Na 14 geweldige jaren hebben wij haar moeten laten gaan, onze lieve Yellow Borka of a Quiet Spot…
Borka Brosky als je een ietsepietsje ongehoorzaam was, ouwe indiaan als je wijs over de polder uitkeek, flepcoat als je me een kus gaf, schele Leny als je een brokje niet ving, Brosje en Borretje als we het samen gezellig hadden…en zo had je vele bijnamen.
Wat hebben we veel mooie, leuke, lieve en grappige herinneringen aan jou…..
Dat ik de dagen afstreepte om je te mogen ophalen als pup, de vele, vele, fantastische trainingsuurtjes in je jonge jaren. Hoe je in de zomer sneeuw toverde, toen je eens een dag alleen thuis moest blijven en je van misère alle vulling uit de zitting van onze bank had gehaald. Je trotse hoofd toen we op een ochtend wakker werden en Fame onverwacht ’s nachts twee pupjes had gekregen. Je keek echt of je ze zelf gemaakt had. Geen dag was je ooit chagrijnig, je was altijd een blij beest. De grappige geluiden die je kon maken zodat het leek of je praatte als Scoobydoo in de tekenfilm. Heerlijke avonden als we naar Zijpe reden, om je daar onvermoeibaar ballen uit het water te laten halen… ik zou er pagina’s mee kunnen vullen, met al die herinneringen, als ik mijn tranen maar kon bedwingen onder het tikken.
Gisterochtend was er dan dat vreselijke moment bij de dierenarts, dat we hoorden dat je tijd er op zat. We wisten al wel een paar jaar dat we in de extra tijd zaten, maar dat zo’n tumor een inwendige bloeding kon veroorzaken daar hadden we even niet op gerekend.
Ik ben ondanks het verdriet, zo verschrikkelijk blij dat je geen pijn hebt hoeven lijden en dat je na die laatste uurtjes knuffelen, nog een laatste lekker hapje, nog dat laatste flepje nog wat laatste foto’s, je heel rustig en snel op je eigen bedje bent ingeslapen. De dierenarts heeft daarna nog een pootafdrukje gemaakt ter herinnering aan mijn “once in a lifetime” hond. Dat komt straks op je grafje in de tuin, waar je nu lepeltje, lepeltje rust bij onze Fame.
Ik hoop dat het je goed gaat daar achter de regenboog. Dat je samen op pad bent met Fame, dat je heerlijke vieze slootjes vind om in te plonzen………dag mijn allerliefste zwarte meisje…..voor altijd in ons hart!

TARAK