Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond bijt voor tweede keer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: hond bijt voor tweede keer

Ongelezen bericht door Kit »

Ik vetrouw Zen nog niet helemaal bij mannen, hij wordt dus opgehokt als er mannenbezoek is :19:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ilse met haar witte schreef:
Marjoleine schreef:Je kinderen opvoeden?

Als je weet dat een hond fel is, moet je dit soort dingen voorkomen.
Vanuit de hond gezien is het een normale reactie.

Bijten is dit niet, het is corrigeren.
En je kunt wel zeggen dat een hond dat niet mag maar bij kinderen ligt dat vaak anders, die zien ze niet als ranghoger over het algemeen.

Als je weet dat ze dit soort dingen doet moet je dus de situaties voorkomen.
Dus geen kinderen laten spelen als er eten en de hond is de buurt is tegelijk.
Kinderen niet de hond onverhoeds laten pakken (zéker niet van achteren).
Kinderen duidelijk instrueren over wat ze wel en niet kunnen/mogen doen bij de hond.
Kinderen zeggen dat ze niet zelf de hond moeten naderen maar de hond nhooguit (en onder begeleiding) naar zich toe moeten roepen.

dit ligt niet aan de hond maar aan de begeleiding.
Jullie dus. :19:
:80: Da's een goede raad :ugh:
Voorkomen kun je alleen nog maar door de hond te isoleren als de kinderen er zijn. Buiten of in de bench ermee.
"De kinderen opvoeden" is echt niet voldoende, deze hond is te lichtgeraakt en je kunt toch niet het risico lopen dat straks één van de kinderen voor het leven verminkt is of erger omdat je de hond nog een kansje gunt.
Eruit trainen van dit gedrag gaat niet denk ik, het zit meer in haar karakter. Bovendien is de hond van je moeder, jij hebt geen controle over de hond en een eventuele gedragsverbetering. Maar je kind is wél van jou, strijdt ervoor: de hond moet weg als jullie er zijn :S:
Er zijn veel mensen met honden die "lichtgeraakt zijn" en kinderen die niet altijd luisteren en die isoleren niet allemaal de hond maar gaan aan de slag met de hond en met de kinderen.
Knap dat jij zo kunt oordelen of dit eruit te trainen is, denk dat je meer in de trant van managen ipv trainen moet denken.
Iemand adviseren om de strijd aan te gaan lijkt me alleen olie op het vuur gooien en dat is nergens voor nodig.

Bij mij in huis horen de honden en mensen (ook de kleine mensen) zich te gedragen en bewaak ik grenzen en mogelijkheden van beiden. Gaat dit niet omdat het kindje te klein is of het niet snapt of kan dan gaan die honden in de bijkeuken. Grotere kinderen moeten gewoon luisteren en anders is het gewoon een heel kort bezoekje.

In dit geval horen we het verhaal van de ts kan zijn dat er meer dingen zijn voorgevallen die niet bekend zijn.
Laatst gewijzigd door nana op 10 jul 2010 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In mijn eigen huis heb ik ook rechten.. als iemand ongevraagd zijn kind meeneemt en mijn hond zoekt het niet op maar dat kind wel verzoek ik de ouders in te grijpen.. daar ga ik mijn hond in mijn eigen huis niet voor wegstoppen hoor..
Ze gaan overigens prima met kinderen, de ene is wat toleranter dan de ander en daar let ik op..
En overigens als ik weet dat mensen bang zijn zal ik ze toch ook wel even apart zetten.. daar hebben ze niets van inderdaad.
Maar hond die TS benoemt denk ik wel van dat dit niet zomaar correctiegedrag is wat bepaalde mensen zeggen.. als mijn honden zo zouden reageren op een onverwachte beetpakkerij.. door te happen in of naar een gezicht... dan zou ik ze echt niet meer laten benaderen door volwassenen of door kinderen eerlijk gezegd.
Kind dat speelt op een stoel en een hond die wat verklaard wordt hapt omdat er een kruimeltje eten zou liggen :denken:
Laat die hond lekker op zijn plek gaan liggen en niet in de buurt van dat kind als hij dit gedrag vertoont.
En overigens het blijven dieren die soms wat onvoorspelbaar blijven.. had eens te maken met een dame die toen ik een hapje haring wilde nemen even van links aan kwam zetten om die haring uit mijn bek te "happen":hmmm: moet er niet aan denken dat dat een kind was geweest die een hapje frikadel wilde nemen.. is overigens daarna niet meer gebeurd.. zal de hormonen geweest zijn.. :idea: :S:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

