Natuurlijk gebeurt het na het laatste uitlaatrondje
Otto begint ineens vreselijk bij zijn piemeltje te likken en te doen en ik wil weten wat het is. Maar hij is er zo beweeglijk mee dat ik hem met geen mogelijkheid even 'in de houdgreep' kan nemen om het even te bekijken en eventueel behandelen - mocht het een teek zijn oid.
Dus mijn vraag: hoe neem je in zo'n situatie je hond in de houdgreep? Lukt het je in je eentje of met iemand? En in je eentje, hoe zet je hem dan klem?
Als ik iets probeer met mijn benen om hem heen heeft hij te veel ruimte, met zijn halsband om heb ik maar 1 hand vrij om even te kijken.
Een kleine worstelpartij met steeds zijn kop ervoor leerde me in elk geval dat er een flinke bult naast zijn piemel zit die op het eerste gezicht op een grote puist lijkt, dan wel niet met een wit kopje maar wel met een soort gaatje in het midden. Als ik eraan zit wil hij er meteen weer aan likken. Ik heb er een dettol-doekje tegenaan gelegd en dat leek wat verkoeling te brengen, gaf hij zich even neer. Omdat het zo ineens gebeurde vermoed ik niet dat het een ontsteking is, maar eerder dat hij is gestoken oid, hij heeft vanavond in elk geval op zijn buik in het (gemaaide) gras gelegen en wat tussen de struiken rond gestruind. Ik vermoed geen teek, het zit echt onder/in de huid.
Ik heb iemand gevraagd om morgen even te helpen met hem vast te houden, maar mocht zoiets nog eens voorkomen dan zou het prettig zijn als ik hem in mijn eentje even klem kan leggen, dan hoeft hij er de nacht ook niet mee door.