Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gemini6 schreef:Volgens mij gaat een morfine-achtige pijnstiller wel met Prednison samen.
Dat klopt inderdaad. Maar het ging voornamelijk om de ontstekingsremmende en de koortsverlagende werking die de pijnstiller die Bono kreeg ook had...
Ik lees hier allemaal dingen waar ik helemaal niet vrolijk van word...: http://www.dierenziekenhuis.net/html/docdb.asp?id=373" onclick="window.open(this.href);return false;
gemini6 schreef:Volgens mij gaat een morfine-achtige pijnstiller wel met Prednison samen.
Dat klopt inderdaad. Maar het ging voornamelijk om de ontstekingsremmende en de koortsverlagende werking die de pijnstiller die Bono kreeg ook had...
Ik lees hier allemaal dingen waar ik helemaal niet vrolijk van word...: http://www.dierenziekenhuis.net/html/docdb.asp?id=373" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga er nou niet meteen van uit dat Bono een ongunstige vorm heeft van het vestabulair syndroom
Hij had toch niet metronidazole als antibioticum ?
Kom op meid.
Bono gaat "gewoon" beter worden
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico schreef:De wond zit toch aan de zijkant na de lies richting ribbenkast?
Zo ja. Trek hem een boxer aan, tweemaal een touw er doorheen in beide pijpen en de bovenkant en dan ondersteun je hem vanaf de bil. Achterkant van de boxer bij zijn poepgat stuk knippen en de flapjes kan je met tape vastzetten op de rest van de broek.
Nee, de wond zit onder zijn buik (het achterste gedeelte tot aan zijn piemel ongeveer). Volgens mij schuurt die constructie zoals je hierboven beschrijft daar dan ook langs?
In principe niet omdat de onderkant helemaal open is en alleen zijn poten door de pijpen steken
Je kunt hem een t shirt aantrekken, achterstevoren. Dan met een kinderbretels vastzetten tussen de voorpoten door zo op de schouders! Werkte hier na een buik operatie bij mijn duitse herderteef als een speer! Schuurt niet glijd niet, perfect! Veel sterkte met alles!
Ga er nou niet meteen van uit dat Bono een ongunstige vorm heeft van het vestabulair syndroom Hij had toch niet metronidazole als antibioticum ?
Kom op meid.
Dat weet ik dus niet? Metronidazole is wel een anti-bioticum die voorgeschreven wordt bij buikvliesontsteking.
Ik moet morgen de dierenarts weer bellen hoe het gaat, dan ga ik dit zeker vragen. Laten we het toch alsjeblieft niet hopen...
Net hebben we weer een stukje met Bono gelopen. We brengen hem dan eerst met de auto 200 meter verderop naar het veldje en daar mag hij dan steeds een stukje verder lopen om zijn conditie op te bouwen. Maar net liep hij echt een heel stuk beter dan vanmiddag om 17:00 uur! De nystagmus is nog wel vreselijk, maar het lopen lijkt dus wel te verbeteren. Hij had ook echt weer zin om een stukje te lopen en tot nu toe liep hij mee, omdat het van ons 'moest'. Hopelijk doen de eerste drie pillen Prednison die hij vanmiddag heeft gehad hun werk al?
ranetje schreef:Ga er nou niet meteen van uit dat Bono een ongunstige vorm heeft van het vestabulair syndroom Hij had toch niet metronidazole als antibioticum ?
Kom op meid.
Dat weet ik dus niet? Metronidazole is wel een anti-bioticum die voorgeschreven wordt bij buikvliesontsteking.
Ik moet morgen de dierenarts weer bellen hoe het gaat, dan ga ik dit zeker vragen. Laten we het toch alsjeblieft niet hopen...
Owwwwwwwww
Dan zou het door die antibiotica te stoppen snel over moeten zijn volgens mij?
Ik denk maar even positief
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Bono is de nacht weer goed door gekomen. Gisteravond bij het laatste stukje lopen, liep hij al wat beter en vanochtend ook weer een stuk beter. Hij is ook alert (drukte gelijk zijn neus in Yana haar muts! ) en komt weer overeind voor zijn eten (in plaats dat ik dat 'op bed' bracht). We hebben vanochtend zeker 200 meter gelopen en dat hield hij weer goed vol.
De nystagmus lijkt ook al wat verminderd. Zou de Prednison van gisteravond al zo snel werken?
ranetje schreef:Ga er nou niet meteen van uit dat Bono een ongunstige vorm heeft van het vestabulair syndroom Hij had toch niet metronidazole als antibioticum ?
Kom op meid.
Owwwwwwwww
Dan zou het door die antibiotica te stoppen snel over moeten zijn volgens mij?
Ik denk maar even positief
Ja, tenzij er al cellen in de hersenstam aangetast zouden zijn...?
In ieder geval zal hij zich nu een stuk beter voelen denk ik
Gelukkig maar
ranetje schreef:In ieder geval zal hij zich nu een stuk beter voelen denk ik
Gelukkig maar
Ja, hij voelt zich zeker beter. Hij loopt vandaag ook echt al een heel stuk beter en de nystagmus is bijna weg. Hij is ook weer vrolijk.
Vanavond wilde hij alleen niet eten... Dat is de eerste keer sinds hij thuis is van de operatie zaterdag. Daar maak ik me dan wel weer zorgen om...
ranetje schreef:In ieder geval zal hij zich nu een stuk beter voelen denk ik
Gelukkig maar
Ja, hij voelt zich zeker beter. Hij loopt vandaag ook echt al een heel stuk beter en de nystagmus is bijna weg. Hij is ook weer vrolijk.
Vanavond wilde hij alleen niet eten... Dat is de eerste keer sinds hij thuis is van de operatie zaterdag. Daar maak ik me dan wel weer zorgen om...
En hoe is het nu?
Vanochtend vind ik hem wel weer sloom. Hij heeft de kracht ook niet om zelf in de benen te komen en wil alleen nog maar eten als ik het heel lekker maak. Hij loopt nu wel zelf de 200 meter naar het uitlaatveldje, maar dat gaat niet van harte.
Ik maak me zo'n zorgen om mijn ventje...
Vanochtend vind ik hem wel weer sloom. Hij heeft de kracht ook niet om zelf in de benen te komen en wil alleen nog maar eten als ik het heel lekker maak. Hij loopt nu wel zelf de 200 meter naar het uitlaatveldje, maar dat gaat niet van harte.
Ik maak me zo'n zorgen om mijn ventje...
Temperatuur wel goed?
Heb je alweer contact gehad met de DA?