Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden we hiervan!
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Wat vinden we hiervan!
Ik was vanvond aan het werk.. ik werk op een vakantie park.
er was wat gaande op de plaza en zodoende erg druk...
om 22.15 krijg ik ten oore dat er een hondje is dat al sinds 20.00 buiten zit vast gebonden zonder water...
en dat ie best gestresd over kwam.. ik had niet gelijk tijd om te gaan kijken omdat het erg druk was..
en ben een 15 minuten later gegaan.. mensen hadden inmiddels een bakje water gehaald wat dat was er ook niet..
dus wezen kijken...
eerst 'het' publiek weg gestuurd.. want ja ze vonden hem allemaal zo zielig.. want hij was zo bang...
hij zat met de staart tussen zijn poten en maakte een angstige indruk... maar heel lief allemaal bedoeld van die mensen
maar als er 2 kinderen voor zijn neus zitten die hij niet kent en ook 3 volwassenen op de hurken.. en daaromheen nog 3 staande volwassenen .. dan word zon klein hondje natuurlijk ook zenuwachtig...
even later weer wezen kijken.. en toen lag ie lekker rustig..
maar goed.. hij zat er nog steeds... ik had inmiddels al een paar bungalow nummers gekregen waar ik de hond heen kon brengen als niemand kwam.. (zo lief dat zoveel mensen met het hondje te doen hadden)
tja en wat doe je dan...
ik wilde het net laten omroepen.. toen er mensen binnen kwamen om mij te vertellen dat ie eindelijk opgehaald was..
door een kind... tot hun terleurstelling natuurlijk want die hadden die mensen wel ff willen aanspreken..
er was wat gaande op de plaza en zodoende erg druk...
om 22.15 krijg ik ten oore dat er een hondje is dat al sinds 20.00 buiten zit vast gebonden zonder water...
en dat ie best gestresd over kwam.. ik had niet gelijk tijd om te gaan kijken omdat het erg druk was..
en ben een 15 minuten later gegaan.. mensen hadden inmiddels een bakje water gehaald wat dat was er ook niet..
dus wezen kijken...
eerst 'het' publiek weg gestuurd.. want ja ze vonden hem allemaal zo zielig.. want hij was zo bang...
hij zat met de staart tussen zijn poten en maakte een angstige indruk... maar heel lief allemaal bedoeld van die mensen
maar als er 2 kinderen voor zijn neus zitten die hij niet kent en ook 3 volwassenen op de hurken.. en daaromheen nog 3 staande volwassenen .. dan word zon klein hondje natuurlijk ook zenuwachtig...
even later weer wezen kijken.. en toen lag ie lekker rustig..
maar goed.. hij zat er nog steeds... ik had inmiddels al een paar bungalow nummers gekregen waar ik de hond heen kon brengen als niemand kwam.. (zo lief dat zoveel mensen met het hondje te doen hadden)
tja en wat doe je dan...
ik wilde het net laten omroepen.. toen er mensen binnen kwamen om mij te vertellen dat ie eindelijk opgehaald was..
door een kind... tot hun terleurstelling natuurlijk want die hadden die mensen wel ff willen aanspreken..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Re: Wat vinden we hiervan!
Het gaat nergens over. Ik vindt het zielig voor het besstje. Die heeft een hoop stress achter de rug. Als mijn hond meegaat, dan blijft ie lekker in het huisje als ik wegga of wij blijven bij hemin het huisje. Maar geen hele avond dat beest aan een paal hangen. Doe je dier dan in een pension als ie tot last is.
Groetjes Marieta.
Groetjes Marieta.

- StormenRoxy
- Zeer actief
inderdaad....Marieta schreef:Het gaat nergens over. Ik vindt het zielig voor het besstje. Die heeft een hoop stress achter de rug. Als mijn hond meegaat, dan blijft ie lekker in het huisje als ik wegga of wij blijven bij hemin het huisje. Maar geen hele avond dat beest aan een paal hangen. Doe je dier dan in een pension als ie tot last is.
Groetjes Marieta.

- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Vreselijk zeg! Neem hem dan inderdaad niet mee, of blijf er bij, maar zeker niet zo, en al helemaal niet met dat warme weer! Sommige mensen zou je toch..... 

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- StormenRoxy
- Zeer actief
jha zo triest..Ink schreef:Vreselijk zeg! Neem hem dan inderdaad niet mee, of blijf er bij, maar zeker niet zo, en al helemaal niet met dat warme weer! Sommige mensen zou je toch.....
en het was zon scheetje om te zien...

