Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boeken van Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Boeken van Cesar Milan

Ongelezen bericht door EvitaP »

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie weten of er iets nieuws staat in de boeken van Cesar Milan. Op het 'positieve/assertieve gedrag' na betwijfel ik of er heel veel vernieuwends in staat.

Ik hoor graag jullie mening.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Re: Boeken van Cesar Milan

Ongelezen bericht door Abby »

:neenee: "Calm-submissive"

:engel: Ik wist niet eens dat er boeken waren... :lol1:

Maar gaat nu even googelen. :mrgreen:
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Ik wist ook niet dat hij boeken had
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

wist ook niet dat er boeken in nederland waren. :scratch:
Ga gelijk even zoeken. :E:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Ik heb 2 boeken van hem: 'Cesar's Way' en 'Be the pack leader'.
Er staat geen 'shocking news' in, maar ik vind wel dat hij zijn 'theorie' goed onderbouwt en heel duidelijk uitlegt, veel duidelijker dan op tv (daar legt hij eigenlijk niks uit, waarom hij zus en zo doet). Ik snap nu pas echt wat hij met al die vage termen zoals 'calm submissive' bedoelt. Ik heb er wel wat van geleerd en voel me zelfverzekerder over mijn eigen optreden.
Maar ik pas zijn 'touch' enzo niet toe hoor...dat is niks voor mij.
Heb zijn boeken alleen gekocht omdat ik nou eenmaal alles lees wat los en vast zit over honden :F:

edit: ik heb de boeken besteld bij bol.com en ze zijn niet in het nederlands verkrijgbaar.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ikke1980 schreef:Ik heb 2 boeken van hem: 'Cesar's Way' en 'Be the pack leader'.
Er staat geen 'shocking news' in, maar ik vind wel dat hij zijn 'theorie' goed onderbouwt en heel duidelijk uitlegt, veel duidelijker dan op tv (daar legt hij eigenlijk niks uit, waarom hij zus en zo doet). Ik snap nu pas echt wat hij met al die vage termen zoals 'calm submissive' bedoelt. Ik heb er wel wat van geleerd en voel me zelfverzekerder over mijn eigen optreden.
Heb zijn boeken alleen gekocht omdat ik nou eenmaal alles lees wat los en vast zit over honden :F:

edit: ik heb de boeken besteld bij bol.com en ze zijn niet in het nederlands verkrijgbaar.

Heb jij zijn programma wel eens gekeken? :80: Hij legt constant uit waarom hij iets doet en wat hij daar mee wil bereiken......
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Oh ik wist ook niet dat er boeken waren, leuk!

Ik weet niet of t helemaal op zijn plaats is hier, maar ik vraag me af waarom hij zo'n voorstander is van castreren? Zit daar een theorie achter of is dat meer de American way of thinking?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Expecting schreef:Oh ik wist ook niet dat er boeken waren, leuk!

Ik weet niet of t helemaal op zijn plaats is hier, maar ik vraag me af waarom hij zo'n voorstander is van castreren? Zit daar een theorie achter of is dat meer de American way of thinking?
Ik vond hem daar in de ene aflevering gisteren wel erg in 'doorslaan'. De Teckel reu die bezitterig was over de ene bazin moest gecastreerd omdat het erger werd, volgens Cesar, als zij ongesteld was.
Afbeelding
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Moos schreef:

Ik vond hem daar in de ene aflevering gisteren wel erg in 'doorslaan'. De Teckel reu die bezitterig was over de ene bazin moest gecastreerd omdat het erger werd, volgens Cesar, als zij ongesteld was.
:smile: Hoe verzin je het. Weet je ook waar hij dit op baseerde? Is de teckel toen ook gecastreerd hiervoor :hmmm: ?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Moos schreef:

Die zag ik vandaag ook evenals de Duitse Herder die ook gelijk gecastreerd moest worden. HEt liefste met 6 maanden al, maar liever laat dan nooit volgens hem.
Ik ben overigens wel beniewd naar zijn boeken en hoop op meer diepgang dan de tv serie van hem. Dus ik ga er een bestellen. Welke van zijn twee boeken is het beste volgens jullie?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Muk schreef:
Moos schreef:

Die zag ik vandaag ook evenals de Duitse Herder die ook gelijk gecastreerd moest worden. HEt liefste met 6 maanden al, maar liever laat dan nooit volgens hem.
Ik ben overigens wel beniewd naar zijn boeken en hoop op meer diepgang dan de tv serie van hem. Dus ik ga er een bestellen. Welke van zijn twee boeken is het beste volgens jullie?
Mij viel het ook erg op bij een Duitse herder, weet niet of het dezelfde was als waar jij op doelt. De herder waakte erg fanatiek en Milan vond het onzin dat de reu niet gecastreerd was, dat zou alleen zijn omdat hij anders 'geen echte hond meer was' volgens hem en dus een slechte reden want hij werd agressief doordat hij niet gecastreerd was? Einde vh filmpje was de reu dus idd gecastreerd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Expecting schreef:
Muk schreef:Die zag ik vandaag ook evenals de Duitse Herder die ook gelijk gecastreerd moest worden. HEt liefste met 6 maanden al, maar liever laat dan nooit volgens hem.
Mij viel het ook erg op bij een Duitse herder, weet niet of het dezelfde was als waar jij op doelt. De herder waakte erg fanatiek en Milan vond het onzin dat de reu niet gecastreerd was, dat zou alleen zijn omdat hij anders 'geen echte hond meer was' volgens hem en dus een slechte reden want hij werd agressief doordat hij niet gecastreerd was? Einde vh filmpje was de reu dus idd gecastreerd.
Ja die was het inderdaad.
Ikke1980
Zeer actief

Lin-C schreef:
Ikke1980 schreef:Ik heb 2 boeken van hem: 'Cesar's Way' en 'Be the pack leader'.

Heb jij zijn programma wel eens gekeken? :80: Hij legt constant uit waarom hij iets doet en wat hij daar mee wil bereiken......
Ik vind van niet hoor....hij legt bepaalde dingen in 3 woorden uit aan mensen die echt geen verstand hebben van honden.
Hij legt wel uit wat hij doet en waarom, maar onderbouwt het niet echt.
Ik bedoel dat hij in zijn boek ook goede argumenten geeft met betrekking tot zijn ´theorie´ en dus met uitgebreide onderbouwing.
Lin-C
Zeer actief

Ik ben het toch echt niet met je eens, misschien is het voor mensen die niets van honden weten niet helemaal duidelijk, maar de meeste mensen die een hond hebben weten toch wel wat en daarvoor zal het dan ook niet heel moeilijk zijn om te begrijpen. Ik vind het juist vaak heel duidelijk en logisch wat hij zegt. Maargoed, meningen kunnen natuurlijk verschillen.. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat mooi is dat hij met een simpele uitleg mensen hun zelfvertrouwen en macht terug geeft door bepaalde simpele stellingen .
Want dat is het probleem.
Hij legt het probleem meestal terug bij het baasje en niet bij de hond die al de schuld kreeg van het baasje.
Zag je gisteren ook duidelijk bij de herder en ook de tekkel.
Baasjes kwamen niet duidelijk en zeker over en al helemaal niet serieus bij de hond.
En je houding en zelfvertrouwen is al meer dan de helft van het werk .
Want die signalen pikt je hond ook op en gebruikt ze altijd in zijn voordeel.

Castreren is ook al een voordeel dat je zijn testosteron gehalte naar beneden haald ,wat een groot gedeelte van zijn gedrag bepaald.
Dat bepaalde reuen op ongestelde vrouwen reageren is een feit.
Maar of dat puur op sexuele drift is zoals een loopse teef weet ik niet..
Zijn het de zelfde hormonen/geuren die afgescheiden worden trouwens.??
Want de het verloop van teef/vrouw is wel verschillend natuurlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ikke1980
Zeer actief

Lin-C schreef:Ik ben het toch echt niet met je eens, misschien is het voor mensen die niets van honden weten niet helemaal duidelijk, maar de meeste mensen die een hond hebben weten toch wel wat en daarvoor zal het dan ook niet heel moeilijk zijn om te begrijpen. Ik vind het juist vaak heel duidelijk en logisch wat hij zegt. Maargoed, meningen kunnen natuurlijk verschillen.. :wink:
Ja voor mij is het ook heel duidelijk en logisch, maar in zijn boek legt hij ook heel uitgebreid uit waarom hij zo handelt en hoe het er bij honden in het wild aan toe gaat. En op tv vind ik dat hij het wel beknopt uitlegt maar niet echt helemaal de achtergrond en dat bedoel ik met onderbouwing. Dus wat dat betreft vind ik zijn boeken beter.
En nou ja, ik vind dat de meeste mensen in zijn programma toch niet echt veel verstand hebben van honden, als ze bijvoorbeeld nog niet eens weten dat een hond op z´n minst beweging nodig heeft :wink:. Dus dan vraag ik me toch af of ze het achterliggende idee van zijn handelen wel begrijpen. En dat pakt hij in zijn boeken veel beter aan vind ik.
Lin-C
Zeer actief

Ikke1980 schreef:
Lin-C schreef:Ik ben het toch echt niet met je eens, misschien is het voor mensen die niets van honden weten niet helemaal duidelijk, maar de meeste mensen die een hond hebben weten toch wel wat en daarvoor zal het dan ook niet heel moeilijk zijn om te begrijpen. Ik vind het juist vaak heel duidelijk en logisch wat hij zegt. Maargoed, meningen kunnen natuurlijk verschillen.. :wink:
Ja voor mij is het ook heel duidelijk en logisch, maar in zijn boek legt hij ook heel uitgebreid uit waarom hij zo handelt en hoe het er bij honden in het wild aan toe gaat. En op tv vind ik dat hij het wel beknopt uitlegt maar niet echt helemaal de achtergrond en dat bedoel ik met onderbouwing. Dus wat dat betreft vind ik zijn boeken beter.
En nou ja, ik vind dat de meeste mensen in zijn programma toch niet echt veel verstand hebben van honden, als ze bijvoorbeeld nog niet eens weten dat een hond op z´n minst beweging nodig heeft :wink:. Dus dan vraag ik me toch af of ze het achterliggende idee van zijn handelen wel begrijpen. En dat pakt hij in zijn boeken veel beter aan vind ik.
Denk je echt dat wat je op tv ziet het enige is wat hij aan die mensen uitlegt? Achter de schermen zal hij (of een assistent) die mensen heus veel uitgebreider uitleggen hoe een hond in elkaar zit. Ga daar maar vanuit :wink:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Jammer dat de boeken niet in nederlands te verkrijgen zijn. Mijn engels is wel goed, maar in nederlands is toch net even makkelijker vind ik.
Ben luie lezer :D
Ikke1980
Zeer actief

Lin-C schreef:
Ikke1980 schreef:
Denk je echt dat wat je op tv ziet het enige is wat hij aan die mensen uitlegt? Achter de schermen zal hij (of een assistent) die mensen heus veel uitgebreider uitleggen hoe een hond in elkaar zit. Ga daar maar vanuit :wink:
Dat hoop ik dan maar :ugh:....maar goed, dan zijn er nog de mensen die naar zijn programma's kijken en dus alleen de beknopte versie meekrijgen en dan zelf aan de slag gaan :N:
Dus mensen....lees eerst zijn boeken maar eens :engel:
Ikke1980
Zeer actief

mari-anne schreef:Jammer dat de boeken niet in nederlands te verkrijgen zijn. Mijn engels is wel goed, maar in nederlands is toch net even makkelijker vind ik.
Ben luie lezer :D
Nou zijn boeken zijn echt heeeeeel makkelijk leesbaar :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”