Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie het meeste last van de hitte?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Wie het meeste last van de hitte?
Het gaat hier zo'n beetje gelijk op. We gaan al vroeg wandelen en daarna trekt Tomas zich in huis terug, wij buiten onder de boom.
Vanavond leek hij even oververhit en dan is de tuinslang een uitkomst.
Vanavond leek hij even oververhit en dan is de tuinslang een uitkomst.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana en Ita zijn in huis zeer stil.
de plavuizen worden benut.
Maar in het bos moet ik ze tegenhouden.
Ze lopen zich helemaal uit de naad met blauwe tongen tot gevolg.
Dus er is even een renverbod ingesteld en er is zwemplicht.
Dat laatste vinden ze niet erg
Ik geloof dat we eigenlijk evenveel last hebben van de temperatuur.
Hoewel.......
Baas lijkt op 1 te staan met stip
de plavuizen worden benut.
Maar in het bos moet ik ze tegenhouden.
Ze lopen zich helemaal uit de naad met blauwe tongen tot gevolg.
Dus er is even een renverbod ingesteld en er is zwemplicht.
Dat laatste vinden ze niet erg
Ik geloof dat we eigenlijk evenveel last hebben van de temperatuur.
Hoewel.......
Baas lijkt op 1 te staan met stip
-
Wilm@
Ik sta bovenaan!
Barca heeft nergens last van. We zijn net terug en hij heeft heerlijk gezwommen. Zijn vacht is nog klam en hij ligt nu lekker koel op de tuintegels.
Morgen gaan we weer en mag hij naar hartelust zwemmen.
Barca heeft nergens last van. We zijn net terug en hij heeft heerlijk gezwommen. Zijn vacht is nog klam en hij ligt nu lekker koel op de tuintegels.
Morgen gaan we weer en mag hij naar hartelust zwemmen.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Hier een echte zonaanbidster. Puck gaat er echt pontificaal in liggen.
Vanaf plm 12 uur is het hier verplicht binnen zitten. Achter het huis was het vandaag 38 graden.
Vanavond na het rondje even afkoelen in het zwembad.
Vanaf plm 12 uur is het hier verplicht binnen zitten. Achter het huis was het vandaag 38 graden.
Vanavond na het rondje even afkoelen in het zwembad.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
chrico
- Zeer actief
Hier heeft alleen Shaina er last van. De rest ligt gewoon in de zon als ik ze er niet zelf uithaal
Zelf heb ik er geen last van, vind het wel lekker zo
Zelf heb ik er geen last van, vind het wel lekker zo
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik... honden hebben er zo goed als geen last van. Liggen lekker koel in de kennel.. met lopen ook geen last.
Xantos heeft wel voor het eerst sinds zn geboorte echt gezwommen, hij ging nooit verder als zn buik maar dit duurt hem nu toch iets te lang blijkbaar... het ziet er niet uit, hij verzuipt nog net niet, maar hij vind het heerlijk...
Xantos heeft wel voor het eerst sinds zn geboorte echt gezwommen, hij ging nooit verder als zn buik maar dit duurt hem nu toch iets te lang blijkbaar... het ziet er niet uit, hij verzuipt nog net niet, maar hij vind het heerlijk...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
duidelijk ik, met zonne allergie valt het nu niet meer dit weer.
Niet alleen zit ik onder de uitslag maar ben ook de hele dag misselijk duizelig en barst van de hoofdpijn.
Moest vandaag werken maar de clienten op mijn werk hebben er ook erg last van
Niet alleen zit ik onder de uitslag maar ben ook de hele dag misselijk duizelig en barst van de hoofdpijn.
Moest vandaag werken maar de clienten op mijn werk hebben er ook erg last van
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Weinig last van gehad vandaag, van de honden heeft Hayley er echt last van, Zen hijgt af en toe ook als een pakpeerd, maar das zn eigenschuld. Hij kan zich vreselijk druk maken als er achter iemand langsloopt en hij ziet niks. Danne schijnt het niet te boeien, Lilo slaapt en luiert voornamelijk de hele dag. Verder liggen ze graag in de bench op de koude dekbedden
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik begin er nu wel last van te krijgen.
Biène kan zowiezo niet heel goed tegen de warmte, Marouck heeft er minder last van hoewel die thuis ook verdacht rustig is. Maar zij springt regelmatig even in de met water gevulde blauwe schelp. Biène durft daar niet in.
Vanwege een aantal gevallen met blauwalg durf ik ze niet goed te laten zwemmen in het ven, op de club gisteren ook niet gedaan omdat het water wat grauw was. Dus ik hoop op een paar fikse buien zodat het water weer in orde is. Morgen misschien even naar de Dommel, kijken of ze daarin willen. Dat is stromend water en dan heb je minder kans op blauwalg geloof ik.
Mijn uitlaathond Gina heeft gelukkig altijd schaduw in haar kennel en houdt haar gemak. Iedere keer dat ik daar kom (4x per dag) zit ze op haar gemakje in een hoekje van haar kennel in de schaduw te wachten en beweegt pas als ik de deur opendoe. Maar eenmaal buiten blijft ze ook rustig aan doen. Heb haar van de week wel even flink gekamd want ze heeft nog een behoorlijke vacht en is wat aan het ruien (Duitse Herder).
Biène kan zowiezo niet heel goed tegen de warmte, Marouck heeft er minder last van hoewel die thuis ook verdacht rustig is. Maar zij springt regelmatig even in de met water gevulde blauwe schelp. Biène durft daar niet in.
Vanwege een aantal gevallen met blauwalg durf ik ze niet goed te laten zwemmen in het ven, op de club gisteren ook niet gedaan omdat het water wat grauw was. Dus ik hoop op een paar fikse buien zodat het water weer in orde is. Morgen misschien even naar de Dommel, kijken of ze daarin willen. Dat is stromend water en dan heb je minder kans op blauwalg geloof ik.
Mijn uitlaathond Gina heeft gelukkig altijd schaduw in haar kennel en houdt haar gemak. Iedere keer dat ik daar kom (4x per dag) zit ze op haar gemakje in een hoekje van haar kennel in de schaduw te wachten en beweegt pas als ik de deur opendoe. Maar eenmaal buiten blijft ze ook rustig aan doen. Heb haar van de week wel even flink gekamd want ze heeft nog een behoorlijke vacht en is wat aan het ruien (Duitse Herder).
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Mijn vrouw heeft er veel last van. zit dan ook voor de airco te werken.
Van de honden heeft Fien er het meeste last van, die gaat 's ochtends al in het bos er gewoon bij liggen, midden op het pad.
De rest doet het kalmer aan, ze liggen binnen, liefst op de tocht (ramen tegen elkaar open). Pas 's avonds komt er weer een beetje beweging in de dames.
Ik ben blij dat ik vakantie heb, kan me nu net zo moe maken als ik zelf wil. Of de hele dag niks doen.
Van de honden heeft Fien er het meeste last van, die gaat 's ochtends al in het bos er gewoon bij liggen, midden op het pad.
De rest doet het kalmer aan, ze liggen binnen, liefst op de tocht (ramen tegen elkaar open). Pas 's avonds komt er weer een beetje beweging in de dames.
Ik ben blij dat ik vakantie heb, kan me nu net zo moe maken als ik zelf wil. Of de hele dag niks doen.
-
Fin
- Zeer actief
Na een ijskoude winter waarin je niet veel met honden kon doen, de gladheid die het honden uitlaten zo hachelijk maakte, en nu dan weer zoveel hitte dat de honden uitlaten niet leuk is, en ik baal vandaag. Dit slingeren tussen extremen hoeft voor mij niet. 
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik ben al 2 dagen een beetje ziek, hoofdpijn en krampen in mijn buik
Voel me dan ook erg gevangen in deze hitte, nu is het midden in de nacht en dan is het nog vies heet....bah!Mijn man had ook al deze hele dag hoofdpijn.Toch heeft buck het meeste last van de hitte. Hij houd zich koest in de kamer waar het nog redelijk te doen is overdag, maar wandelen en trainen is niet te doen voor hem...na 10 minuten ligt hij met een dikke tong in de shaduw en loopt geen stap meer.
Dolly en de kinderen houden zijn relext en maken zich in deze hitte niet druk.
Dolly en de kinderen houden zijn relext en maken zich in deze hitte niet druk.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Miura kan er het slechts tegen, ik heb gisteren zelfs een airco auto voor haar geregeld omdat ik 1,5 uur moest rijden met haar. Op de tweede plaats staan Fenja en ik, we kunnen er beide redelijk tegen als we maar niet te veel doen. Ik hoop ook echt dat het volgende week wat koeler is. Ik denk niet dat ze het bijzonder leuk gaat vinden om in die hitte agility te gaan trainen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils met stip op een en daarna mijn jongste zoon, de katten liggen de hele dag voor jaffa, daarna mijn dochter, dan mijn man, en ik heb er eigenlijk geen sikkepit last, van, ik klaag van de winter wel weer steen en been 
- danielle-russel-king
- Zeer actief
hier king op nummer 1 dan ik en dan russeltje en dan gerrit de kat.
Ik vind het ook wel te veel van het goede hoor van mij mag het wel iets minder
Ik vind het ook wel te veel van het goede hoor van mij mag het wel iets minder

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
James kan slecht tegen de warmte, maar wil toch actie
Iedere ochtend om half 8 maken wij een lange strandwandeling, met zwemmen erbij. James heeft daarna echter nog niet genoeg gedaan vindt hij, dus die houdt zichzelf bezig in de tuin met spelen, spetteren in zijn badje en af en toe trainen we wat in de schaduw, tot ongeveer half 12. Dan krijgt hij het te warm en gaat onder de struiken in de aarde liggen of in het gras en doet niet veel meer tot 's avonds, dan is het weer tijd voor actie. Tussendoor nog wel een klein rondje, maar daarvan krijgt hij het erg warm van en moet verplicht afkoelen in zijn badje van mij. Ikzelf kan ook slecht tegen de warmte en zit lekker in de schaduw of binnen.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat ik er de meeste last van heb, maar ik heb zwitsal goede morgen doekjes ontdekt! Daarmee kun je je prima even opfrissen!
Maddox ligt op de bank, die houdt zijn gemak, maar dat doet hij altijd wel. Cheeks ligt lekker bij de deur, maar gaat af en toe even aan de wandel om buiten te kijken. Diefje is met vlagen lekker actief, dan rent en speelt ze. Daarna moet er natuurlijk wel uitgehijgd worden.
Maddox ligt op de bank, die houdt zijn gemak, maar dat doet hij altijd wel. Cheeks ligt lekker bij de deur, maar gaat af en toe even aan de wandel om buiten te kijken. Diefje is met vlagen lekker actief, dan rent en speelt ze. Daarna moet er natuurlijk wel uitgehijgd worden.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Alles boven de twintig graden hoeft van mij niet,maar je verandert er toch niks aan dus stil uitzitten deze ellende....heb alleen heftig medelijden met Perla, ze is acht weken drachtig en tonnetje rond....
.
Af en toe zetten we haar even in het hondenzwembad, even pootjes en buik afkoelen,koppie natmaken, ze lust niks meer en dus helaas ook geen pens-ijsjes,ze ligt wel graag in de werpkist, koelste plekje in huis, dus daar maar en nat laken ingelegd...
De andere honden gaan een paar keer mee de zijtuin in voor ene plasrondje, 's morgens heel vroeg zet ik het hele spulletje in de auto en rijden we naar een privee stuk grond, helemaal omheind waar ik een maand lang gebruik van mag maken.Kunnen ze heerlijk uitrennen, beetje trainen,beetje klieren,thuis spuit ik ze dan nat met de tuinslang en de rest van de dag liggen ze maar wat in de keuken.
Af en toe zetten we haar even in het hondenzwembad, even pootjes en buik afkoelen,koppie natmaken, ze lust niks meer en dus helaas ook geen pens-ijsjes,ze ligt wel graag in de werpkist, koelste plekje in huis, dus daar maar en nat laken ingelegd...
De andere honden gaan een paar keer mee de zijtuin in voor ene plasrondje, 's morgens heel vroeg zet ik het hele spulletje in de auto en rijden we naar een privee stuk grond, helemaal omheind waar ik een maand lang gebruik van mag maken.Kunnen ze heerlijk uitrennen, beetje trainen,beetje klieren,thuis spuit ik ze dan nat met de tuinslang en de rest van de dag liggen ze maar wat in de keuken.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik ben er nog niet uit wie het meeste last heeft
Kaya doet het wonderbaarlijk goed, terwijl ik voor haar echt angst had met deze warmte. Die meid is zo fanatiek in d'r koppie, dat ze
op het heetst van de dag nog met een bal de tuin in rent 'spelennnnnn'
Puchu is gek, die gaat gewoon nog vol in de zon liggen, maar volgens mij snapt hij het niet dat het binnen of in de schaduw koeler is.
