Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond - tour de france

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Hond - tour de france

Ongelezen bericht door sjaak-k »

http://nos.nl/video/169557-hond-veroorz ... o.carousel" onclick="window.open(this.href);return false;

Riempje? :idea:

In zeeland en volgens mij een toller, het kan zomaar familie van Nolan zijn.
Afbeelding
Wilm@

Re: Hond - tour de france

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Je ziet ook niemand reageren op die hond? Niemand die alsnog probeerd om die hond, voordat het oversteekt, in zijn lurven te grijpen. Raar! Al helemaal raar dat je je hond zonder riempje aan de kant van de weg laat zitten, staan of wachten.
sjaak-k
Zeer actief

Wilm@ schreef:Je ziet ook niemand reageren op die hond? Niemand die alsnog probeerd om die hond, voordat het oversteekt, in zijn lurven te grijpen. Raar! Al helemaal raar dat je je hond zonder riempje aan de kant van de weg laat zitten, staan of wachten.
Omdat iedereen naar de fietsers kijkt en niemand naar de hond waarschijnlijk. Daarnaast moet je ook behoorlijk snel en dichtbij zijn wil je hem nog kunnen pakken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zag het net op tv. Lijntje vergeten.... dom ja :oohja:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sjaak-k schreef:http://nos.nl/video/169557-hond-veroorz ... o.carousel

Riempje? :idea:

In zeeland en volgens mij een toller, het kan zomaar familie van Nolan zijn.
Jezusssssssssssss. Onvoorstelbaar. Ik had dwars over de weg gelegen.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

OMG :O: wat erg zeg! Ik hoop dat niemand inclusief hond daar wat aan over heeft gehouden. Ik denk wel dat de hond misschien schrok van de geluiden van de menigte en weg vluchte... (zo ziet het er wel uit alsof hij niet doorheeft dat daar een heel peleton fietsers aankomt) Dus ik zat te denken het zou nog kunnen dat hij los geschoten is ofzo maar er hangt geloof ik niet eens een riempje aan he :denken:
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

:oohja:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

arm dier :(
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

yamie schreef:arm dier :(
En wat een domme baas :ugh:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ladybird schreef:
yamie schreef:arm dier :(
En wat een domme baas :ugh:
dat zeker, daarom ook nog extra arm dier... :(
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

SCHOUWEN-DUIVELAND – Nog even ter bevestiging: De kamikazehond die tijdens de Tour de France door Zeeland het peloton indook en een valpartij veroorzaakte, mankeert niets. Op de foto, gepost op Twitter, is wel te zien hoe zijn baasje met de staart tussen de benen afdroop.
Op Twitter krijgt het baasje er overigens flink van langs: ’Arrgh! A dog loose and causes a crash in the tour de france! Control your dogs, spectators!’ En zo tweet weer een ander: ‘If you are stupid enough to let your dog run into a professional cycling race , you deserve to pay for the surgery afterwards.’ En weer een ander vraagt zich af: ‘Who brings a dog to a bike race.’
Afbeeldingbron
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik moet er niet aan denken dat Zazoe daar liep. Wat een dom zwigt als je daar met je hond heen gaat...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Had het op TV zien gebeuren (ben xzo'n tourvolger :F: ) en 't eerste wat ik zei was achterlijke baas en arme hond.....
Helaas gebeurt het elk jaar weer, had alleen gehoopt dat wij Hollanders iets slimmer waren dan de Fransen die hun erfhonden gewoon los langs het parcours laten lopen, maar helaas :roll:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jesus dan ben je dom als baas. Hoe krijg je het nou voor elkaar om je hond op zo'n moment te laten schieten? Wat een wonder dat hij het overleefd heeft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Vreemd trouwens he, dat wielrenners het niet zo op honden hebben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Jesus dan ben je dom als baas. Hoe krijg je het nou voor elkaar om je hond op zo'n moment te laten schieten? Wat een wonder dat hij het overleefd heeft.
En het rare is, die man had ook gewoon een riem bij zich :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Zoek stok! schreef:Jesus dan ben je dom als baas. Hoe krijg je het nou voor elkaar om je hond op zo'n moment te laten schieten? Wat een wonder dat hij het overleefd heeft.
En het rare is, die man had ook gewoon een riem bij zich :denken:
Ja dat bedenk ik me nu ook pas, dat er geen riem aan hing. Hij had de hond dus gewoon los. Zou hij dat ook gedaan hebben als er auto's hadden gereden ipv wielrenners? Vreemd verhaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

het moet toch wel dat die hond losgeschoten is? ik kan me zo voorstellen dat de hond uit angst voor het plotselinge geklap en gejuich losgebroken is en de weg op vluchtte. ergens vind ik dat je dat niemand kan aanrekenen, genoeg mensen die hun hond overal mee naartoe nemen. Hoogstens als de hond altijd al angstig was, dan doe je hem er geen plezier mee.
als de hond echt los was en de baasjes dachten 'ach, fikkie is zo braaf die blijft wel zitten.' vind ik het oerstom.
Marion.

miekmiek schreef:het moet toch wel dat die hond losgeschoten is? ik kan me zo voorstellen dat de hond uit angst voor het plotselinge geklap en gejuich losgebroken is en de weg op vluchtte.
Zoiets moet het wel geweest zijn, de hond ziet er ook in paniek vluchtend uit. Maar goed. Dan nog. Hoe warm was het? Geen haar op mijn hoofd die dan gaat bedenken dat mijn honden fijn een paar uur meegaan naar het wielrennen kijken, op het loeihete asfalt.
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:het moet toch wel dat die hond losgeschoten is? ik kan me zo voorstellen dat de hond uit angst voor het plotselinge geklap en gejuich losgebroken is en de weg op vluchtte. ergens vind ik dat je dat niemand kan aanrekenen, genoeg mensen die hun hond overal mee naartoe nemen. Hoogstens als de hond altijd al angstig was, dan doe je hem er geen plezier mee.
als de hond echt los was en de baasjes dachten 'ach, fikkie is zo braaf die blijft wel zitten.' vind ik het oerstom.
Maar trekt een hond dan de musketon van een lijn los die aan de halsband vast zit? Of heeft hij zich uit de halsband gewurmd? Beestje ziet er inderdaad uit of hij zich rotschrikt. En daarna weer als hij de fietsers ziet. Ik zou Bram ook mee kunnen nemen, ook wel eens naar het circuit geweest. Maar die heb ik dan aan een tuig waar hij never nooit niet uit komt en houd ik goed in de gaten als er veel geluid is. Maar inderdaad, wellicht was die hond nog nooit ergens van geschrokken en waren de mensen daarom niet voorbereid.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zie het dan wel zo voor me dat die man zijn hond aan het uitlaten was, dacht 'hee, leuk. even kijken.' en voíla....je bent beroemd.
sjaak-k
Zeer actief

Marion. schreef:
miekmiek schreef:het moet toch wel dat die hond losgeschoten is? ik kan me zo voorstellen dat de hond uit angst voor het plotselinge geklap en gejuich losgebroken is en de weg op vluchtte.
Zoiets moet het wel geweest zijn, de hond ziet er ook in paniek vluchtend uit. Maar goed. Dan nog. Hoe warm was het? Geen haar op mijn hoofd die dan gaat bedenken dat mijn honden fijn een paar uur meegaan naar het wielrennen kijken, op het loeihete asfalt.
Nouja, sowieso vraag ik me af waarom je naar zo'n tour gaat kijken, als ze niet vallen zijn ze in 20 seconden voorbij. Die man hoeft daar natuurlijk geen uren geweest te zijn, kan best dat hij over de dijk liep met de hond en even ging kijken.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:ik zie het dan wel zo voor me dat die man zijn hond aan het uitlaten was, dacht 'hee, leuk. even kijken.' en voíla....je bent beroemd.
Ja dat zou kunnen inderdaad. En bijna je hond kwijt plus bijna sporters uitgeschakeld. Gevalletje oeps.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief

Er is volgens mij wel eens een wielrenner overleden door een hond die overstak.
Afbeelding
Marion.

sjaak-k schreef:Nouja, sowieso vraag ik me af waarom je naar zo'n tour gaat kijken, als ze niet vallen zijn ze in 20 seconden voorbij. Die man hoeft daar natuurlijk geen uren geweest te zijn, kan best dat hij over de dijk liep met de hond en even ging kijken.
Ik ben wel eens naar de tour wezen kijken (maar ok, dat was op Alpe d'Huez), en dat was toch uren wachten voor ze voorbij kwamen hoor. Maar goed, je hebt gelijk, als het hier zou zijn en ze zouden net voorbijkomen als ik daar aan het lopen was was ik misschien ook wel even gaan kijken. Wilde ik een paar weken geleden ook, toen er een ME-oefening met honden bij het Graafschap-stadion bezig was (ik was achter de hekken trouwens, en ik heb gevraagd aan de geleiders of dat mocht - want ze waren van mij ook nog net loops :N: ).
Het mocht. Alleen langer dan een halve minuut stilstaan vond Saar niet goed. En Saar's wil is wet :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

sjaak-k schreef:Er is volgens mij wel eens een wielrenner overleden door een hond die overstak.
Je zult het op je geweten hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ri%C3%A8re" onclick="window.open(this.href);return false;

Portugees Joaquim Agostinho 1984-04-30 42 Quarteira
Portugal Ronde van de Algarve reed bij aankomst een hond aan, moest 400 km per ambulance vervoerd worden en overleed 10 dagen later
Edit, rare duitse vlaggen op die pagina.
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Wij waren gister kijken in Hellevoetsluis en ook daar stonden er mensen met 3 teckels aan de weg te kijken. We zeiden nog tegen elkaar: ze zouden maar los schieten en thuis hoorden we van het incident later.

Achter de lijnen blijven is voor veel mensen ook erg lastig :oohja:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK heb het ook live op tv gezien.
Mijn hart zat in mijn keel, wat schrok ik toen ik het hondje ineens uit het publiek zag komen.
Ik had eerlijk gezegd meer zorgen over het hondje dan over de renners.
Volgens de man die de tour verslaat vroegen heel veel mensen hoe het met het hondje was.
Die man zei dat hij dat ook niet wist, maar dat iemand misschien wel zou twitteren hoe het met het hondje ging.
En ja dat gebeurde dus, en werd er getwittert dat het hondje niets mankeerde.
Mart Smeets heeft gisteravond meerdere filmpjes laten zien van honden die de weg op lopen, gelukkig had geen van de honden verwondingen.
En inderdaad Sjaak er is inderdaad eens een renner dodelijk verongelukt door een overstekende hond, die renner viel toen keihard met zijn hoofd op een vluchtheuvel. Dat vertelde Mart Smeets gisteravond ook.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

nou los van de musketon dat kan dus wel he..
Laatst liep ik met Zazoe ook aan de riem en ik kom vrienden tegen dus hij was zo blij maar moest nog een klein stukje lopen hij doet iets wat ik eigenlijk niet weet wat en die musketon schiet zo los van zijn halsband...
Stond ik daar te kijken met mijn riempje.

Een collega van mij loopt nu alleen nog met een jachtlijn omdat die hond dus WEET hoe hij uit die musketon kan ontsnappen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”