Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Castratie?

Ongelezen bericht door Pepie »

Tara schreef:
stefanie schreef:
Tara schreef:
Neem er even de tijd voor, maar lees dit artikel eens.
Daar staan alle voor en nadelen van castratie tegen elkaar afgewogen.
Als ik al zou twijfelen of ik mijn hond zou laten castreren, dan zou ik echt heel blij zijn met dit artikel.
Ik blijf erbij: als daar geen dringende medische noodzaak is, dan worden bij ons de honden niet gecastreerd. :klaar:
Bedankt voor dat artikel! Heel duidelijk en dan heeft ze het nog niet eens over eventuele karakterveranderingen. Voor mij nu nog duidelijker dat ik mijn jongste teef niet laat castreren. Tenzij het echt noodzakelijk is natuurlijk.
Mijn DA begon erover toen ik met Fenna kwam voor de entingen met 12 weken. Toen al uitgelegd dat ik niet van plan was haar te laten castreren, dat ik niet van plan was in een gezonde hond te laten snijden. Waarop hij dus meteen begon over de kans op kanker etc.
Er was weinig tijd om er verder op in te gaan dus we zouden er een andere keer wel weer op terug komen. Dan neem ik dus ff printje van dit artikel mee. :wink: Op dat soort momenten ben ik vaak ook ineens alle info kwijt.

Kijk, en dáár heb ik dus moeite mee: dierenartsen die er maar meteen vanuit gaan dat je met een teef komt, en dat ze DUS maar alvast voor de operatietafel ingepland moet worden...
Ik ken dus mensen die echt niet met hun teef wilden fokken, maar ze vonden het helemaal geen probleem dat hun teef loops werd.
Evenzogoed is de hond toch gecastreerd, hoewel het voor hen eigenlijk niet zo hoefde, enkel omdat de dierenarts zei dat... :blah:
Zonde hoor!
ik print dat artikel ook uit,want de da van ons (een nieuwe)geef je ook het idee dat je maar dom bezig bent als je het niet doet :evil:
ze durft amper in haar oren te kijken,maar onder narcose durft ze wel :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”