Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mode in hondennamen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mode in hondennamen

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:
Madelief schreef:Maar meest recent (al weer twee jaar denk ik) is het "Kabelbaantje". Dat heeft wel betekenis, maareh... :piew: Het evolueert dus meestal wel van de ene klank in de andere...
breek me de bek niet open - als we over bíjnamen gaan beginnen :N: ....zo heb ik hier onder andere een takkebosje :engel: .
:lol1: Wie's dat? Vast degene die een heel bos aan takken tegelijk wil dragen...was dat Sette?? Ik weet het niet meer, maar er staat me een zwempartij van bij ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Inge O schreef:
mariaa schreef: even iets anders....
inge o, ik vind de namen die jij uitkiest voor je honden echt geniaal :D zó eenvoudig en to-the-point, erg leuk :ok:
en de namen passen als een bus bij je honden :mrgreen:
dank je :mrgreen: .

ik vind ze ook erg passend maar ja, ik ben natuurlijk niet helemaal onbevooroordeeld :mrgreen: .

ik heb het nu met relaxje wel makkelijk : als ik haar en attack meeneem en ik moet attack bv. ergens wegroepen waar ook mensen zijn dan kan ik 'relax!' er achteraan roepen, dat klinkt dan toch veel minder eng :engel: .
:smile:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Madelief schreef:
Inge O schreef:
Madelief schreef:Maar meest recent (al weer twee jaar denk ik) is het "Kabelbaantje". Dat heeft wel betekenis, maareh... :piew: Het evolueert dus meestal wel van de ene klank in de andere...
breek me de bek niet open - als we over bíjnamen gaan beginnen :N: ....zo heb ik hier onder andere een takkebosje :engel: .
:lol1: Wie's dat? Vast degene die een heel bos aan takken tegelijk wil dragen...was dat Sette?? Ik weet het niet meer, maar er staat me een zwempartij van bij ;-)
Ik zou zeggen: Takkenbosje is Attack. (Puur op klank dus :mrgreen: ).

Zo heb ik hier een Pilliewillie en een Kaat Mossel. :oeps:
Laatst gewijzigd door Rami op 10 jul 2010 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:
Rami schreef: Ik zou zeggen: Takkenbosje is Attack. (Puur op klank dus :mrgreen: ).
jij hebt net de koelkast gewonnen (of zullen we een airco doen :mrgreen: ?)
Yes please! :cheer: (Oh nee, te warm ik doe wel alleen even zo: :F: ).
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Doen wij niet aan mee :mrgreen:

Sprokkel ( van de Freggels, die hond heette Sproggle ofzoiets)
Stamper (sja van Bambie...omdat ze zo stampt)
Cody (omdat mijn man had besloten dat hij de naam mocht verzinnen :mrgreen: )

Ik vind Diesel wel een super gave naam..Mijn tante zei dat ik STamper 'Benzientje'kon noemen toen ik zei dat ik Diesel zo leuk vond.. :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tiny schreef:Jeda heb ik ook nog nooit gehoord, wel Jada. Ze kwam zo onverwachts bij ons en Jade vond ik erg mooi maar bekte niet lekker. Haar naam was bij de vorige baasjes punkie :ugh:
Ha Punkie heb ik ooit een van mijn opvangers genoemd,ik vond het trouwens wel bij haar passen :pffff:
Beau de boxer heette al zo en dat hebben wij niet veranderd maar Micron en Rio heb ik wel zelf bedacht :mrgreen:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:
Madelief schreef:
Inge O schreef:
ahaha, nee, dat had ook gekund, dat was sette die een half bos uit het water aan het verzamelen was :mrgreen: .

nee, het is veel logischer :pffff: : attack => 'tackje (= takje) => takkebosje :mrgreen: .
Aha, net als bij mij...gewoon associatief met klank :mrgreen: . Maar ik had Sette met haar takkenbosje wel goed onthouden :pffff: :cheer: :cheer:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Boris is ook zo'n naam die je vroeger veel vaker hoorde dan tegenwoordig. Eén van de honden op stal heet zo.
De eigenaar van deze hond, een man op respectabele leeftijd (in de 80), had hiervoor altijd 1 Duitse Herder en die noemde hij steevast Baldor. Hij schijnt in totaal in ieder geval 3 honden gehad te hebben (na elkaar) die allemaal Baldor heetten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb iemand gekend die noemde elke hond Bayka. Ze waren ondertussen aan Bayka 3 bezig.

