Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schrikken jullie ook weleens als..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Schrikken jullie ook weleens als..

Ongelezen bericht door saffie »

Ik schrik alleen als ze naar de dierenarts zijn geweest, al komt dat gelukkig niet vaak voor (afkloppen). Het eten valt wel mee en als ik een halsband koop zie ik dat meer als iets leuks voor mezelf dan als kosten voor de honden. Ik heb namelijk niet bepaald een tekort aan die dingen...Speelgoed hebben ze voorlopig ook nog in overvloed.
Ik geef soms wel veel geld uit aan beloningssnoepjes en kluifjes.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond kost me bijna nix :19:
Beetje kvv en één keer in de paar maanden een kilo pensstaafjes.
Gelukkig heb ik geen halsbanden- en riemenverslaving, zoals sommigen hier :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Gelukkig heb ik geen halsbanden- en riemenverslaving, zoals sommigen hier
Daar heb ik gelukkig ook geen last van, maar ik heb toch laatst wel 2 nieuwe halsbanden en riemen moeten kopen omdat mijn lieve spruitje het nodig vond om de oude achteloos in de oud-papier-doos in de gang te gooien. En daarna een stapel kranten erop te stapelen.
Tegen de tijd dat ik daar achter kwam, was de hele doos al met het oud papier mee :jank:
Het waren de riemen van Kyra en Lyndie en die gebruik ik alleen als ik naar training ga of naar de da. En de traiing is een paar keer afgezegd omdat het veel te warm voor ze was.

Onnodig om te zeggen dat de vaste plaats voor de riemen/halsbanden van de honden van de gang verplaatst is naar de huiskamer :roll: .
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

jacq1970 schreef:Ik wil het geen eens weten zeg...anders ga ik denk janken sommige dagen... maar ze zijn het dubbel en dwars waard :ok:
Idem. :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

lieke schreef:.........maar ik heb toch laatst wel 2 nieuwe halsbanden en riemen moeten kopen omdat mijn lieve spruitje het nodig vond om de oude achteloos in de oud-papier-doos in de gang te gooien. En daarna een stapel kranten erop te stapelen.
Tegen de tijd dat ik daar achter kwam, was de hele doos al met het oud papier mee :jank:
Ooooo zonde! Ik zou dat heel erg vinden, want ik ben gewoon gehecht aan m'n riem en m'n halsbandje. Halsbandje is nog van m'n vorige tekkeltje en is nog prima in orde, gelukkig! Bandje op avatar & onderschrift is hetzelfde :wink:
Ik heb alleen ooit een nieuw riempje moeten kopen omdat ik het oude in het bos was verloren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

:N: Ik wil het niet weten met 2 paarden, 3 honden en een kat..............
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

nee daar schrik ik niet van, ik geef niet zo veel uit aan chico, teminste niet dat ik daar van zou schrikken.
Toen chico pup was kocht ik ook van alles, maar wist dat mij dit geld ging kosten dus was voorbereidt ;D
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Is inderdaad zo dat je de ene periode ineens heel veel kwijt kan zijn en zo in een keer vrij weinig. Ik vind het ook helemaal niet erg. Ze is iedere cent waard! Het viel me alleen even op, juist omdat we nu ALLES op aan het schrijven zijn wat we uitgeven. :F: Normaal wil ik het ook niet weten :lol1:

Deze maand komen ook nog de officiele hd-foto's eraan.. :N:

Ik ben helemaal niet riemen, halsbanden en speeltjesgek, maar ga wel voor iedere muggescheet naar de DA bijvoorbeeld.. :roll:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

De ene maand ben ik meer kwijt aan de honden dan de andere maand.

Maanden dat ik alleen maar voer moet hebben, en botjes, en dan ineens worden er nieuwe speeltjes gekocht, en moeten de entingen weer,
en oh ja heeft er een een oogontsteking, of iets anders waarvoor we naar de DA moeten. Ik hou niet bij wat er uit gaat voor de honden, want dat
wat uitgegeven wordt is gewoon nodig. Zolang het haalbaar is, is het prima :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik bekijk het bewust niet. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mwah... paard is maandelijks stuk duurder hoor :mrgreen:
Maar bij 1 van onze vorige honden is ooit vanuit Zuid Duitsland op en neer gereden naar Nederland om hem te laten opereren. Ben het precieze bedrag kwijt, maar vrees dat die ene dag meer heeft gekost dan die 13 dagen van de ts :wink:
Bijkomstigheid was dat vlak voordat de clinic bereikt was er ook nog iets op de voorruit landde waardoor daar ineens een enorme barst in zat. Er was dus tijdens het wachten gedurende de operatie wel iets te doen :Q:
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