[/quote="nana"]Er zijn veel mensen met honden die "lichtgeraakt zijn" en kinderen die niet altijd luisteren en die isoleren niet allemaal de hond maar gaan aan de slag met de hond en met de kinderen.
Knap dat jij zo kunt oordelen of dit eruit te trainen is, denk dat je meer in de trant van managen ipv trainen moet denken.
Iemand adviseren om de strijd aan te gaan lijkt me alleen olie op het vuur gooien en dat is nergens voor nodig.[/quote]

voor de veiligheid van je kinderen strijdt je, tweede natuur is dat. Geen enkele moeder heeft er moeite mee de veiligheid van je kind boven het onbenullige belangetje van de hond in kwestie te stellen. Het wordt alleen lastiger als de loyaliteit naar je eigen moeder er tussen zit. Heeft niets met olie op het vuur gooien te maken. Ik denk dat TS wel begrijpt wat ik bedoel.
Groetjes Ilse
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef: Mooi niet. De honden hebben hier nul rechten. Een kind gaat ALTIJD voor. Het is maar een hond hoor.
En als ze niet te vertrouwen zijn bij kinderen dan zouten ze maar mooi een end op. Daar krijgen ze niks van.
Ik ga dat echt niet op lopen zoeken met het risico dat een kind fors gebeten wordt, alleen maar omdat mijn hond rechten zou hebben :roll: . Ja, hij heeft recht op de bench.
Nou inderdaad. Het risico dat zo'n kind vreselijk gebeten word en dan vervolgens roepen: ja maar mijn hond heeft rechten. :N:
En denk niet dat je een hond er een mega plezier mee doet er bij te laten als hij kinderen echt niks vind.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:nou ik kijk het altijd wel aan hoor, ik ga mijn hond niet bij "voorbaat" wegstoppen als ik het niet weet.
als het niet kan is het duidelijk als je signalen ziet van spanning en stres weet je ook genoeg,
maar voor ik dat zie wat ik niet vertrouw, gaat mijn hond niet apart.
het is zijn huis namelijk,hij woont hier, en dat geeft hem bepaalde rechten :19:
Mooi niet. De honden hebben hier nul rechten. Een kind gaat ALTIJD voor. Het is maar een hond hoor.
En als ze niet te vertrouwen zijn bij kinderen dan zouten ze maar mooi een end op. Daar krijgen ze niks van.
Ik ga dat echt niet op lopen zoeken met het risico dat een kind fors gebeten wordt, alleen maar omdat mijn hond rechten zou hebben :roll: . Ja, hij heeft recht op de bench.
zolang ik niet weet of hij wel of niet te vertrouwen is blijft hij gewoon waar hij is :klaar:
voor hetzelfde geld gaat het prima, en is er helemaal niks aan de hand, hij kan kinderen wel hartstikke leuk vinden, :U:
ik weet het niet dan ga ik hem toch niet in een hokje proppen :Q:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Als ik ook maar enigzins het vermoeden zou hebben dat mijn hond uit zou kunnen halen gaat ze gewoon ff "weg". (bench-buiten)

Ga echt het risico niet lopen dat ze de kans krijgt een ander kind te bijten. En dan hebben we het hier over een kleine hond. Ik voed mijn kinderen op. Mijn kinderen weten dat ze niet zomaar andere honden mogen aaien, maar en daar zijn het kinderen voor die luisteren niet altijd naar wat mama of papa zeggen. En mama en papa kunnen nog zo hun best doen de boel in de gaten te houden het kan altijd gebeuren dat je ff 2 sec niet oplet en het kind toch bij de hond zit. :19:

Ik ben zoals iedere ouder verre van foutloos en hoop dan toch echt dat als mijn kind ergens is waar honden loslopen en mijn kind even aan mijn aandacht ontsnapt ik niet direct bang hoef te zijn dat deze uithaalt naar mijn kind en we richting de EHBO kunnen :roll: Ik neem als ouder mijn verantwoordelijkheid maar verwacht dat ook van degene waar ik naar toe ga. En als diegene een hond of honden heeft die niet te vertrouwen zijn bij kinderen zou ik graag zien dat die persoon ook zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. Door de veiligheid van mijn kind op zo'n moment voorop te stellen. Dat doe ik bij andermans kinderen/honden en verwacht dat heel raar toch ook van andere mensen. :hmmm:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

