Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo, mijn hond is officieel als vals bestempeld.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Zo, mijn hond is officieel als vals bestempeld.

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ben hier werkelijk nog steeds verrast over. Maar kennelijk heeft Nilo gebeten, dat valse kreng van mij :pffff:

Even het hele verhaal. Ik ga tegenwoordig af en toe met Nilo naar het hondenveldje hier zo. Eerder liepen we daar alleen als er weinig anderen waren, maar zijn interesse voor andere honden blijft heel groot, te groot eigenlijk. Dus dan mijn plan om de uitdaging eens op te zoeken en hem gewoon laten spelen met andere honden, plus dat we dan ter plekke kunnen oefenen op het appél als hij zich tussen andere honden bevind. Zo ging ik daar vorige week ook heen en daar kwamen we o.a. een vrouw met een Cairn Terriertje tegen, een pubertje van 10 maand. We waren ze al eens eerder tegen gekomen toen het hondje nog heel jong was, maar daarna niet meer. Echter begon die Terrier vrijwel direct naar Nilo te snauwen en te grommen en ging zelfs op hem rijden. Mevrouw vond dat Nilo haar hondje maar moest corrigeren, dat was hondentaal. Ik heb haar verteld dat ik mijn honden niet wat laat uitzoeken met andere onbekende honden én dat Nilo nu helemaal een watje is sinds hij chemisch gecastreerd is. Normaal gesproken wil hij in zo'n geval nog wel eens grommen als hij het zat is, maar nu liet hij het allemaal maar over zich heen komen. Na een tijdje ben ik zelf maar weggegaan want de Cairn bleef vervelend doen naar Nilo, ook niet bepaald leuk.

Nu was ik net weer even daar met Nilo om wat apporteeroefeningen doen. We komen diezelfde vrouw tegen met haar Cairn Terrier maar die liep nu niet meer te grommen tegen Nilo. Vervolgens verteld ze me heel blij dat ze naar aanleiding van mijn verhaal haar hondje ook chemisch heeft laten castreren, dat was wel zo makkelijk! :oeps: Ik heb mijn mening daarover maar achterwege gelaten en we kregen het zo over het karakter van haar hondje. Ik vind het namelijk typisch zo'n pittig Terriertje met grootspraak (wat overigens helemaal niet negatief bedoelt is). Nou, dat was helemaal niet waar! Hij kon prima met andere honden alleen Nilo niet want die heeft hem gebeten toen hij pup was! :pffff: Nu ben ik werkelijk eerlijk en als ik ook maar dacht dat zoiets waar zou kunnen zijn zou ik er serieus over nadenken, maar Nilo is een 100% watje die eigenlijk te veel over zich heen laat lopen. Zelfs als hij in het nauw word gedreven kiest hij om te vluchten in plaats van te bijten. Laat staan dat hij pups bijt :piew: Maar het was duidelijk. Castreren die hond van mij, want hij is vals! :pffff:

Aan de eene kant is het bijna komisch hoe ze het zo weet de draaien dat het de schuld van mijn hond is, maar ik word echt niet vrolijk van dat soort beschuldigingen. Ik heb haar uitgelegt dat hij misschien wat onstuimig is geweest, dat kan. Maar bijten? Nee, ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat dat niet klopt. Sowieso zou er iets heel raars moeten gebeuren als hij al gaat bijten. Ten tweede, als dat was gebeurt was ik dat heus niet vergeten. Maar goed, tijdens dat bizarre gesprek was ik maar even met Nilo gaan oefenen. Want hij had weinig interesse in die Cairn dus was dit het moment om te oefenen op het hierkomen met afleiding. Na een tijdje liep ze vanzelf door, want haar hond vond dit niet prettig, zo dicht bij Nilo!
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Zo, mijn hond is officieel als vals bestempeld.

Ongelezen bericht door Carmen »

Niet de essentie van dit verhaal, maar doet het wat voor Nilo die chemische castratie?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:Niet de essentie van dit verhaal, maar doet het wat voor Nilo die chemische castratie?
Ja zeker. Qua gedrag had ik het niet nodig gevonden hoor, maar hij is milder geworden in alles. Zoals ik al zei, normaal gesproken kan hij wat grommen als honden hem blijven irriteren (meer als grommen zou hij ook niet doen) maar nu zat hij er maar en liet het maar gebeuren met een nonchalante houding. Hij is ook wat minder eigenwijs nu. Nee is gewoon nee en geen ja-maar :mrgreen: Maar zijn medische klachten zijn zo goed als weg nu. Hij plast en drinkt niet meer zo extreem veel. Qua energie is hij nog niet helemaal "back to normal" maar dat mag ook even duren, hij heeft ruim een maand met een vergrote, waarschijnlijk ontstoken prostaat gelopen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Loop daar dan ook niet met zo'n agressieve hond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Suzanne
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij mij is James helaas feller geworden..dus de echte castratie gaat niet door.. Fijn dat het voor jou wel werkt..alleen die mevrouw is een beeetjee apart :piew:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Loop daar dan ook niet met zo'n agressieve hond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Suzanne
Hij ligt nu op mn voeten, dat valse kreng. Heb maar schoenen aangedaan met stalen neuzen, stel dat hij ineens bijt. Je weet het maar nooit met zo'n beest :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Bij mij is James helaas feller geworden..dus de echte castratie gaat niet door.. Fijn dat het voor jou wel werkt..alleen die mevrouw is een beeetjee apart :piew:
Nou ik hoop dat het hier niet definitief hoef, maar ik moet toegeven dat het wel even lekker is, zo'n engeltje van een hond. Alleen om het gedrag had ik het er niet voor over gehad om hem die chemische troep in te spuiten maar het moest. En elk nadeel heb zn voordeel zeg maar :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maeve schreef:
Suzanne123 schreef:Loop daar dan ook niet met zo'n agressieve hond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Suzanne
Hij ligt nu op mn voeten, dat valse kreng. Heb maar schoenen aangedaan met stalen neuzen, stel dat hij ineens bijt. Je weet het maar nooit met zo'n beest :mrgreen:
Verstandig.... je weet idd maar nooit... en anders maar fulltime de bench in he? Je moet wat!
Ik neem aan dat je de muilkorf al klaar had liggen?

:mrgreen: :mrgreen:

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Sterker nog, heb Cesar Milan maar gemaild! Moet hij daar maar in training :pffff: :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb het altijd al gezegd, dat beest van jou is niet normaal :pffff: Ik zou gewoon direct de spuit erin zetten :tongue:
Afbeelding
poppetje82
Zeer actief
Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles

Ongelezen bericht door poppetje82 »

sommige mensen :oohja: . Je snapt toch eigenlijk ook niet dat ze dat zomaar zo durven te zeggen :piew: Gelukkig weet je zelf wel beter.
Afbeelding
Foto gemaakt door ladybird
Ik heb een eigen weblog: www.ikbennilles.nl
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Ik heb het altijd al gezegd, dat beest van jou is niet normaal :pffff: Ik zou gewoon direct de spuit erin zetten :tongue:
Ja laten we dat vandaag maar regelen, dan kan die arme Terrier weer met een gerust hart rondhuppelen. T arme dier :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”