Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet op de bank?
Moderator: moderatorteam
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
wel of niet op de bank?
Ik vraag me af hoe jullie dat doen, mag de hond op de bank??
Ik zit hier met een afweging en ik heb er zo mijn mening over.. en ik hoor
ook graag die van jullie.
Op zich.. vind ik het heeeeeel gezellig, maar het moet niet HAAR plek worden.
Sandy kan sinds deze week zelf op de bank springen. En ze gaat er graag liggen,
dan til ik haar op en leg haar terug in haar mand (of bench).
Eigenlijk wil ik haar leren om alleen op commando op de bank te komen,
maar kan ik dat verwachten (van een pup??) Ik wil niet onduidelijk zijn voor haar,
denk dat het niet duidelijk is voor een pup maar ik weet het niet zeker
Ze mag bijv. bij mijn ouders en zus ECHT NIET op de bank, gaat ze dit snappen?
Ik ken wel honden die alleen maar thuis op de bank mogen en dit gaat op zich goed,
bij visite proberen ze het en als baasje zegt NEE, is het voor hen wel duidelijk..
Ik vind het zo lekker om met haar te kroelen op schoot (waardoor ze nu op de bank komt denk ik), maar mensen waarschuwen me (je verpest haar, als je een vriend krijgt wordt ze jaloers enz enz)
Ik ben zelf erg voor de combinatie, bewegen, trainen (nu alleen nog commando's ghehe) en affectie.
DUs ik vraag me af, mag bij jullie de hond op de bank? En heb je misschien spijt van deze beslissing doordat
je hem/haar er niet meer afkrijgt? (heb ik gezien bij familie) of mag de hond er alleen op als er een (bepaald) kleedje ligt? (en snappen ze dat?)
Ik zit hier met een afweging en ik heb er zo mijn mening over.. en ik hoor
ook graag die van jullie.
Op zich.. vind ik het heeeeeel gezellig, maar het moet niet HAAR plek worden.
Sandy kan sinds deze week zelf op de bank springen. En ze gaat er graag liggen,
dan til ik haar op en leg haar terug in haar mand (of bench).
Eigenlijk wil ik haar leren om alleen op commando op de bank te komen,
maar kan ik dat verwachten (van een pup??) Ik wil niet onduidelijk zijn voor haar,
denk dat het niet duidelijk is voor een pup maar ik weet het niet zeker
Ze mag bijv. bij mijn ouders en zus ECHT NIET op de bank, gaat ze dit snappen?
Ik ken wel honden die alleen maar thuis op de bank mogen en dit gaat op zich goed,
bij visite proberen ze het en als baasje zegt NEE, is het voor hen wel duidelijk..
Ik vind het zo lekker om met haar te kroelen op schoot (waardoor ze nu op de bank komt denk ik), maar mensen waarschuwen me (je verpest haar, als je een vriend krijgt wordt ze jaloers enz enz)
Ik ben zelf erg voor de combinatie, bewegen, trainen (nu alleen nog commando's ghehe) en affectie.
DUs ik vraag me af, mag bij jullie de hond op de bank? En heb je misschien spijt van deze beslissing doordat
je hem/haar er niet meer afkrijgt? (heb ik gezien bij familie) of mag de hond er alleen op als er een (bepaald) kleedje ligt? (en snappen ze dat?)
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Re: wel of niet op de bank?
Martijn schreef:Het verschil zit hem er niet in of de hond op de bank ligt maar of je hem er zonder protest af kunt sturen.
.
Dat kan ik nu nog niet weten, want als pup gaan ze niet "gek" doen als je ze weghaalt van de bank. (ze mag er niet af springen, eigenlijk ook niet erop maar dat kan ze nu eenmaal maar afspringen wil ik niet voor haar poten/gewrichten dus til ik haar eraf) Ik vind het zelf HEEEEL gezellig maar ik snap dat er mensen zijn die haar niet op HUN bank willen. Later als ze wel kan afspringen van de bank lok ik haar met wat lekkers eraf (net als nu alleen ligt dat lekker al in haar mand) maar zijn er ook honden waar dat niet voor werkt?? Ik ben nog heel erg zoekende in de bank-regel
en ligt dat protest dan aan de hond of aan de baas (en de onduidelijke regels?) ik kan me zo voorstellen dat als de hond ALTIJD op de bank ligt en er komt visite en hond MOET er dan INEENS vanaf dat dit protest oplevert. Daarom mag ze nu ff kroelen bij me, maar slapen moet in de mand.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bij mij mogen ze op de bank.. heb een grote loungebank, dus zat plek. Ik leg ook altijd mijn benen op de bank, ligt er eentje naast mn benen..1tje bij mn voeten en een ander ligt naast me. Heerlijk. En als ik t zeg, gaan ze er gewoon af. Geen probleem. Krijg af en toe een blik van een teckel die beledigd is als ze eraf moet, maar verder niet;)

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
^oooh gezellig
ik kan niet wachten tot de winter komt, lekker warmpjes samen op de bank. De zomer is ook leuk, maar met een pup die last heeft van de warmte en ook nog kennelhoest en niet ver kunnen lopen kan ik niet wachten tot we een paar maanden verder zijn 
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Jup, ik lig vaak samen met Max op de bank, hij ligt dan heerlijk te snurken
Nolan is alleen maar irritant, die blijft hooguit 2 minuten stilliggen om er vervolgens weer af te willen.
Geen problemen hier verder, Max "vraagt" toestemming en als we die niet geven druipt hij heel zielig af naar z'n kussen achter de bank
Geen problemen hier verder, Max "vraagt" toestemming en als we die niet geven druipt hij heel zielig af naar z'n kussen achter de bank

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
ik zie het al voor mesjaak-k schreef:
m'n oppashond heb ik aangeleerd (wanneer hij op MIJN plek gaat zitten) "HE, waar moet ik nou zitten???" en dan gaat ie eraf, toestemming vragen is er bij hem niet bij (zodra ik opsta wil hij vaak op mijn warme plekkie gaan liggen
@t martijn: idd ik moet nog erg wennen aan het hebben van een (eigen) hond. Ik ben er heel erg mee bezig en ik wil het graag goed doen, maar ja wat is goed? hihi ik ga maar beginnen met "eraf" te zeggen als ik haar van de bank haal. We moeten er wel uit komen en tja, Sandy is voor mij ook een maatje en knuffeldier (en niet alleen DE hond in DE mand zoals bij sommige kennissen van mij)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier mochten ze in het begin niet op de bank.
Maar later wel. Vind het wel zo gezellig, het zal ook best lekker liggen.
Spike mag ook op bed als Leon nachtdienst heeft.
Ook gewoon vanaf het begin geleerd dat ik wel de dienst uitmaak dat als ik zeg 'eraf', ze dat ook doen.
Maar later wel. Vind het wel zo gezellig, het zal ook best lekker liggen.
Spike mag ook op bed als Leon nachtdienst heeft.
Ook gewoon vanaf het begin geleerd dat ik wel de dienst uitmaak dat als ik zeg 'eraf', ze dat ook doen.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden mogen alleen NA toestemming (dus met een commando) op de bank. Met 10 honden en maar 2 banken zie ik het niet zo zitten dat ze uit zichzelf gaan, want dan kan ik op de grond.....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Hier vraagt Mickey ook toestemmingsjaak-k schreef:Geen problemen hier verder, Max "vraagt" toestemming en als we die niet geven druipt hij heel zielig af naar z'n kussen achter de bank
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Hier is het gewoon definitief niet, en niet om het rangorde verhaal maar puur dat ik niet de verwarring wil creëren van met de vieze blubber/slootpoten ineens niet op de bank mogen, of als ze loops is. Naar mijn mening kan een hond dat weer niet onderscheiden.
Ook hebben we een stoffen bank die zeer snel vies is. Ze mag wel op schoot maar niet zelf op de bank
Ook hebben we een stoffen bank die zeer snel vies is. Ze mag wel op schoot maar niet zelf op de bank