O ja er komt hier wel af en toe een buurjongetje die vind dat de hond maar weg moet want hij vind hem eng, jammer dan
Ik weet het dus wel zit ik net te bedenken,
Van Gils doet dus geen moer bij kinderen stekkerd ze hooguit omver :wink:
is hij door en door betrouwbaar, nee natuurlijk niet, dat is geen enkele hond :19:
moet hij dan maar in zijn bakkie, nee ik vind van niet,
heb alleen dat kind moeten leren dat je niet gaat schoppen wat je weg wilt hebben :klaar:
en anders ga je maar naar huis, je woont hier vlak bij
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:O ja er komt hier wel af en toe een buurjongetje die vind dat de hond maar weg moet want hij vind hem eng, jammer dan
is hij door en door betrouwbaar, nee natuurlijk niet, dat is geen enkele hond :19:
heb alleen dat kind moeten leren dat je niet gaat schoppen wat je weg wilt hebben :klaar:

Het meeste wat hier binnen komt is moslim en 9 van de 10x zijn ze als de dood voor Nell (en honden in zijn algemeenheid).

Ik kan dan wel zeggen "jammer dan" (dan ga je maar naar huis) maar daar heb ik dan mijn kinderen mee :19: Ik doe Nell dan ook in de woonkamer met het traphekje dicht of als ze in de kamer tv willen kijken of wat anders in haar bench of even op het balkon. Heb in het begin nog wel een geprobeerd ze aan Nell te laten wennen maar elke keer weer hoog gegil of de angst op hun gezichten te zien vond ik ook maar niks. En aangezien het een kleine moeite is gaat ze dan maar ff "weg". :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:nou ik kijk het altijd wel aan hoor, ik ga mijn hond niet bij voorbaat wegstoppen als ik het niet weet.
als het niet kan is het duidelijk als je signalen ziet van spanning en stres weet je ook genoeg,
het is zijn huis namelijk,hij woont hier, en dat geeft hem bepaalde rechten :19:
Mooi niet. De honden hebben hier nul rechten. Een kind gaat ALTIJD voor. Het is maar een hond hoor.
Ik zou het ernstig ongastvrij vinden als bezoek zich niet zou kunnen bewegen omdat de hond des huizes meent daar iets van te moeten vinden. Dan is het toch echt doei en de groeten :zwaai en naar een aparte kamer of in een bench. Hetzelfde geldt als de hond onbetrouwbaar zou zijn.
Maar evenmin is het zo dat visite (of het nou kinderen zijn of volwassenen) de hond kunnen lastigvallen, pesten of anderszins irriteren. :S:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:nou ik kijk het altijd wel aan hoor, ik ga mijn hond niet bij voorbaat wegstoppen als ik het niet weet.
Zo simpel is het hier ook.
Onze hele leven draait al om de honden, als er dan eens bezoek komt (wat ik gezellig vindt) wat moeite heeft met de honden gaan ze gewoon een deur verder. Niks mis mee.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Frenk
Zeer actief

Tsja, weet je, Frenk draait hier mee in het gezin en moet dus net als alle andere leden af en toe inschikken :19:
Nou heb ik mazzel dat het in 99% van de gevallen zo'n blije :Q: is. Maar hij reageert bijvoorbeeld sterk op speelgoedknuffels. Dus als hier peuternichtje binnenstapt, dan weet ik dat ik Frenk in z'n kladden moet grijpen. En dat gaat nu al steeds beter, hij leert heus wel dat hij geen kinderspeelgoed mag pakken, maar dat kost tijd. En tot ik hem daarin kan vertrouwen mag hij dus niet zonder mijn haviksogen op hem gericht los als peuternichtje op bezoek is met haar knuf :D
Omgekeerd leg ik de kinderen ook uit dat ze niet kunnen gaan ballen en rennen onder zijn neus en dan verwachten dat hij daar niet op reageert. Het arme beest is natuurlijk niet van steen :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:Het moet van twee kanten komen. De visite mag zich ook wel netjes en hoffelijk gedragen (en daar hoort ook normaal gedrag tegen een aardige hond bij).
Maar om te stellen dat de hond nu eenmaal rechten heeft en dat de visite zich moet aanpassen vind ik echt heel vreemd. Dan krijg ik echt van die visioenen die Martine Bijl al beschreef "nee, niet naar de wc lopen, dat hééft ie liever niet" :smile:
Lol :smile: Of dat je een broodje zit te eten en twee natte knieen krijgt omdat er een hond op ligt te kwijlen. Maar wegsturen mag niet, het is immers 'zijn' huis :ugh:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Het heeft in het verhaal van ts niets met de rechten van de hond te maken.
De hond van haar moeder is zenuwachtig plus voernijd en heeft twee keer een kindje gehapt.
Ts denkt dat haar moeder harder moet optreden en moeder denkt dat dit niet helpt en wil de hond niet
in de bench doen.

