Als ze er af moet, kan ik haar gewoon wegsturen, geen probleem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet op de bank?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: wel of niet op de bank?
Ik vind het juist zelf heel gezellig om met het hondje op de bank te liggen
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben het met Kay (nog) niet gedaan. Nu hebben wij ook maar een kleine bank en is hij nog erg licht gekleurd ook. Verder ligt Kay te vaak in modderplassen (zo'n 3 keer per dag komt hij meer zwart dan wit uit het bos). Verder willen we daar gewoon geen problemen mee hebben. Nu heeft Kay wel erg behoefte om bij je te liggen. Dus we hebben een lekker karpet voor de bank liggen. Wij gaan dus regelmatig (eventueel met wat kussens) bij Kay op de grond zitten en dan springt Kay bij ons op schoot en zo kunnen we een een hele avond knuffelen hoor. En zo op het karpet met wat kussen voor tegen de bank aan, zit je nog lekker ook. Voor ons zelf vind ik het een prima oplossing. En we hebben een hond die totaal geen neiging heeft om (waar dan ook) op de bank te springen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb een veel erger probleem, Izzie wil niet op de bank 

Linda, Izzie en Bram
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Zoek stok! schreef:Ik heb een veel erger probleem, Izzie wil niet op de bank
hier mag alles op de bank. ze gaan niet bij visite liggen of zitten dat niet van honden houdt en als mensen er een probleem mee hebben haal ik ze eraf.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
mijn honden liggen eigenlijk altijd op de bank, Samara ligt nooit op de grond dat doet veel te veel pijn bij haar... haar mand ligt boven op 2 dubbele dekbedden zodat deze ook lekker zacht is.
Bowei ligt ook vaak op de bank...
Beide kan ik als er visite komt netjes van de bank afhalen en dan gaan ze in hun mand...geen probleem.
Bowei ligt ook vaak op de bank...
Beide kan ik als er visite komt netjes van de bank afhalen en dan gaan ze in hun mand...geen probleem.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ja heHutsje schreef:Zoek stok! schreef:Ik heb een veel erger probleem, Izzie wil niet op de bank![]()
![]()
(dat lijkt mij vreselijk!)
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
sjaak-k schreef:kiki78 schreef:Daan ligt nu heerlijk op de bank te slapen. Tot nu toe is nog steeds de planning dat Dieber niet op de bank mag. Zo mag ze ook niet op bed, Daan ligt elke nacht heerlijk op bed. Ik hoop het vol te houden maar mezelf kennende is dat voor mij een groter probleem dan dat dat ooit voor Dieber gaat worden![]()
De dag voordat we Max gingen halen zijn er best veel regels gemaakt. Niet op de bank, niet schooien etc. Nouja, ik hoef niemand te vertellen wat er van terecht gekomen is.
Voordeel is wel dat als ik nee zeg, hij ook direct weg is.
Oh maar ik had altijd groepen als ik zelf een hond krijg komt hij/zij niet op de bank of op bed. Daan kwam in huis en nog geen 5 minuten later zaten we samen op de bank dus dat was al mislukt en de eerste avond heb ik hem naar boven gedragen en op bed neer gezet. Ook mislukt dus.

- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Hier ook lekker op de bank.En als hij weer eens in een moddersloot heeft gelegen spoel ik hem af ,handdoek erover en hij is praktisch weer droog dus dat maakt ook niet uit.
Bij visite gaat hij eigenlijk uit zichzelf al niet op de bank maar als ze weg zijn ligt hij er meteen weer op.
Bij visite gaat hij eigenlijk uit zichzelf al niet op de bank maar als ze weg zijn ligt hij er meteen weer op.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Hier mogen ze niet op de bank (proberen ze af en toe wel) maar ze hebben een eigen fauteuil (hoe je het ook mag schrijven). Verder hebben ze nog een kussen liggen
- Moos
- Zeer actief
Ze mogen hier op de bank, en op bed. Ze gaan van de bank meestal meteen al af als ze zien dat ik aanstalten maak er te gaan zitten. Vera soms niet, en dan zeg ik "Veer hop" en dan springt ze er ook af. Als pup kon Vera heel stoicijns blijven liggen. Ik ben weleens op d'r gaan zitten half, in het kader van "dan verdwijnt ze wel", bleef ze gewoon liggen alsof ze het wel gezellig vond
Toen ben ik dus de "hop" in gaan voeren, in eerste instantie met wat hulp van mijn handen. Is nooit een probleem geweest eigenlijk.
Ze liggen hier trouwens niet heel veel op de bank. Saar meestal op de stoel, en Vera vaak op de grond of in de mand.
Ze mochten altijd de hele nacht op bed, maar ik sliep dan toch niet zo lekker omdat ik me aan ging passen aan de honden. Nu liggen ze 's nachts allebei in hun eigen mand die naast het bed staat, en 's ochtends vroeg komen ze nog even op bed liggen. Bevalt me beter moet ik zeggen
Ze liggen hier trouwens niet heel veel op de bank. Saar meestal op de stoel, en Vera vaak op de grond of in de mand.
Ze mochten altijd de hele nacht op bed, maar ik sliep dan toch niet zo lekker omdat ik me aan ging passen aan de honden. Nu liggen ze 's nachts allebei in hun eigen mand die naast het bed staat, en 's ochtends vroeg komen ze nog even op bed liggen. Bevalt me beter moet ik zeggen

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Fritz mag altijd op de leren bank. Dat is ook echt zijn bank.. Als er visite op zijn bank gaat zitten gaat ie er ook naast zitten high-5-en zo van: Hoi! kom je voor mij? Wat leuk!! Daarna gaat ie liggen snurken.
Op de nieuwe stoffen bank mag ie alleen op uitnodiging van mij... Vind ie ook extra gezellig!! Hij gaat dan ook gelijk helemaal bovenop me liggen
Hij had eigenlijk direct door dat hij van mij soms wel op die bank mag en probeert, als ik alleen ben, ook wel eens heel traag op deze bank te klimmen terwijl hij mij aankijkt zo van: "zie je mij? mag het? ga je er wat van zeggen? mag het?" . Van mijn vriend mag het nooit. Als mijn vriend in de kamer zit probeert ie niet eens om op deze bank te gaan zitten.
Op de nieuwe stoffen bank mag ie alleen op uitnodiging van mij... Vind ie ook extra gezellig!! Hij gaat dan ook gelijk helemaal bovenop me liggen
Hij had eigenlijk direct door dat hij van mij soms wel op die bank mag en probeert, als ik alleen ben, ook wel eens heel traag op deze bank te klimmen terwijl hij mij aankijkt zo van: "zie je mij? mag het? ga je er wat van zeggen? mag het?" . Van mijn vriend mag het nooit. Als mijn vriend in de kamer zit probeert ie niet eens om op deze bank te gaan zitten.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Django mag niet op de bank van mij, en hij mocht dat bij zijn vorige eigenaren ook niet dus hij maakt er geen drama van. Al gaat hij er soms stiekem opliggen als ik even boven ben. Zodra hij de trap hoort is hij er weer meteen vanaf, maar de kwijlsporen verraden hem 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Mekkie
- Zeer actief
Fritz doet precies hetzelfde.. Die maakt de deur open en gaat snel op mijn warme plekje liggenExpecting schreef:Django mag niet op de bank van mij, en hij mocht dat bij zijn vorige eigenaren ook niet dus hij maakt er geen drama van. Al gaat hij er soms stiekem opliggen als ik even boven ben. Zodra hij de trap hoort is hij er weer meteen vanaf, maar de kwijlsporen verraden hem

- Naima
- Zeer actief
Mekkie schreef:Fritz doet precies hetzelfde.. Die maakt de deur open en gaat snel op mijn warme plekje liggenExpecting schreef:Django mag niet op de bank van mij, en hij mocht dat bij zijn vorige eigenaren ook niet dus hij maakt er geen drama van. Al gaat hij er soms stiekem opliggen als ik even boven ben. Zodra hij de trap hoort is hij er weer meteen vanaf, maar de kwijlsporen verraden hem
- Maartje
- Zeer actief
Ze mogen op de bank, maar als ik er wil zitten verwacht ik minimaal dat er plek voor mij wordt gemaakt. Bij een GA moeten ze wegwezen.
- Mekkie
- Zeer actief
Nee... Hij komt aan gedraafd: Hoi!! kom eens kijken wat ik heb...
En vervolgens loopt ie naar de plek waar hij heeft gelegen en kijkt van mij naar het plekje zo van: Ik lag net hier... Kijk!! Haar kwijl en poot afdrukjes van mij
Doet ie ook als ie zijn rodi's al van het aanrecht gepikt heeft, komt ie de doos brengen: Kijk! Ik heb rodi's gevonden, hier is de lege doos. Knap hè!
Alles word dus netjes opgebiecht
En vervolgens loopt ie naar de plek waar hij heeft gelegen en kijkt van mij naar het plekje zo van: Ik lag net hier... Kijk!! Haar kwijl en poot afdrukjes van mij
Doet ie ook als ie zijn rodi's al van het aanrecht gepikt heeft, komt ie de doos brengen: Kijk! Ik heb rodi's gevonden, hier is de lege doos. Knap hè!

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hahaha wat een mal beestMekkie schreef:Nee... Hij komt aan gedraafd: Hoi!! kom eens kijken wat ik heb...
En vervolgens loopt ie naar de plek waar hij heeft gelegen en kijkt van mij naar het plekje zo van: Ik lag net hier... Kijk!! Haar kwijl en poot afdrukjes van mij![]()
Magic mag van ons niet op de bank, hij gaat maar in z'n mand of op het kleed liggen, daar zijn ze voor. Hij mag trouwens wel op schoot.

Iedere dag feest!
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maddox heeft een vaste plek op de bank, dat is ook 'zijn' plek.
Cheeks en Diva komen ook op de bank, maar laten zich er gemakkelijk af sturen.
Cheeks en Diva komen ook op de bank, maar laten zich er gemakkelijk af sturen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen ik Martijn leerde kennen had ik een hond die niet op de bank wilde liggen. Ik heb het vaak geprobeerd maar ze wilde echt niet. Martijns honden lagen op de bank en op het bed. Dat hebben we 5 jaar volgehouden maar toen Eva kwam en we 3 honden hadden wilde ik ze niet meer op het bed hebben. Teveel haar en soms zelfs een dikke ronde teek in mijn bed. Te vies voor mij. Overal zand en zwarte pootjes na de laatste wandeling als het modderig is hier. Dus van de ene op de andere dag verboden en binnen enkele dagen nooit meer geprobeerd. Eva mocht het nooit dus die doet het ook niet. Alleen om even iets te pakken als er eten naast het bed staat

- Naima
- Zeer actief
:lol:Mekkie schreef:Nee... Hij komt aan gedraafd: Hoi!! kom eens kijken wat ik heb...
En vervolgens loopt ie naar de plek waar hij heeft gelegen en kijkt van mij naar het plekje zo van: Ik lag net hier... Kijk!! Haar kwijl en poot afdrukjes van mij![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ha! ik zie een 8 weken oude lola voor me die op de bank ligt te slapen en mij vanuit slaap vol aanvalt omdat ik haar wilde verleggen om zelf te gaan zittenMartijn schreef:
Nou daar zou je je nog over verbazen, wat sommige pups al doen.![]()
was zo over trouwens

