Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 6 kilo te licht door Prins????
Moderator: moderatorteam
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
pup 6 kilo te licht door Prins????
Kom net bij de da vandaan voor de laatste enting van Abby. (een mechelaar)
Met 9 weken woog ze 6.8 kilo en nu met 12 weken 9 kilo.
Op mijn vraag of ze goed groeide en goed op gewicht was voor haar leeftijd werd er een puppywijzer bij gehaald. Daar stond geen mechelaar maar wel een duitse herder op. Volgens die lijst zou ze nu 15 kilo moeten wegen.
Gelijk werd mij verteld dat ik moest stoppen met Prins en over moest stappen op Hills omdat ze hier beter op zou groeien, meer energie van zou krijgen en dit ook beter zou zijn voor de botten e.d. omdat er in Prins waarschijnlijk te veel calcium ook zit voor haar.
Wat mij nu stoort is dat ik ten eerste 15 kilo voor 12 weken nogal veel vind voor een hond die tussen de 25 en 30 kilo moet worden.
En ten tweede dat er pas naar werd gekeken op het moment dat ik vroeg of alles wel klopte.
Blijft nog wel mijn vraag is haar huidig gewicht goed.
Ze is zeker niet te mager, je ziet de ribben niet maar voelt ze wel gewoon.
Gelijk mijn tweede vraag, ze eet niet normaal maar schrokt alles zo snel naar binnen dat ze gelijk erna de hik heeft. Ze wil niet kauwen op het voer wat ze krijgt. Het is ook zo klein dat ze niet eens hoeft te kauwen. Is dit erg en wat is daar eventueel aan te doen.
Met 9 weken woog ze 6.8 kilo en nu met 12 weken 9 kilo.
Op mijn vraag of ze goed groeide en goed op gewicht was voor haar leeftijd werd er een puppywijzer bij gehaald. Daar stond geen mechelaar maar wel een duitse herder op. Volgens die lijst zou ze nu 15 kilo moeten wegen.
Gelijk werd mij verteld dat ik moest stoppen met Prins en over moest stappen op Hills omdat ze hier beter op zou groeien, meer energie van zou krijgen en dit ook beter zou zijn voor de botten e.d. omdat er in Prins waarschijnlijk te veel calcium ook zit voor haar.
Wat mij nu stoort is dat ik ten eerste 15 kilo voor 12 weken nogal veel vind voor een hond die tussen de 25 en 30 kilo moet worden.
En ten tweede dat er pas naar werd gekeken op het moment dat ik vroeg of alles wel klopte.
Blijft nog wel mijn vraag is haar huidig gewicht goed.
Ze is zeker niet te mager, je ziet de ribben niet maar voelt ze wel gewoon.
Gelijk mijn tweede vraag, ze eet niet normaal maar schrokt alles zo snel naar binnen dat ze gelijk erna de hik heeft. Ze wil niet kauwen op het voer wat ze krijgt. Het is ook zo klein dat ze niet eens hoeft te kauwen. Is dit erg en wat is daar eventueel aan te doen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: pup 6 kilo te licht door Prins????
Hoi,
Voor wat betreft gewicht: als je van ene hond (ook pup) de ribben niet ziet maar wel voelt is het goed. Vraag anders 's advies aan de fokker, mail 's een foto door (ook hiernaartoe) van boven genomen, zodat je precies op de rug kijkt en van de zijkant (op hond-hoogte).
Wat zei de DA voordat de tabel erbij werd gehaald? Vond hij pup toen wel goed op gewicht? Het aantal kilo's is niet zo boeiend eigenlijk....
Probeer grotere brokken, al dan niet pupbrokken.
Er zijn voerbakjes waar "noppen" inzitten, zodat honden niet zo snel kunnen eten; ze moeten het eten tussen de noppen uit zien te halen.
Overweeg een voerbal eventueel.
Of, maar dat is heel wat anders; ga over op een goede kvv
Rodi, Carnibest, Smuldier...
Groetjes,
Suzanne
Voor wat betreft gewicht: als je van ene hond (ook pup) de ribben niet ziet maar wel voelt is het goed. Vraag anders 's advies aan de fokker, mail 's een foto door (ook hiernaartoe) van boven genomen, zodat je precies op de rug kijkt en van de zijkant (op hond-hoogte).
Wat zei de DA voordat de tabel erbij werd gehaald? Vond hij pup toen wel goed op gewicht? Het aantal kilo's is niet zo boeiend eigenlijk....
Probeer grotere brokken, al dan niet pupbrokken.
Er zijn voerbakjes waar "noppen" inzitten, zodat honden niet zo snel kunnen eten; ze moeten het eten tussen de noppen uit zien te halen.
Overweeg een voerbal eventueel.
Of, maar dat is heel wat anders; ga over op een goede kvv
Groetjes,
Suzanne
- vivian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
- Aantal honden: 2
gewoon prins blijven voeren als ze gewoon mooi slank is en goede ontlasting heeft. en wat verkoopt de dierenarts voor brokken, hills of niet. en tegen het schrokken zou je bijvoorbeeld ook een voerbak zoals deze kunnen gebruiken http://www.beestenspul.nl/product/eet-e ... rij-staal/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
misschien staat er thuis in het paspoort wat de onze wogen met 12 weken.. volgens mij heb ikd at met diego nog ingevuld maar ivan niet meen ik.
Maar ivan (kruising mechelaar/hollandse herder) is ook forser gebouwd. en beiden zijn reuen dus dan zal van Diego (mechelaar) die smal gebouwd is toch wat betere vergelijking zijn.
Zal proberen vanavond even te kijken voor je.
Als ik google kom ik dit topic tegen en zie wel meer hondjes dan rond dat gewicht:
http://www.belgischeherdersforum.be/ind ... pic=1093.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik denk dat je een duitser niet helemaal kan vergelijken met een mechelaar, is anders gebouwd etc.
Maar ivan (kruising mechelaar/hollandse herder) is ook forser gebouwd. en beiden zijn reuen dus dan zal van Diego (mechelaar) die smal gebouwd is toch wat betere vergelijking zijn.
Zal proberen vanavond even te kijken voor je.
Als ik google kom ik dit topic tegen en zie wel meer hondjes dan rond dat gewicht:
http://www.belgischeherdersforum.be/ind ... pic=1093.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik denk dat je een duitser niet helemaal kan vergelijken met een mechelaar, is anders gebouwd etc.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Welke DA gaat in godsvredesnaam een Mechelse Herder met een Duitse Herder vergelijken
.
Ik heb hier een Mechelaar van 27-28 kilo en een Duitser van 42 kilo. Dat vergelijk je toch niet met elkaar. Wat een onzin.
Kijk gewoon naar je hondje. Lekker schraal laten zijn, als alle botten er niet aan alle kanten uitsteken is er niet veel aan de hand. Je mag zijn ribben heus wel wat kunnen zien, zijn ruggengraat niet als hij gewoon staat. Ik haat richtlijnen voor gewichten, elke hond is anders. Zorg maar dat ze niet te zwaar wordt dat is veel desastreuzer.
Ik heb hier een Mechelaar van 27-28 kilo en een Duitser van 42 kilo. Dat vergelijk je toch niet met elkaar. Wat een onzin.
Kijk gewoon naar je hondje. Lekker schraal laten zijn, als alle botten er niet aan alle kanten uitsteken is er niet veel aan de hand. Je mag zijn ribben heus wel wat kunnen zien, zijn ruggengraat niet als hij gewoon staat. Ik haat richtlijnen voor gewichten, elke hond is anders. Zorg maar dat ze niet te zwaar wordt dat is veel desastreuzer.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
In eerste instantie zou ik naar de pup zelf kijken en niet naar de tabel.
Daarbij vind ik dat je niet de tabel van een Duitse Herder aan kunt houden, aangezien dat een forser en zwaarder ras is.
Mijn labrador was op die leeftijd 11 kg en kreeg als uiteindelijk gewicht 30 kg. Zij was een forse pup. dus ik zou me zeker nog geen zorgen maken, als je hondje levendig is.
blijf dezelfde brokken voeren of ga eventueel over op de al aanbevolen vleesmaaltijden.
Daarbij vind ik dat je niet de tabel van een Duitse Herder aan kunt houden, aangezien dat een forser en zwaarder ras is.
Mijn labrador was op die leeftijd 11 kg en kreeg als uiteindelijk gewicht 30 kg. Zij was een forse pup. dus ik zou me zeker nog geen zorgen maken, als je hondje levendig is.
blijf dezelfde brokken voeren of ga eventueel over op de al aanbevolen vleesmaaltijden.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Een duitse herder kun je totaal niet vergelijken me t een mechelse herder, dat zou een da moeten weten, lijkt mij
Het gewicht van jouw hond klinkt mij niet heel raar in de oren. Er gaan in ieder geval geen alarmbellen rinkelen.
Het gewicht van jouw hond klinkt mij niet heel raar in de oren. Er gaan in ieder geval geen alarmbellen rinkelen.
- Budkes
- Zeer actief
Ik zou trouwens niet overstappen op ander voer, maar naar een andere Dierenarts. Een DA die bij de enting en dus (naar ik aanneem) ook bij het lichamelijk onderzoek niet ziet dat een hond te licht is, maar na bestudering van een foldertje van een ander ras ineens vind dat een hondje 6 kilo ondergewicht heeft, die is in mijn ogen geen knip voor de neus waard.
Moet je nagaan, die zou dus meer dan de helft van zijn huidige gewicht te licht zijn en dat ziet hij/zij niet bij de enting.
Ik kwam er nooit weer.
Moet je nagaan, die zou dus meer dan de helft van zijn huidige gewicht te licht zijn en dat ziet hij/zij niet bij de enting.
Ik kwam er nooit weer.
Gr. Aniek