In normale situaties niet, je weet dat er aan een hond een prijskaartje hangt. Wel als ze wat mankeert en ik mag in een keer 200 Euro afrekenen, da's dan wel even schrikken, maar heb het er dan ook wel weer voor over.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

lieke schreef:Niet alleen de honden, maar aan de dieren in het algemeen. Vorige maand: rekening pension voor 4 honden voor 8 dagen plus allemaal gebadderd (kleine 500 euro's), van te voren allemaal hun entingen (bijna 200 euro's) en natuurlijk weer een zooi van Lisa's medicijnen meegenomen. Bejaarde kat Parcival loopt te kwakkelen met z'n gezondheid dus vorige maand 2x naar de da en deze maand (zitten we pas op de 7e? :jank: ) al 1x en deze week nog een keer. Spuiten, medicijnen en consult en voorlopige diagnose slechte nieren en een gezwelletje in een mondhoek :jank: .
Nou nog overleggen of het te doen is om een ruim 16-jaar oude kat nog onder narcose te brengen.
En dan praat ik nog niet over voer/snacks/trainingen, etc. Ik heb het verder maar niet bij elkaar opgeteld want dan krijg ik hartklachten. :mrgreen:

Nou ja, de andere poes Isis en de cavia's verkeren in blakende gezondheid. Effe afkloppen.... :N:

Edit: vergeet ik helemaal te vermelden dat bij Parcival inmiddels ook officieel een andere diagnose is gesteld: hij is inmiddels zo dement als een deur.
Heel leuk, een demente kat, die je vooral het leven 's nachts zuur maakt :mrgreen: .
Als je een volgende keer vakantie boekt als ik thuis ben (of als ze halve dagen alleen kunnen zijn) mag je ze tegen "gereduceerd tarief" hier komen inleveren ;-)
Als je dat durft......
En ja, je krijgt ze dan na je vakantie ook weer terug.

Zoals je weet werk ik parttime en ik weet dat we niet bij elkaar om de hoek wonen, maar als er ooit nood aan de man komt, aarzel dan aub niet om me te bellen...

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lieke schreef: Heel leuk, een demente kat, die je vooral het leven 's nachts zuur maakt :mrgreen: .
Mauwen zeker, heel hard?
Wij hebben er twee zo :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Nee wil het niet weten, hebben laatst een biabed gekocht en ook ik wil officieele heupfoto’s laten maken, de entingen komen er weer aan ect. Het kost genoeg in ieder geval, en zolang ik het maar kan betalen.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben de op 4 na beste klant in de dsz waar ik werk :mrgreen: Zegt genoeg denk ik! En wij hebben echt hele goed klanten hoor :mrgreen:

Edit: zeer groffe spelfout
Laatst gewijzigd door nathalie op 12 jul 2010 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zet helemaal niets op een rijtje :pffff:
zou misschien wel eens goed zijn.
Wil het niet eens weten :smile: Op=Op :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ben de laatste paar maanden alleen aan DA kosten al 650,00 euro kwijt, ben gistermiddag nog bij de DA geweest. Dus de rest tel ik maar niet meer, hij is het dubbel en dwars waard.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als je een volgende keer vakantie boekt als ik thuis ben (of als ze halve dagen alleen kunnen zijn) mag je ze tegen "gereduceerd tarief" hier komen inleveren
Als je dat durft......
En ja, je krijgt ze dan na je vakantie ook weer terug.

Zoals je weet werk ik parttime en ik weet dat we niet bij elkaar om de hoek wonen, maar als er ooit nood aan de man komt, aarzel dan aub niet om me te bellen...

Suzanne
Lief van je Suzanne, maar je weet Cody met jouw jongens is geen toffe combinatie (zachtjes uitgedrukt!). En hem alleen in een pension te doen, is wat mij betreft geen optie. Vooral niet omdat hij al niet zo goed in de roedel ligt.
Gelukkig ga ik maar één keer per jaar met vakantie en dan nog maar een week. En dat is als ik mijn schoonfamilie in Israël bezoek. De rest van het jaar ben ik er altijd.
Mauwen zeker, heel hard?
Wij hebben er twee zo :ugh:
Eh ja, het lijkt wel een krolse kater (en zijn gereedschap is hij al 15,5 jaar kwijt :mrgreen: ). Ik benijd je niet, ik vind één al een onmogelijk lawaai produceren!
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mwah, schrikken niet echt..
Maar als ik besteld heb bij een herby bijvoorbeeld.., laatste bestelling was ruim over de 300 euro, maar daar kunnen ze dan wel een aantal maanden van eten.
Bij de Da kom ik nauwelijks dus daar gaat het geld tot nu toe niet naar toe. :mrgreen:
Gelukkig heb ik geen riemen/halsbanden tic, dat kan ook aardig in de papieren lopen.
Al met al valt het reuze mee. :pffff:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Het is iedere maand ongeveer hetzelfde en nee ik schrik niet, het valt wel mee vind ik.
Wij hebben drie honden, zes katten, twee konijnen en vier cavia's. Wat ik allemaal voor ze koop?