Dus hem moet ik steeds in het oog houden en uit de zon halen. Een paar dagen geleden verslikte hij zich steeds, maar dat lijkt nu weer goed.
In huis is het ook een oven hier, met gistermiddag een huiskamertemperatuur van 33 graden
Ik had het slecht, koppijn, maagpijn, blêhhh
en ik hou toch echt wel van een beetje warmte, maar dit is té.
Kortom, ik ben er nog niet uit of ik me zorgen moet maken over mijn honden of mezelf of over niemand
's Ochtends gaan 'we' zwemmen, nou ja... Puch pootje baden, want hij weigert nog steeds zijn rug nat te laten worden.
Kaya wederom remmen, want die zou uren zwemmen en maakt zich veel te moe. En ik heb waterschoentjes aangeschaft (lijk net zo'n kind, hahaha) zodat ik ook de Vecht in kan met alle bende die erin ligt.
Kaya doet het wonderbaarlijk goed, terwijl ik voor haar echt angst had met deze warmte. Die meid is zo fanatiek in d'r koppie, dat ze
op het heetst van de dag nog met een bal de tuin in rent 'spelennnnnn'
Puchu is gek, die gaat gewoon nog vol in de zon liggen, maar volgens mij snapt hij het niet dat het binnen of in de schaduw koeler is.
Dus hem moet ik steeds in het oog houden en uit de zon halen. Een paar dagen geleden verslikte hij zich steeds, maar dat lijkt nu weer goed.
In huis is het ook een oven hier, met gistermiddag een huiskamertemperatuur van 33 graden
Ik had het slecht, koppijn, maagpijn, blêhhh
Kortom, ik ben er nog niet uit of ik me zorgen moet maken over mijn honden of mezelf of over niemand
's Ochtends gaan 'we' zwemmen, nou ja... Puch pootje baden, want hij weigert nog steeds zijn rug nat te laten worden.
Kaya wederom remmen, want die zou uren zwemmen en maakt zich veel te moe. En ik heb waterschoentjes aangeschaft (lijk net zo'n kind, hahaha) zodat ik ook de Vecht in kan met alle bende die erin ligt.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
van de honden toch wel Bo, de rest ligt gewoon wel rustig te liggen.
maar ik heb er wel erg last van, een paar dagen zo? mwoh ala, maar ik begin er nu wel wat ziekig van te worden
het is hier in huis nu 30 graden, mijn kop bonst, ik heb maagpijn en ben dizzy . ik hoop echt dat het niet zo lang meer duurt 
maar ik heb er wel erg last van, een paar dagen zo? mwoh ala, maar ik begin er nu wel wat ziekig van te worden
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Inge O schreef:maak er dan maar een eind aan want dit is steeds meer wat de wetenschappers ons voorspellen voor de toekomstchristo schreef:Na een ijskoude winter waarin je niet veel met honden kon doen, de gladheid die het honden uitlaten zo hachelijk maakte, en nu dan weer zoveel hitte dat de honden uitlaten niet leuk is, en ik baal vandaag. Dit slingeren tussen extremen hoeft voor mij niet..

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik...
Bill en Sil maken zich niet druk. Liggen languit op de stenen vloer in de luchtstroom van de ventilator. Wandelen (en zwemmen) doen we heel vroeg en heel laat.
Bill en Sil maken zich niet druk. Liggen languit op de stenen vloer in de luchtstroom van de ventilator. Wandelen (en zwemmen) doen we heel vroeg en heel laat.
-
*Jolanda*
Ik denk dat timber en ik op gelijke hoogte zitten we zitten lekker met z`n tweetjes binnen bij de ventilator. EN magic die ligt buiten te bakken in de zon en komt af en toe even binnen om af te koelen....
-
Biene
- Zeer actief
Hier bijna 35° buiten en 27.4° binnen......toch schijnen de hondjes er geen last van te hebben; ze liggen veel in de schaduw te slapen maar zoeken even zo goed ook plekjes uit in de tuin om even lekker in de zon te gaan liggen....
De tibethondjes zijn geschoren en hebben ondanks de korte snuiten geen problemen. Gewoon het ritme aan de temperatuur aanpassen; wandeling met de hondjes s,morgens vroeg of anders in het bos waar het nog heerlijk koel is.
Ik moet zo gaan werken; gelukkig hebben wij airco op de afdeling. De oudere afdelingen hebben dit niet; voor de meiden die zich nu daar uit hun naad werken is het écht afzien; toch heb ik nog niet veel klachten gehoord; volgens mij is het meer iets van de Nederlanders om over bijna elk weertyp te zeuren.....
De tibethondjes zijn geschoren en hebben ondanks de korte snuiten geen problemen. Gewoon het ritme aan de temperatuur aanpassen; wandeling met de hondjes s,morgens vroeg of anders in het bos waar het nog heerlijk koel is.
Ik moet zo gaan werken; gelukkig hebben wij airco op de afdeling. De oudere afdelingen hebben dit niet; voor de meiden die zich nu daar uit hun naad werken is het écht afzien; toch heb ik nog niet veel klachten gehoord; volgens mij is het meer iets van de Nederlanders om over bijna elk weertyp te zeuren.....

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Odin en ik het meest. Jola een stuk minder en alberto is wel wat gewent

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Volgens mij heeft Daan hier het meeste last van de warmte hoewel Dieber ook wel erg rustig is. Daan heeft een tijdje in het badje gestaan en heeft er even in gelegen. Dieber heeft uitgebreid in het badje gespeeld. Ben moed aan het verzamelen om met de honden richting mijn paard te gaan en dan onderweg te stoppen bij een vijver waar ze even in kunnen. Ben al 2 uur moed aan het verzamelen. In de fietskar is het ook zo warm voor ze.

-
Gos
- Zeer actief
Ik heb het idee dat de honden al wat wennen aan het idote weer en wij ook. Laika gaat af en toe nog even in de zon liggen, Noeska ligt het liefst in de opening van de schuur en Victor in het zand bij de stam van de appelboom. Maar onder die appelboom op het grasveld, dat is eigenlijk wel het favoriete plekje van iedereen
We nemen ze 's morgens vroeg mee naar het bos en als het niet te kokend heet is om met de auto te gaan, dan maken we 's avonds waterwerk. Verder wat korte rondjes en lekker stoeien in de tuin, daar merk je dat de sessies iets korter zijn dan anders maar ze kunnen het toch niet laten, keer op keer.
Nee, zonder twijfel is degene die het meeste last van de hitte heeft, de pakwerker......
Nee, zonder twijfel is degene die het meeste last van de hitte heeft, de pakwerker......
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
:M: daar baal ik ook echt van!marye schreef:Inge O schreef:maak er dan maar een eind aan want dit is steeds meer wat de wetenschappers ons voorspellen voor de toekomstchristo schreef:Na een ijskoude winter waarin je niet veel met honden kon doen, de gladheid die het honden uitlaten zo hachelijk maakte, en nu dan weer zoveel hitte dat de honden uitlaten niet leuk is, en ik baal vandaag. Dit slingeren tussen extremen hoeft voor mij niet..
![]()
![]()
![]()
![]()
de agility training gaat ook al twee weken niet door, dat is een wijs besluit, maar in de winter hebben we ook ruim 2 maanden niet kunnen trainen
en wandelen is er nu ook niet echt bij, buck kan echt niet tegen de hitte, zelf sávonds is het nu te warm voor hem.

-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Paige heeft het meeste last en dat komt niet door een korte neus want die heeft ze niet
ons Paige is een feestneus. Wel heeft het te maken met haar hartje, helaas. De rest gaat allemaal wel goed eigenlijk, de Zuid-Afrikaan vind het zelfs heerlijk
mafketel.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Ik geloof dat ik dit erger vind dan de collies
Ze blijven heel kalm de hele dag en gaan vrijwel niet buiten kijken en lijken en zo weinig last van te hebben .
Ik neem ze af en toe even voor een plas pauze mee naar buiten en tegen de avond als het afkoeld dan komen ze tot leven en willen dan wel even wat lopen en vooral zwemmen
Een van de collies zwemt niet en die neem ik nu aan de riem mee het water in ....en hij vind het nog lekker ook nu
Ze blijven heel kalm de hele dag en gaan vrijwel niet buiten kijken en lijken en zo weinig last van te hebben .
Ik neem ze af en toe even voor een plas pauze mee naar buiten en tegen de avond als het afkoeld dan komen ze tot leven en willen dan wel even wat lopen en vooral zwemmen
Een van de collies zwemt niet en die neem ik nu aan de riem mee het water in ....en hij vind het nog lekker ook nu