In het belang van het kind en de hond horen deze volwassenen eruit te komen, zoals het nu gaat werkt het niet of het nu
aan de hond ligt of aan het kind is niet belangrijk. Zogauw het een machtsstrijd wordt dat het ene belangrijker is dan het andere
dan gaat het niet meer om de kern en dat is veiligheid voor het kind en voor de hond.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een vreemde reacties op bezoek lees ik allemaal. Honden die rechten hebben op bemoeienis met bezoek dat evt zelfs aangeeft bang te zijn??? :80: Kinderen die maar moeten leren om normaal te doen??? Ik weet niet op welke plek zo'n hond in huis leeft maar ik vind dat totaal bezopen. De honden staan hier op nr 1 en als het bezoek dat niet bevalt dan komen ze maar niet??? :denken:

Nou, kijk, dan niet weet je. Ik zou meteen wegblijven bij mensen die vinden dat "mijn kind" bv lekker als testdummy bij hun hond moet lopen. Beter gezegd, er zijn enorm veel huishoudens met honden die op een bepaalde manier omgaan met die honden wat maakt dat ik daar sowieso nooit een kind zou laten langsgaan. :wink: En als mensen dat dan maar jammer vinden dan blijven ze toch lekker met hun hond in hun huis wonen. Ikzelf ben altijd wel blij met wat bezoek van soortgenoten, gezelligheid en gastvrijheid. Maargoed, niet iedereen is sociaal, dat is waar. En dan kan je inderdaad beter je hond boven je vrienden plaatsen. Ben je die zo kwijt en kan je eindelijk heerlijk alleen met je hond in jullie gezamelijke kennel/huis leven. :E: Ik vind dat wel enorm vreemd maargoed.

Hier gaat de hond dus lekker in de bench bij bezoek en ik heb dan gewoon rust en kan plezier maken met mijn soortgenoten. :ok: Ik vind zelfs dat dat de uitgesproken kans is om mijn veel te verwende honden op hun plaats te zetten. Hup, in de bench en ga daar maar 5 uur jezelf amuseren. Alsof dat teveel gevraagd is eens in de maand. :denken: Mijn honden mogen alles en zijn overal waar ze willen, ze zijn nooit alleen, vreten vlees, maffen op de bank en lopen voor mijn voeten, rechten hebben ze echter 0. :ok: Die hebben wij alleen in ons huis en zodra het mij niet meer bevalt neem ik een heel klein beetje af van de luxe die mijn honden dagelijks ervaren. :ok: Als dat al een probleem is dan overdrijf je verschrikkelijk in mijn ogen. :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Het moet van twee kanten komen. De visite mag zich ook wel netjes en hoffelijk gedragen (en daar hoort ook normaal gedrag tegen een aardige hond bij).
Maar om te stellen dat de hond nu eenmaal rechten heeft en dat de visite zich moet aanpassen vind ik echt heel vreemd. Dan krijg ik echt van die visioenen die Martine Bijl al beschreef "nee, niet naar de wc lopen, dat hééft ie liever niet" :smile:
dat heb ik dus helemaal niet gezegd, ik merk dat mensen er zelf een vreemde invulling aan geven, zolang mijn hond niet merkbaar raar doet,en gewoon onverstoorbaar zijn ding blijft doen waarom zou ik hem dan wegsluiten :19:
het schijnt nogal lastig te lezen te zijn, :denken:
en dan maar ongast vrij who cares :pffff: :cheer:
S@ndr@
Zeer actief

smoekie schreef:
S@ndr@ schreef:O ja er komt hier wel af en toe een buurjongetje die vind dat de hond maar weg moet want hij vind hem eng, jammer dan

Het meeste wat hier binnen komt is moslim en 9 van de 10x zijn ze als de dood voor Nell (en honden in zijn algemeenheid).

