Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
En Sonja ik had tot vandaag ook nog nooit een Dodaars in het echt gezien.
Enkelvoud is het trouwens gewoon Dodaar
Ik vond het al zo raar op vogelvisie staat dodaars dacht al wat zou het meervoud dan zijn
Haha ja klinkt zo raar idd..
Hier de Dodaars van mn schoonvader.. helaas kleine foto's, de eerste heeft een kleine op de rug.. de 2e vooraan ook als je goed kijkt.
volgens de ANWB-vogelgids, die als standaardwerk door vele vogelaars gebruikt wordt, is het enkelvoud dodaars. Ook op http://www.waarneming.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (voor alle waarnemingen in de natuur) Volgens een vogelaar uit mijn omgeving hoort het uitgesproken te worden als dod-aars.
Van een andere site: Het kleinste fuutje is nogal schuw en heeft een gedrongen grijsbruin lichaam met een klein recht snaveltje en een donzige staart (dodde-aars)
edit: typo, dank je Els
Laatst gewijzigd door Elly* op 11 mar 2010 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
En Sonja ik had tot vandaag ook nog nooit een Dodaars in het echt gezien.
FF een oud topic omhoog hoor.
In een uitlaatgebied waar ik heel regelmatig loop zag ik zomaar voor het eerst een Dodaars vanmorgen! Was echt een verrassing