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Wat triest zeg
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2

- Liet
- Actief
- Mijn ras(sen): waarschijnlijk een podenco mix
Een van die mensen had hem gewoon mee moeten nemen, arm ventje
groetjes Liet en Lars 

- StormenRoxy
- Zeer actief
jha iddLiet schreef:![]()
Een van die mensen had hem gewoon mee moeten nemen, arm ventje

- Djenna
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Ik vind het werkelijk schandalig dat mensen op deze manier huisdieren behandelen!!!
Die mensen zijn geen dieren waard!! :M:
Die mensen zijn geen dieren waard!! :M:

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het ronduit belachelijk.... ik heb nu 2x met mijn honden in een huisje gezeten op een park en als ik ergens ging eten of wat dan ook in de plaza moest doen dan bleven de honden lekker in het huisje...
die mensen van wie die hond is moeten aangesproken worden...toch belachelijk zeg bah.
die mensen van wie die hond is moeten aangesproken worden...toch belachelijk zeg bah.
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Wat een sneu verhaal. Waarschijnlijk schamen die mensen zich toch wel een beetje, omdat ze hun kind maar sturen om die hond op te halen.

- Djenna
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik had hem meegenomen en dan hadden ze hem bij mij terug mogen halen. Na een lange saaie preek uiteraard.
-
*Jolanda*
wie zegt dat ze het kind gestuurd hebben misschien was het kind wel op pad met het hondje en heeft die hem vastgebonden. om even ergens te spelen en het hondje vergeten dus later weer mee genomen heeft.Sjoera schreef:Wat een sneu verhaal. Waarschijnlijk schamen die mensen zich toch wel een beetje, omdat ze hun kind maar sturen om die hond op te halen.
Het is niet dat ik het goed wil praten want het kan niet op deze manier maar misschien hebben die ouders het kind ook wel een standje gegeven.
Het betekend natuurlijk niet dat de volwassen eigenaar(s) meteen slechte baasjes zijn....
- bennie
- Zeer actief
Dat betekent het natuurlijk wel aangezien ze veel te veel verantwoordelijkheid bij het kind neerleggen.*Jolanda* schreef:wie zegt dat ze het kind gestuurd hebben misschien was het kind wel op pad met het hondje en heeft die hem vastgebonden. om even ergens te spelen en het hondje vergeten dus later weer mee genomen heeft.Sjoera schreef:Wat een sneu verhaal. Waarschijnlijk schamen die mensen zich toch wel een beetje, omdat ze hun kind maar sturen om die hond op te halen.
Het is niet dat ik het goed wil praten want het kan niet op deze manier maar misschien hebben die ouders het kind ook wel een standje gegeven.
Het betekend natuurlijk niet dat de volwassen eigenaar(s) meteen slechte baasjes zijn....
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik ben hier daar idd mee eens, die ouders/baasjes zijn hoe dan ook verantwoordelijk en ik vind het schandalig om je hond zo achter te laten. Snap niet dat mensen dan zelf gewoon plezier kunnen maken.bennie schreef:Dat betekent het natuurlijk wel aangezien ze veel te veel verantwoordelijkheid bij het kind neerleggen.*Jolanda* schreef:wie zegt dat ze het kind gestuurd hebben misschien was het kind wel op pad met het hondje en heeft die hem vastgebonden. om even ergens te spelen en het hondje vergeten dus later weer mee genomen heeft.Sjoera schreef:Wat een sneu verhaal. Waarschijnlijk schamen die mensen zich toch wel een beetje, omdat ze hun kind maar sturen om die hond op te halen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
*Jolanda*
bennie schreef:Dat betekent het natuurlijk wel aangezien ze veel te veel verantwoordelijkheid bij het kind neerleggen.*Jolanda* schreef:wie zegt dat ze het kind gestuurd hebben misschien was het kind wel op pad met het hondje en heeft die hem vastgebonden. om even ergens te spelen en het hondje vergeten dus later weer mee genomen heeft.Sjoera schreef:Wat een sneu verhaal. Waarschijnlijk schamen die mensen zich toch wel een beetje, omdat ze hun kind maar sturen om die hond op te halen.
Ja absoluut ik praat het ook niet goed maar ieder baasje maakt wel eens een fout natuurlijk. Want veel mensen doen hier altijd net alsof ze het perfecte baasje zijn en misschien is hier ook wel een fout gemaakt. Het is achteraf goed gekomen en wie weet hebben ze er wel van geleerd.
Je weet niet wat er verder allemaal afgespeeld hebt. We horen het nu van Stormenroxy en daar moeten we het verhaal op baseren.
Dus ik zeg alleen maar dat het ook mogelijk is dat er meer afgespeeld heeft!
En daarnaast is er nergens een leeftijdsschatting van het kind te lezen mijn neiging is al snel om te denken dat het kind een jaar op 7 is alleen een kind kan ook een leeftijd van14 hebben dan is het al wat anders als die met het hondje gaat lopen...
- bennie
- Zeer actief
Wie weet hebben ze er geen idee van wat er is gebeurd. En een foutje? Uiteraard, ik clicker ook wel eens op een verkeerd moment, maar dit vind ik niet zomaar een foutje. Wij zijn na de training wel eens een hondje ahum vergeten mee te nemen naar huis, maar kwamen daar met vijf minuten toch al achter, dat vond ik toen ook geen foutje, ik schaamde me dood.
-
*Jolanda*
Maar we hebben niet alle gegevens.bennie schreef:Wie weet hebben ze er geen idee van wat er is gebeurd. En een foutje? Uiteraard, ik clicker ook wel eens op een verkeerd moment, maar dit vind ik niet zomaar een foutje. Wij zijn na de training wel eens een hondje ahum vergeten mee te nemen naar huis, maar kwamen daar met vijf minuten toch al achter, dat vond ik toen ook geen foutje, ik schaamde me dood.
WIe weet is er iemand dood ziek geworden en moest naar het ziekenhuis. Kind was meegenomen door ouders terwijl het kind net het hondje even vastgelegd had. Om even te plassen.
je hebt niet alle gegevens dus men moet niet te snel oordelen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
nja hij zat er meer als 2 uur dus ff plassen was het niet*Jolanda* schreef:Maar we hebben niet alle gegevens.bennie schreef:Wie weet hebben ze er geen idee van wat er is gebeurd. En een foutje? Uiteraard, ik clicker ook wel eens op een verkeerd moment, maar dit vind ik niet zomaar een foutje. Wij zijn na de training wel eens een hondje ahum vergeten mee te nemen naar huis, maar kwamen daar met vijf minuten toch al achter, dat vond ik toen ook geen foutje, ik schaamde me dood.
WIe weet is er iemand dood ziek geworden en moest naar het ziekenhuis. Kind was meegenomen door ouders terwijl het kind net het hondje even vastgelegd had. Om even te plassen.
en toen de spelshow was afgelopen werd ie op gehaald en hij is er voor die tijd al neergezet..
ook gaf het kind aan een spelletje gespeeld te hebben in de tussen tijd.. dit spel kan echter alleen met familie gespeeld worden...
kan uiterraard ook een ander spel geweest zijn.. tikkertje of zo.. maar goed dat blijft gissen