Ik kan dan wel zeggen "jammer dan" (dan ga je maar naar huis) maar daar heb ik dan mijn kinderen mee :19: Ik doe Nell dan ook in de woonkamer met het traphekje dicht of als ze in de kamer tv willen kijken of wat anders in haar bench of even op het balkon. Heb in het begin nog wel een geprobeerd ze aan Nell te laten wennen maar elke keer weer hoog gegil of de angst op hun gezichten te zien vond ik ook maar niks. En aangezien het een kleine moeite is gaat ze dan maar ff "weg". :wink:
Ik pieker er niet over, zeker niet als ze vaker komen , dan leren ze er maar mee omgaan, in mijn huis gelden mijn regels
heel simpel, en zolang de hond zich netjes gedraag heeft de visite dat ook maar te doen.
bij dit jochie is het trouwens meer een machtsstrijd met zijn moeder hij wil dat zij zorgt dat de hond weggaat, en zo niet dan moet ze hem dragen naar bijvoorbeeld de trampoline en weer terug, want die hond is eng :klaar:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 jul 2010 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Wat een vreemde reacties op bezoek lees ik allemaal. Honden die rechten hebben op bemoeienis met bezoek dat evt zelfs aangeeft bang te zijn??? :80: Kinderen die maar moeten leren om normaal te doen??? Ik weet niet op welke plek zo'n hond in huis leeft maar ik vind dat totaal bezopen. De honden staan hier op nr 1 en als het bezoek dat niet bevalt dan komen ze maar niet??? :denken:

Nou, kijk, dan niet weet je. Ik zou meteen wegblijven bij mensen die vinden dat "mijn kind" bv lekker als testdummy bij hun hond moet lopen. Beter gezegd, er zijn enorm veel huishoudens met honden die op een bepaalde manier omgaan met die honden wat maakt dat ik daar sowieso nooit een kind zou laten langsgaan. :wink: En als mensen dat dan maar jammer vinden dan blijven ze toch lekker met hun hond in hun huis wonen. Ikzelf ben altijd wel blij met wat bezoek van soortgenoten, gezelligheid en gastvrijheid. Maargoed, niet iedereen is sociaal, dat is waar. En dan kan je inderdaad beter je hond boven je vrienden plaatsen. Ben je die zo kwijt en kan je eindelijk heerlijk alleen met je hond in jullie gezamelijke kennel/huis leven. :E: Ik vind dat wel enorm vreemd maargoed.

Hier gaat de hond dus lekker in de bench bij bezoek en ik heb dan gewoon rust en kan plezier maken met mijn soortgenoten. :ok: Ik vind zelfs dat dat de uitgesproken kans is om mijn veel te verwende honden op hun plaats te zetten. Hup, in de bench en ga daar maar 5 uur jezelf amuseren. Alsof dat teveel gevraagd is eens in de maand. :denken: Mijn honden mogen alles en zijn overal waar ze willen, ze zijn nooit alleen, vreten vlees, maffen op de bank en lopen voor mijn voeten, rechten hebben ze echter 0. :ok: Die hebben wij alleen in ons huis en zodra het mij niet meer bevalt neem ik een heel klein beetje af van de luxe die mijn honden dagelijks ervaren. :ok: Als dat al een probleem is dan overdrijf je verschrikkelijk in mijn ogen. :pffff:
hier idem, het ligt er een beetje aan wie er komt, bv Suus ... dan lopen er ook wel honden bij, maar meestal zit ( het merendeel) gewoon in de bench met bezoek. ze zijn nogal onopgevoed op sommige punten :F: en dat vind ik prima als ik alleen met ze ben ( het eten uit je mond kijken, op je schoot springen dat soort dingetjes dus) maar daar heb ik met bezoek niet veel zin in en ga ze dan niet ineens constant lopen foeien. schiet ook niet op trouwens.
S@ndr@
Zeer actief

zou je ze allemaal wegsluiten als de visite aangeeft dat liever te hebben, gewoon omdat het rustiger is
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

MARC_S schreef:Wat een vreemde reacties op bezoek lees ik allemaal. Honden die rechten hebben op bemoeienis met bezoek dat evt zelfs aangeeft bang te zijn??? :80: Kinderen die maar moeten leren om normaal te doen??? Ik weet niet op welke plek zo'n hond in huis leeft maar ik vind dat totaal bezopen. De honden staan hier op nr 1 en als het bezoek dat niet bevalt dan komen ze maar niet??? :denken:

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:zou je ze allemaal wegsluiten als de visite aangeeft dat liever te hebben, gewoon omdat het rustiger is
Als ze er bang voor zijn, wel.
Voor de rust hoeven we het niet te doen, binnen 3 minuten na binnenkomst ligt de hele hap hier te snurken ;-)
Hier idem, maar als iemand bang is zet ik ze in de auto of sluit ik ze op. Eva sowieso, daar is iedereen die op bezoek komt bang voor en dat is terecht want ik als baas vind dat al eng voor bezoek :engel: :N:
Los liggen ze hier echter ook binnen 3 minuten te maffen bij bezoek, Eva ook dus. :E:

Als mijn hond bezoek niet interessant vindt en lekker ergens gaat liggen vind ik het prima hoor, waarom zou je hem dan wegsluiten? Alleen als iemand aangeeft bang te zijn en dan zeggen, dan ga jij maar lekker weg, want mijn hond heeft recht op contact met jou in zijn huis vind ik dat wel heel vreemd. Dan plaats je de hond boven mensen in je omgeving en dat vind ik niet goed :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat zit ik me dus af te vragen he, zou een kind niet beter kunnen leren met de aanwezigheid van de hond om te gaan, ik denk dat hij daar meer plezier van gaat krijgen in de rest van zijn leven,
dan alle keren zijn zin krijgen, ik wil dat die hond weggaat, dus klaar :wink:
als het enige kind, krijgt hij al vrij vaak zijn zin, en echt schijt bang is hij nu ook weer niet, hij wil hem gewoon liever niet in de buurt.
gaat me er niet eens om wie boven wie staat, het kan makkelijk samen, als ze allebei normaal willen doen, aan de hond ligt het niet in ieder geval :19:
O ja voor mensen op straat hou ik er sowieso wel rekening mee, dat mensen niet ongewenst een grote hond voor hun neus hebben, lijkt me logisch
laeken
Zeer actief

Maar Sandra, jouw hond is in de ogen van dat kind een paard. Ik weet niet hoe oud dat kind is verder maar lichamelijk delft hij gigantisch het onderspit. Waarom weiger jij dan rekening te houden met dat jongetje? Mijn buren hadden vroeger 5 herders. Die wilden ze niet opsluiten en ik moest bv wel eens wat lenen bij die mensen. Ik scheet 7 kleuren en ik ben traumatisch bang voor erfhonden geworden daarna. Nu ben ik daar wel weer overheen, maar ik was klein en had te dealen met 5 honden die mij duwden, blaften en weet ik wat. Ze deden niks, maar wat maakt dat uit? Ben jij bv bang voor paarden of stieren? Dan kan je toch ook niet verwachten van jou dat je op 1 meter van een lieve enorme stier je cola gaat zitten drinken op je gemak omdat de boer zegt dat hij niks doet? Angst hoeft helemaal niet realistisch te zijn om gevoeld te worden. Wat jij nu doet vind ik lijken op "heb je hoogtevrees? Stel je niet aan, hup aan de arm mee de gallerij op 14 hoog en kijken kreng!" denk je dat je dan van hoogtevrees af bent of denk je dan dat je iemand ver over de grens hebt gepushed?