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als ik kijk naar wat je pup gegroeid is van 9 tot en met 12 weken dan hoef je je volgens mij echt geen zorgen te maken. Ik heb zelfs eens een nest newfoundlanders gehad waarin een pup zat die op 8 weken 6 kilo en nog wat woog (allesbehalve zwaar voor een newfie)en die kon ook niet voeldoen aan een schema maar die groeide keurig 1 kilo per week nadat die bij ons de deur uit was en is ook een forse kerel geworden. Dus als je pup gewoon lekker groeit gewoon hetzelfde voer blijven geven. Ik ben het wel eens dat HIlls een kwaliteitsbrok is maar de fokker heeft waarschijnlijk Prins geadvisseerd omdat hij/zij daar goede ervaringen mee heeft . Eeen pupje kan beter te langzaam groeien als te snel en hoe groot en zwaar hij wordt is genetisch vastgelegd daar verandert een voer niets aan (tenzij een hond ondervoed zou zijn maar dan hebben we het over heel iets anders)
Sandra

- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Milo tervueren reu woog op 12 weken 11.1 kilo
Dus voor een teef van 12 weken lijkt me 9 kilo prima !
Ik denk dat je mechelaar en tervueren wel met elkaar kunt vergelijken
Dus voor een teef van 12 weken lijkt me 9 kilo prima !
Ik denk dat je mechelaar en tervueren wel met elkaar kunt vergelijken
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lekker op prins houden. De DA word waarschijnlijk gesponsord door Hills, logisch dat hij dit aanraad.
Hier een Tervueren die groot is geworden op Prins/Cavom, alleen zij kon na verloop niet goed tegen Prins.
Zou goed naar de pup kijken en als de botten er niet uitsteken zal jouw pup op prima gewicht zijn.. Heb zelf nooit gewogen in de pup-tijd om eerlijk te zijn.
Hier een Tervueren die groot is geworden op Prins/Cavom, alleen zij kon na verloop niet goed tegen Prins.
Zou goed naar de pup kijken en als de botten er niet uitsteken zal jouw pup op prima gewicht zijn.. Heb zelf nooit gewogen in de pup-tijd om eerlijk te zijn.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
weeg hier niet,
ribben moet je met licht drukken kunnen voelen,
en altijd nog beter te schraal opgroeien dan te dik....
niets mis mee dus....
ribben moet je met licht drukken kunnen voelen,
en altijd nog beter te schraal opgroeien dan te dik....
niets mis mee dus....
- nusca
- Zeer actief
Bedankt voor de snelle reacties.
@vivian, de da verkoopt inderdaad Hills. Ze heeft een goede ontlasting, het wisselt nog wel is per dag. Wij hebben hier ontzettend veel ganzen in de buurt lopen en ganzenpoep vindt ze geweldig. Ookal letten we er goed op ze pakt nog wel is wat. Zowieso stopt ze alles wat ze tegenkomt in haar mond. Ze heeft zo ookal een heel kleine kikkertje opgegeten.
@budkes, dat vond ik dus ook het vreemde. Pas toen ik vroeg of er ergens iets was van een groeiwijzer om te weten of alles goed ging kwamen ze er pas mee dat ze te licht zou zijn voor haar leeftijd.
Ik vond zelf de vergelijking met een duitse herder ookal vreemd, maar ken dat ras niet goed genoeg om het verschil echt te weten.
Helaas zijn er bij ons 2 dierenklinieken en beide zijn ze dus van het dure voer. Bij de andere was ik met mijn kat ondat die zich zelf helemaal kapot krapte met vooral warm weer. (kat heeft een auto-immuun ziekte) Volgens hen was het een allergische reactie op het voer en moesten we ook duur voer geven. We hebben zelf uitgezocht of en welk voer ermee te maken had en nu met het goedkoopste blikvoer heeft die geen enkel last meer.
@vivian, de da verkoopt inderdaad Hills. Ze heeft een goede ontlasting, het wisselt nog wel is per dag. Wij hebben hier ontzettend veel ganzen in de buurt lopen en ganzenpoep vindt ze geweldig. Ookal letten we er goed op ze pakt nog wel is wat. Zowieso stopt ze alles wat ze tegenkomt in haar mond. Ze heeft zo ookal een heel kleine kikkertje opgegeten.
@budkes, dat vond ik dus ook het vreemde. Pas toen ik vroeg of er ergens iets was van een groeiwijzer om te weten of alles goed ging kwamen ze er pas mee dat ze te licht zou zijn voor haar leeftijd.
Ik vond zelf de vergelijking met een duitse herder ookal vreemd, maar ken dat ras niet goed genoeg om het verschil echt te weten.
Helaas zijn er bij ons 2 dierenklinieken en beide zijn ze dus van het dure voer. Bij de andere was ik met mijn kat ondat die zich zelf helemaal kapot krapte met vooral warm weer. (kat heeft een auto-immuun ziekte) Volgens hen was het een allergische reactie op het voer en moesten we ook duur voer geven. We hebben zelf uitgezocht of en welk voer ermee te maken had en nu met het goedkoopste blikvoer heeft die geen enkel last meer.
- Budkes
- Zeer actief
Ik zou overschakelen op rauw, heeft ze zo te lezen een duidelijke voorkeur voor.nusca schreef:Bedankt voor de snelle reacties.
Gr. Aniek

