Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hotspot.
Moderator: moderatorteam
- Zee
- Actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Hotspot.
Bamse heeft een enorme hotspot op zijn nek. Echt heel erg zielig. We hebben nu rondom de plek zijn vacht weggeschoren. En van de Da hebben we hongzalf gekregen. Dit werkt best goed, zolang we het erop krijgen en zolang Bamse niet alles weer open krabt. Overdag kunnen we hem namelijk redelijk onhouden van het krabben, maar 's nachts krabt ie de hele boel weer open. We hebben eraan gedacht om een sok om zijn poot te doen, maar we zijn bang dat hij die 's nachts opeet, en als je er dan niet meteen bij kunt zijn...
Ook het erop smeren gaat niet helemaal zoals het zou moeten. Overdag heeft Bamse zijn halsbandje niet om omdat deze anders vatgroeit in de open plek en nu het mooi weer is loopt hij eigenlijk de hele dag buiten. Zodra hij merkt dat we de zalf erop willen smeren, rent hij weg en komt ie niet meer terug.
Heeft iemand tips voor ons?
Alvast bedankt!
Ook het erop smeren gaat niet helemaal zoals het zou moeten. Overdag heeft Bamse zijn halsbandje niet om omdat deze anders vatgroeit in de open plek en nu het mooi weer is loopt hij eigenlijk de hele dag buiten. Zodra hij merkt dat we de zalf erop willen smeren, rent hij weg en komt ie niet meer terug.
Heeft iemand tips voor ons?
Alvast bedankt!

-
Melanie 74
Re: Hotspot.
Hotspots, vreselijke dingen!
Mijn tip; de haren weg knippen/ scheren, ontsmetten (bv waterstofperoxide 3% en dan verdunnen nog met water) en droog houden. We hebben de hotspots ook gewoon met de föhn (koude stand) droog gekregen. Als het nat is blijft het broeien.
Waar precies zit de plek??
Mijn tip; de haren weg knippen/ scheren, ontsmetten (bv waterstofperoxide 3% en dan verdunnen nog met water) en droog houden. We hebben de hotspots ook gewoon met de föhn (koude stand) droog gekregen. Als het nat is blijft het broeien.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
je kunt evt een tuigje omdoen. schoonmaken met betadine en dan fucidin erop. verkrijgbaar bij de apotheek of anders kan de da het voor je bestellen.

- Zee
- Actief
De plek zit in zijn nek aan de linkerkant.Melanie 74 schreef:Hotspots, vreselijke dingen!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Benno heb ik het 2-3 keer per dag gewassen met betadineshampoo en een zalf van de DA gekregen (Hydrocortiderm). Daarnaast ook een spuit tegen de jeuk. Benno werd helemaal gek van de jeuk zonder die spuit, zo zielig. Plus dat je een beetje een vicieuze cirkel krijgt als ze jeuk blijven houden. Ziva had na haar castratie bij de plek waar het infuus zat ook een beginnende hotspot en dat was met die zalf zo weg.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Rot plekken die hotspots.
Beterschap ermee.
Beterschap ermee.
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
inderdaad scheren zodat er lucht bij kan. vetaderm zalf werkt bij mij altijd goed dat geeft verkoeling en jeukt het minder.
soms lukt het ook door er bloem op te strooien dan droogt het uit.
als het echt erg is en hij kan er niet afblijven zal ik toch even een paar dagen iets tegen de jeuk geven anders kom je inderdaad in zo'n cirkel.
ik ben helemaal geen voorstander van prednison maar heb dit wel een keer 3 dagen gegeven een lichte dosis zodat er even rust kwam. niks is erger dan jeuk.
soms lukt het ook door er bloem op te strooien dan droogt het uit.
als het echt erg is en hij kan er niet afblijven zal ik toch even een paar dagen iets tegen de jeuk geven anders kom je inderdaad in zo'n cirkel.
ik ben helemaal geen voorstander van prednison maar heb dit wel een keer 3 dagen gegeven een lichte dosis zodat er even rust kwam. niks is erger dan jeuk.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heb je van de dierenarts alleen maar honingzalf gekregen?
Mijn Bulldog had er vroeger ook vaak last van.
Ik heb er speciaal een tondeuse voor aangeschaft om de vacht zelf weg te kunnen scheren.
Ik trok de korsten er dan steeds af om de boel te laten luchten.
Daarna wassen met dat roze spul wat ik van de dierenarts meekreeg.
Dat is een soort zeep/ontsmetting. Ik weet niet hoe de dierenarts het noemt.
Ze kunnen behoorlijk ziek van zijn en dan hebben ze wel wat meer nodig dan alleen honingzalf.
Mijn Bulldog had er vroeger ook vaak last van.
Ik heb er speciaal een tondeuse voor aangeschaft om de vacht zelf weg te kunnen scheren.
Ik trok de korsten er dan steeds af om de boel te laten luchten.
Daarna wassen met dat roze spul wat ik van de dierenarts meekreeg.
Dat is een soort zeep/ontsmetting. Ik weet niet hoe de dierenarts het noemt.
Ze kunnen behoorlijk ziek van zijn en dan hebben ze wel wat meer nodig dan alleen honingzalf.
Groetjes van Charlotte

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Sowieso geen band op de plek, een tuigje aanschaffen. Het is nl. niet alleen jeuk, maar ook pijnlijk bij aanraking. Honingzalf lijkt mij ook niet voldoende. Ik scheer ruim om de plek ook de haren weg omdat de plek altijd groter is dan je denkt. Ik heb standaard hydrocortiderm in huis omdat Lyndie regelmatig hotspots heeft. 3 à 4x per dag dun er op smeren en verder zorgen dat er niet aan gekrabt, gelikt of gebeten kan worden. Bij grote(re) honden een t-shirt, bij kleine honden een rompertje aantrekken. En verder kan je de plek koelen met ijsklontjes in een plastic zakje in een washandje o.i.d.
Trouwens, wat Sjalot zegt: dat roze spul is antibacteriële zeep en daar kun je de boel ook mee ontsmetten.
Sterkte ermee, het zijn ondingen!
Trouwens, wat Sjalot zegt: dat roze spul is antibacteriële zeep en daar kun je de boel ook mee ontsmetten.
Sterkte ermee, het zijn ondingen!

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb gelukkig geen ervaring met hot spots, maar lees wel vaak dat je de haren beter weg kunt knippen ipv scheren.
Dit omdat de teruggroeiende haren ook kunnen jeuken en dan is er dubbelop jeuk.
Sterkte ermee en beterschap voor hem.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Kaya ons vorige mopsje had dat afgelopen zomer ook. Maar ze had er drie op dr rug. Ze had er ook koorts bij en was echt doodziek. Ze kon er zelf niet bij komen, maar werd gek van de jeuk, das pas erg, jeuk hebben en er niet bij kunnen. Ze kreeg dus ook spuiten tegen de jeuk. Dat hielp wel en wassen vond ze heerlijk..Lysette schreef:Bij Benno heb ik het 2-3 keer per dag gewassen met betadineshampoo en een zalf van de DA gekregen (Hydrocortiderm). Daarnaast ook een spuit tegen de jeuk. Benno werd helemaal gek van de jeuk zonder die spuit, zo zielig. Plus dat je een beetje een vicieuze cirkel krijgt als ze jeuk blijven houden. Ziva had na haar castratie bij de plek waar het infuus zat ook een beginnende hotspot en dat was met die zalf zo weg.
Wij moesten het idd behandelen als hier bovenstaand.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Bij ons schoor de dierenarts de hotspots wel haarvrij overigens, knipte dat niet.
Omdat Kaya er zelf niet bij kon hoefde ze niets aan, de dierenarts wilde ons een rompertje meegeven, maar Kaatje was zo niet-lenig dat dat niet nodig was.
Maaar...Cody wilde de zalf eraf likken dus, moest ze voor hem wel dat rompertje aandoen, bleek later..
Omdat Kaya er zelf niet bij kon hoefde ze niets aan, de dierenarts wilde ons een rompertje meegeven, maar Kaatje was zo niet-lenig dat dat niet nodig was.
Maaar...Cody wilde de zalf eraf likken dus, moest ze voor hem wel dat rompertje aandoen, bleek later..
- Zee
- Actief
Bamse komt zijn bench niet meer uit
arme hond...
Vanmiddag nog maar weer naar de dierenarts.
Vanmiddag nog maar weer naar de dierenarts.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
zelfs als je het vaak leest blijft het onzin hoorrose schreef:Ik heb gelukkig geen ervaring met hot spots, maar lees wel vaak dat je de haren beter weg kunt knippen ipv scheren.
- Zee
- Actief
We hebben van de dierenarts nu hydrocartaderm en antibacteriële zeep. We hebben ook maar eventjes een tuigje gekocht. Nu maar hopen dat het snel wat beter gaat. En als de bloedproef v/d rabiës dan binnen is kunnen we eindelijk op vakantie