Ik vind dat zolang jij dat jongetje in huis laat komen je ook rekening met zijn gevoelens moet houden. Ook al heb je er geen begrip voor. Ik was zoals ik zei als kind erg bang voor honden. Ik zou nooit maar dan ook nooit meer bij jou binnen komen als jij de hond los bij mij liet lopen als ik aangaf dat ik dat heel eng vind. Kinderen hebben geen keuze. Maar dat wil niet zeggen dat je geen rekening met ze hoeft te houden. Jouw hond zal een scheet zijn maar hij behoort tot de meest angstaanjagende rassen om te zien. Verder zijn ze deels ook niet zo makkelijk als jouw hond. Zo extreem irreëel is de angst van die jongen niet eens. Hij zal niet de eerste zijn die door een mastino of CC gebeten wordt. En dan is het meteen ook helemaal mis. Natuurlijk zal jouw hond dat waarschijnlijk nooit doen. Maar daar kan niemand iets met 100% zekerheid over zeggen. En als jij de kleinste en zwakste bent in dat huis voel je je ook zo en dan geef je nog signalen af aan de hond die alleen maar in de hand werken dat hetgeen waar je als je dat kind bent zo voor vreest ook werkelijkheid wordt. Want als iemand die 7 kleuren schijt bij een zelfzekere hond wordt gezet kun je er gif op innemen dat het anders gaat dan je verwacht. Want een hond is ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Mensen die angst voelen en echt bang zijn worden door veel honden ook nog bevestigd omdat die honden dat ook voelen :8):
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja en dus denk ik dat hij maar beter kan leren dat hij niets te vrezen heeft, de hond springt niet tegen hem op - kind is nu 6- komt hoog uit even snuffelen.
moet ik dan alle keren als hij komt de hond in de bench knallen :19:
hij komt om te kijken of mijn kinderen willen spelen, om te kijken of hier nog wat te doen is, hij komt soms ook met zijn moeder.
soms wel 4 keer op een dag, soms tijden niet.
maar mijn vraag blijft, heeft hij er niet meer aan om te leren dat er honden zijn en dat ze niet allemaal eng zijn.
als ik Gil in de bench doe ga ik die angst dan niet bevestigen, van goh hij wordt weggesloten dus hij zal misschien echt wel eng zijn :19:
Ik ga dan in ieder geval kinderen voor de hond niet leuker maken, er komt een kind ik moet in de bench :U:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Maar Sandra, jouw hond is in de ogen van dat kind een paard. Ik weet niet hoe oud dat kind is verder maar lichamelijk delft hij gigantisch het onderspit. Waarom weiger jij dan rekening te houden met dat jongetje?
Bij mij hangt het van het jongetje af. Is ie écht bang dan wil ik er met alle plezier rekening mee houden.
Maar is het gewoon autoritaire verwende regeldrift dan kan ie het gewoon bekijken. :pffff:
dat is dus een kanttekening, hij is niet "paniekerig" bang, komt graag bij ons,
maar wil de hond gewoon weghebben, zegt dat ook gewoon "die hond moet weg".
en ik zeg dan gewoon van die hond die woont hier ook, en zorg wel dat Gil bij mij blijft, maar :roll: weiger eigenlijk stelselmatig daar gehoor aan te geven, misschien ben ik te hard hoor :U:
Sabines
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bullmastiff ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Sabines »

Tuurlijk hebben honden rechten, maar tot hoe ver gaan die....
In mijn geval, wil ik gewoon niet dat de hond, rond mijn kinderen loopt, als ik of mijn man er niet bij zijn.

Ik wil helemaal niet dat deze hond word ingeslapen.
Het is hun hond die ze al 6 jaar hebben, waar ze energie in hebben gestoken.
Waar ze van houden.
Maar dat ze haar een onder apel heeft, betwijfel ik.
Kijk wij hebben ook honden en voor deze 2 had ik bouviers, kan dus wel zeggen dat je een beetje kijk op baas hond verhoudingen.
En hier voel ik gewoon angst voor je eigen hond, jammer genoeg.
alles wat deze hond doet, komt door omstandig heden.
Een kruimeltje, op het verkeerde moment aangehaald, plotseling vast gepakt, het speeltje te kort bij haar gehouden en ga zo maar door.

Het moet ook geen discussie tussen mij en mijn moeder worden, maar ik ben wel verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn kind, en ik voel me hier in gevaalt.
Ik weet dit klinkt sterk over dreven, maar als je kind voor je staat met een schram van 10cm en een dik bloedend oor, gaat er van alles door je heen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sabines schreef:Tuurlijk hebben honden rechten, maar tot hoe ver gaan die....
In mijn geval, wil ik gewoon niet dat de hond, rond mijn kinderen loopt, als ik of mijn man er niet bij zijn.

Ik wil helemaal niet dat deze hond word ingeslapen.
Het is hun hond die ze al 6 jaar hebben, waar ze energie in hebben gestoken.
Waar ze van houden.
Maar dat ze haar een onder apel heeft, betwijfel ik.
Kijk wij hebben ook honden en voor deze 2 had ik bouviers, kan dus wel zeggen dat je een beetje kijk op baas hond verhoudingen.
En hier voel ik gewoon angst voor je eigen hond, jammer genoeg.
alles wat deze hond doet, komt door omstandig heden.
Een kruimeltje, op het verkeerde moment aangehaald, plotseling vast gepakt, het speeltje te kort bij haar gehouden en ga zo maar door.

