Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond - tour de france

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Hond - tour de france

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
miekmiek schreef:het moet toch wel dat die hond losgeschoten is? ik kan me zo voorstellen dat de hond uit angst voor het plotselinge geklap en gejuich losgebroken is en de weg op vluchtte. ergens vind ik dat je dat niemand kan aanrekenen, genoeg mensen die hun hond overal mee naartoe nemen. Hoogstens als de hond altijd al angstig was, dan doe je hem er geen plezier mee.
als de hond echt los was en de baasjes dachten 'ach, fikkie is zo braaf die blijft wel zitten.' vind ik het oerstom.
Maar trekt een hond dan de musketon van een lijn los die aan de halsband vast zit? Of heeft hij zich uit de halsband gewurmd? Beestje ziet er inderdaad uit of hij zich rotschrikt. En daarna weer als hij de fietsers ziet. Ik zou Bram ook mee kunnen nemen, ook wel eens naar het circuit geweest. Maar die heb ik dan aan een tuig waar hij never nooit niet uit komt en houd ik goed in de gaten als er veel geluid is. Maar inderdaad, wellicht was die hond nog nooit ergens van geschrokken en waren de mensen daarom niet voorbereid.
Heb het wel eens meegemaakt dat een hond uit angst (blinde paniek, eigenlijk) zo'n rare draai met z'n kop maakte en alleen maar achteruit wilde, dat 'ie zich inderdaad uit z'n halsband wrong. Dus het kan best zoiets geweest zijn.

(Sindsdien zet ik mijn halsbanden een gaatje verder vast...).
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat de Antwerpse eigenaren een verklaring hadden gegeven. De hond had wel aan de riem gezeten, maar ze hadden hem even los gedaan toen de eigenaar iets moest halen. :roll:
Er werd nog bij gezegd dat de hond een blessure aan de heup had overgehouden aan de botsing met de wielrenners.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ja hoor, Belgen, ik wist wel dat "wij Nederlanders" veel netter waren :mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Elk jaar met de tour gebeurt dit weer.. Ik snap t niet hoor, je houdt je hond bij zulke inmense evenementen toch gewoon aan de lijn :denken:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat een rare verklaring. Laat iemand anders dan even die hond vasthouden als je iets moet gaan pakken of neem Fikkie gewoon mee :piew:

Hoop voor het hondje dat de blessure aan zijn heup meevalt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ody schreef:Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat de Antwerpse eigenaren een verklaring hadden gegeven. De hond had wel aan de riem gezeten, maar ze hadden hem even los gedaan toen de eigenaar iets moest halen. :roll:
Er werd nog bij gezegd dat de hond een blessure aan de heup had overgehouden aan de botsing met de wielrenners.
Dat is ook wel heel erg dom. Eigenlijk zou hij gewoon een bekeuring moeten krijgen voor het niet aan de lijn hebben van de hond en het veroorzaken van deze val. Het had inderdaad veel erger af kunnen lopen. Stel dat een van de wielrenners iets had gebroken of zo en de Tour niet meer zou kunnen rijden?? Ik vind wel dat dat bestraft mag worden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Machie schreef:Elk jaar met de tour gebeurt dit weer.. Ik snap t niet hoor, je houdt je hond bij zulke inmense evenementen toch gewoon aan de lijn :denken:
Of je neemt je hond niet mee :mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hilde schreef: Of je neemt je hond niet mee :mrgreen:
idd!
Komend weekend is hier in Holten de jaarlijkse triatlon. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om Luca dan mee te nemen het dorp in!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik snap het niet. waarom moet je hond los als je iets gaat halen? blijft hij dan los achter terwijl je even weg gaat om iets te gaan pakken? waarom in godsnaam? Ik snap 'm niet.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vraag me af wat überhaupt de redenering van de baasjes was om de hond mee te nemen. Ik denk niet dat je een hond plezier doet met heel veel schreeuwende mensen en heel veel auto's die dingen gooien er voor aan? Zorg dan dat hij oppas heeft ofzo.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Musketon kan ook kapot hoor. Elmo was een maand of 6 misschien jonger. Die trok hem zo kapot.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy heeft ook een keer een musketonhaak kapot getrokken. Dus ja, dat kan natuurlijk ook wel gebeuren.
Maar goed, dat was op het strand waar ze vast lag en ze naar een andere hond wilde.

Ik zou ze niet zo snel meenemen in deze hitte naar wielrenners. Niet dat ik daar zonder hond ook zou gaan kijken hoor.
Heb wel even tv gekeken, omdat het hier over het eiland ging, leuk om bekende omgeving te zien.
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Dit is wat er op een weblog geplaatst is door mensen die het hebben zien gebeuren.
Ik heb het zelf van een ander forum, dus weet niet waar het vandaan komt

Geplaatst door sandra op 4 juli 2010 om 22:05

Wij hebben dit ongeval van dichtbij meegemaakt Wij stonden langs de weg toen het peloton zich ineens verbreedde. Hierdoor moesten de toeschouwers in paniek enkele meters naar achter. De hond was aangelijnd en werd meegetrokken. Door de paniek en snelheid waarmee dit gebeurde zette de hond zich schrap en zijn halsband schoot los. Daarop liep hij nog daar waar we stonden en stond ineens in het peloton. Met de hond gaat het goed,maar zijn baasjes zijn erg van strek.
sjaak-k
Zeer actief

Hutch schreef:Dit is wat er op een weblog geplaatst is door mensen die het hebben zien gebeuren.

Wij hebben dit ongeval van dichtbij meegemaakt Wij stonden langs de weg toen het peloton zich ineens verbreedde. Hierdoor moesten de toeschouwers in paniek enkele meters naar achter. De hond was aangelijnd en werd meegetrokken. Door de paniek en snelheid waarmee dit gebeurde zette de hond zich schrap en zijn halsband schoot los. Daarop liep hij nog daar waar we stonden en stond ineens in het peloton. Met de hond gaat het goed,maar zijn baasjes zijn erg van strek.
Hmm, niet onmogelijk natuurlijk, maar een slechte halsband die zo los schiet...

Max heeft trouwens eens een slipketting door midden getrokken, gewoon een hele schakel gebarsten en dat was zeker geen dunne versie :roll:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sjaak-k schreef:
Hutch schreef:Dit is wat er op een weblog geplaatst is door mensen die het hebben zien gebeuren.

Max heeft trouwens eens een slipketting door midden getrokken, gewoon een hele schakel gebarsten en dat was zeker geen dunne versie :roll:
veel halsbanden zitten vaak te los, dus ja, er uit trekken is dan zo gebeurd.....

en die slip was dan vast niet van rvs, werk hier met hele dunne slipkettingen voor de herders, maar dan wel rvs, anders trek ik ze idd zo doormidden en wil niet met de zwaardere/dikkere werken....
sjaak-k
Zeer actief

crutz schreef:
sjaak-k schreef:

veel halsbanden zitten vaak te los, dus ja, er uit trekken is dan zo gebeurd.....

en die slip was dan vast niet van rvs, werk hier met hele dunne slipkettingen voor de herders, maar dan wel rvs, anders trek ik ze idd zo doormidden en wil niet met de zwaardere/dikkere werken....
Ik denk het wel ja, hij zat bij de hond toen ik hem haalde. Het was ook redelijk in het begin dus hij was nog een "pup" van ~ 11 maand.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”