- bennie
- Zeer actief
Dan kun je het forum wel opdoeken want dan mag je nooit meer ergens een mening over hebben.*Jolanda* schreef:Maar we hebben niet alle gegevens.bennie schreef:Wie weet hebben ze er geen idee van wat er is gebeurd. En een foutje? Uiteraard, ik clicker ook wel eens op een verkeerd moment, maar dit vind ik niet zomaar een foutje. Wij zijn na de training wel eens een hondje ahum vergeten mee te nemen naar huis, maar kwamen daar met vijf minuten toch al achter, dat vond ik toen ook geen foutje, ik schaamde me dood.
-
*Jolanda*
dat is natuurlijk wel het andere uiterste he want dit is iets wat je ui 2de hand verkrijgt en ik wil er alleen op wijzen dat men niet te snel moet oordelen maar je kan ook een mening hebben zonder vernietigend oordeel.
Ik zeg toch ook dat het niet correct is maar dat er ook nog andere opties zijn die verzachtend van aard kunnen zijn?
Ik zeg toch ook dat het niet correct is maar dat er ook nog andere opties zijn die verzachtend van aard kunnen zijn?
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Maken mensen eens een "foutje" dan is het snel begrijpelijk. Maakt een hond een "foutje" door een keer een hapje te nemen
van iets of iemand dan wordt er niet vaak aan verzachtende omstandigheden gedacht.
Hoe dan ook vaak is de hond de pineut of het nu per ongeluk is of niet.
van iets of iemand dan wordt er niet vaak aan verzachtende omstandigheden gedacht.
Hoe dan ook vaak is de hond de pineut of het nu per ongeluk is of niet.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia