20.30 uurbennie schreef:Ik moet nog even opzoeken hoe laat de finale begint, rond die tijd duiken wij lekker het bos in en we komen er pas uit als de onrust is overgewaaid. De honden gaan uiteraard niet mee, die willen voetbal kijken
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen jullie met de honden as zondag 11 juli
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat doen jullie met de honden as zondag 11 juli

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Mooi hoef ik dat niet meer uit te zoekenmalinois schreef:20.30 uurbennie schreef:Ik moet nog even opzoeken hoe laat de finale begint, rond die tijd duiken wij lekker het bos in en we komen er pas uit als de onrust is overgewaaid. De honden gaan uiteraard niet mee, die willen voetbal kijken
.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
mijn honden zouden wel willen die zijn gek op aandacht
maar dan moet ik mee en ik vind het niks :N:
maar dan moet ik mee en ik vind het niks :N:
-
Angelique.
Niks, die blijven gezellie thuis bij het vrouwtje 
-
bianca83
- Zeer actief
Wij zijn gewoon thuis. Mochten ze winnen en er dus vuurwerk komen zoals na tot nu toe elke wedstrijd hier verwacht ik niet echt veel problemen. Quincy geeft niks om vuurwerk en Jara tot nu toe ook niet. Mijn schoonouders wonen naast een schietvereniging en om aan knallen te wennen neem ik Jara dus af en toe op een schietdag mee daarnaartoe. Ze reageert er totaal niet op gelukkig 

- Moos
- Zeer actief
Ook als ik geen honden had was ik thuis gebleven
Maar ik ben wel blij dat ik vrij ben morgenavond. Vera maakt nergens iets van, Saar kan ook vreselijke herrie prima hebben als het maar geen knallen zijn. En ik verwacht hier ook wel iets van vuurwerk mocht Nederland winnen, was bij de halve finale ook zo
Die toeters enzo interesseren ze niet.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ik ben overigens wel bang voor wat er gebeurt als Nederland morgen verliest. Ik denk dat ieder bushokje in de regio neergetrapt wordt, de halve buurt gaat zuipen en knokken, en ik woon ook nog precies in de driehoek van politie, ziekenhuis en brandweer. Dan ook nog het risico op boze dronken mensen tegenkomen tijdens het laatste plasrondje.. Dat zou pas écht niet fijn zijn voor de hondjes.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Wij blijven gewoon thuis. Elmo maakt het zowiezo niet veel qua geluid, toen ik de laatste wedstrijd keihard zat te gillen en te schreeuwen :N: Deed ie er niks op. Dus we zien wel
- herejede
- Zeer actief
we gaan naar het plaatstelijke cafe, en de honden zijn gewoon thuis
die zijn er nu wel aan gewend aan al da getoeter
die zijn er nu wel aan gewend aan al da getoeter
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Dat voetballen is niet zo'n drama. Meer het feestelijk geknal en getoeter wat er nu bij komt kijken. Mag best van mij, vind het alleen een beetje sneu voor Tisha, dus die gaat aan de Bach bloesem dit keer.Nanna schreef:Niks. Als ze al overstuur moeten raken van een voetbalwedstrijd is het met hun zenuwgestel niet best gesteld.....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
*Jolanda* schreef:we hebben tot nu toe gerouleerd met de buurman en vrienden. Maar morgen zijn wij weer aan de beurt maar ja vriendlief heeft het dus in zijn hoofd gehaald om eerst in A'dam te kijken maar dat is me te massaal 40.000 man nee bedankt.Me_and_Sandy schreef:ik heb alle wedstrijden thuis gekeken, morgen ook thuis
En nu wil hij graag of in leeuwarden kijken (dat zou een oplossing zijn want dan kan ik de honden bij mijn ouders neer leggen) Of in Emmen kijken.
Dat is dan ook lekker voor je ouders. een joelende hond.
Laat je vriend dan lekker alleen gaan.
Ik zou bij de honden blijven. Maar wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen he? Ofzo iets.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- bennie
- Zeer actief
Oud en nieuw, daar knallen de honden rustig naar toe, het vuurwerk neemt weken van te voren al langzaam toe. Vanavond is het eerst twee uur vrijwel stil, met zo nu en dan een outburst om vervolgens in een zee van kabaal te eindigen (als ze winnen en eerlijk gezegd acht ik die kans niet echt reeel, maar het blijft mogelijk). Ik denk dat dat best wel wat doet met honden, ongeacht hun zenuwgestel @nanna. Wij gaan dus lekker ver van de gekte wachten totdat die zee van kabaal of voorbij is of niet komt
.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben werken en ze zitten in de bench, maar van vuurwerk en onweer zijn ze ook niet bang.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Bij Bonha herken ik dat inderdaad als verschil...ze went langzaam naar Oud & Nieuw toe, dus valt het mee. Het ontploffende personenbusje voor het huis toen we net in een vuurwerkluw momentje dachten een snel plasrondje te maken was echter too much.bennie schreef:Oud en nieuw, daar knallen de honden rustig naar toe, het vuurwerk neemt weken van te voren al langzaam toe. Vanavond is het eerst twee uur vrijwel stil, met zo nu en dan een outburst om vervolgens in een zee van kabaal te eindigen (als ze winnen en eerlijk gezegd acht ik die kans niet echt reeel, maar het blijft mogelijk). Ik denk dat dat best wel wat doet met honden, ongeacht hun zenuwgestel @nanna. Wij gaan dus lekker ver van de gekte wachten totdat die zee van kabaal of voorbij is of niet komt.
Maar als we het over zenuwgestel hebben, dat maakt denk ik wel degelijk uit...bij Yanthe maakt het geen bal uit. Die wilde bij het ontploffende busje graag gaan kijken, wil gewoon gezellig buiten wandelen en spelen tijdens Oud'n Nieuw, en gaf geen krimp toen we afgelopen wedstrijd van Nederland werden overvallen door van die vuurwerkbommen omdat we te laat (of te vroeg
Voor mij ideaal, want Bonha schrok zich kapot en ik had mijn hand vol aan haar bij me houden omdat ze zo bang was, en Yanthe die ik normaal aangelijnd heb op het laatste stuk liep helemaal happy met haar extra vrijheid los mee naar huis. Ze is gewoon nul geluidsgevoelig. Terwijl ik vannacht tegen de angst aanzat met het noodweer, heeft Yanthe mij geholpen met ontspannen omdat ze lollig kwam doen met haar bal, haha, dus factor "baas geeft over op hond" gaat ook al niet op
Fijn zo'n "bliksem-afleider"
(Op zich wel begrijpelijk als je weet dat beaucerons in de eerste wereldoorlog werden gebruikt als (bv) verbindings-hond aan het front. Zelfstandig onderweg moesten ze natuurlijk niet bang zijn voor explosies, mitrailleurvuur of onweer. En doorlopen als ze stuk zijn,...hence de lompheid en hoge pijngrens verklaard...overlevingstechnisch buitengewoon onpraktisch overigens
Vanavond doen we niks bijzonders. In huis is Bonha alleen wat ongemakkelijk gelukkig, maar niet echt bang. Ik zelf blijf ook liever binnen. Afgelopen keer waren we net buiten toen het tumult losbarstte, maar eenmaal binnen is ze weer ok. Ik doe misschien wel gek, en ga de wedstrijd kíjken
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ze raken best wel gestressed als ik *in de wedstrijd zit*, dwz af en toe een scheldwoord
en gejuich/uit je dak gaan wanneer ze scoren..
Ik probeer met in te houden
, maar dat zal een beetje moeilijk gaan wanneer NL vanavond scoort.
Nou ja, het is maar 1 avond
, ze zullen er aan moeten vanavond
.
Maar, ik denk zomaar dat we vanavond niet al te veel uit ons dak zullen gaan
, ik ben er totaal niet van overtuigd dat NL gaat winnen
, ik hoop van wel maar toch.., Spanje is nou eenmaal erg goed
.
Dus ws is all the excitement nergens voor nodig, maar het zou wel ontzettend mooi zijn als we toch winnen als we toch winnen als zijnde de onderdog.
Ik hóóp er iig wel op, maar ervan uit gaan , nee..
Ik probeer met in te houden
Nou ja, het is maar 1 avond
Maar, ik denk zomaar dat we vanavond niet al te veel uit ons dak zullen gaan
Dus ws is all the excitement nergens voor nodig, maar het zou wel ontzettend mooi zijn als we toch winnen als we toch winnen als zijnde de onderdog.
Ik hóóp er iig wel op, maar ervan uit gaan , nee..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
onderhóndwendy71 schreef: Dus ws is all the excitement nergens voor nodig, maar het zou wel ontzettend mooi zijn als we toch winnen als we toch winnen als zijnde de onderdog.![]()