Dat vind ik toch zoiets vreemds, al je honden gewoon dezelfde naam geven :mrgreen:

Vera hoor je ook niet veel voor honden, en dat geeft ook wel vaak verwarringen. Zo zeggen mensen vaak "oh wat leuk, wij hebben ook een Kiera". Ehm, juist ja :19: :mrgreen: En schijnbaar klinkt mijn "Veer!" als "Peer", want dat is ook al tig keer gebeurt dat mensen vervolgens gezellig tegen Vera gaan staan keuvelen "dag Peer, kom je even gedag zeggen".
Misschien toch eens beter werken aan mijn articulatie :smile:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Moos schreef:Ik heb iemand gekend die noemde elke hond Bayka. Ze waren ondertussen aan Bayka 3 bezig.

Dat vind ik toch zoiets vreemds, al je honden gewoon dezelfde naam geven :mrgreen:

Vera hoor je ook niet veel voor honden, en dat geeft ook wel vaak verwarringen. Zo zeggen mensen vaak "oh wat leuk, wij hebben ook een Kiera". Ehm, juist ja :19: :mrgreen: En schijnbaar klinkt mijn "Veer!" als "Peer", want dat is ook al tig keer gebeurt dat mensen vervolgens gezellig tegen Vera gaan staan keuvelen "dag Peer, kom je even gedag zeggen".
Misschien toch eens beter werken aan mijn articulatie :smile:
:mrgreen: :ok:
ik ken wel een jongetje dat peer heet...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:Ik heb iemand gekend die noemde elke hond Bayka. Ze waren ondertussen aan Bayka 3 bezig.
Ja, dat vind ik ook zo gek. Zo heb ik iemand gekend die een vierde Radja had...
Ik kan me iig niet voorstellen dat hier ooit een tweede Billy of Silka rond zal lopen. Qua naam dan. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Ik kan me iig niet voorstellen dat hier ooit een tweede Billy of Silka rond zal lopen. Qua naam dan. :wink:
Ja, gek he? Als er nog 20 jaar tussen zit ofzo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen misschien. Maar het idee dat ik een ander reutje ook Moos zou noemen?
Maar goed, niet iedereen voelt dat zo schijnbaar hihi.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hond van m'n man zijn baas heet Kees. Moest in het begin even wennen, maar vind het eigenlijk best heel leuk.
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef:
Ja, gek he? Als er nog 20 jaar tussen zit ofzo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen misschien. Maar het idee dat ik een ander reutje ook Moos zou noemen?
Nee, precies! Er was - in ieder geval voorlopig- maar één Moos
De Radja's die ik kende volgenden elkaar gewoon op. Wel veel pech overigens, twee van de vier Radja's (allemaal setters) werden nog geen jaar. :ugh:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mijn opa heeft momenteel zn 3e Trixie. De eerste 2 waren Fox Terriers, de meest recente is een Kerry Blue. Maar hij had altijd van die typische namen voor zn honden. Tippie, Sherry, Blacky (voor een Fox ja). Maar een naam betekent ook niet zoveel voor hem. Het is dat je er een moet noemen om je hond te kunnen roepen, anders waren ze allemaal naamloos geweest geloof ik :scratch: :scratch:

Ik zelf vind namen wel heel belangrijk. Ik zou mn hond nooit een simpele naam geven omdat het toch een naam moet hebben. En ik moet een klik hebben met een naam. Nilo zou eigenlijk Bailey heten maar ondanks dat ik dat een mooie naam vind, bleef ik door zoeken. En toen ik Nilo zag staan en het een paar keer had uitgesproken had ik zoiets van ja, dit word hem.

