Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DAP, castreren, of .....
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
DAP, castreren, of .....
Mijn hondje is nu bijna 9 maanden oud. Heeft nooit echt kunnen wennen aan de kennel. Als we nu weg gaan laten we m lekker los in huis rondscharrelen. Wel met de bloempotten uit het raam want hij klimt op de vensterbank.
Nu is dat niet het enige probleem. Ik vind het klimmen op de vensterbank wel vervelend maar hij sloopt tenminste niets. Wel is het vervelend dat hij soms de hele boel bij elkaar blaft en zeker nu we op vakantie zijn geweest en we dus twee weken non-stop in de buurt zijn geweest. Ik ben m nu weer aan het trainen om alleen te zijn en het gaat redelijk.
Ik heb wel ns gehoord van een dap-spray dat natuurlijke hormonen afgeeft. Ze schijnen er rustiger van te worden. Castreren vind ik nu nog geen optie, zeker omdat hij nog maar zo jong is.
Heeft iemand tips over hoe het beste om te gaan? Hij is bijna uit de puberteit en daarmee verwacht ik ook wel dat hij wat rustiger wordt. Maar of het blaffen dan over is..... ik hoop het wel!
Nu is dat niet het enige probleem. Ik vind het klimmen op de vensterbank wel vervelend maar hij sloopt tenminste niets. Wel is het vervelend dat hij soms de hele boel bij elkaar blaft en zeker nu we op vakantie zijn geweest en we dus twee weken non-stop in de buurt zijn geweest. Ik ben m nu weer aan het trainen om alleen te zijn en het gaat redelijk.
Ik heb wel ns gehoord van een dap-spray dat natuurlijke hormonen afgeeft. Ze schijnen er rustiger van te worden. Castreren vind ik nu nog geen optie, zeker omdat hij nog maar zo jong is.
Heeft iemand tips over hoe het beste om te gaan? Hij is bijna uit de puberteit en daarmee verwacht ik ook wel dat hij wat rustiger wordt. Maar of het blaffen dan over is..... ik hoop het wel!
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: DAP, castreren, of .....
Huh? Waarom wil je hormonen afgeven of hem castreren?
Ik zou gewoon eens trainen, blijkbaar kan hij niet goed alleen zijn, dat gaat niet over van een spray of castratie en eruit groeien zie ik al helemaal niet gebeuren.
Ik zou gewoon eens trainen, blijkbaar kan hij niet goed alleen zijn, dat gaat niet over van een spray of castratie en eruit groeien zie ik al helemaal niet gebeuren.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ha, was je er weer?
Misschien staan hier nog zinnige dingen in!
http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 20maarssen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 20maarssen" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- sjaak-k
- Zeer actief
Eline* schreef:Ha, was je er weer?

- Moos
- Zeer actief
Hahaha, ik dacht ook al "dit komt me iets te bekend voor"Eline* schreef:Ha, was je er weer?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Brammetje schreef:Mijn hondje is nu bijna 9 maanden oud. Heeft nooit echt kunnen wennen aan de kennel. Als we nu weg gaan laten we m lekker los in huis rondscharrelen. Wel met de bloempotten uit het raam want hij klimt op de vensterbank.

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Misschien scheelt het als hij verblijft in een prikkelarme ruimte als hij alleen is? Mijn hondjes kunnen bijvoorbeeld niet uit het raam kijken als ik niet thuis ben, dat scheelt enorm.
Castreren zal in ieder geval niet helpen. DAP heb ik geen ervaring mee maar lees dat het verschillend is, de een heeft er baat bij, de ander niet, en dan alleen als de hond zich onzeker of gestresst voelt denk ik.
Castreren zal in ieder geval niet helpen. DAP heb ik geen ervaring mee maar lees dat het verschillend is, de een heeft er baat bij, de ander niet, en dan alleen als de hond zich onzeker of gestresst voelt denk ik.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
prikkelarme omgeving kan ik ook in mee gaan. heb ik met Ragyo een tijdje gedaan, dat ik hem met zijn mandje in de keuken deed als ik wegging, dat is de rustigste kant van het huis. nu hoeft dat niet meer maar ik doe nog wel altijd de gordijnen dicht als ik lang wegga (raam zit hier pal aan de straat en als ik het niet doe willen de honden ook wel reageren op voorbijgangers door te blaffen).
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Eline* schreef:Ha, was je er weer?

