Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dj0w

Re: Gebeten!

Ongelezen bericht door Dj0w »

MARC_S schreef:
Paulala schreef:Ik kan er eerlijk gezegd ook geen touw aan vastknopen.
Vreemd onsamenhangend verhaal.
Wat heb je nu precies gedaan? Achter twee honden aangelopen? Aangereden?
Ik snap er niets van.
Zoals ik het lees zag ze 2 honden lopen. Die liepen weg dus ze is daar met een auto achteraan gereden. Toen heeft ze de auto weggezet en is uitgestapt en te voet gaan zoeken naar die honden. Uiteindelijk is ze naar een huis gegaan en is daar de honden gaan roepen of fluiten en toen kwam er een hele andere hond, denk de moeder van de kleine herders en die heeft haar gebeten. Dat hoort niet maar als je andermans honden gaat achtervolgen en fluiten roep je wel een beetje over je af dat die honden dat niet trekken vind ik. Als ik ergens loop en ik zie honden heb ik niet de neiging die met de auto achterna te gaan en met welke reden ook?

Dus of ik begrijp het ook niet of het is wat ik denk :engel:
Moet je toch iets beter lezen :roll:
BasP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Timon en Zwitserse herder Floor

Ongelezen bericht door BasP »

Goeie actie om verhaal te doen en te halen bij de eigenaar. Jammer genoeg is het al 2, bijna 3 weken geleden, maar het geven van deze informatie aan de politie is helemaal geen slecht idee. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen als de honden én de kinderen ouder worden?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn 3 grootste hobbies: Timon, Floor en aquaria
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

Wel grappig hoe iedereen een verhaal anders kan interpreteren, vind ik! :D

Maar ik snap ook wel dat je toch benieuwd bent waar de honden horen, zou ik ook hebben als ik honden los zie lopen.. En dat vind ik juist ook goed, dat er mensen zijn die zich daar om bekommeren... Helaas voelden deze honden zich toch wel bedreigd, maar ja, ze horen ook gewoon niet los te lopen..
Goed dat je er toch heen bent gegaan, maar ik denk wel dat ik alsnog de politie zou inlichten, want het gebeurt vaker..
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

kathytjeuh_newfy schreef: Omdat het niet zo ver van onze deur verwijderd is zijn we te voet gegaan, met onze hond.
:N: Ik durf er niet aan denken als de hond in z'n puberteit komt...
Goed dat je erheen gaat om verhaal te halen, word iedereen wijzer van, wat ik wel vreemd vind, is dat je je hond daarbij mee neemt. Bij zulke honden en mensen zou ik mijn hond ver uit de buurt houden..
Zou ook alsnog naar de politie gaan het kan maar gemeld zijn.. je weet nooit wat er in de toekomst nog met die honden gebeurt.

Bestaat een honden puberteit nou wel of niet??
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mekkie schreef:
nee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

malinois schreef:
Mekkie schreef:
nee
Waarom niet?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Gaby- schreef:
malinois schreef:
Mekkie schreef:
nee
Waarom niet?
Omdat je als eigenaar de touwtjes meestal wat laat verslappen en daardoor gaan ze soms gedrag vertonen wat zich doet voorkomen als puberteit, maar dat is het dus niet. Het is puur het gedrag van de baas.
De honden gaan wat meer proberen als ze pup-af zijn, gaan hun grenzen zoeken. Blijf je dezelfde regels hanteren als je daarvoor deed kom je gegarandeerd van een koude kermis thuis...
Maar dat moet je dus niet aan de hond toeschrijven maar puur aan eigen handelen (of eigenlijk tekort daaraan).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik twijfel of het bestaat.
Ik denk dat het ook maar net is wat je er onder verstaat.
:zweep:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

-Gaby- schreef:
malinois schreef:
Mekkie schreef:
nee
Waarom niet?
Op welke leeftijd komen zwaluwen, poema's en konijnen in de puberteit?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
-Gaby-
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
-Gaby- schreef:
malinois schreef: nee
Waarom niet?
Op welke leeftijd komen zwaluwen, poema's en konijnen in de puberteit?
In de puberteit bij mensen gebeuren er dingen in de hersenen die ervoor zorgen dat pubers zich op een bepaalde manier gedragen. Waarom zou dit met andere dieren niet net zo zijn? Ook hun hersenen moeten volgroeien. Ik heb geen idee of zwaluwen, poema's en konijnen in een puberteit komen, of wat die puberteit in zou moeten houden, maar ik vind het idee wel logisch dat het volgroeien van de hersenen met bepaald gedrag gepaard gaat. Kijk, in hoeverre je er last van krijgt als eigenaar van een hond heb je voor een groot deel zelf in de hand, maar ik geloof wel dat er iets bestaat als puberteit.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

-Gaby- schreef:maar ik geloof wel dat er iets bestaat als puberteit.
En dan bedoel je dat de hond geslachtsrijp wordt, dat is puberteit? Dat een reu bijvoorbeeld op teven gaat reageren? Of koppel je er ander gedrag aan vast? Gedrag dat je kopieert uit de mensenwereld? Losmaken van de ouders bijvoorbeeld?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Haha ik lees dit en denk ineens (nam ook maar gewoon aan dat er een pubertijd was omdat iedereen dat zegt..) Pubertijd bij mensen heeft volgens mij vooral met de groei van hersenen en dan vooral de frontale cortex te maken. Hormonen spelen op maar de cortex is nog niet helemaal ontwikkeld dus is er minder impuls controle. Dit gaat dus "over" omdat je frontale cortex nog wel een paar jaartjes doorgroeid. Een hond heeft niet zo'n ver ontwikkelde cortex als ons. Dus die hormonen spelen wel op maar ik denk eigenlijk dat wij als baas een bepaalde controle op moeten leggen en blijven leggen om deze onder controle te houden. Zoals wij mensen impuls controle, gevoel voor goed/fout of moreel bewust zijn ontwikkelen, krijgen honden niet omdat hun hersenen dus anders uitgroeien. Dus is die pubertijd niet te vergelijken lijkt me zo :wink:

(sorry even een brainstorm, correct me if I'm wrong :mrgreen: )
-Gaby-
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
-Gaby- schreef:maar ik geloof wel dat er iets bestaat als puberteit.
En dan bedoel je dat de hond geslachtsrijp wordt, dat is puberteit? Dat een reu bijvoorbeeld op teven gaat reageren? Of koppel je er ander gedrag aan vast? Gedrag dat je kopieert uit de mensenwereld? Losmaken van de ouders bijvoorbeeld?
Haha, nee, dat laatste zeker niet. Niet op dezelfde manier als een mens en zonder de menselijke emoties. Maar inderdaad dat een reu op teven gaat reageren en eerder voor zijn lusten kiest dan voor de baas. Naarmate de hond volwassener wordt, lijkt het me dat hij leert niet direct toe te geven aan zijn lusten, maar te kiezen voor wat hem uiteindelijk het meest oplevert, luisteren naar de baas. Iets wat natuurlijk te trainen is en misschien ook goed te controleren, maar ik denk best dat er een tijd kan zijn waarbij de hond daar nog wat meer moeite mee heeft.
corason del perro schreef:Haha ik lees dit en denk ineens (nam ook maar gewoon aan dat er een pubertijd was omdat iedereen dat zegt..) Pubertijd bij mensen heeft volgens mij vooral met de groei van hersenen en dan vooral de frontale cortex te maken. ... Dus is die pubertijd niet te vergelijken lijkt me zo :wink:

(sorry even een brainstorm, correct me if I'm wrong :mrgreen: )
Nee, niet te vergelijken met de ontwikkeling van de frontale cortex, maar ik zat te denken op heel basaal niveau. In mijn andere post leek het alsof ik het nét zo zag, maar dat is niet goed geformuleerd. :mrgreen: Maar goed, ik heb de stof ook niet goed genoeg bestudeerd om te weten hoe een hondenbrein zich precies ontwikkelt, het zijn meer overdenkingen. :denken:
Afbeelding
pacoenjack
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door pacoenjack »

Als ik een hond los ziet lopen en zie er niemand in de buurt dan ga ik er ook achteraan vooral als ze bijna op de autoweg belande zo heb ik er al tig keer een paar gered. De honden waren nog jong en dan al zo uitvallen en zelfs bijten niet zo best . Ik had gelijk bij die meneer aangebeld of hij nou een tokkie is of niet zou me niet boeien het zelfde geld is het de volgende keer een kind. En zou er opzeker melding van gemaakt hebben voor als het ooit weer zou gebeuren.
Afbeelding
Dolfine
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolfine »

Ik lees nergens dat je naar de dokter bent geweest, moet je echt wel doen hoor bij een open wond!!!! Ik zou wel melding van gemaakt hebben bij de politie, als niemand wat doet gebeurt er ook nooit iets.

Dolfine
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Hoe diep waren de wonden? Bij diepe wond moet je een tetanus injectie halen.
Weet je niet wie de baas is van de bijtende hond? Heb je bv. niet zijn autonummerplaat genoteerd?
Dj0w

Ongelezen bericht door Dj0w »

ara's kaketoes en papegaaien hebben iig wel een puberteit :)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hoe je het ook wilt noemen, dieren hebben ook fases. Alles wat opgroeit gaat namelijk door allerlei fasen heen. ;)
Ik geloof wel degelijk dat honden een soort ''pubertijd'' kennen. In de natuur heeft dat ook een functie; kijken waar je staat in de roedel, kijken welke rang je kán krijgen... proberen, ervaren, leren.
Bij honden uit zich dat dus in proberen, proberen, proberen. Grenzen opzoeken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”