Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbrokken vergelijk site
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hondenbrokken vergelijk site
Barca?
Mijn honden krijgen geen brokken maar dit wordt ook veel gegeven volgens mij.
Mijn honden krijgen geen brokken maar dit wordt ook veel gegeven volgens mij.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bevo
Kenner geperst
en ik ben wel erg nieuwsgierig naar de Aldi brok eigenlijk... ken honden die het er echt uitstekend op doen nl.
Caracroc is idd. niet zo duur, ja de lam/rijst diet versie is 44 euro maar de standaard is 28.95
Kenner geperst
en ik ben wel erg nieuwsgierig naar de Aldi brok eigenlijk... ken honden die het er echt uitstekend op doen nl.
Caracroc is idd. niet zo duur, ja de lam/rijst diet versie is 44 euro maar de standaard is 28.95

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
malinois schreef:Bevo
Kenner geperst
dat zou ik ook wel leuk vinden ja! de aldi brok ook opnemen om te kunnen vergelijken.
dat proplan niet geweldig is geloof ik. maar toch blijf ik het soms gebruiken. altijd een kleine zak staan voor als vrouwtje vergeten is vis uit de vriezer te halen of renske vergeten is te kopen
maar ik lach me kapot als de aldi brok (waar ik ook veel honden van ken die het eten en het er goed op doen) beter is als andere "betere" merken.
ten slotte is Levi's zo'n beetje de meest slijtgevoelige jeans die bestaat

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
En de lidl brok ook danmalinois schreef:

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ladybird schreef:En de lidl brok ook danmalinois schreef:
ja, de Lidle brok. moest ik ook aan denken.
gister weer iemand daar de deur uit zien gaan met twee zakken. het kost echt niks, en ik zit wel eens te twijfelen of ik het mee zal nemen. maar onze grote hond verdraagt niet zomaar elke brok. en omdat het zo goedkoop is, wantrouw ik het ook weer eerder.
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Mijn brokken staan er niet eens bij... 
Ik wist dat pedigree slecht was, maar zo slecht.. jezus.
Ik wist dat pedigree slecht was, maar zo slecht.. jezus.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Wat zijn jouw brokken KimberleyZero? Ja, eigenmerk van supermarkt wil ik ook nog doen. Bijvoorbeeld die van de c1000 en de AH, die zijn volgens mij bijna hetzelfde. Lidl/Aldi is ook een goed idee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben echt benieuwd naar de Aldi, ik ken een aantal mensen die dit al jaren voeren nl en de honden zien er perfect uit en zeker gezien de fysieke belasting die ze leveren valt me dit toch op.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Wanneer ze een dag brokken krijgt, krijgt ze Eukanuba Daily Care Sensitive Skin.Meike schreef:Wat zijn jouw brokken KimberleyZero?
Er staat wel Eukanuba Adult Middelgrote rassen, maar of ik het daarmee kan vergelijken???
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee iddNanna schreef:Boyco de berner vreet dat, al 3 jaar. De lam/rijst variant. Ik heb toch zelden een hond gezien die zó goed loopt en die je zo tegemoet glimtmalinois schreef:ik ben echt benieuwd naar de Aldi, ik ken een aantal mensen die dit al jaren voeren nl en de honden zien er perfect uit en zeker gezien de fysieke belasting die ze leveren valt me dit toch op.
Moest statistisch gezien toch niet kunnen
Weet dat ik ooit zo'n zak gekocht heb om te kijken wat er nu precies opstond, maar ja... dat staat nog ergens hier op het forum.. dat was niet zo slim om een open zak op de kop te houden om te kijken naar de ingredienten waar die groene kleurtjes nu vandaan kwamen

- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Goh wat een ontzettend goed idee, heb je ook enig idee wat Lars doet van thijssen, dat voer ik met wat brokken royal canin maxi adult. Daar doet hij het al 7 jaar prima op! Inderdaad ook een glanzende vacht en hartstikke fit!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja lach maar...Nanna schreef:malinois schreef: dat was niet zo slim om een open zak op de kop te houden om te kijken naar de ingredienten waar die groene kleurtjes nu vandaan kwamen![]()
![]()
Dat was natuurlijk zo groen vanwege het biologisch-verantwoorde onbespoten opgefokte gras dat ze daarvoor gebruiken

