik zei hierboven dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Maar ik ben wel van mening dat er veel mensen een hond ondoordacht aanschaffen en niet over de gevolgen nadenken en hem dan alweer na een maand bijvoorbeeld herplaatsen. DAn ben je naar mijn mening niet goed bezig.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Djenna schreef:Dat klopt ook wel Bennie, ik zei hierboven dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Maar ik ben wel van mening dat er veel mensen een hond ondoordacht aanschaffen en niet over de gevolgen nadenken en hem dan alweer na een maand bijvoorbeeld herplaatsen. DAn ben je naar mijn mening niet goed bezig.
Uiteraard ben ik dat met je eens.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bennie schreef:Ik vind de gedachte dat een hond verplicht bij z'n eerste baas moet blijven maar niks, deze hond is bij een andere baas veel beter af. Herplaatsen is meestal een win-win situatie, mensen kijken daar wat mij betreft te makkelijk overheen.
Als je dan wel zorgt natuurlijk dat hij/zij dan wel goed terecht komt.
Aan een van de regen in de drup heeft een hond niets,maar verder ben ik het wel met je eens :wink:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ach gut, hij kan ook over auto rijden en hij is schoon tot zo ver als hij heel lang alleen thuis is niet :denken: :D
hoop dat hij een mandje vind!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wat ik in die advertentie, aan slecht taalgebruik, dan wel weer (onbedoelt neem ik aan) vind kloppen is dit wil graag de helletijd bij je liggen.

Arm ding, goed dat ze hem wegdoen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik moet echt niet meer naar die advertentie kijken, ik smelt echt van dat koppie. :ugh: En twee is écht genoeg hier.
Afbeelding
Spaniel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Alle spaniels & vele anderen

Ongelezen bericht door Spaniel »

Doen ze eindelijk 1 verstandig iets en dat is inzien dat de hond maar beter naar een ander adresje kan.
Maar het blijft natuurlijk triest!

Wij doen in ieder gavel niet aan "levend" speelgoed voor onze kids.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

Ik begrijp dat de hond uit de advertensie het kind bijt (speelendewijs).

Dit is toch echt een kwestie van opvoeden. Rex deed dit als pup ook wel eens als de kleine rond aan het kruipen was, want jah het is toch leuk speelgoed baasje als dat zo over de grond kruipt. Een paar keer flink me stem verheft en het was over. Nu is het meestal dat ik me kleine op zijn donder moet geven dat hij rustig met Rex moet kroelen. Zelfs als me kleine op Rex gaat zitten geeft die nog geen kick en geeft hem een lik in zijn gezicht.

Mensen die hun hond om zulke redenen al weg doen moeten verboden worden om nog ooit een hond te nemen. Tenzij de hond natuurlijk echt aggresief blijkt te zijn, maar aangezien het een pup is lijkt me dit sterk.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”