Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte incontinentie of blaasontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

_diva_
Zeer actief

lichte incontinentie of blaasontsteking

Ongelezen bericht door _diva_ »

Sinds een week of 3 laat mijn Diva,kruising pitbull\bulldog,van bijna 5 jaar af en toe haar urine lopen.
Geen hele grote plassen en ook niet bewust.
Ze is gesterrilisseerd op de leeftijd van 7 maanden en heeft er nooit last van gehad nu lees ik echter dat het dus wel daarvan kan komen en nog vrij veel voorkomt ook :( ..
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze veel meer dronk vanwege de hitte maar 't is t toch niet.
Daarnaast dacht ik miss een blaasontsteking mar ze heeft geen koorts en oogt niet ziek.
Nu lees ik dat er verschillende med. voor zijn ik bel morgen mijn DA even voor meer informatie maar ben benieuwd of er meer mensen ervaringen hebben hiermee en met welke med. zijn.
Deze med. heb ik gevonden op het internet.
-Propalin
-Enurace
-Incurin
-Tensurin

Graag hoor ik jullie ervaringen...

Groetjes Gemma en Diva
mwillow

Re: lichte incontinentie of blaasontsteking

Ongelezen bericht door mwillow »

Zou eerst een urinetest laten doen. Dan kun je in elk geval een blaasontsteking uitsluiten.
Wat de medicatie aangaat, zou ik niet in eerste instantie voor regulier kiezen ivm bijwerkingen. Er zijn goede resultaten te bereiken bij zwaardere incontinentiegevallen met acupunctuur en chiropractie met ondersteuning van fytotherapie.

Onderstaand wordt ook ingezet bij honden met beginnende incontinentie en eigenaren daarvan waren hierover tevreden:

Incontinentie stop™
http://www.huisdierendokter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.drogisterij.net/Bloem_querti ... m/P/557104" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.derodepilaren.nl/00000095180 ... 41619.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk maar of je hier iets mee kunt.
Laatst gewijzigd door mwillow op 11 jul 2010 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

Ik zou de urine even na laten nakijken dan weet je al snel of het blaasontsteking is.
Ze kunnen het dan soms ook niet meer ophouden. Merk je niet dat ze meer plasjes doet?
Je kan het ook al eens opvangen soms zie je dan of er bloed inzit, troebel is of sterk ruikt.

Als het geen blaasontsteking blijkt te zijn kan het incontinentie zijn dat komt inderdaad wel vaker voor als ze geholpen zijn.
Mijn newfoundlander had het ook gelukkig is het heel goed onder controle te houden ik gebruikte propalin. En soms stopte ik dan na 2 flesjes en bleef het even weg, maar meestal kwam het toch weer terug zonder propalin.
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Inderdaad eerst een plasje laten onderzoeken.
Ik geef Paige Propalin, erg tevreden.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
_diva_
Zeer actief

Ik weet bijna zeker dat het geen blaasontsteking is urine ruikt niet sterk en is niet troebel,heb er bewust al goed opgelet.
Zal het voor de zekerheid toch maar opvangen dan en ik maak morgen meteen een afspraak bij de DA ik ga namelijk de 19de op vakantie en wil niet bij een vreemde DA zitten,natuurlijk wel als het echt nodig is maar liever niet.
Dank jullie voor de info ga eens even met de DA in beraad..'
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn teefje Lola gebruikt voor haar incontintie 1 pilletje Incurin per dag.
Helpt meestal afdoende, heel af en toe nog een drupje en dat was het.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie had het van de week ook ( in eerste instantie dacht ik ook niet aan een blaasontsteking. Ik (Piet Paniek) dacht gelijk aan zijn nieren). Gelijk urine weggebracht. En hij had dus wel een blaasontsteking.