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb zomaar het idee dat de Aldibrokken kwalitatief gelijk uit zouden komen (bij een serieus onderzoek) als diverse heel erg dure A-merken.
Omdat ik mijn honden brokken niet wil laten ontwennen om diverse redenen koop ik eens in de zo veel tijd een zak.Als je die groene platte schijfjes die erin zitten doormidden breekt zie je dat ze van binnen beige of zoiets zijn en dat dat groene alleen maar een omhulseltje is.
Ik ken 5 honden die bijna alleen deze brokken krijgen en het er ook heel goed op doen.
Omdat ik mijn honden brokken niet wil laten ontwennen om diverse redenen koop ik eens in de zo veel tijd een zak.Als je die groene platte schijfjes die erin zitten doormidden breekt zie je dat ze van binnen beige of zoiets zijn en dat dat groene alleen maar een omhulseltje is.
Ik ken 5 honden die bijna alleen deze brokken krijgen en het er ook heel goed op doen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit gajes winkelt ook zeer regelmatig bij de Aldi hoor... heb daar ook mijn groentes etc. vandaan...Nanna schreef:Dat denk ik eigenlijk ook. Net als de Lidl brokken.marian* schreef:Ik heb zomaar het idee dat de Aldibrokken kwalitatief gelijk uit zouden komen (bij een serieus onderzoek) als diverse heel erg dure A-merken.
Hoe vaak gebeurt het niet dat de spullen van de Lidl op gelijke hoogte of zelfs beter beoordeeld worden dan de A-merken.
Maar ja, het gajes winkelt er dus het kán toch niet goed zijn....![]()
![]()
Nou, dit gajes winkelt er ook vaak en ik moet zeggen dat ik het vlees van de Lidl súper vind, net zoals de groente. De salades zijn van een kwaliteit waar je van achterover slaat, dat kan toch haast niet voor die prijs.
En ik heb zomaar het gevoel dat het ook geldt voor de hondenbrokZou het ook best eens onderzocht willen hebben.
Ik ben er dus ook erg benieuwd naar... zou wat wezen toch?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als ik zie wat hier bij de Lidl winkelt...
Wij wonen in een zeildorp en ik denk dat ze denken: Niemand kent me hier, dus wat kan het schelen...
Maar met name de mensen met jachten ter waarde van een flink pand in Amsterdam-Centrum zie ik hier bij de Lidl winkelen.
En gelijk hebben ze, want de kwaliteit is absoluut meer dan behoorlijk.
Ik zou zo'n vergelijkende site trouwens ook wel van KVV willen hebben.
Lijkt me erg handig.
Wij wonen in een zeildorp en ik denk dat ze denken: Niemand kent me hier, dus wat kan het schelen...
Maar met name de mensen met jachten ter waarde van een flink pand in Amsterdam-Centrum zie ik hier bij de Lidl winkelen.
En gelijk hebben ze, want de kwaliteit is absoluut meer dan behoorlijk.
Ik zou zo'n vergelijkende site trouwens ook wel van KVV willen hebben.
Lijkt me erg handig.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hier nog zo'n stuk gajesNanna schreef:Dat denk ik eigenlijk ook. Net als de Lidl brokken.marian* schreef:Ik heb zomaar het idee dat de Aldibrokken kwalitatief gelijk uit zouden komen (bij een serieus onderzoek) als diverse heel erg dure A-merken.
Hoe vaak gebeurt het niet dat de spullen van de Lidl op gelijke hoogte of zelfs beter beoordeeld worden dan de A-merken.
Maar ja, het gajes winkelt er dus het kán toch niet goed zijn....![]()
![]()
Nou, dit gajes winkelt er ook vaak en ik moet zeggen dat ik het vlees van de Lidl súper vind, net zoals de groente. De salades zijn van een kwaliteit waar je van achterover slaat, dat kan toch haast niet voor die prijs.
En ik heb zomaar het gevoel dat het ook geldt voor de hondenbrokZou het ook best eens onderzocht willen hebben.
Kan me nog goed herinneren het eens met iemand gehad te hebben over de gerookte zalm van de Aldi.Heel lekker en ook gewoon heel goed.Maar madam had het wat hoog in de bol en kwam daar niet.Zei ze.
En wie zag ik vlak voor de kerst daar gerookte zalm in de overvolle kar leggen???????
Juist ja......
Toen ze mij zag dook ze weg
Ik heb trouwens bij de Aldi kant en klaar maaltijden van Struik gesignaleerd.Toch niet de eerste de beste
De spare ribs van de Aldi zijn ook heerlijk
Al met al zou het me niet verbazen als ook de honden-en kattenbrokken gemaakt worden door een A-merkfabrikant.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Die zalm is toch van dat aan elkaar geplakte/geperste spul? Heel eetbaar hoor, maar ik begrijp het prijsverschil best.
-
Marion.
Ik ook. Hoewel er hier nu wel 2 diepvries-varkenshaasjes van de Lidl liggen te ontdooien. En de zalm vind Pieter van de Lidl ook best te eten, maar die van de verse visboer is toch wel ietsje anders.Rosita Compagner schreef:Die zalm is toch van dat aan elkaar geplakte/geperste spul? Heel eetbaar hoor, maar ik begrijp het prijsverschil best.
Verbazend. Dat sommige mensen hun zuivel alleen van de boer willen, maar zalm van de Lidl gelijk zetten als de zalm van de visboer
Qua brok ben ik eigenlijk ook erg benieuwd naar de Frolic. Of staat die erbij? Ik weet namelijk niet welke fabrikant dat is.
-
tineke
Allereerst wat een werk zul je hier aan gehad hebben ,mijn complimentenRosita Compagner schreef:Die zalm is toch van dat aan elkaar geplakte/geperste spul? Heel eetbaar hoor, maar ik begrijp het prijsverschil best.
Wij hadden laatst deze zalm voor de honden de gegrilde uit de weekaanbiedng bij Lupa ,prima spul de honden deden er een moord voor en waren er alle vier dol op
Een zalmkop lusten ze niet maar dit ging erin als koek.
http://www.lupa-diervoeding.nl/index_be ... ge1315.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marion.
Gatverdamme!!!!! Ik lust geen vis, vind rijst niet je van het, dus ik sla deze ronde over. Ik doe het vanavond met een plak gebakken Gruyeren, en Pieter mag de 2 varkenshaasjes opvreten met champignons en alles wat hij maar kan bedenken.Nanna schreef:Wat wel lekker is: de diepvrieszakjes mosselvlees van de Jumbo. Hoef je alleen maar te ontdooien (ik gooit ze even in warm water)
Wat rijst erbij, een sausje en wat groente en je vreet als een koning.
De dames zitten nu aan de sardientjes in tomatensaus uit blik. Ook al van de Lidl. Sneu he?
-
Marion.
Ik heet geen Jacqueline, de bootwerker met maat 43Nanna schreef:Avondeten alleen met een plakkie kaas? Ik zou de rest van de avond alle kasten afzoeken naar iets eetbaarsMarion. schreef: Ik doe het vanavond met een plak gebakken Gruyeren, en Pieter mag de 2 varkenshaasjes opvreten met champignons en alles wat hij maar kan bedenken.
En ik wil wel 2 hele plakken Gruyere van een cm dik, en daarbij verse salade en misschien doe ik ook wel een stuk of 10 frietjes mee (de dunne, van de Lidl
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
weet iemand ook wat je betaalt voor een aldi zak hondenvoer?
bij de lidle is het ongeveer 8 euro.
ben wel benieuwd naar
vind die bij de lidle wel erg oranje gekleurd. is dat met die aldi ook zo?
deed 4 jaar terug af en toe boodschappen bij Aldi. ( pardon ik schreef Lidle. moet Aldi zijn ). en als je zag wat voor een grote bakken (auto`s) er geparkeerd stonden. . .
ben wel benieuwd naar
deed 4 jaar terug af en toe boodschappen bij Aldi. ( pardon ik schreef Lidle. moet Aldi zijn ). en als je zag wat voor een grote bakken (auto`s) er geparkeerd stonden. . .
Laatst gewijzigd door Emma op 07 jul 2010 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Zijn er echt mensen die zich daarmee bezig houden? Met wat voor auto's je bij je super ziet???Emma schreef:deed 4 jaar terug af en toe boodschappen bij Lidle. en als je zag wat voor een grote bakken (auto`s) er geparkeerd stonden. . .
-
Emma
- Zeer actief
( ik bedoelde Aldi) het viel toen wel op jaMarion. schreef:Zijn er echt mensen die zich daarmee bezig houden? Met wat voor auto's je bij je super ziet???Emma schreef:deed 4 jaar terug af en toe boodschappen bij Lidle. en als je zag wat voor een grote bakken (auto`s) er geparkeerd stonden. . .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook...Nanna schreef:Als de Aldi en Lidl brokken beter beoordeeld zouden worden dan de technologisch ontwikkelde brokjes van 100 euro de kilo, zeik ik ter plekke in mijn broek van het lachenmalinois schreef: Dit gajes winkelt ook zeer regelmatig bij de Aldi hoor... heb daar ook mijn groentes etc. vandaan...![]()
Ik ben er dus ook erg benieuwd naar... zou wat wezen toch?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kosten 2.99 voor 4 kg als ik me niet vergis...Emma schreef:weet iemand ook wat je betaalt voor een aldi zak hondenvoer?
ben wel benieuwd naar![]()