-
Ayurveda
- Zeer actief
Punt 1: wat een vreemde dierenarts heb jij!
Hij verkoopt zelf zeker Hill's!
niet dat dat slecht voer is ook maar prins ook niet!
Ik zelf voer het allbei!
Ik zou ook gewoon op prins blijven als hij het er goed op doet en idd evt een anti-schrok bak aanschaffen! Misschien dat het schrokken wat af neemt na die ouder wordt.
en mocht je de geperste variant geven is dit zowiezo minder erg want dit valt toch wel makkelijk uit elkaar ook als ze er niet goed op kauwen!
Suc6!
Hij verkoopt zelf zeker Hill's!
Ik zelf voer het allbei!
Ik zou ook gewoon op prins blijven als hij het er goed op doet en idd evt een anti-schrok bak aanschaffen! Misschien dat het schrokken wat af neemt na die ouder wordt.
en mocht je de geperste variant geven is dit zowiezo minder erg want dit valt toch wel makkelijk uit elkaar ook als ze er niet goed op kauwen!
Suc6!

- nusca
- Zeer actief
Niet alleen kikkertjes ook hommels, vliegen, motjes en spinnen worden gevangen. Met het vliegende spul zijn we wat minder blij want dadelijk pakt ze een wesp.Ik zou overschakelen op rauw, heeft ze zo te lezen een duidelijke voorkeur voor.
Zo een anti-schrok bak vind ik wel een goed idee. Wist niet dat die dingen bestonden.
We willen haar zeker ook niet te dik op laten groeien en ook later niet. Al mijn dieren zijn altijd tegen het schrale aangeweest en deden en doen het daar heel goed mee. Alleen de omgeving heeft er wel is wat moeite mee omdat ze aan het te dikke plaatje zijn gewend.
Had zelf ookal het gevoel dat het gewoon niet klopte wat ze zeiden en ben blij dat dat gevoel juist is geweest. Heb ook niks gekocht bij ze.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nusca schreef:Niet alleen kikkertjes ook hommels, vliegen, motjes en spinnen worden gevangen. Met het vliegende spul zijn we wat minder blij want dadelijk pakt ze een wesp.Ik zou overschakelen op rauw, heeft ze zo te lezen een duidelijke voorkeur voor.
Zo een anti-schrok bak vind ik wel een goed idee. Wist niet dat die dingen bestonden.
We willen haar zeker ook niet te dik op laten groeien en ook later niet. Al mijn dieren zijn altijd tegen het schrale aangeweest en deden en doen het daar heel goed mee. Alleen de omgeving heeft er wel is wat moeite mee omdat ze aan het te dikke plaatje zijn gewend.
Had zelf ookal het gevoel dat het gewoon niet klopte wat ze zeiden en ben blij dat dat gevoel juist is geweest. Heb ook niks gekocht bij ze.
gewoon overstappen op vers....zit een fabrikant bij jullie in dezelfde woonplaats als je het niet aandurft zelf samen te stellen
http://www.bibidiervoeding.nl/contact.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ver DAsen, kijk eens naar een dierenarts die eigenlijk vee doet en de huisdieren er bij doen, die zijn vaak wat minder "verkoop-geil" met poedertjes, brokjes etc....
- Sonnie1983
- Zeer actief
wellicht is een DA in een dorp/stad vlakbij nog te doen voor jullie.
Ik ben in mijn woonplaats ingeschreven bij een DA maar ga meestal naar een dorp verder (20 min rijden) maar dat is op de 1e plaats omdat deze DA veel ervaring heeft met sporthonden in de KNPV en 2e plaats is hij goedkoper dan die in mijn woonplaats waar we eerst altijd heen gingen.
