sterkte gewenst!
Ik begrijp de reacties over het bloedonderzoek overigens wel hoor maar het is best lastig als je er staat om tegen het advies van een DA in te gaan. Ik hoop dat hij nu snel opknapt en zo niet dan gewoon weer terug naar de DA voor nader onderzoek. Is heel vervelend als je hond niet helemaal in orde is en je (nog) geen definitieve diagnose en behandelplan hebt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel drinken en plassen. Update 23 Juni: chemisch castratie.
Moderator: moderatorteam
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Veel drinken en plassen. Update 15 Juni: Vraagje.
Ik heb het wel aangekaart maar omdat de prostaat wel vergroot bleek wou hij daar eerst voor behandelen. Dat vond hij logischer zei hij.Zoek stok! schreef:Heb je met deze post van Saskia niks gedaan?Hutch schreef:Ik zou eerste eens aansturen op een goed urine-onderzoek en niet zomaar ervan uit gaan dat zijn prostaat vergroot is.
En met een goed urine-onderzoek bedoel ik een blaaspunctie waarvan een kweek ingezet wordt en een microscopisch onderzoek. Met de kweek kan gekeken worden of het uberhaubt een blaasontsteking is of dat Nilo al 2x antibiotica voor niets heeft gehad. Als blijkt dat er bacteriën opgroeien, kan deze opgestuurd worden om te kijken welke bacterië er verantwoordelijk is en welke antibiotica dan wel goed werkt.
Met het microscopisch onderzoek kan gekeken worden of er gruis in de urine zit.
Urine die Nilo zelf heeft uitgeplast kan niet meer op kweek gezet worden omdat er bacteriën bij zitten van de buitenlucht en het opvangbakje enz. Als urine lang staat voor het onderzocht wordt is het ook niet meer betrouwbaar om op gruis te bepalen
-
winterkoning
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): grote zwitserse sennenhond
Re: Veel drinken en plassen. Update 23 Juni: chemisch castratie.
En, hoe is het nu met hem ? heeft de chemische castratie geholpen ?
groetjes
groetjes
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Veel drinken en plassen. Update 23 Juni: chemisch castratie.
Oeps, beetje late reactie
Maar de chemische castratie lijkt wel aan te slaan! Hij heeft nog een keer in huis geplast maar de dag erna merkten we al duidelijk verbetering. Het vele plassen en drinken was ineens voorbij! Hij werd ook weer actiever, hoewel hij nog niet helemaal de oude is wat dat betreft. Maar dat verwacht ik ook nog niet van hem. Door dit hele verhaal plus een blessure aan zn voorpoot doet hij het al ruim anderhalf maand heel rustig aan, dus zijn conditie is vast verslechterd. Tel daar het warme weer bij op, ik snap wel dat hij nog geen uren wil lopen
Verder gelukkig geen bijwerkingen. Hij is iets meer gericht op voer maar niet extreem ofzo. Daarnaast is hij in zn gedrag wat milder geworden, wat relaxter. Ook wel eens lekker, hoewel ik het alleen om zijn gedrag nooit had gedaan.
Maar de chemische castratie lijkt wel aan te slaan! Hij heeft nog een keer in huis geplast maar de dag erna merkten we al duidelijk verbetering. Het vele plassen en drinken was ineens voorbij! Hij werd ook weer actiever, hoewel hij nog niet helemaal de oude is wat dat betreft. Maar dat verwacht ik ook nog niet van hem. Door dit hele verhaal plus een blessure aan zn voorpoot doet hij het al ruim anderhalf maand heel rustig aan, dus zijn conditie is vast verslechterd. Tel daar het warme weer bij op, ik snap wel dat hij nog geen uren wil lopen