- stefanie
- Zeer actief
Ik heb toevallig nu nog wat brokken van de Lidl in huis. Had ze een paar weken geleden gekocht om even de kosten te drukken want ze zijn idd heel goedkoop. Maar de halve zak die ik nog over heb, gebruik ik alleen nog maar in geval van nood. Ontzettende hopen, slappe, poep produceerden de honden. De jongste spande de kroon: die poepte in gewicht nog meer dan ze aan brokken kreeg.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Tuurlijk gaat er niks boven vers.Vis koop je het lekkerste en beste bij de visboer.Ik ook,maar als iemand zegt niet bij Aldi of Lidl te kopen om er vervolgens toch met een bomvolle kerstkar gesignaleerd te worden moet ik toch wel lachen hoor.Nanna schreef: Dat is ontegenzeggelijk waar. Er gaat niks boven verse zalm.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inuline komt voor in de wortels van planten die groeien in koud-gematigde gebieden (bijvoorbeeld alant (Inula), cichorei, aardpeer, dahlia[1], paardenbloem, schorseneer en artisjok[2]). Het wordt opgeslagen in de vacuole van de plantencellen en is net als zetmeel een reservestof voor de plant. Het werkt ook als cryoprotectant. Dit wil zeggen dat het de plant beschermt tegen bevriezing.Nanna schreef:Ik koop weleens zo'n klein groen zakje bij de Lidl (Orlando) voor als ik vergeet vlees uit de vriezer te halen. Mèt Inulin, Joost mag weten wat het is ;-)Dan kan ik toch wat geven.stefanie schreef:Ik heb toevallig nu nog wat brokken van de Lidl in huis. Had ze een paar weken geleden gekocht om even de kosten te drukken want ze zijn idd heel goedkoop. Maar de halve zak die ik nog over heb, gebruik ik alleen nog maar in geval van nood. Ontzettende hopen, slappe, poep produceerden de honden. De jongste spande de kroon: die poepte in gewicht nog meer dan ze aan brokken kreeg.
Ze eten het met smaak en niemand poept er raar of veel van. De brokken zien er ook normaal uit, geen rare kleurtjes of vormpjes.
Inuline bestaat uit een keten van 10 tot enkele honderden fructosemoleculen met aan het eind van de keten een glucosemolecule en is dus een polysacharide. Inuline heeft geen zoete smaak (inuline-preparaten bevatten vaak afbraakproducten (fructo-oligosachariden) met een zoete smaak, waardoor het preparaat toch vaak zoetig smaakt), een witte kleur en is vrij goed in water oplosbaar.
Inuline wordt niet door de dunne darm opgenomen, omdat bij de mens het nodige enzym niet aanwezig is om de beta-bindingen af te breken die tussen de verschillende fructose-eenheden zitten. In de dikke darm wordt inuline door bacteriën afgebroken tot verschillende afbraakstoffen die biologisch actief zijn. Een voorbeeld hiervan is boterzuur. Dit zuur zorgt er onder andere voor dat kankercellen weer sterfelijk worden[bron?]. Verschillende proeven hebben aangetoond dat tumorgroei vermindert bij ratten die inuline in hun voeding krijgen[3][4]. Andere afbraakproducten zijn waterstof, kooldioxide, melkzuur en azijnzuur.
Inhoud [verbergen]
1 Eigenschappen
2 Gebruik
2.1 Nierfunctie
3 Bronnen
[bewerken]Eigenschappen
Van inuline worden de volgende eigenschappen geclaimd, die echter niet alle zijn bewezen:
darmfunctie
cholesterol in het bloed
mineraalopname
antikanker
[bewerken]Gebruik
Inuline kan door hydrolyse verwerkt worden tot fructose. Ook kan inuline gebruikt worden als vet- en als vezelvervanger en zo overgewicht tegengaan.
Inuline wordt als glucosevervanger gebruikt bij de behandeling van suikerziekte (Diabetes mellitus). Inuline wordt ook gebruikt door mensen met het prikkelbaredarmsyndroom, bij obstipatie en diarree. Er zijn een aantal producten op de markt, de zgn. bulkvormers.
[bewerken]Nierfunctie
Inuline wordt in de nier volledig gefiltreerd, niet geresorbeerd, gesecreerd of gemetaboliseerd en de stof komt niet van nature in het lichaam voor. Deze factoren maken inuline (naast kreatinine) een instrument om de nierfunctie te meten. De inulineklaring is dan ook een maat voor de glomerulaire filtratiesnelheid. [5]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inuline" onclick="window.open(this.href);return false;

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:malinois schreef: Inuline werkt ook als cryoprotectant. Dit wil zeggen dat het de plant beschermt tegen bevriezing.Dan hebben de krengen het iig niet koud