Castreer dan gewoon he, denk ik dan. Als je echt denkt dat het de oplossing voor alles is.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik kan je 2 adviezen geven wb. het blaffen en meer opties zijn er echt niet als je je hond wilt houden tenminste;
Je zult het "alleen blijven" moeten trainen, want de kans is heel erg groot dat hij dat gewoon niet goed genoeg kan. Naar mijn mening kun je dat het beste doen tegelijkertijd met een goede dagopvang voor je hondje. Alleen zijn aanleren kost namelijk redelijk wat tijd en als je werkt dan lukt dat dus niet tegelijkertijd. Dat zal je dan moeten leren op de momenten dat je thuis bent en er aandacht aan kunt besteden.
Een DAPverstuiver kan ondersteuning bieden, maar is geen wondermiddel en kan een training dus ook niet vervangen. Het idee achter de DAP is overigens wat anders dan "hormonen afgeven". Het is mogelijk dat je hondje er mogelijk wat rustiger door wordt een daardoor wat ontvankelijker is voor de training die je hem geeft. Mogelijk! Want niet iedere hond reageerd er hetzelfde op.
Castreren wil je nu nog niet zeg je. Ik weet niet waarom je dat nu nog niet wilt in combinatie met het probleem van de verlatingsangst wat je schetst? Want het lijkt erop alsof je wilt zeggen dat je in de toekomst wel een castratie overweegt als het probleem van het blaffen niet weg gaat. Daar kan ik je maar 1 antwoord op geven:
Castratie helpt TOTAAL niet tegen verlatingsangst en is om die reden volkomen zinloos.
Geen idee of dit is wat je wilde horen, maar iets anders kan ik er niet van maken
Je zult het "alleen blijven" moeten trainen, want de kans is heel erg groot dat hij dat gewoon niet goed genoeg kan. Naar mijn mening kun je dat het beste doen tegelijkertijd met een goede dagopvang voor je hondje. Alleen zijn aanleren kost namelijk redelijk wat tijd en als je werkt dan lukt dat dus niet tegelijkertijd. Dat zal je dan moeten leren op de momenten dat je thuis bent en er aandacht aan kunt besteden.
Een DAPverstuiver kan ondersteuning bieden, maar is geen wondermiddel en kan een training dus ook niet vervangen. Het idee achter de DAP is overigens wat anders dan "hormonen afgeven". Het is mogelijk dat je hondje er mogelijk wat rustiger door wordt een daardoor wat ontvankelijker is voor de training die je hem geeft. Mogelijk! Want niet iedere hond reageerd er hetzelfde op.
Castreren wil je nu nog niet zeg je. Ik weet niet waarom je dat nu nog niet wilt in combinatie met het probleem van de verlatingsangst wat je schetst? Want het lijkt erop alsof je wilt zeggen dat je in de toekomst wel een castratie overweegt als het probleem van het blaffen niet weg gaat. Daar kan ik je maar 1 antwoord op geven:
Castratie helpt TOTAAL niet tegen verlatingsangst en is om die reden volkomen zinloos.
Geen idee of dit is wat je wilde horen, maar iets anders kan ik er niet van maken

-
- Zeer actief
ja joh 9 maanden, dik tijd dat die ballen eraf gaan
, dan is het klaar he, geen problemen meer.
waarom wil je dat nu zo graag