Ik hoop niet dat je hond dat heeft, want 5 weken met een blaasontsteking lopen is geen pretje :jank:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

_diva_ schreef:Sinds een week of 3 laat mijn Diva,kruising pitbull\bulldog,van bijna 5 jaar af en toe haar urine lopen.
Ze is gesterrilisseerd op de leeftijd van 7 maanden en heeft er nooit last van gehad nu lees ik echter dat het dus wel daarvan kan komen en nog vrij veel voorkomt ook :( ..
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze veel meer dronk vanwege de hitte maar 't is t toch niet.
Daarnaast dacht ik miss een blaasontsteking mar ze heeft geen koorts en oogt niet ziek.
Nu lees ik dat er verschillende med. voor zijn ik bel morgen mijn DA even voor meer informatie maar ben benieuwd of er meer mensen ervaringen hebben hiermee en met welke med. zijn.
-Propalin
-Enurace
-Incurin
-Tensurin

Groetjes Gemma en Diva
Gecastreerd met 7 maanden? :eek:
Ik zou inderdaad even de urine laten controleren.
Ik heb zelf een hond gehad die incontinent was en zij kreeg Propalin. Werkte heel goed voor haar. Ben weleens gestopt maar kwam het probleem weer terug.
_diva_
Zeer actief

stefanie schreef:
_diva_ schreef:Sinds een week of 3 laat mijn Diva,kruising pitbull\bulldog,van bijna 5 jaar af en toe haar urine lopen.
-Propalin
-Enurace
-Incurin
-Tensurin

Groetjes Gemma en Diva
Ik heb zelf een hond gehad die incontinent was en zij kreeg Propalin. Werkte heel goed voor haar. Ben weleens gestopt maar kwam het probleem weer terug.
Ja met 7 maanden onderliggende reden is dat wij vroeger op een eigen terrein woonden maar de buurmensen hun volle reuen niet bij zich hielden met als gevolg dat ik regelmatig een reu op mijn erf had lopen Diva heeft een zodanig rot verleden,is zo zwaar mishandeld door de vorige eigenaar dat ze blind en doof is aan rechts, en omdat de pitbull toen nog zwaar verboden was en ik niet aan vermeerdering doe als ik geen toevoeging kan hebben aan een ras dat wij toen de keuze hebben gemaakt voor een vroeger sterilisatie.
Dit is in overleg gegaan met de toenmalige DA ..
Ze heeft eerder blaasontsteking gehad en toen had ze hoge koorts en moest ze veel plassen,de beide keren, en nu heeft ze geen van deze symptomen vandaar dat we 3 weken gewacht hebben daarnaast is het pas sinds dit weekend zodanig dat ik me er echt zorgen om ga maken voor die tijd was het om de paar dagen wat druppels ik neem aan dat niet iedereen dan meteen naar de DA rent.
Overginds heb ik voor Woe een afspraak voor haar..

gr gemma
_diva_
Zeer actief

nathalie schreef:Bowie had het van de week ook ( in eerste instantie dacht ik ook niet aan een blaasontsteking. Ik (Piet Paniek) dacht gelijk aan zijn nieren). Gelijk urine weggebracht. En hij had dus wel een blaasontsteking.

Ik hoop niet dat je hond dat heeft, want 5 weken met een blaasontsteking lopen is geen pretje :jank:
Sorry maar er staat een week of 3 daarnaast is het pas sinds het weekend echt zorgelijk voor die tijd was het een paar druppels.. :wink:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dan heb ik daar overheen gelezen.. sorry.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

_diva_ schreef:
stefanie schreef:
-Propalin
-Enurace
-Incurin
-Tensurin

Groetjes Gemma en Diva
Ja met 7 maanden onderliggende reden is dat wij vroeger op een eigen terrein woonden maar de buurmensen hun volle reuen niet bij zich hielden met als gevolg dat ik regelmatig een reu op mijn erf had lopen Diva heeft een zodanig rot verleden,is zo zwaar mishandeld door de vorige eigenaar dat ze blind en doof is aan rechts, en omdat de pitbull toen nog zwaar verboden was en ik niet aan vermeerdering doe als ik geen toevoeging kan hebben aan een ras dat wij toen de keuze hebben gemaakt voor een vroeger sterilisatie.
Dit is in overleg gegaan met de toenmalige DA ..
Oke, dan snap ik het helemaal. :ok: Dacht al, DA beginnen er steeds vroeger mee. :wink:
_diva_
Zeer actief

geeft niks :ok: ...

Het blijkt dus wel lichte incontinentie te zijn we hebben nu enurace meegekregen en daar gaan we het me proberen :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

_diva_ schreef:geeft niks :ok: ...

Het blijkt dus wel lichte incontinentie te zijn we hebben nu enurace meegekregen en daar gaan we het me proberen :wink:
Succes, meestal werken deze middelen goed. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”