ehm...blikvoer x 24, excellent brokken 30kilo, 15kilo diner, drie kilo pensstaaf, drie kilo kauworen, 1kilo oorsnippers, twintig kauwbotten, treats voor het trainen, minimergjes, blik voor de katten x 48, 40kilo brokken , grit voor een maand, kattenkruidtreats, 25 kilo knaagdieren/caviavoer, 10 kilo peen, 4 grote balen hooi, 4 grote balen zaagsel, 2 balen stro, voor iedere hond en kat een nieuw speeltje, sticks voor de knaagdieren en dat is het volgens mij. Dit rijtje kost 180 euro en ik ga altijd naar een groothandel. daar kost het allemaal nie zoveel. De ene keer doen de beesten hier een week of vier mee, dan weer vijf of zes. En hiernaast iedere maand vlooienpillen a 30 euro en eens in de zoveel tijd wormenpasta a 20 euro. Dierenarts gaan ze eigenlijk nooit, tenzij een van de beesten dus gecastereerd wordt (nu 2 teven en drie katers, een poes) en de gewone prikjes. Dus dat is te verwaarlozen. De knaagdieren hoeven eigenlijk ook nooit...

Zo op een rijtje ist best een hoop hihihi :mrgreen: aan spullen dan. Voor het aantal beesten dat we hebben vink het heel erg meevallen
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nee joh valt bij ons reuze mee, alleen alles wat ze naar binnen werkt maar dat is niet zo duur, ze gaat maar een keer per jaar naar de dierenarts zolang er niks geks gebeurt en haar halsband en lijn zijn al lekker oud en ik ben niet van plan nieuwe te kopen.
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Daarom zet ik dat nooit op een rijtje :engel:

De honden zijn alles voor ons, dus daar kijken we niet op een stuivertje..

Maaaaaar...de paarden zijn echt mijn hobby, waar ook heel veel geld in gaat zitten,
daar hebben we wel eens trubbles over :engel: Vooral als we dat uitrekenen...
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Toen ik alles nog bij de DSZ kocht, schrok ik nog wel eens.
Maar sinds ik het op internet allemaal in het groot insla eigenlijk niet meer.
Zo koop ik 10 kilo koeken voor 21,90 en daar doen ze met 7 honden ruim 4 maanden mee.
Met eten zitten we denk ik op zo'n 50 euro per maand. En dat is dan brok en herby.
Riemen, halsbanden en penningen kopen we alleen als ze kapot of kwijt zijn. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak :mrgreen:
Speelgoed krijgen ze mondjesmaat, want ze slopen alles meteen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Ja ik schrik dan wel, maar ik ben ook een beetje hondenspullenkoopziek :wink:
Dat heb ik dan gelukkig weer helemaal niet.
Hier gewoon goedkope kvv en halsbanden waar járen mee gedaan wordt. Speeltjes hebben ze niet (gebruiken ze toch niet) en manden ook al niet (het zootje ligt gewoon op de bank).
Ik kom eigenlijk nooit bij dierenspeciaalzaken, die vind ik krijsend duur.
Als ik es wat wil hebben dan scoor ik dat op een hondenshow, daar is het meestal de helft of meer goedkoper. :ok:
Ik heb zooplus ontdekt :engel: Dat scheelt ook veel. Alleen als ik iets heb gekocht weet ik meteen weer 10 dingen die ik ook wil. Hier hebben ze ontzettend veel speelgoed maar ze spelen er ook echt mee. Ik koop wel wat duurder speelgoed zodat het ook lang mee gaat. Manden koop ik niet echt, vetbedden hebben ze nu zat. Maar vooral dus speelgoed, riemen, snoepjes en kauwdingen.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Valt hier nog wel mee.
Betaal geen hondenbelasting,
ongeveer 1x per drie weken een zak voer...
Wat snoepjes hier en daar.

En af en toe een een nieuwe halsband maar dat zijn 2 per jaar denk ik (per hond) en die zijn eens 7 euro.

Dierenarts is hier schrikbarend goedkoop (en super goed) en gelukkig heb ik twee redelijk gezonde honden. Alleen Magic zit af en toe wat met haar oogje. Maar alleen het eerste bezoek betaal je en de daaropvolgende na controles zijn gratis. Dus dat scheelt weer.

Ach als ik het allemaal eens optel valt het wel mee en kan er zelfs nog wel een derde bij...
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Mijn honden (en 2 katten) zijn mijn grootste kostenpost, maar goed, heb er dan ook 4, betaal dus alleen al giga veel hondenbelasting. En de dierenarts, koopt regelmatig een nieuwe auto mede dankzij mijn bezoekjes :N: Dus ik zet het ook maar niet op een rijtje.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb bij de dierenarts voor de 'grap' eens laten berekenen (het was niet druk en ik stond gezellig met de assistente te kletsen) hoeveel ik de laatse 15 jaar bij hun had uitgegeven.......... :O: had ik misschien beter niet kunnen doen :oohja: maar goed dat alles hier (behalve de eerste twee katten) verzekerd is geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”