waarom wil je dat nu zo graag

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
hoe lang zit ie gemiddeld alleen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Dat alleen zijn aanleren zal moeilijk gaan als je minstens de helft van de tijd werkt. Met de rest van de tips doet ze toch niets.flamme schreef:Je zult het "alleen blijven" moeten trainen, want de kans is heel erg groot dat hij dat gewoon niet goed genoeg kan. Naar mijn mening kun je dat het beste doen tegelijkertijd met een goede dagopvang voor je hondje. Alleen zijn aanleren kost namelijk redelijk wat tijd en als je werkt dan lukt dat dus niet tegelijkertijd. Dat zal je dan moeten leren op de momenten dat je thuis bent en er aandacht aan kunt besteden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Daarom schrijf ik ook dat dat in combinatie zou moeten met een goede opvang. Dus als ze werkt de hond naar een goede opvang zodat de hond krijgt wat ie nogidg heeft. Zijn de baasjes en de hond thuis dan zal er aan het alleen zijn gewerkt moeten worden. Minuutje de kamer uit, terugkomen als de hond stil is en belonen. Dit uitbouwen. En ja, zeker als je werkt kan dat wel een half jaar duren. Dat je geen half jaar vrij kunt nemen begrijp ik wel, dat kan ik ook niet. Maar zoals ik het lees ben je er te makkelijk vanuit gegaan dat het allemaal wel goed zou gaan. Nu heb je een hond die dus moeilijker alleen kan blijven dan gepland. Dan kun je 2 dingen doen. Er op een goede manier mee omgaan, en het hem aanleren, of de hond de deur uitdoen. Mijn mening hoor.SandraH schreef:Dat alleen zijn aanleren zal moeilijk gaan als je minstens de helft van de tijd werkt. Met de rest van de tips doet ze toch niets.flamme schreef:Je zult het "alleen blijven" moeten trainen, want de kans is heel erg groot dat hij dat gewoon niet goed genoeg kan. Naar mijn mening kun je dat het beste doen tegelijkertijd met een goede dagopvang voor je hondje. Alleen zijn aanleren kost namelijk redelijk wat tijd en als je werkt dan lukt dat dus niet tegelijkertijd. Dat zal je dan moeten leren op de momenten dat je thuis bent en er aandacht aan kunt besteden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dus ze blaffen uit hun ballen?!
aha... da's nieuw!

aha... da's nieuw!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
sorry hoor maar dat komt mij niet echt bekend voor. Ik vraag gewoon simpel wat tips. Onze hond kan prima alleen zijn alleen SOMS blaft hij. En daarom vroeg ik tips. Maar goed als ik geassocieerd wordt met iemand anders.... Blijkbaar wonen er toevallig meer honden die "Bram" of "Brammetje" heten in omgeving Maarssen.Moos schreef:Hahaha, ik dacht ook al "dit komt me iets te bekend voor"Eline* schreef:Ha, was je er weer?
http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 20maarssen" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
@fleurie: misschien is de gang een optie ipv de woonkamer. Dan kan hij zowiso neimand zien die voorbij komt. Wel horen maar goed, iig niet zien.
Ik probeer het nog een keer. Onze buurvrouw heeft een Jack Russell die is door zo'n hondenfluisteraar bewerkt zeg maar. Die heeft alle nare trekjes afgeleerd (tsja wat is naar?) heeft iemand daar ervaring mee? WIl niet zeggen dat ik dat al probeer of ga proberen. Het was een vraag.
- Moos
- Zeer actief
'Brammetje schreef:sorry hoor maar dat komt mij niet echt bekend voor. Ik vraag gewoon simpel wat tips. Onze hond kan prima alleen zijn alleen SOMS blaft hij. En daarom vroeg ik tips. Maar goed als ik geassocieerd wordt met iemand anders.... Blijkbaar wonen er toevallig meer honden die "Bram" of "Brammetje" heten in omgeving Maarssen.Moos schreef:Hahaha, ik dacht ook al "dit komt me iets te bekend voor"Eline* schreef:Ha, was je er weer?
http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 20maarssen" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Ik probeer het nog een keer. Onze buurvrouw heeft een Jack Russell die is door zo'n hondenfluisteraar bewerkt zeg maar. Die heeft alle nare trekjes afgeleerd (tsja wat is naar?) heeft iemand daar ervaring mee? WIl niet zeggen dat ik dat al probeer of ga proberen. Het was een vraag.
Jaja, er zijn twee JR's die even oud zijn en Brammetje heten op het forum, waarvan de bazen de bench steeds kennel noemen. En die bovendien exact hetzelfde gedragsprobleem hebben waarbij castratie meteen ter sprake komt.
Geloof je het zelf?

-
- Vaste gebruiker
een hond kan ook hetzelfde probleem hebben. Denk je nu echt dat er maar twee honden zijn met hetzelfde probleem? En dat er maar 2 baasjes zijn die bench en kennel verwarren? Ik denk het niet hoor...
Maarssen bestaat trouwens uit Maarssen-dorp en Maarssenbroek. Totaal zo'n 40.000 inwoners. Daar ook al aangedacht? Nou leuk welkom hoor!
O ja nog wat: Bram en Brammetje is nog wel een iets andere naam. Mijn hond heet Brammetje, klaar. En zo vonden we m ook het leukst die naam.
Maarssen bestaat trouwens uit Maarssen-dorp en Maarssenbroek. Totaal zo'n 40.000 inwoners. Daar ook al aangedacht? Nou leuk welkom hoor!

