Sindsdien heeft hij nog een aantal keer hetzelfde gehad. Naar Friesland gegaan maandag en woensdag namen Marye en Suzan Bram mee voor een wandeling. Weer gillen en mank lopen. Leida is op vakantie, dus ik orthopeed gebeld. Ook op vakantie. Verdorie wat nu. Naar een 'gewone' dierenarts wil ik niet met dit soort dingen. Kranendonk gebeld en met wat aandringen kon ik vandaag komen. Ik was met name bang voor uitvalverschijnselen vanuit z'n rug (zenuw bekneld).
Bram laten lopen en op de tafel en Kranendonk constateerde direct speling in de knie. Ook de bespiering rechts was minder dan links, wat aangeeft dat de speling er al best een tijdje zit. Ik dacht dat PL niet door trauma kon komen, dat het alleen erfelijk is. Bram is toen hij twee was door een orthopeed gecontroleerd op PL en die constateerde dat Bram rotsvaste knieën heeft. Dus aan PL had ik echt geen moment gedacht.
Kranendonk heeft het super aangepakt. Ik vertelde dat ik Bram nu echt goed onderzocht wil hebben, wat er ook maar nodig is. De orthopeed vond het niet nodig om nieuwe foto's te maken van Bram. Dat vond ik toen wel wat vreemd omdat de foto's die ooit gemaakt zijn schots en scheef zijn. Kranendonk heeft Bram een roesje gegeven (en daarna nog wat omdat hij nog niet volledig slap was) en foto's gemaakt van de rug, heupen en knieën. Het skelet is 100 % in orde. Geen hernia, geen artrose. Ook ziet hij geen indicatie om er vanuit te gaan dat er een beschadigde tussenwervel is. Het probleem is de knie. Die kan al langer niet goed zijn, waardoor Bram rugproblemen heeft gekregen.....maar daar is niet meer achter te komen.
Goed wat nu zei ik toen. Anabolen ingespoten gekregen en zes weken met name rechtuit lopen (wandelen, fietsen). Hij verwacht dat de knie er dan niet meer uitschiet en het zou zelfs zo kunnen zijn dat Bram over een tijd weer alles kan doen (agility durf ik overigens niet meer hoor). Blijft de knie er wel uitschieten, dan een operatie overwegen omdat het erg pijnlijk is voor Bram. Maar nu eerst maar van het eerste uitgaan
Brammetje heeft alweer een stukje gelopen en ligt nu heel diep te slapen. Arm kereltje.

.jpg)