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik snap je vraag wel.
Nando mocht als pup niet op de bank en later met toestemming (dan moest hij zitten).
Dat was bewust, om te kijken hoe hij zich zou ontwikkelen en gedragen.
Misschien deed ik daar toen te moeilijk over, maar het was mijn eerste hond en een Dobermann reu.
Ik wilde het graag goed doen; het dobermann volk is toch snel van de adviezen omtrent ''strak houden'' enz.
Ik ben daar snel vanaf gestapt en ging qua ideeën meer richting Martijn (het gaat niet om de bank maar om de verhoudingen).
Sindsdien mag hij altijd op de bank. Hij gaat er vanzelf af als ik daar wil zitten en hij weet dat visite voorgaat.
Of je pup jaloers wordt als je later een vriend hebt?
Dat denk ik niet. Ik heb heel wat afgeknuffelt met Nando hoor.
Mijn vriend werd wel jaloers op de pup, dat wel.
Nando mocht als pup niet op de bank en later met toestemming (dan moest hij zitten).
Dat was bewust, om te kijken hoe hij zich zou ontwikkelen en gedragen.
Misschien deed ik daar toen te moeilijk over, maar het was mijn eerste hond en een Dobermann reu.
Ik wilde het graag goed doen; het dobermann volk is toch snel van de adviezen omtrent ''strak houden'' enz.
Ik ben daar snel vanaf gestapt en ging qua ideeën meer richting Martijn (het gaat niet om de bank maar om de verhoudingen).
Sindsdien mag hij altijd op de bank. Hij gaat er vanzelf af als ik daar wil zitten en hij weet dat visite voorgaat.
Of je pup jaloers wordt als je later een vriend hebt?
Dat denk ik niet. Ik heb heel wat afgeknuffelt met Nando hoor.
Mijn vriend werd wel jaloers op de pup, dat wel.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Die van mij mogen op de bank als ik dat wil. Vooral s'avonds als ik tv kijk dan zitten ze lekker tegen mij aan.
Maar de meeste tijd liggen ze in hun bed. Als een hond ziek is dan neem ik die in mijn eigen bed 's nachts, maar dat gebeurd bijna nooit. Verder ken ik hier heel veel mensen die elke nacht met hun hond in bed slapen.
Maar de meeste tijd liggen ze in hun bed. Als een hond ziek is dan neem ik die in mijn eigen bed 's nachts, maar dat gebeurd bijna nooit. Verder ken ik hier heel veel mensen die elke nacht met hun hond in bed slapen.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Die van ons mag altijd op de bank. Wanneer ze maar wil. Wanneer we 's avonds TV kijken ligt ze lekker tegen ons aan. Héérlijk!
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
hier ook twee bankhanger
soms zijn alle zitplaatsen bij ons bezet door de dieren, liggen de 3 katten en de honden allemaal op de stoelen en hoekbank
het ziet er dan uit als een gezellige dierenverjaardag
ze laten zich wel makkelijk wegsturen, de honden dan
de katten zijn wat moeilijker te verplaatsen 
soms zijn alle zitplaatsen bij ons bezet door de dieren, liggen de 3 katten en de honden allemaal op de stoelen en hoekbank
ze laten zich wel makkelijk wegsturen, de honden dan

- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
Hier mag ze op de bank. Dit omdat wij het ook gewoon gezellig vinden.
Ze heeft er geen problemen mee als ze eraf moet.
Straks mag de 2e er ook gewoon op en dan hopen dat ze het netjes verdelen, op elke bank 1 hond

Ze heeft er geen problemen mee als ze eraf moet.
Straks mag de 2e er ook gewoon op en dan hopen dat ze het netjes verdelen, op elke bank 1 hond
Groetjes Yvonne

-
nance
- Erelid
Loddie en Rambo mogen op de bank en gaan er zonder problemen af als ik het zeg.
Poehbelle mag niet op de bank, dat is een oud chagrijn en gromt en grauwt als ze aan de kant moet.
Poehbelle heeft haar eigen bankje en vind het prima.
Poehbelle mag niet op de bank, dat is een oud chagrijn en gromt en grauwt als ze aan de kant moet.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier mag ze ook op de bank liggen, als we weg zijn ligt ze ook altijd lekker op de bank. Alleen als iemand anders daar wil zitten dan is het of opschuiven en anders ervan af. Dat is gelukkig nooit een probleem, al kan ze soms wel heel beledigd met een diepe zucht in haar mand gaan liggen en dan kijkt ze heerlijk verwaand met haar kop richtig de muur hahaha
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Zijn dat jouw Bassets op de foto? Heeft die ene last van zijn voorpoten?nance schreef:Loddie en Rambo mogen op de bank en gaan er zonder problemen af als ik het zeg.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
yep hier ook!Nuyvilaq schreef:Mijn honden mogen op de bank wanneer ze maar willen, totdat ik zeg dat ze op moeten hoepelen
chico mag op de bank, en dat zal hij ook echt wel doen als wij weg zijn, maar wanneer ik zeg dat hij eraf moet gaat en blijft hij er ook af. zeker wanneer hij vochtig is en lekker door de modder heeft lopen rollen