Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor ganzen zijn dit?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

jeanine
Actief

Re: Wat voor ganzen zijn dit?

Ongelezen bericht door jeanine »

Bons schreef:
Nanna schreef:Ze zitten bij de IJzeren Man in Geldrop. Pa en moe gans hebben succesvol een nest van 10 jongen in zijn geheel grootgebracht, voorwaar een prestatie.
Ik vind ze mooi maar heb geen idee welk ras dit is.
Wie weet het?
Afbeelding
Nijlganzen... oficieel zijn het eenden en geen ganzen trouwens, agressieve schreeuwers en niet erg lekker. wel mooi :mann:

gerookt smaken ze prima hoor!! en de honden vinden ze ook heerlijk, ze zijn wel wat taaier dan andere ganzensoorten.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Yek, ik ga die links niet bekijken hoor. Wist ook niet dat het van die engerds waren. Hou mijn honden sowieso weg bij alles wat zwaan of gans is, maar nu maar helemaal :N:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marion. schreef:Yek, ik ga die links niet bekijken hoor. Wist ook niet dat het van die engerds waren. Hou mijn honden sowieso weg bij alles wat zwaan of gans is, maar nu maar helemaal :N:
t is een eend (oke, die gans genoemd wordt....)
Marion.

crutz schreef:t is een eend (oke, die gans genoemd wordt....)
Hihi, al is het een vogel. Dit is het soort beesten die ik uit de weg ga. Meerkoetjes niet (oké, dat wat ik meerkoetjes noem zijn ook geen meerkoetjes, ik bedoel die kleine zwarte dingen met een witte kop..... haha, kan gewoon echt de naam van dat beest niet onthouden :N: )

Edittttttttttttttt, volgens mij heb ik het nu ineens goed gezegd? Wij zeggen fuutjes tegen meerkoetjes, of meerkoetjes tegen fuutjes. Nee, fuutjes tegen meerkoetjes. Haha, als ik ze straks tegenkom dan typ ik blind op wat ik er altijd tegen zeg, en nu ik er over na ga denken weet ik het ineens niet meer :denken:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

jeanine schreef:gerookt smaken ze prima hoor!! en de honden vinden ze ook heerlijk, ze zijn wel wat taaier dan andere ganzensoorten.
Gerookt zal inderdaad wel lekker zijn, maar dat is zo'n werk. :engel: Gewoon gegaard waren de borsten mals maar leverachtig, dan heb ik liever gewoon eend of gans. Onze honden eten wel carnibest maar rauw wild gaat er niet in, rauw rund is het enige dat ze hier willen. :piew: Erg jammer want ik kan de wereld aan ganzen 'krijgen' in het seizoen.

Hoe doen jullie dat met die hagel eigenlijk? Kan dat geen kwaad als ze dat naar binnen werken?
Laatst gewijzigd door Bons op 05 jul 2010 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Waterhoentjes?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bons schreef:
jeanine schreef:gerookt smaken ze prima hoor!! en de honden vinden ze ook heerlijk, ze zijn wel wat taaier dan andere ganzensoorten.
Gerookt zal inderdaad wel lekker zijn, maar dat is zo'n werk. :engel: Gewoon gegaard waren de borsten mals maar leverachtig, dan heb ik liever gewoon eend of gans. Onze honden eten wel carnibest maar rauw wild gaat er niet in, rauw rund is het enige dat ze hier willen. :piew: Erg jammer want ik kan de wereld aan ganzen 'krijgen' in het seizoen.

Hoe doen jullie dat met die hagel eigenlijk? Kan dat geen kwaad als ze dat naar binnen werken?
maak me idd geen zorgen over de hagel, tenminste, als het zelf geschoten is en niet 1 vd "oude garde" mee is geweest (die willen nog wel eens, alhoewel t niet legaal meer is, met lood schieten) en voor de honden maak ik me daar nog niet zo druk om (als het maar niet dagelijks wordt) maar de vogels (die ook wild krijgen als het er is) die leggen er letterlijk t loodje van.....
Marion.

Nanna schreef:
Marion. schreef: Wij zeggen fuutjes tegen meerkoetjes, of meerkoetjes tegen fuutjes. Nee, fuutjes tegen meerkoetjes. Haha, als ik ze straks tegenkom dan typ ik blind op wat ik er altijd tegen zeg, en nu ik er over na ga denken weet ik het ineens niet meer :denken:
Ezelsbruggetje: meerkoet=witte snoet.
Fuutjes klinkt leuker. En bovendien kent Saar het commando "meerkoetje" niet. Ze reageert wel als ik zeg "ik zie een fuutje!" :pffff:
Marion.

Nanna schreef:Ik denk trouwens dat je het waterhoentje bedoelt, futen zien er totaal anders uit.
Neenee, ik bedoel zo'n ding:
Afbeelding

Die spelen altijd vreselijk leuk Saar's spelletje mee. Die duiken onder en komen ergens 3 meter verderop weer boven. Wij hebben dit gewoon in het begin een fuutje genoemd, onze wereldkennis qua eenden/ganzen is hiermee gelijk duidelijk :mrgreen:

Edit. Waterhoentjes zien er bijna hetzelfde uit als deze, alleen Saar herkent ze van verre. Die laat ze links liggen :19:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

crutz schreef:
Bons schreef:Hoe doen jullie dat met die hagel eigenlijk? Kan dat geen kwaad als ze dat naar binnen werken?
maak me idd geen zorgen over de hagel, tenminste, als het zelf geschoten is en niet 1 vd "oude garde" mee is geweest (die willen nog wel eens, alhoewel t niet legaal meer is, met lood schieten) en voor de honden maak ik me daar nog niet zo druk om (als het maar niet dagelijks wordt) maar de vogels (die ook wild krijgen als het er is) die leggen er letterlijk t loodje van.....
Okay. Hier wordt niet met lood geschoten, althans, niet het spul dat wij "krijgen".
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”