O ja nog wat: Bram en Brammetje is nog wel een iets andere naam. Mijn hond heet Brammetje, klaar. En zo vonden we m ook het leukst die naam.
- sjaak-k
- Zeer actief
Zoek de verschillen:Moos schreef:Jaja, er zijn twee JR's die even oud zijn en Brammetje heten op het forum, waarvan de bazen de bench steeds kennel noemen. En die bovendien exact hetzelfde gedragsprobleem hebben waarbij castratie meteen ter sprake komt.
Geloof je het zelf?Misschien heeft je partner hier ook wel een account zonder dat je het weet
Brammetje schreef:Hoi allemaal, ik ben Bram(metje), bijna 9 maanden oud. Ben een Jack Russell Terriër en daarmee ben ik gedreven, trouw, enthousiast, een springertje, lief, ondeugend en lekker rustig als het warm is. Van water hou ik (nog) niet, mijn baasje wil me wel in het water hebben maar dan ga ik spartelen en met m'n tenen krom staan!!
O ja mijn baasje heet Annemieke!!
Groetjes van Bram
Edit, die tweede is uit februari, dus hij zou nu zo'n 8.5 maand zijnBram schreef:Nou he he! Een hele tijd geleden aangemeld en ik kwam er maar niet op hoe ik mij moest voorstellen.. bleek dat ik mij alsnog eventje moest inloggen goed, ik ben er!
Ik ben Annemieke 23 jaar en woonachtig te Maarssenbroek. Wij (mijn man Benjamin en ik) hebben sinds begin januari een Jack Russell Terriër, nu 3.5 maanden oud die luistert (als hij wil ) naar de naam 'Bram'. Hij is lief, ondeugend, speels en vooral erg ondernemend!
Wij hopen veel plezier te hebben op het forum.
Groetjes van ons en een poot van Bram.

Ik denk dat het baasje van Bram gewoon een slecht geheugen heeft, maar een mod kan hier vast even de IP adressen vergelijken.

- Moos
- Zeer actief
En die allebei een evenoude JR hebben, in Maarssen wonen, en beiden denken dat blaffen bij alleen zijn opgelost kan worden door castratie? En ik lees net allebei met een baas die Annemieke heetBrammetje schreef:een hond kan ook hetzelfde probleem hebben. Denk je nu echt dat er maar twee honden zijn met hetzelfde probleem? En dat er maar 2 baasjes zijn die bench en kennel verwarren? Ik denk het niet hoor...

Maar anders kan je andere Bram misschien pb-en, jullie hebben iig nogal wat overeenkomsten.
Nouuu je gelooft het niet hahahah, maar ik heb jaren in Maarssenbroek gewoondMaarssen bestaat trouwens uit Maarssen-dorp en Maarssenbroek. Totaal zo'n 40.000 inwoners. Daar ook al aangedacht? Nou leuk welkom hoor!
Is gewoon een schuilnaamO ja nog wat: Bram en Brammetje is nog wel een iets andere naam. Mijn hond heet Brammetje, klaar. En zo vonden we m ook het leukst die naam.

Maareh, als je tips wil zou ik dat andere topic dus even doornemen. 5 pagina's vol met tips voor Bram en Annemieke.

-
- Vaste gebruiker
tjsonge jonge! 2 mensen op 40.000 mensen die Annemieke heten! En wauw twee puppy's/hondjes die Bram(metje) heten! Wauw ik ga bibberen van angst! Ik heb al een mail gestuurd naar het moderator team dat ik bij voorbaat veroordeeld word. Kunnen we hier nog serieus antwoord geven?
@Moos: gefeliciteerd! Kunnen we bij elkaar op de koffie..
- Moos
- Zeer actief
Brammetje schreef:tjsonge jonge! 2 mensen op 40.000 mensen die Annemieke heten! En wauw twee puppy's/hondjes die Bram(metje) heten! Wauw ik ga bibberen van angst! Ik heb al een mail gestuurd naar het moderator team dat ik bij voorbaat veroordeeld word. Kunnen we hier nog serieus antwoord geven?