Ik zeg nu dat de volgende hond wel Bailey gaat heten, maar de kans is groot dat ik dan ook iets anders bedenk :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:
tineke schreef:
Tiny schreef:Jeda heb ik ook nog nooit gehoord, wel Jada. Ze kwam zo onverwachts bij ons en Jade vond ik erg mooi maar bekte niet lekker. Haar naam was bij de vorige baasjes punkie :ugh:
Ha Punkie heb ik ooit een van mijn opvangers genoemd,ik vond het trouwens wel bij haar passen :pffff:
Beau de boxer heette al zo en dat hebben wij niet veranderd maar Micron en Rio heb ik wel zelf bedacht :mrgreen:
micron vind ik een prachtige naam voor zo'n wurmpie (laat het hem niet horen :engel: !)
Nou zeker het past echt bij hem al zal hij zelf Napoleon, Achilles of Odysseus meer op zijn plaats hebben gevonden :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
daar kan ik me dus ook echt niks bij voorstellen, ook niet na 40 jaar :80: .
Nou, als ik flink wat inlevingsvermogen toe pas, kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen denk ik. Maar dat je ene hond overlijd en je de opvolger dezelfde naam weer geeft vind ik, ehm, wat vreemd :mrgreen:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Mijn oma en opa namen telkens 2 honden van hetzelfde ras en dezelfde kleur, en die kregen dan dezelfde namen. Zo hebben ze 3x een duo labradors gehad, 2x blond en 1x zwart, en iedere keer was het een Corra en een Gaby. Ik zou het zelf ook nooit doen, maar jah andere mensen wel.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

De groenteman uit ons (vorige) dorp heeft in totaal zo'n 6 boxers gehad.., hij noemde ze allemaal! Caspar. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief

wendy71 schreef:De groenteman uit ons (vorige) dorp heeft in totaal zo'n 6 boxers gehad.., hij noemde ze allemaal! Caspar. :mrgreen:
Al met al komt het dus heel vaak voor! Steeds kiezen voor dezelfde (ras)hond met steeds dezelfde naam.
Ik zou wel eens willen weten wat dan de motivatie is. Was die ene Caspar of die ene Radja of die ene Bayka zo onvergetelijk dat de honden die er na kwamen er op moesten gaan lijken. Of hoopten ze dat? Of wat? :denken:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Voor mijn toekomstige wetterteefje (verdorie, vriendlief is het er nog steeds niet mee eens :boos: )
Wil ik een leuke nederlandse naam. Iets als Noortje ofzo :)
Luca wordt toch altijd Loek, en Loek en Noor past toch prima :engel:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Rami schreef:
wendy71 schreef:De groenteman uit ons (vorige) dorp heeft in totaal zo'n 6 boxers gehad.., hij noemde ze allemaal! Caspar. :mrgreen:
Al met al komt het dus heel vaak voor! Steeds kiezen voor dezelfde (ras)hond met steeds dezelfde naam.
Ik zou wel eens willen weten wat dan de motivatie is. Was die ene Caspar of die ene Radja of die ene Bayka zo onvergetelijk dat de honden die er na kwamen er op moesten gaan lijken. Of hoopten ze dat? Of wat? :denken:
Dat zou voor mij juist een reden zijn om een totaal andere naam te kiezen. Want je krijgt niet zo'n zelfde hond, en vergelijken moet je ook niet willen. Hierna komt er echt geen Nora of Nilo meer. Het is zelfs zo dat als er nog een Labrador komt (pap ziet dat wel zitten), we geen zwarte meer willen. Dan is de kans er gewoon dat je gaat vergelijken.
Rami
Zeer actief

Machie schreef:Voor mijn toekomstige wetterteefje (verdorie, vriendlief is het er nog steeds niet mee eens :boos: )
Wil ik een leuke nederlandse naam. Iets als Noortje ofzo :)
Luca wordt toch altijd Loek, en Loek en Noor past toch prima :engel:
Ik vind die Oudhollandse namen ook steeds leuker. Cato, Aafke of Leeuwkje. Dielke of Hedwig of Teun!
En voor reuen: Faas of Pier. Of Abel of Bernlef. :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:
Rami schreef: Al met al komt het dus heel vaak voor! Steeds kiezen voor dezelfde (ras)hond met steeds dezelfde naam.
Welnee, je denkt veel te moeilijk. Het is gewoon makkelijk. Niet hoeven na te denken hoe die hond ook al weer heet want ze heten al decennia lang allemaal zo :ok:
Net zoiets als als mensen die al hun kanarie's Pietje noemen.
Hmmm... dan ga ik meteen twijfelen aan al die verhalen over de Kazans en Trixie's die wel 16 werden. Het waren er gewoon twee (of drie). :mrgreen:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Nanna schreef:Er borrelt er nog eentje op uit tijden van weleer: tálloze teckels werden toen Waldi genoemd ;-)
Mijn opa en oma hadden Skippy en Waldi. En voor Waldi moest je uitkijken want die beet :pffff:

Overigens zou Jamey in eerste instantie Charm heten, maarja, dat pastte niet bij haar... Vervolgens kwam Yore, sja, die kwam uit het Y jaar, dus daar moest ook iets mee gedaan worden, al werd zijn stamboomnaam dus niet zijn roepnaam. En voor een ooit-toekomstige hond zijn ook alweer verschillende namen langs geweest, ik heb nu gewoon een lijstje die ik bijhoud, als ik een leuke naam bedenk komt die er gewoon op. Als er dan ooit een andere hond komt, heb ik wat keuze mogelijkheden wat het beste bij de hond past.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

De honden die ik ken of heb gekend hebben niet zo'n super veel voorkomende naam:
Aura
Cartouche
Mickey (Had als stamboomnaam Igidius)
Kiki (Deze naam zie ik enkel als cliché in strips of films of zo. Maar ik heb in heel mijn leven maar één hond gekend die Kiki heet.), Bobby (ok, deze komt wel vaker voor...)
Audrey
Sambo
Buddy
Chica
Blacky
Porky
Etc....

In het asiel heten honden vaak Diesel, Spike, Falco, Lady, Boy, Luna, Billie,...
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik heb ook zo'n gezin gekend, 4 cyperse poezen achter elkaar die allemaal Wopke heetten. Nou vind ik Wopke best een leuke naam hoor, maar 't ken te ver. :19:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:Pukkie's en Trixie's. Hebben we die nog wel?
Ja, een vriendin van me haar Papillon heet Puk.
En Trixie is een uitgesproken dwergpoedelnaam. En dan was de dwergpoedel in quaestie van een oude weduwe. :pffff:
Trixie was meestal zwart (grijs) en een enkele keer wit. NOOIT bruin of abrikoos. :neenee:
De dwerg (of middenslag?) poedel van mijn pake heette inderdaad ook Trixie, eind jaren '70- begin jaren '80.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Inge O schreef:
Moos schreef: Ja, gek he? Als er nog 20 jaar tussen zit ofzo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen misschien. Maar het idee dat ik een ander reutje ook Moos zou noemen?
daar kan ik me dus ook echt niks bij voorstellen, ook niet na 40 jaar :80: .
Ik ken mensen die hun duitse herders altijd Robbie noemen. Mijn opa en oma wisselden Trixie en Tillie af. :mrgreen:
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Moos schreef:. Verschillende varianten op Caja/Kaja/Caya/Kayla etc is volgens mij ook best populair. En Spike voor de kleine terrier reutjes :mrgreen:
Hier lopen inderdaad ook 3 honden die Kayla of variaties daarop heten.

Stephanie is volgens mij ook geen naam meer die veel word gegeven. Op de bassischool (ongeveer 1997-2005) was ik de enigste Stephanie en op de middelbare school heeft er ooit 1x een Stephanie voor een maand bij me in de klas gezeten. Was trouwens wel irritant eerst nooit een andere Stephanie en dan word je opeens Stephanie R genoemd :boos:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”