- bennie
- Zeer actief
Jamaar Yanthe is dan ook een voorbeeldhondje
. Ik vertrouw het in ieder geval Kayla ook wel toe, bij de andere honden vind ik het wat onvoorspelbaar en door nu afstand te houden, is er mi minder kans dat ze in onvoorspelbare situaties over de zeik gaan. En ik heb er zelf ook helemaal geen zin in. Ondanks slechts een kroeg hier in de straat, weet ik hoeveel kabaal ze kunnen fabriceren, dan kies ik liever voor de rust van het panbos of heidestein, waar je overigens nog steeds prima kunt volgen of Nederland wint of niet.
Laatst gewijzigd door bennie op 11 jul 2010 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Madelief schreef:onderhóndwendy71 schreef: Dus ws is all the excitement nergens voor nodig, maar het zou wel ontzettend mooi zijn als we toch winnen als we toch winnen als zijnde de onderdog.![]()
![]()
Hi hi, jij zegt , ik dacht het.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, nee hoor geen voorbeeld hondjebennie schreef:Jamaar Yanthe is dan ook een voorbeeldhondje. Ik vertrouw het in ieder geval Kayla ook wel toe, bij de andere honden vind ik het wat onvoorspelbaar en door nu afstand te houden, is er mi minder kans dat ze in onvoorspelbare situaties over de zeik gaan. En ik heb er zelf ook helemaal geen zin in. Ondanks slechts een kroeg hier in de straat, weet ik hoeveel kabaal ze kunnen fabriceren, dan kies ik liever voor de rust van het panbos of heidestein, waar je overigens nog steeds prima kunt volgen of Nederland wint of niet.
En ik volg je gedachten helemaal hoor. Stel je voor dat Yanthe lekker dwars door vuurwerkgooiers gaat lopen en een strijker tegen de flank krijgt (dat overkwam Bonha 9 jaar geleden), dan is de bravoure misschien wel over. Maar enige zenuwaanleg valt niet te ontkennen denk ik en daar was mijn reactie op gericht. Ik vind het overigens volkomen normaal dat honden er niet van houden cq bang voor zijn....onnatuurlijk gedoe.

-
Neeltje
Geen flauw idee wat hier gebeurd. Ik hoop gewoon dat al die gekke herrie makers naar de stad gaan. Maar Yentle heeft ook geen kick gegeven bij de onweersbui gisteren, dus waarom met al die herrie, als die er al zal zijn. Zo ja, ze doen maar, wij gaan lekker slapen en morgen weer verder van onze vakantie genieten als de rest moet gaan werken..... :lol:
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Die van mij boeit al die herrie niet zo.Alleen als er vuurwerk komt, zal James wel schrikken.
Verder zitten ze gewoon naast mij op de bank met hun oranje lintjes om.
Verder zitten ze gewoon naast mij op de bank met hun oranje lintjes om.

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
wendy71 schreef:Madelief schreef:onderhóndwendy71 schreef: Dus ws is all the excitement nergens voor nodig, maar het zou wel ontzettend mooi zijn als we toch winnen als we toch winnen als zijnde de onderdog.![]()
![]()
Hi hi, jij zegt , ik dacht het.![]()

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Wij vieren de verjaardag van mijn vader en de hondjes mogen mee.
-
nance
- Erelid
Voetbal en alle herrie er omheen geven ze niks om. Ze zullen op zn hoogst de kop optillen bij een doelpunt.
Afgelopen nacht met dat verschrikkelijke onweer was Rambo echt helemaal in paniek. Toen moest ik met die warme temperaturen een trui aandoen
zodat zij er onder kon gaan zitten. Daar was ik minder blij mee, maar ach, al zwetend werd Rambo een stuk rustiger.
Afgelopen nacht met dat verschrikkelijke onweer was Rambo echt helemaal in paniek. Toen moest ik met die warme temperaturen een trui aandoen
-
DjockPuck
- Zeer actief
nance schreef:Voetbal en alle herrie er omheen geven ze niks om. Ze zullen op zn hoogst de kop optillen bij een doelpunt.
Afgelopen nacht met dat verschrikkelijke onweer was Rambo echt helemaal in paniek. Toen moest ik met die warme temperaturen een trui aandoenzodat zij er onder kon gaan zitten. Daar was ik minder blij mee, maar ach, al zwetend werd Rambo een stuk rustiger.

