We komen regelmatig een hond tegen hier waarvan de baas altijd zegt dat ze lelijk kan doen tegen andere honden. Vera gaat gewoon buurten bij die hond (dat was voor de waarschuwing

) en dat gaat altijd gewoon goed, dus ik was al wat minder op mijn hoede daardoor. Nou lopen er ook weleens andere mensen met de hond, en die laten de hond gewoon rondhobbelen en ook dan ging het altijd goed met mijn honden als we opeens ergens op elkaar stuitten, nooit wat aan de hand. Wel met als duidelijke kanttekening dat er dan eigenlijk geen echt contact was, beide partijen negeren elkaar dan.
Net kwamen we die hond weer tegen met een voor mij onbekend iemand, en die hond kwam op Saar afgelopen. Da's vreemd, want ik ken dus alleen het 'negeer-contact'. Ik werd daar dus wel wat achterdochtig van, maar degene die erbij hoorde riep de hond niet ofzo, en ik wil dan toch geen zeikerd met dat kleine hondje zijn he

Ik laat dus in al mijn stomme beleefdheid Saar op de grond staan, die nog lijkt te denken "hee, die ken ik wel!", en heel vriendelijk kwispelend die hond staat op te wachten. Ze snuffelen even wat, niks aan de hand, en opeens zegt die hond KNAUW!. Met zo'n kracht dat Saar een driedubbele flikflak maakte, en daarna werd ze nog eens in d'r rug gehapt

Na een brul van mij was het wel klaar gelukkig.
Stomme stomme, eigen stomme schuld van mij. Sorry Saar