Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel smuldier voor een pup?
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Hoeveel smuldier voor een pup?
Onze kleine Baco (10 weken) krijgt nu Smuldier pens/vlees kompleet (100 gram) samen met Cavom (50 gam). Hoeveel Smuldier mag hij hebben als wij geen Cavom meer zouden geven?
Wij hebben het gevoel dat hij dat veel beter en lekkerder zal vinden. Hij is nu niet te dik en niet te dun, gewoon een lekker kereltje.
Tips en adviezen zijn welkom! 
Groetjes van Baco en Diesel
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveel smuldier voor een pup?
Hoeveel weegt Baco? Ik vind het zelf ook moeilijk inschatten hoor met onze (volwassen) herplaatser, maar mijn ervaring inmiddels is dat hij het zelf redelijk regelt (hij laat staan wanneer hij vol is)
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
dogo4ever
- Zeer actief
Het beste is voeren op het oog maar je moet ergens beginnen. Voor een pup kan je 5 of 6% van het lichaams gewicht aanhouden om mee te beginnen. En van daaruit kijk je wat de hond doet. Blijft ie goed of wordt ie te dik of te mager.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
30 gram per kilo lichaamsgewicht, dacht ik. Ik ben Otto smuldier gaan geven vanaf 12 weken, toen woog hij rond de 6-7 kg. Met 1 bakje deed hij een tijdlang precies twee dagen, 2 x 100 gram per dag plus tussendoortjes/handvol beloningsbrokjes. Toen hij wat ouder en dus ook zwaarder was geworden, verdeelde ik een bakje in 3 porties en nu deel in een bakje in twee porties. Hij weegt nu (10 maanden) 13-15 kg en naast de smuldier krijgt hij 1 of 2 keer per dag een tussendoortje. Ik voer op gezicht/gevoel: je mag de ribben voelen maar je mag ze niet zien. Werkt (hier in elk geval) prima, ook op die jonge leeftijd.

Groetjes,
Sandra
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik hou voor een volwassen hond ongeveer 20 gram per kilo lichaamsgewicht aan. Tessa weegt ongeveer 15 kilo en zij krijgt 300 gram Smuldier.
Voor een pup mag dat best zo'n 30 gram per kilo zijn. Verder voeren op het oog, merk je dat je hond aankomt dan kan je wat minder geven en omgekeert.
Voor een pup mag dat best zo'n 30 gram per kilo zijn. Verder voeren op het oog, merk je dat je hond aankomt dan kan je wat minder geven en omgekeert.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
60-70 gram per kilo hond als ze pup zijn, en dat bouw je geleidelijk aan af naar 20 gram per kilo hond, en dat is rond het jaar.
Dat jaar is gemiddeld hoor, kleine honden zijn eerder op grootte en zwaarte dan grote natuurlijk.
Fien van 10 maanden weegt 4,7 en krijgt 2 x daags 50 gram.
Willemijn van 1 jaar weegt 18 kilo en krijgt 2 x daags 200 gram.
Die krijgt dus in verhouding meer dan Fien, maar Fien is al zo goed als uitgegroeid en Willemijn nog niet.
Dat is een kwestie van naar je hond kijken dus, als ik Fien meer geef wordt ze vet, als ik Willemijn minder geef wordt ze te dun.
Dat jaar is gemiddeld hoor, kleine honden zijn eerder op grootte en zwaarte dan grote natuurlijk.
Fien van 10 maanden weegt 4,7 en krijgt 2 x daags 50 gram.
Willemijn van 1 jaar weegt 18 kilo en krijgt 2 x daags 200 gram.
Die krijgt dus in verhouding meer dan Fien, maar Fien is al zo goed als uitgegroeid en Willemijn nog niet.
Dat is een kwestie van naar je hond kijken dus, als ik Fien meer geef wordt ze vet, als ik Willemijn minder geef wordt ze te dun.