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Sophie en ik gaan voetbal kijken bij vrienden in Amsterdam. Sophie is niet zo snel onder de indruk van geknal of getoeter, dus ik voorzie eigenlijk geen problemen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Tot nu toe was het hier lekker rustig, ja, wat vuvuzela's maar daar keek Kyra niet van op.
Vanavond gaan we kijken bij vrienden en dan gaat ze gewoon lekker mee. Hun hebben ook 2 honden dus dan kunnen die lekker spelen.
Vanavond gaan we kijken bij vrienden en dan gaat ze gewoon lekker mee. Hun hebben ook 2 honden dus dan kunnen die lekker spelen.
-
*Jolanda*
Vind ik nogal een uitspraak wat je hier richting mij doet!DjockPuck schreef:*Jolanda* schreef:we hebben tot nu toe gerouleerd met de buurman en vrienden. Maar morgen zijn wij weer aan de beurt maar ja vriendlief heeft het dus in zijn hoofd gehaald om eerst in A'dam te kijken maar dat is me te massaal 40.000 man nee bedankt.Me_and_Sandy schreef:ik heb alle wedstrijden thuis gekeken, morgen ook thuis
En nu wil hij graag of in leeuwarden kijken (dat zou een oplossing zijn want dan kan ik de honden bij mijn ouders neer leggen) Of in Emmen kijken.
Ik zou bij de honden blijven. Maar wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen he? Ofzo iets.
Zal je even vriendelijk op de hoogte stellen dat een van de honden die bij mij woont van mijn ouders is. En ja we hebben de afspraak dat als ik weg wil mijn ouders op ze passen. Dat vinden ze geen probleem! Ook niet als ze eens over hun toeren zijn.
Uiteindelijk heb ik de buurvrouw gevraagd om even een oogje in het zeil te houden. We zijn naar Emmen gegaan en de radio thuis flink hard aangelaten.
Mochten ze wel een kik hebben gegeven zou mijn buurvbrouw even bij ze gaan zitten en mij opbellen. Uiteindelijk een goede oplossing geweest want ze heeft ze niet gehoord en toen wij thuis kwamen lagen ze heerlijk te slapen.
-
DjockPuck
- Zeer actief
[
Ik zou bij de honden blijven. Maar wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen he? Ofzo iets.[/quote]
Vind ik nogal een uitspraak wat je hier richting mij doet!
Zal je even vriendelijk op de hoogte stellen dat een van de honden die bij mij woont van mijn ouders is. En ja we hebben de afspraak dat als ik weg wil mijn ouders op ze passen. Dat vinden ze geen probleem! Ook niet als ze eens over hun toeren zijn.
Uiteindelijk heb ik de buurvrouw gevraagd om even een oogje in het zeil te houden. We zijn naar Emmen gegaan en de radio thuis flink hard aangelaten.
Mochten ze wel een kik hebben gegeven zou mijn buurvbrouw even bij ze gaan zitten en mij opbellen. Uiteindelijk een goede oplossing geweest want ze heeft ze niet gehoord en toen wij thuis kwamen lagen ze heerlijk te slapen.[/quote]
Hoe bedoel je , was gewoon een opmerking hoor.iets meer en niets minder. Maar als de hond echt joelt zoals jij zegt dan is dat voor hun ook geen pretje. En als ik dat wist ging ik niet weg.Bedankt voor het op de hoogte stellen van de situatie.
Maar .. eind goed al goed toch.....
Ik zou bij de honden blijven. Maar wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen he? Ofzo iets.[/quote]
Vind ik nogal een uitspraak wat je hier richting mij doet!
Mochten ze wel een kik hebben gegeven zou mijn buurvbrouw even bij ze gaan zitten en mij opbellen. Uiteindelijk een goede oplossing geweest want ze heeft ze niet gehoord en toen wij thuis kwamen lagen ze heerlijk te slapen.[/quote]
Hoe bedoel je , was gewoon een opmerking hoor.iets meer en niets minder. Maar als de hond echt joelt zoals jij zegt dan is dat voor hun ook geen pretje. En als ik dat wist ging ik niet weg.Bedankt voor het op de hoogte stellen van de situatie.
Maar .. eind goed al goed toch.....

-
*Jolanda*
met je uitspraak "wat het zwaarste is moet het zwaarste wegen" raak je bij mij een verkeerde snaar. Op deze manier insunueer je bij mij eigenlijk dat ik dus het voetbal boven mijn honden verkies.
Omdat jij er voor kiest om wel bij je honden te blijven.
En nee mijn ouders vinden het echt geen probleem mijn moeder gaat dat lekker de honden afleiden aangezien zij niks voor het voetbal interesseren.
En daarnaast joelt mijn hond alleen als ze alleen thuis is met dit soort evenementen.
Maar ach who cares...
@ Nanna: Het was hier in de buurt idd ook razendsnel stil. Dus het scheelt weer enorm. Op een enkele dronken persoon na. En een schuttingbrand bij onze buren!
Omdat jij er voor kiest om wel bij je honden te blijven.
En nee mijn ouders vinden het echt geen probleem mijn moeder gaat dat lekker de honden afleiden aangezien zij niks voor het voetbal interesseren.
En daarnaast joelt mijn hond alleen als ze alleen thuis is met dit soort evenementen.
Maar ach who cares...
@ Nanna: Het was hier in de buurt idd ook razendsnel stil. Dus het scheelt weer enorm. Op een enkele dronken persoon na. En een schuttingbrand bij onze buren!