- sjaak-k
- Zeer actief
Juist en dan op de hoek van de bank nog even heel zielig op zij kijken of het écht niet mag.Me_and_Sandy schreef:ik zie het al voor meze kunnen zo lekker kijken he!?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja natuurlijk mag ze op de bank, gezellig!
En als er mensen moeten zitten of ik heb er genoeg van, dan stuur ik haar weg, no problemo
En als er mensen moeten zitten of ik heb er genoeg van, dan stuur ik haar weg, no problemo
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
hier mag de hond op de bank.
je zou je hond kunnen aanleren dat hij alleen op de bank mag als er een kleed voor hem ligt, zo blijft je bank schoon en is het ook duidelijk voor je hond
je zou je hond kunnen aanleren dat hij alleen op de bank mag als er een kleed voor hem ligt, zo blijft je bank schoon en is het ook duidelijk voor je hond
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan ligt nu heerlijk op de bank te slapen. Tot nu toe is nog steeds de planning dat Dieber niet op de bank mag. Zo mag ze ook niet op bed, Daan ligt elke nacht heerlijk op bed. Ik hoop het vol te houden maar mezelf kennende is dat voor mij een groter probleem dan dat dat ooit voor Dieber gaat worden

-
Angelique.
Mijn honden mogen op de bank wanneer ze maar willen, totdat ik zeg dat ze op moeten hoepelen 
- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
-
Leane
Ja hoor op de bank op bed
In de vensterbank

Op tafel

In de vensterbank

Op tafel

-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Ook hier mogen ze lekker op de bank.
Als ik zeg dat ze er af moeten doen ze dat ook. ( al zuchtend en steunend
)
Als ik zeg dat ze er af moeten doen ze dat ook. ( al zuchtend en steunend

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- sjaak-k
- Zeer actief
kiki78 schreef:Daan ligt nu heerlijk op de bank te slapen. Tot nu toe is nog steeds de planning dat Dieber niet op de bank mag. Zo mag ze ook niet op bed, Daan ligt elke nacht heerlijk op bed. Ik hoop het vol te houden maar mezelf kennende is dat voor mij een groter probleem dan dat dat ooit voor Dieber gaat worden
De dag voordat we Max gingen halen zijn er best veel regels gemaakt. Niet op de bank, niet schooien etc. Nouja, ik hoef niemand te vertellen wat er van terecht gekomen is.
Voordeel is wel dat als ik nee zeg, hij ook direct weg is.

- Jolande1961
- Zeer actief
In de winter mag Sammie gezellig naast me op de bank; ze wacht altijd wel totdat ik ze roep. Nu ze dagelijks zwemt niet, want dan hangt er gewoon teveel zand in haar vacht. Nu ligt ze gewoon op het kleed aan m'n voeten en ze zeurt er ook niet om, om op de bank te mogen.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Hihi, hier is het ook zo'n zootje.
De kleintjes mogen op alle banken, dus die in de kamer en de loungebank in de serre.
De allerkleinsten lopen ook wel over tafel, maar alleen als wij ze er op tillen.
Ook ligt er vaak wel 1 naast (of op) mijn toetsenbord.
Hier kunnen ze zelf op de pckast springen via de bank.
Verder mogen de 2 herders niet op de bank in de kamer (ivm dat ze elke dag haast zwemmen en dus de halve dag smeerbeesten zijn),
maar ze mogen altijd op de lounge bank in de serre.
Dit is een soort ronde hoekbank (type Doreen, seats and sofa's) van nepleer.
hij bestaat uit 2 bankdelen en een hocker en de honden zijn hier altijd op aan het racen.
De 3 delen staan dan door de hele serre heen.
Maar de bank houdt het al 5 jaar vol, zo super.
De kleintjes mogen op alle banken, dus die in de kamer en de loungebank in de serre.
De allerkleinsten lopen ook wel over tafel, maar alleen als wij ze er op tillen.
Ook ligt er vaak wel 1 naast (of op) mijn toetsenbord.
Hier kunnen ze zelf op de pckast springen via de bank.
Verder mogen de 2 herders niet op de bank in de kamer (ivm dat ze elke dag haast zwemmen en dus de halve dag smeerbeesten zijn),
maar ze mogen altijd op de lounge bank in de serre.
Dit is een soort ronde hoekbank (type Doreen, seats and sofa's) van nepleer.
hij bestaat uit 2 bankdelen en een hocker en de honden zijn hier altijd op aan het racen.
De 3 delen staan dan door de hele serre heen.
Maar de bank houdt het al 5 jaar vol, zo super.
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Hier niet op de bank. Hondje van mijn dochter mag bij haar wel op de bank, hier dus niet.
Speciaal kussentje voor hem en hij accepteerde dat heel gemakkelijk.
Speciaal kussentje voor hem en hij accepteerde dat heel gemakkelijk.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Loekie en ik zitten/liggen dagelijks gezellig op de bank! Mocht hij een keer aan de kant moeten (hij heeft nogal eens de neiging om op je plek te gaan liggen als je bent opgeataan, want da's lekker warm
) gaat dat zonder problemen, hij laat zich er zonder morren afsturen.
Bij mijn ouders mag hij pas op de bank als er een kleedje op ligt, en dat gaat ook altijd goed. Als we 'NEE' zeggen gaat hij er niet op, als we, als het kleedje neergelegd is, zeggen 'kom maar', dan springt hij er pas op.
Bij mijn ouders mag hij pas op de bank als er een kleedje op ligt, en dat gaat ook altijd goed. Als we 'NEE' zeggen gaat hij er niet op, als we, als het kleedje neergelegd is, zeggen 'kom maar', dan springt hij er pas op.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Ook hier mogen ze op de bank, ook mijn oppas hondjes,
dus soms is het wel druk, zat drie weken terug met twee jack russels en een grote ridgeback reu op de bank.
lekker knus, Ze weten ook dondersgoed bij wie ze het wel mogen en bij wie niet,
Die van mij gaan dus bij mij en bij mijn schoonmoeder op de bank daar mag het.\
maar bij mijn moeder gaan ze niet ook bij mijn vriendin gaan ze niet.
Al proberen ze het wel natuurlijk.
Het is maar net wat jezelf wilt. ze gaan erbij mij ook zo weer af als ze dat niet hadden gedaan dan had ik ook andere
maatregelen genomen.
Vaak verkiezen ze zelf hun bench of de mand dus valt allemaal wel mee.
dus soms is het wel druk, zat drie weken terug met twee jack russels en een grote ridgeback reu op de bank.
lekker knus, Ze weten ook dondersgoed bij wie ze het wel mogen en bij wie niet,
Die van mij gaan dus bij mij en bij mijn schoonmoeder op de bank daar mag het.\
maar bij mijn moeder gaan ze niet ook bij mijn vriendin gaan ze niet.
Al proberen ze het wel natuurlijk.
Het is maar net wat jezelf wilt. ze gaan erbij mij ook zo weer af als ze dat niet hadden gedaan dan had ik ook andere
maatregelen genomen.
Vaak verkiezen ze zelf hun bench of de mand dus valt allemaal wel mee.
-
blondie
- Zeer actief
mijn reu kwam op vierjarige leeftijd en had nog nooit op een bank gelegen.. heeft ook nog helemaal nooit geprobeerd om op de bank te komen of naast me te komen liggen op de bank..
teefje kwam met 2 1/2 en die was wel gewend op bank of stoel te liggen.. vond het wel prima die komt lekker kroelen, merk wel dat ze het minder doet hier omdat de reu het ook niet doet..
Echter als ik haar (en Finn) wel eens bij mijn ouders alleen liet heeft ze daar alle redelijk nieuwe leren banken en stoelen uitgeprobeerd.. en dat vonden mijn ouders toch niet echt zo''n succes... (zout van het strand, flinke nagels...)
Vooralsnog heeft ze daar niet meer op de bank gelegen.. maar het is een afweging maken.. een hond kun je leren om bij anderen niet op de bank te gaan maar als het zo gewend is dat ze op een bank mogen liggen en je bent er zelf niet bij om aan te geven dat het op een bepaalde plaats niet mag...
teefje kwam met 2 1/2 en die was wel gewend op bank of stoel te liggen.. vond het wel prima die komt lekker kroelen, merk wel dat ze het minder doet hier omdat de reu het ook niet doet..
Echter als ik haar (en Finn) wel eens bij mijn ouders alleen liet heeft ze daar alle redelijk nieuwe leren banken en stoelen uitgeprobeerd.. en dat vonden mijn ouders toch niet echt zo''n succes... (zout van het strand, flinke nagels...)
Vooralsnog heeft ze daar niet meer op de bank gelegen.. maar het is een afweging maken.. een hond kun je leren om bij anderen niet op de bank te gaan maar als het zo gewend is dat ze op een bank mogen liggen en je bent er zelf niet bij om aan te geven dat het op een bepaalde plaats niet mag...
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Hier mogen ze op de bank. KLeden erover heen klaar.
Ze zijn elke morgen alleen in de kamer, dus ........ja ze mogen op de bank.
Ze zijn elke morgen alleen in de kamer, dus ........ja ze mogen op de bank.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hier geldt precies hetzelfdeNuyvilaq schreef:Mijn honden mogen op de bank wanneer ze maar willen, totdat ik zeg dat ze op moeten hoepelen

