Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hete stoeptegels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Hete stoeptegels

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ik met Otto vanwege de warmte overdag alleen de korte poep/plasrondjes doe, ontkom ik er niet aan dat we over een paar stukken stoep en straat moeten die de hele dag in de brandende zon liggen. Geen asfalt gelukkig, maar je kunt er een eitje op bakken. Zo gaan we schaduwhoppend naar ons P&P-strookje vlakbij: rennen in de zon en dan weer rustig lopen in de schaduw.
Ik heb eraan gedacht om zijn voetzooltjes te laten koelen vóór we dat stukje gaan, maar twijfel, ik heb het gevoel dat die gloeiende hitte daarmee niet minder wordt aan de zooltjes, maar juist erger.
Bij terugkomst is het plof plat op de buik in het zwembadje, water uit badje slobberen en dan met een kong-ijsje onder het bankje in de schaduw.
Maar die stoeptegels... ik zou hem bijna schoentjes willen aantrekken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
S@ndr@
Zeer actief

Re: Hete stoeptegels

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja dag :engel: , ik heb dat ook wel ik stap hier vaak even met blote voeten het huis uit :oohja: en soms is het zo heet, dat ik niet een stil kan gaan staan want dan krijg ik blaren dus rennen van schaduw naar schaduw
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik loop hier met opzet veel over het gras. Maar wij hebben ook wel geluk. Moeten een straat oversteken en dan staan we in het gras met een vijver binnen handbereik! :cheer:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

en kleine hondjes kun je wel tillen maar grote honden word toch echt een probleem.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Och, tillen zou nog wel gaan... gelukkig is het maar een kort stukje, maar ik vind het zo sneu. Eerst begin dit jaar sneeuw en ijs op straat en in de haren van de pootjes en nu lopen op een gloeiende bakplaat. Die hondenpootjes hebben wat te lijen :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier kunnen ze kiezen op het industrieterrein, zowel asfalt als gras/zand ... toch lopen ze regelmatig zelf over het asfalt dus het zal wel meevallen voor ze :19: (ze lopen los dus kunnen zelf prima uitmaken waar ze willen lopen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

malinois schreef:Hier kunnen ze kiezen op het industrieterrein, zowel asfalt als gras/zand ... toch lopen ze regelmatig zelf over het asfalt dus het zal wel meevallen voor ze :19: (ze lopen los dus kunnen zelf prima uitmaken waar ze willen lopen)
ja inderdaad, bij ons is ook asfalt met gras/zand ernaast en Luna wisselt af tussen het asfalt en het gras, maar baily loopt gewoon over het asfalt. (bij ons lopen ze ook los)
dus het zal inderdaad wel meevallen en ik ga die twee van mij echt niet dragen :wink:
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

[Sandra] schreef: Die hondenpootjes hebben wat te lijen :ugh:
Het valt wel mee hoor, we denken er zelf vaak erger over dan het is.
zelf je hond gewoon goed in de gaten houden...
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

geen haar op mijn hoofd die eraan denk om die twee van mij te gaan tillen. Ze lopen maar gewoon en zolang ze niet stil moeten blijven staan hebben ze er ook geen problemen mee want ze lopen beide gewoon los over de stenen en asfalt...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Jolanda* schreef:geen haar op mijn hoofd die eraan denk om die twee van mij te gaan tillen. Ze lopen maar gewoon en zolang ze niet stil moeten blijven staan hebben ze er ook geen problemen mee want ze lopen beide gewoon los over de stenen en asfalt...
Ik pieker er ook niet over :smile: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

malinois schreef:
*Jolanda* schreef:geen haar op mijn hoofd die eraan denk om die twee van mij te gaan tillen. Ze lopen maar gewoon en zolang ze niet stil moeten blijven staan hebben ze er ook geen problemen mee want ze lopen beide gewoon los over de stenen en asfalt...
Ik pieker er ook niet over :smile: :smile:

Hond 1 op het gras getild loop terug om nummer twee op te halen... wedden dat nummer 1 dan gewoon weer met me mee terug loopt... :smile: :smile: :smile:

Nee echt niet en karretjes doen we ook niet aan. Honden zijn gezond. Zijn gewend om op de straat te wandelen en hebben dus bakken eelt onder de poten...
EN daarnaast hebben ze vier poten en ik maar twee benen!
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Django wil 's middags helemaal niet uit als het erg warm is, die doet net of hij de riem niet ziet en blijft liggen waar hij ligt. Tja, dan heeft hij blijkbaar ook geen hoge nood :wink:
Als we lopen, loopt hij juist liever op de stoep dan op dan harde dorre gras.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Met dit weer loop ik zelf op blote voeten en dat valt nog mee hoor, warme stoeptegels... Ik heb meer last met scherpe steentjes ed. Ik heb gisteren nog een ijzerdraad uit mijn hiel gehaald :jank: Dus als ik over de stoep kan lopen, dan kan een hond dat zeker ook.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

malinois schreef:Hier kunnen ze kiezen op het industrieterrein, zowel asfalt als gras/zand ... toch lopen ze regelmatig zelf over het asfalt dus het zal wel meevallen voor ze :19: (ze lopen los dus kunnen zelf prima uitmaken waar ze willen lopen)
jha hier precies zo
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”