"Heb gewoond" is verleden tijd he?@Moos: gefeliciteerd! Kunnen we bij elkaar op de koffie..
Laatst gewijzigd door Moos op 09 jul 2010 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

- sjaak-k
- Zeer actief
Alleen je reactie zegt al genoegBrammetje schreef:tjsonge jonge! 2 mensen op 40.000 mensen die Annemieke heten! En wauw twee puppy's/hondjes die Bram(metje) heten! Wauw ik ga bibberen van angst! Ik heb al een mail gestuurd naar het moderator team dat ik bij voorbaat veroordeeld word. Kunnen we hier nog serieus antwoord geven?

2 mensen met dezelfde naam, dezelfde hond met dezelfde naam en met dezelfde problemen van dezelfde leeftijd. Ze gaan zich ook nog eens aanmelden op hetzelfde forum.
Er kan veel, maar hier geloof ik dus écht niet in

-
- Vaste gebruiker
nou nee dus. Ik probeer mij gewoon te verdedigen! Ik kom hier voor t eerst op het forum. Word direct geassocieerd met iemand die ik niet ken! Hallo... ik zoek gewoon serieus antwoord. Maar blijkbaar word je hier vaak weggepest. Lees dat het niet voor de eerste keer is. Maar goed we gaan offtopic en daarmee dus niet de bedoeling. Ik ga nog wel even door als je het niet erg vind.sjaak-k schreef:Alleen je reactie zegt al genoeg![]()
1. Er wonen dus VEEL mensen in Maarssen en omgeving.
2. Er wonen dus vast wel MEER mensen die Annemieke heten
3. Er wonen dus vast wel MEER hondjes, jack russels (zoals die van mijn overbuurvrouw). Kwam er laatst nog één tegen die op vakantie was, had ook een puppy, een Jack Russell, heette Bram.
4. Mwah.... toeval? Nee, jullie hebben niets beters te doen dan de hele dag mensen te scannen om te kijken of er toevallig een vergelijking is. Sprak in de vakantie heel veel mensen die een hond hadden met bijv. verlatingsangst, mensen die van ellende bij de hond hebben geslapen, matras naast het bed zelfs. Mensen die met sprays, verstuivers hebben gewerkt.
5. Ik heb alleen maar "kennel" gebruikt en geen "bench". Hmm.....
Toeval?
- sjaak-k
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Ik ben van het forum en heb lekker niets beters te doen dan mensen te scannen. Mijn reactie zegt lekker al genoehoeg........

-
- Zeer actief
Goed, gaan we ervan uit dat je een Andere Annemieke bent...
Dan kun je in het topic aan diegene die jij niet bent best het nodige aan tips vinden, dat is toch serieus?
Verlatingsangst / blaffen gaat niet over met castreren.
Waarom zou je snijden in een gezonde hond?
Het is belangrijk het alleen zijn vanaf 0 weer op te bouwen, of het een 8 weken oude pup is. Gedurende de tijd van aanleren mag Brammetje NIET alleen zijn; dus oppas regelen.
Meer kan ik er niet van maken.
Suzanne
Dan kun je in het topic aan diegene die jij niet bent best het nodige aan tips vinden, dat is toch serieus?
Het is belangrijk het alleen zijn vanaf 0 weer op te bouwen, of het een 8 weken oude pup is. Gedurende de tijd van aanleren mag Brammetje NIET alleen zijn; dus oppas regelen.
Suzanne
- sjaak-k
- Zeer actief
Stel je anders de volgende keer voor als ekeimenna met een hondje genaamd marb.

-
- Vaste gebruiker
Ik zal het topic even doorlezen, bedankt. We hebben Brammetje gekregen toen hij ongeveer 8 weken oud was. Gelukkig kon ik in die tijd veel aanwezig zijn, heb m ook wel eens alleen gelaten met boodschappen doen. Ik zag er toen geen kwaad in. Goed, we kunnen gaan opbouwen. Ik heb nog ff vakantie dus gaat zeker goedkomenSuzanne123 schreef:Goed, gaan we ervan uit dat je een Andere Annemieke bent...
Suzanne

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: