ja, een natuurlijke brok is natuurljik veel beter dan een brok met allerlei toevoegingen als kleur- geur- en smaakstof en giftige houdbaarheidsmiddelen.vosse schreef:Bestaat er tegenwoordig wel echt slechte brok?
Bedoel de een is wat beter qua samenstelling dan de ander, maar echt slecht?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lidl brokken/droogvoer
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Lidl brokken/droogvoer

- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Boy kreeg bij zijn vorige baas lidl brokken en lidl blikvoer en ik kon het verschil wel merken toen hij bij mij overging op half prins en half vers. Vooral aan de ontlasting. Bij mij heeft hij ook nog periodes gehad dat hij slecht in zijn vacht zat, dus of dat toen aan de lidl brokken lag durf ik niet te zeggen. Op alleen vers had hij er namelijk ook nog soms last van.
Ik heb de honden nu op Dog Lovers Gold staan (icm kvv) omdat de samenstelling mij beter lijkt dan prins en cavom. Ik heb ze er te kort opstaan om er echt iets over te zeggen, maar tot nu toe bevalt het prima.
Ik heb de honden nu op Dog Lovers Gold staan (icm kvv) omdat de samenstelling mij beter lijkt dan prins en cavom. Ik heb ze er te kort opstaan om er echt iets over te zeggen, maar tot nu toe bevalt het prima.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ja okay, tuurlijk bestaat er altijd beter.Hutsje schreef:ja, een natuurlijke brok is natuurljik veel beter dan een brok met allerlei toevoegingen als kleur- geur- en smaakstof en giftige houdbaarheidsmiddelen.vosse schreef:Bestaat er tegenwoordig wel echt slechte brok?
Bedoel de een is wat beter qua samenstelling dan de ander, maar echt slecht?
Maar echt slecht, een hond blijft er wel op leven en doet het ook prima op mindere kwaliteit brok.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, een hond blijft ook leven op bonzo, of op oud brood met resten, etc. maar of blijven leven dan een maatstaf is?

-
Mojuan
- Zeer actief
Hutsje schreef:ja, een hond blijft ook leven op bonzo, of op oud brood met resten, etc. maar of blijven leven dan een maatstaf is?
Nou idd, dat wilde ik net zeggen.
In leven blijven is wel even iets anders dan gezond zijn, vitaal zijn, etc etc.
Als ik mijn honden voer om ze in leven te houden, kan ik ze ook droog brood geven met alle restanten van mijn eigen voeding erbij. En wat van de allergoedkoopste blikken en brokken die ik maar kan vinden.
In leven blijven is voor mij echt niet genoeg om te zeggen dat een voer niet slecht is.
Volgens mij zijn er toch wel heel wat merken voer op de markt die wel degelijk slecht zijn, omdat ze niet bijdragen aan de gezondheid van je hond.

-
Ayurveda
- Zeer actief
mee eens...Paulala schreef:Hutsje schreef:ja, een hond blijft ook leven op bonzo, of op oud brood met resten, etc. maar of blijven leven dan een maatstaf is?
Als ik mijn honden voer om ze in leven te houden, kan ik ze ook droog brood geven met alle restanten van mijn eigen voeding erbij. En wat van de allergoedkoopste blikken en brokken die ik maar kan vinden.
In leven blijven is voor mij echt niet genoeg om te zeggen dat een voer niet slecht is.
Volgens mij zijn er toch wel heel wat merken voer op de markt die wel degelijk slecht zijn, omdat ze niet bijdragen aan de gezondheid van je hond.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Aan de andere kant als je ziet wat mensen naar binnen stouwen wat nu niet direct of indirect aan hun gezond heid bouwt :lol: , het is gewoon
.
en wat mijn hond dan nog op straat vreet, is ook niet altijd gezond.
vroeger kregen ze ook allen maar restjes,
en wat me toch wel opvalt is dat al die honden die zo gezond gevoed worden, volgens deze inzichten toch net zo vaak ziek zijn als honden die gedwongen worden te leven op Bonzo en pedigree
tja misschien willen we soms voor onze huisdieren net wat meer als voor onszelf.
ik heb Gil nu op Proplan, en dat is al beter dan op vers,
maar ik heb nu Bento in de bestelling eens kijken of dat beter of slechter gaat.
het is namelijk gewoon zoeken.
en dan mag hij ondertussen gewoon de diepvries leegeten, want Herby had net geleverd
1 dag in de week en dan smijt ik er wel probiotica tegenaan om de race kaak in te dammen
en wat mijn hond dan nog op straat vreet, is ook niet altijd gezond.
vroeger kregen ze ook allen maar restjes,
en wat me toch wel opvalt is dat al die honden die zo gezond gevoed worden, volgens deze inzichten toch net zo vaak ziek zijn als honden die gedwongen worden te leven op Bonzo en pedigree
tja misschien willen we soms voor onze huisdieren net wat meer als voor onszelf.
maar ik heb nu Bento in de bestelling eens kijken of dat beter of slechter gaat.
en dan mag hij ondertussen gewoon de diepvries leegeten, want Herby had net geleverd
1 dag in de week en dan smijt ik er wel probiotica tegenaan om de race kaak in te dammen
-
Mojuan
- Zeer actief
S@ndr@ schreef: en wat me toch wel opvalt is dat al die honden die zo gezond gevoed worden, volgens deze inzichten toch net zo vaak ziek zijn als honden die gedwongen worden te leven op Bonzo en pedigree![]()
en dan mag hij ondertussen gewoon de diepvries leegeten, want Herby had net geleverd![]()
Maar voor jou is het dan toch heel simpel, als jouw hond steeds aan de dunne is, draagt zijn voeding ook niet echt bij aan zijn gezondheid.
Dus zoek je iets anders, niet meer dan logisch.
Maar ik merk bij onze honden toch echt wel een wezenlijk verschil tussen toen ze brok aten, en nu dat ze zelf samengesteld vers krijgen.
Vooral Julia was altijd ziek, ze mankeerde altijd wel wat, en geloof me, ik heb heel veel merken en soorten brok geprobeerd.
Nu is ze gezond, ze heeft zelden iets, en als er al iets is, dan is de oorzaak duidelijk zoals de reacties op de enting.
Voor Romeo geldt bijna het zelfde, behalve dat hij eigenlijk nooit ziek was, maar echt vitaal kon ik hem ook niet noemen.
Hij had wel elke dag maagklachten, en die zijn nu bijna volledig verleden tijd, en hij is vele malen levendiger en lijkt jaren jonger geworden.
Het is en blijft voor elke hond anders, en voor elke hond zoeken naar wat goed werkt.
Ik ken zelf ook een hond die vers niet goed verdroeg en dan met name gevogelte.
Er is genoeg keuze, maar brokken van de Lidl? Nee, die zou ik nooit kiezen.
Ik zou toch echt op zoek gaan naar iets met een hoog vleespercentage en zonder graan.

-
S@ndr@
- Zeer actief
maar stel dat hem dat nu net de kneep is.
Ik gok, weet bijna zeker dat het bij Gil de vet vertering is die hem parten speelt.
dus zoek ik het nu in brokken en nee ik ben ook niet hardlopend naar de lidl gegaan voor voer
maar stel, dat hij het daar goed op zou doen en blij was en fris en fruitig,
tja ik zou het wel doen hoor dan.
en jij zou voor ze gaan koken, en ik vind het bar makkelijk om een bak KVV leeg te gooien in zijn voerbak,
of een penslap op het gras, of inderdaad een beker brokken in zijn bak,
wat we over hebben aan groentes mag hij ook hebben dagelijks, maar dan houdt het wat koken betreft voor de hond wel op hoor
het moet wel praktisch blijven
Ik gok, weet bijna zeker dat het bij Gil de vet vertering is die hem parten speelt.
dus zoek ik het nu in brokken en nee ik ben ook niet hardlopend naar de lidl gegaan voor voer
maar stel, dat hij het daar goed op zou doen en blij was en fris en fruitig,
tja ik zou het wel doen hoor dan.
en jij zou voor ze gaan koken, en ik vind het bar makkelijk om een bak KVV leeg te gooien in zijn voerbak,
of een penslap op het gras, of inderdaad een beker brokken in zijn bak,
wat we over hebben aan groentes mag hij ook hebben dagelijks, maar dan houdt het wat koken betreft voor de hond wel op hoor
het moet wel praktisch blijven
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh, maar ik vind het ook wel eens makkelijk om een bakje kvv in de bak te gooien hoor.S@ndr@ schreef: en jij zou voor ze gaan koken, en ik vind het bar makkelijk om een bak KVV leeg te gooien in zijn voerbak,
Soms gebeurt dat hier dus ook wel eens, en soms krijgen ze een blik Animonda of Rocco voor het gemak.
Ook ik heb het wel eens druk, of ben moe, of vergeet iets uit de vriezer te halen.
Maar idd, als ze rauw niet zouden verdragen, zou ik dus zelf gaan koken voor mijn honden.
Natuurlijk niet elke dag, dat is wel erg veel werk.
Ik zou gewoon een paar flink grote pannen aanschaffen, en meteen voor langere tijd koken en invriezen in porties/bakjes.
Hoe ik dat dan zou moeten doen om te zorgen dat de voeding alles bevat dat ze nodig hebben, dat zoek ik dan wel uit als ik ooit in die situatie kom.
Overigens geloof ik best dat er brokmerken bij zijn waar heel weinig rotzooi in zit, zoals als die chemische anti-oxydanten enz.
En misschien zou ik dan voor het gemak een kleine zak daarvan in huis hebben (mits mijn hond daar dan goed op reageert) net zoals ik nu voor het gemak wel eens kvv uit de vriezer haal.
Maar wat je zegt, dat een hond gezond en vitaal kan zijn/lijken op voer van de Lidl, is voor mij nog steeds niet genoeg.
Het gaat er natuurlijk ook om wat er in die brok verwerkt wordt, en of dat bijdraagt aan de gezondheid van mijn hond op de lange duur. Dat vind ik minstens zo belangrijk.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
prestaties verrichten op hoog niveau is voor mij een maatstaf... dat doen ze dus zijn het geen slechte brokken...Paulala schreef:Hutsje schreef:ja, een hond blijft ook leven op bonzo, of op oud brood met resten, etc. maar of blijven leven dan een maatstaf is?
In leven blijven kun je geen hoge prestaties verrichten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat jij Lidl, of andere supermarktbrokken voert.malinois schreef:prestaties verrichten op hoog niveau is voor mij een maatstaf... dat doen ze dus zijn het geen slechte brokken...Paulala schreef:Hutsje schreef:ja, een hond blijft ook leven op bonzo, of op oud brood met resten, etc. maar of blijven leven dan een maatstaf is?
In leven blijven kun je geen hoge prestaties verrichten...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet maar ik heb al eerder gezegd dat een aantal kennissen van mij hun honden op Aldi brok hebben staan, al jaren.Paulala schreef:
Ik denk ook niet dat jij Lidl, of andere supermarktbrokken voert.
Die honden moeten zwaar presteren en hebben ook vele wedstrijden meegedaan (en gewonnen)... lijkt me toch niet dat je dit doet als je voeding zo slecht is.
Ik geloof er dus niet meer in dat deze brokken zo slecht zijn...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja, ik weet het niet, ik heb me ook niet verdiept in de ingrediënten van de Aldi brok, en weet ook niet wat die honden naast hun brok nog te eten krijgen.malinois schreef:Ik niet maar ik heb al eerder gezegd dat een aantal kennissen van mij hun honden op Aldi brok hebben staan, al jaren.Paulala schreef:
Die honden moeten zwaar presteren en hebben ook vele wedstrijden meegedaan (en gewonnen)... lijkt me toch niet dat je dit doet als je voeding zo slecht is.
Wel vraag ik me af hoeveel jaar ze het volhouden, en of ze als ze ouder worden nog steeds gezond en vitaal blijven op deze voeding. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is wel iets dat ik me sterk afvraag.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niets, hooguit wat brood....Paulala schreef:Ja, ik weet het niet, ik heb me ook niet verdiept in de ingrediënten van de Aldi brok, en weet ook niet wat die honden naast hun brok nog te eten krijgen.malinois schreef:Ik niet maar ik heb al eerder gezegd dat een aantal kennissen van mij hun honden op Aldi brok hebben staan, al jaren.Paulala schreef:
Wel vraag ik me af hoeveel jaar ze het volhouden, en of ze als ze ouder worden nog steeds gezond en vitaal blijven op deze voeding. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is wel iets dat ik me sterk afvraag.
eentje is overleden inmiddels, 14 jaar oud geworden.... en tot de laatste dag nog getraind... geen wedstrijden meer maar wel afbouwende training.
De rest traint nog steeds... gemiddeld zo'n 8-9 jaar oud nu volgens mij....

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wat ik me wel eens afvraag is waarom honden tegenwoordig steeds jonger lijken te overlijden en ziek worden terwijl er veel meer bekend is over "goede voeding" e.d.Paulala schreef:Wel vraag ik me af hoeveel jaar ze het volhouden, en of ze als ze ouder worden nog steeds gezond en vitaal blijven op deze voeding. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is wel iets dat ik me sterk afvraag.
Vroeger was er niet zo heul erg veel ten opzichte van nu. Laatst een of ander onderzoek gelezen wat aantoonde dat honden steeds jonger overlijden. Vroeger aten honden veel meer met de pot mee, vroegah was bonzo (vuile pens e.d.) 1 van de meest gebruikte soorten voeding die en hond kreeg. Dus ja, noem het verbetering/meer keuze. Maar persoonlijk denk ik niet dat je er als mens nou zo heel erg blij mee moet zijn dat er zoveel keuze is. Net zo min als dat ik denk dat de 1e voeding nou zoveel beter is dan de andere voeding.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Mojuan
- Zeer actief
Waarschijnlijk omdat niet alleen voeding daarmee te maken heeft.smoekie schreef:Wat ik me wel eens afvraag is waarom honden tegenwoordig steeds jonger lijken te overlijden en ziek worden terwijl er veel meer bekend is over "goede voeding" e.d.Paulala schreef:Wel vraag ik me af hoeveel jaar ze het volhouden, en of ze als ze ouder worden nog steeds gezond en vitaal blijven op deze voeding. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is wel iets dat ik me sterk afvraag.(misschien wel te veel)
Vroeger was er niet zo heul erg veel ten opzichte van nu. Laatst een of ander onderzoek gelezen wat aantoonde dat honden steeds jonger overlijden. Vroeger aten honden veel meer met de pot mee, vroegah was bonzo (vuile pens e.d.) 1 van de meest gebruikte soorten voeding die en hond kreeg. Dus ja, noem het verbetering/meer keuze. Maar persoonlijk denk ik niet dat je er als mens nou zo heel erg blij mee moet zijn dat er zoveel keuze is. Net zo min als dat ik denk dat de 1e voeding nou zoveel beter is dan de andere voeding.
Tegenwoordig is er steeds meer broodfok, inteelt en noem het maar op.
Daarnaast hebben honden steeds minder beweging en minder ruimte rond het huis om vrij rond te lopen.
Honden ervaren meer stress, door steeds drukker bevolkte steden.
En de luchtvervuiling werkt ook niet erg mee.
Dus het is een compleet plaatje waar je naar moet kijken, niet enkel en alleen maar voeding.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
is hier onderzoek naar gedaan dan?S@ndr@ schreef: en wat me toch wel opvalt is dat al die honden die zo gezond gevoed worden, volgens deze inzichten toch net zo vaak ziek zijn als honden die gedwongen worden te leven op Bonzo en pedigree![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik zo om me heen kijk mijn vinger nat maak en in de lucht steek, gewoon volgens ouderwetse methode
,
dan komen de verschillen die er zouden moeten zijn niet uit.
ik lees hier , en op de barfplaats, op verschillende anderen forums, en ken ook veel honden in het wild hier.
tja ik kan gewoon niet vaststellen dat honden die natuurlijk gevoerd worden het ook beter doen
en onderzoek of onderzoek,- zet het op zou ik zeggen, het kon je nog wel eens afvallen
maar als het echt zoveel beter zou zijn dan zouden die honden je tegemoet moeten stralen van gezondheid, en ik zie het niet
ze zijn vaak wel gezond maar niet meer of minder dan de honden op de supermarkt brokken over het geheel genomen
dan komen de verschillen die er zouden moeten zijn niet uit.
ik lees hier , en op de barfplaats, op verschillende anderen forums, en ken ook veel honden in het wild hier.
tja ik kan gewoon niet vaststellen dat honden die natuurlijk gevoerd worden het ook beter doen
en onderzoek of onderzoek,- zet het op zou ik zeggen, het kon je nog wel eens afvallen
maar als het echt zoveel beter zou zijn dan zouden die honden je tegemoet moeten stralen van gezondheid, en ik zie het niet
ze zijn vaak wel gezond maar niet meer of minder dan de honden op de supermarkt brokken over het geheel genomen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
ok, stop mijn ervaring er dan even bij?
Sinds ik vers voer en alleen vaccineer wanneer het aantoonbaar nodig is kom ik véél minder bij de DA. Geen gedoe meer met dikke darminfecties, geen zere oren, vieze ogen en ander ongerief. Recent een kat laten castreren met baarmoederontsteking maar da's alles. Gemeten over totaal zo´n 20 jaar (10 jaar brok en regulier, 10 jaar vers en zelf proberen na te denken) en een groep dieren.
Sinds ik vers voer en alleen vaccineer wanneer het aantoonbaar nodig is kom ik véél minder bij de DA. Geen gedoe meer met dikke darminfecties, geen zere oren, vieze ogen en ander ongerief. Recent een kat laten castreren met baarmoederontsteking maar da's alles. Gemeten over totaal zo´n 20 jaar (10 jaar brok en regulier, 10 jaar vers en zelf proberen na te denken) en een groep dieren.
-
S@ndr@
- Zeer actief
en mijn ervaring gaat dus net de andere kant op een hond met aldoor vieze ogen explosieve diarree, die het op brokken dus vele malen beter deed en ook nooit meer ziek was,
DuCain deed het op allebei goed, dat dan weer wel
ook Van Gils heeft veel beter ontlasting en minder loop ogen op brokken ,dan op vers.
geen diarree meer, geen vieze stink scheten meer, geen ge vreet van de straat meer
dus dat is misschien een goede tegenhanger.
en ik denk dat in het echte leven die weegschaal zo echt een beetje in balans hangt, net hoe of wat je hond in elkaar steekt
DuCain deed het op allebei goed, dat dan weer wel
ook Van Gils heeft veel beter ontlasting en minder loop ogen op brokken ,dan op vers.
geen diarree meer, geen vieze stink scheten meer, geen ge vreet van de straat meer
dus dat is misschien een goede tegenhanger.
en ik denk dat in het echte leven die weegschaal zo echt een beetje in balans hangt, net hoe of wat je hond in elkaar steekt
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn westie's zijn er zelfs op opgeknapt. In 2000, mijn omslagpunt, had ik er nog een stuk of 4. De predpot is sinds die tijd niet meer uit de kast gekomen.Nanna schreef:Moet je er wel bij vermelden dat je eerst een veel ongezonder ras fokte (Westies)Rosita Compagner schreef:ok, stop mijn ervaring er dan even bij?
-
mwillow
Als ik alleen al mijn eigen honden neem, kan ik dat zeker wel vaststellen. Ook uit onderzoek trouwens.S@ndr@ schreef:tja ik kan gewoon niet vaststellen dat honden die natuurlijk gevoerd worden het ook beter doen![]()
Over onderzoek gesproken:
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze dierenarts heeft wel degelijk behoorlijke verschillen weten vast te stellen tussen brok- en vers gevoerde honden, die qua gezondheid wel te denken zetten. Is geheel onafhankelijk uitgevoerd en vorig jaar afgerond.
- herejede
- Zeer actief
hier in de buurt geven ook mensen, romeo het voer van de aldi
zijn er erg tevreden over en de honden zien er goed uit
-
Mojuan
- Zeer actief
herejede schreef:hier in de buurt geven ook mensen, romeo het voer van de aldi
Dat is dat nieuwe voer, dat hebben ze nog maar enkele jaren.
Is dat andere voer er niet meer? Met al die gekleurde brokjes erin wat ze eerst altijd hadden?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Aldi heeft lucky Dogherejede schreef:hier in de buurt geven ook mensen, romeo het voer van de aldi

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja idd, dat bedoelde ik Lucky Dog.malinois schreef:Aldi heeft lucky Dogherejede schreef:hier in de buurt geven ook mensen, romeo het voer van de aldi
zijn er erg tevreden over en de honden zien er goed uitHad het net opgezocht nl voor een ander topic.
Maar het klopt wel hoor, ze hebben tegenwoordig nog een andere brok en dat merk heet Romeo.

- herejede
- Zeer actief
hier bij de aldi alleen nog romeo, die andere brokken zijn eruit
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
raar hier dus alleen Lucky Dog, hoefde niet te zoeken, was nl maar 1 soort.herejede schreef:hier bij de aldi alleen nog romeo, die andere brokken zijn eruit

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Zo werkt klantenbinding. Bovendien concludeer ik hieruit dat er normaal gesproken dus minstens 20% winstmarge op de brokken zit en op bepaalde merken zelfs meer. Verder heb je die korting er met de 3e zak alweer uit want mijn ervaring is dat mensen vrij merkvast zijn als iets hen bevalt.vosse schreef:Toevallig hebben wij een dierenwinkel. En ik denk te weten over welke winkel jij het hebt.AnneMarie schreef:Wel heel vreemd, de dierenwinkel hier heeft regelmatig actie 20% korting op alle brokken.
Dus hun marge is meer dan dat, want ze verkopen al te graag die brok met 20 soms 25% korting.
Ik neem aan dat de marge dus zeker minimaal 30-40% is!
Ik kocht Pro Plan 15 kg voor € 49
Dat staat elders voor € 66,95
De marge is dus best prima voor de winkel, of ?!
Momenteel hebben we ook een actie van 20%. En nee sommige brokken gaan tegen de inkoop weg ja.
Omdat het hoofdkantoor graag zo'n actie wil ja. En op deze actie wordt helemaal niks vergoed.
Maarja je bent als ondernemer wel verplicht mee te doen aan deze actie.
Qua vers/brok etc: onze kat leeft op Whiskas :N: Heb kvv geprobeerd een paar jaar terug maar daar trok ze haar neus voor op (ik probeer haar nu ook weleens een beetje smuldier van Django te geven maar wederom kijkt ze me aan van
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)