You'll be in my heart... Always...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Toen ik nog thuis woonde, mocht Pasha als pup wel op de bank. Toen kwam er een nieuwe bank en was het de bedoeling dat het niet meer mocht. Na een paar maanden lagen ze allemaal weer op de bank
(zowel Pasha als Zaba vragen erom. Diezel springt af en toe even op de bank en Bowie krijgt het al benauwd bij de gedachte alleen.)
Van Marc mag Pasha nou niet op de bank, maar wel op schoot. Ze komt dat ook altijd vragen.
Van Marc mag Pasha nou niet op de bank, maar wel op schoot. Ze komt dat ook altijd vragen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Bij mij mochten ze tot ze 1 jaar waren niet op de banken.
Nu hebben ze 2 banken tot hun beschikking. In de keuken staat een leren bank, waar ze op mogen en in de kamer staat een bank met een kleed. Daar mogen ze ook op. Verder heb ik in de kamer een (stoffen) cremekleurige bank en 2 zo'n kleur stoelen staan en daar heeft er dus nog nooit eentje op gelegen.
Als een van ons op een bank wil zitten waar op dart moment een hond op ligt, dan schuiven ze gewoon of ze gaan eraf.
Als ze dat niet zouden doen, dan zou de bank verboden gebied worden.
Maar ze vinden alles prima.
Nu hebben ze 2 banken tot hun beschikking. In de keuken staat een leren bank, waar ze op mogen en in de kamer staat een bank met een kleed. Daar mogen ze ook op. Verder heb ik in de kamer een (stoffen) cremekleurige bank en 2 zo'n kleur stoelen staan en daar heeft er dus nog nooit eentje op gelegen.
Als een van ons op een bank wil zitten waar op dart moment een hond op ligt, dan schuiven ze gewoon of ze gaan eraf.
Als ze dat niet zouden doen, dan zou de bank verboden gebied worden.
Maar ze vinden alles prima.