Het moet ook geen discussie tussen mij en mijn moeder worden, maar ik ben wel verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn kind, en ik voel me hier in gevaalt.
Ik weet dit klinkt sterk over dreven, maar als je kind voor je staat met een schram van 10cm en een dik bloedend oor, gaat er van alles door je heen.
Daar heb je groot gelijk in, als 1 van mijn twee honden mijn neefje of nichtjes zou happen.. dan is het huis te klein denk ik... daarom ben ik altijd supervoorzichtig en laat ze absoluut niet alleen of te druk doen met de honden.. (mijn ouders vinden dat ik wat over voorzichtig ben.. maar liever dat en de honden even achter me houden als de kinderen te druk doen of even vertellen dat de hondjes moe zijn en even met rust gelaten willen worden, dan dat er een keer een "miscommunicatie" tussen kind en hond is..)
Natuurlijk zijn er genoeg redenen te verzinnen waarom een hond reageert zoals hij reageert... maar ja... daar heb je als kind niets aan.
Hoop dat je moeder beseft dat ze erg voorzichtig moet worden en de hond wat op de achtergrond houdt als de kinderen er zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
Sabines schreef: Ik weet dit klinkt sterk over dreven, maar als je kind voor je staat met een schram van 10cm en een dik bloedend oor, gaat er van alles door je heen.
Makkelijk. Eisen dat die hond wordt weggesloten en dat ze anders haar kleinkind niet meer te zien krijgt.
Ja, natuurlijk.
De hond waarover TS praat moet zowiezo bij kinderen worden weggehouden. Dat houdt waarschijnlijk in dat hij moet worden afgezonderd in bench, tuin, andere kamer, schuur...
Ik vind dat an sich niet zielig. Kleedje erbij en water en dan redt "fikkie" dat best.

Honden waarvan je het niet weet in neutrale zin, dus dat je werkelijk geen idee hebt hoe die op kinderen reageert... dat "probeer je". Niet "uitproberen" ;-) maar er gewoon bijlaten, zo normaal mogelijk doen, kind wat regels meegeven en er HEEEEL goed bijblijven letterlijk en figuurlijk.
Gaat het goed: prima. Gaat het minder goed? Hond in alle rust, zonder boos te worden afzonderen.

Honden waarvan je twijfelt, doe je evt ook o pdeze manier, maar dan wel als een havik erbovenop zitten.

Honden zoals dezen van TS... die wordt afgezonderd.

In beginsel sluit ik mijn honden voor bezoek niet weg, maar als mensen zouden komen (tot nu niet meegemaakt) die aangeven als de dood voor honden te zijn, wil ik dat best overwegen. Tenzij men het gaat eisen... ;-) .. dan komen ze maar lekker niet.

Indien er een monteur voor een of ander komt, zorg ik er ook voor dat ze even zijn wegesloten. Desnoods allen de tuin in. Ze lopen niet in de weg, het is wel zo makkelijk dan. Hoef ik meteen niet bang te zijn dat ze ontsnappen door onachtzaamheid omdat iemand vergeet de deur dicht te doen ofzo.

Dubbel dus.. honden hebben zeker rechten, maar die houden op te bestaan als het dier bezoek/kind aanvalt/corrigeert of nou ja... gaatjes toebrengt dus ;-)

Suzanne
Sabines
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bullmastiff ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Sabines »

Als kinderen die hier komen spelen, echt bang zijn voor honden, dan doe ik mijn hondjes wel ff weg.
Ze mogen dan lekker in de tuin, wat toch niet echt een straf voor ze is.

Ik wil gewoon niet dat een kind doodangsten uit staan wanneer ze hier spelen.
En het kind over de angst voor honden of omgaan hiermee helpen , is aan de ouders.
S@ndr@
Zeer actief

ik hou het ook altijd in de gaten hoor, als ze er zijn, maar zoals met verjaardagen heb je bijvoorbeeld van `s morgens vroeg tot `s avonds laat visite en dan vind ik het heilloos om de hond al die tijd in de bench te houden.
maar ik sta wel overal de hele dag met mijn neus bovenop.
het leuke is dat neefjes en nichtjes dus honden gewend zijn en Gil dus gewoon aan de kant zullen duwen als ze er langs willen, deden ze met Baco en DuCain ook.
en als ik een seconde dacht dat het niet vertrouwd was dan zou ik hem ergens anders stallen hoor.
toch vind ik een hond die er gewoon bij kan zijn leuker, en dan zal hij er toch aan moeten wennen, ook al wil dat zeggen dat als het hele spul er is je dus in de deurpost staat te observeren.

ik moet er ook bij zeggen dat als ik ergens was en ik vertrouwde de hond niet daar dat ik dan zelf mijn kind al bij me hield, gewoon omdat je als ouder ook dat risico niet wil lopen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”