Ik ben in mijn woonplaats ingeschreven bij een DA maar ga meestal naar een dorp verder (20 min rijden) maar dat is op de 1e plaats omdat deze DA veel ervaring heeft met sporthonden in de KNPV en 2e plaats is hij goedkoper dan die in mijn woonplaats waar we eerst altijd heen gingen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Mijn gedachteBudkes schreef:Ik zou trouwens niet overstappen op ander voer, maar naar een andere Dierenarts. Een DA die bij de enting en dus (naar ik aanneem) ook bij het lichamelijk onderzoek niet ziet dat een hond te licht is, maar na bestudering van een foldertje van een ander ras ineens vind dat een hondje 6 kilo ondergewicht heeft, die is in mijn ogen geen knip voor de neus waard.
Ik kwam er nooit weer.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
hoe kun je idd. een duitser met een mechelaar vergelijken
Dan heb je daarnaast nog enorm veel verschil in mechelaars, hele grote en brede en hele kleine... maar ik denk dat het heel erg meevalt. Heb je een foto?
Dan heb je daarnaast nog enorm veel verschil in mechelaars, hele grote en brede en hele kleine... maar ik denk dat het heel erg meevalt. Heb je een foto?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ah joh, het is toch een herdermalinois schreef:hoe kun je idd. een duitser met een mechelaar vergelijken

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
da's dan ook de enige overeenkomst, als je dan wil vergelijken neem dan een hollander....sjaak-k schreef:Ah joh, het is toch een herdermalinois schreef:hoe kun je idd. een duitser met een mechelaar vergelijken
Als ik na ga dat Xena 20 kg weegt (en die is volwassen!)
De heren wegen resp. 26 en 30 kg. (volwassen)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moos
- Zeer actief
Wat een vreemde dierenarts dat hij er een puppywijzer (van Hills ook gok ik zomaar) bij moet halen om te kijken of een pup goed op gewicht is 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:da's dan ook de enige overeenkomst, als je dan wil vergelijken neem dan een hollander....sjaak-k schreef:Ah joh, het is toch een herdermalinois schreef:hoe kun je idd. een duitser met een mechelaar vergelijken![]()
Als ik na ga dat Xena 20 kg weegt (en die is volwassen!)![]()
De heren wegen resp. 26 en 30 kg. (volwassen)
idd, de dames hier wegen 20/21 kilo (volwassen)
en de heren rond de 35+ (Ace woog 38 en Baudi gaat daar normaal, nu niet, teven loops, wel overheen)
- nusca
- Zeer actief

net 8 weekjes oud

nu net 15 minuten geleden genomen

en helemaal uitgestrekt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal NIETS mis mee...... 
ben natuurlijk ook helemaal nie nieuwsgierig naar de afstamming????

ben natuurlijk ook helemaal nie nieuwsgierig naar de afstamming????
- Sonnie1983
- Zeer actief
vind er ook prima uitzien!
- vivian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
- nusca
- Zeer actief
Afstamming is eigenlijk soort van onbekend.
Haar moeder is een kruising mechelaar x hollandse herder. Wel qua uiterlijk meer mechelaar dan hollandse herder. Haar vader is een echte mechelaar. Heb van hem alleen een foto gezien dat hij pakwerk doet. Heb ook niet de naam van de vader gevraagd.
Abby's moeder is gewoon een huishond.
Haar moeder is een kruising mechelaar x hollandse herder. Wel qua uiterlijk meer mechelaar dan hollandse herder. Haar vader is een echte mechelaar. Heb van hem alleen een foto gezien dat hij pakwerk doet. Heb ook niet de naam van de vader gevraagd.
Abby's moeder is gewoon een huishond.